התחזקות בשיעור החשיפה לעיתון
ישראל היום ובשיעור ההאזנה לגלגל"צ. כך עולה מסקר TGI בוגרים, המשקף את התקופה: יולי 2014-יוני 2015.
שיעור החשיפה הכללית לעיתונות ביום חול ממוצע עומד על 59.1% בתקופה האמורה, בהשוואה ל-60.1% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה. שיעור החשיפה בסוף-שבוע ממוצע עומד על 60.8% לעומת שיעור חשיפה של 60.5% בהתאמה.
ברמה חצי-שנתית, ישנה ירידה בקריאת עיתונים יומיים, כאשר שיעור החשיפה ביום חול ממוצע עומד על 58.3% בתקופה ינואר-יוני 2015, לעומת 59.9% בתקופה יולי-דצמבר 2014 (שינוי שאינו מובהק סטטיסטית).
לעומת זאת בעיתונות סוף השבוע מגמת העלייה ממשיכה ושיעור הקריאה עלה שוב מ-60.3% ביולי- דצמבר 2014 ל-61.3% בינואר-יוני 2015 (עלייה שאינה מובהקת סטטיסטית).
ישר"ה ממשיך להוביל
ברמה חצי שנתית וגם ברמה שנתית, היומון ישראל היום ממשיך להוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל, פער מובהק סטטיסטית בהשוואה ל
ידיעות אחרונות העיתון המדורג שני באחוז החשיפה. שיעור החשיפה השנתי שלו צמח ב-0.6% לכדי 39.8%. לעומתו, העיתון ידיעות אחרונות רשם ירידה של 1% ביום חול ממוצע ל-35.4% - שהם 4.4% פחות מישראל היום.
בסופי שבוע, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל (38.8%), אולם שיעור החשיפה אליו פחת ב-0.9%. זאת בין היתר על חשבון ישראל היום שעלה ב-1.6% לכדי 35.5% - שהם 3.3% פחות מידיעות אחרונות.
שיעור ההאזנה לרדיו נותר יציב על 69.3%. אחוז האזנה לרשתות
קול ישראל נשאר 38.5%. הרדיו האזורי רשם ירידה בשיעור 1.4% לכדי 32% האזנה. תחנות
גלי צה"ל רשמו עלייה של 1.7% לכדי 43.4%. שינוי זה מוסבר על-ידי עלייה בשיעור ההאזנה לגלגל"צ שרשמה עלייה בניתוח שנתי לכדי 32%, לעומת גלי צה"ל שאיבדה מאזינים.
מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI, איתן כסיף, אמר כי בממצאי הסקר הנוכחי ניתן לראות שמגמת העלייה באחוז בעלי הסמארטפון נמשכת. במחצית הראשונה של 2015 ציינו 79.3% כי יש בבעלותם סמארטפון.
מניתוח תחום השימוש באפליקציות ואמצעי מדיה חדשים, נמצא כי בקרב בעלי סמארטפון שלוש האפליקציות (מבין האפליקציות שנבחנו בסקר) עם אחוז השימוש הגבוה ביותר באופן כללי בשלושת החודשים האחרונים הן: פייסבוק (כ-62%), ווטסאפ (כ-60%) ווויז (כ-56%). בשימוש יומי, שלוש האפליקציות המובילות הן ווטסאפ (כ-52%), פייסבוק (כ-40%) ווואי-נט (כ-20%).