|
רשת ויקטורי [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
ויקטורי רשת סופרמרקטים רשמה בשנת 2015 שחיקה ברווח הנקי שירד ל-16.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-21.6 מיליון שקל לשמה שעברה. ההנהלה מייחסת את הירידה בעיקר מגידול בהוצאות מכירה, שיווק והנהלה וכלליות וכן מגידול בהוצאות המימון.
בהנכסות רשמה החברה גידול של 9.1% והם הסתכמו בכ-980 מיליון שקל, לעומת 897 מיליון שקל בשנת 2014. הגידול במכירות נובע מפתיחת חמישה סניפים נוספים החל מדצמבר 2014 ועד לסוף 2015. הפדיון למ"ר מכירה נטו בשנת 2015 עמד על 34.2 אלפי ש"ח למ"ר, בהשוואה לפדיון של 35.4 אלפי ש"ח למ"ר מכירה נטו בשנת 2014, עקב ירידה בחנויות זהות ופדיון נמוך יותר בסניפים שנפתחו.
תזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנת 2015 ב-11.4 מיליון שקל. מזומנים ושווי מזומנים בקופת החברה הסתכמו ב-78.5 מיליון שקל. ההון העצמי הסתכם ב-162.4 מיליון שקל בשנת 2015, בהשוואה ל-151.8 מיליון שקל ב-2014.
בשנת 2015 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 7 מיליון שקל. עם אישור הדוח הכספי הכריזה החברה על דיבידנד בהיקף של 5 מיליון שקל.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי רשת סופרמרקטים: "אנו מנהלים היום 41 סניפים בשטח כולל של כ-60 אלף מ"ר - כמעט כפול מהשטח שניהלנו לפני 3 חודשים וסניף נוסף ייפתח בעכו בקרוב. ברבעון הרביעי של שנת 2015 ניתן לראות כי הפדיון למ"ר בחנויות זהות עלה ב-5.1% ובכוונתנו להביא את הפדיון בסניפים החדשים לפדיון הממוצע של הרשת. בויקטורי מועסקים 2,500 עובדים, שהם גורם מכריע להצלחת הרשת, מתוכם מאות עובדי מגה לשעבר שקלטנו עם רכישת הסניפים החדשים. בשנת 2016, אנחנו מעריכים כי הצמיחה המהירה תביא לשיא נוסף במכירות ובמקביל תחזק את מיצוב הרשת תוך שיפור תנאי הסחר".