"ישראל הופכת לגורם משמעותי במשק הגז האזורי, ולא רק במזרח התיכון אלא גם באירופה. נחתם חוזה משמעותי עם ירדן. זהו שיתוף הפעולה הכלכלי הכי משמעותי בין ישראל לבין גורמים ערביים אי-פעם. ישנם עוד מגעים עם מצרים, ישנם מגעים גם עם שר האנרגיה הטורקי. בנוסף, ישנו סיכום עם
האיחוד האירופי, עם איטליה יוון קפריסין, על צינור גז שיחצה את הים התיכון, וייצא גז ישראלי לאירופה. ישראל הפכה לגורם משמעותי בתחום הגז, וזה מנוף מדיני משמעותי" - כך דברי (יום ב', 14.11.16) שר האנרגיה,
יובל שטייניץ בוועידת התשתיות של הארץ ובשיתוף E&Y ומשרד מ.פירון.
עוד ציין שטייניץ כי "אחרי שנים של עיכובים עם הרבה קשיים ביורוקרטיים לחיבור מפעלים לגז, השנה חיברנו כבר 10 מפעלים, ובשנה הבאה התכנון הוא לחבר 100 מפעלים. השגנו גם תקציבים של מאות מיליוני שקלים לעודד זאת. העברנו הילוך, קפצנו פי עשר, ואנו מעוניינים להמשיך. גם בתחום התחבורה, אוטובוסים, משאיות, קיבלנו תקציב לתחנות דלק לגז לתחבורה, כדי למצמצם משמעותית את זיהום האוויר".
המשבר הלאומי הבא - משבר התחבורה
בוועידה ראיין
נחמיה שטרסלר את מנכ"ל משרד האוצר
שי באב"ד שאמר כי "זה לא סביר לנסוע שעה ועשר דקות מהוד השרון לתל אביב. זה הזמן שלקח לי להגיע מהבית לכנס כאן. גם לירושלים אני נוסע כל יום שעה וחצי. הציבור עדיין לא עושה שימוש נרחב בתחבורה ציבורית, שטח הכביש לא גדל ונמכרים הרבה רכבים כל שנה. כולם מרגישים שהמשבר הלאומי הבא יהיה משבר התחבורה, ובכוונתנו לשפר זאת. הממשלה אישרה במסגרת התקציב תוכנית חומש תקציב כולל של 55 מיליארד שח לענף התחבורה. וגם זה עדיין לא מספיק".
עו"ד תמי פירון, ראש מחלקת תשתיות ונדל"ן במשרד מ.פירון ושות', דיברה בין היתר על נושא פיתוח התשתיות בארץ וציינה כי בעוד שבנדל"ן אנו מתקדמים, בתשתיות ובתחבורה אנחנו בהחלט משתרכים הרחק מאחור והקשר בין נדל"ן לתשתיות הוא עמוק ואינהרנטי. אנו לא מספיק משקיעים בכבישים, בתחבורה הציבורית. רק בימים האחרונים פורסם דוח
מבקר המדינה הקובע שהמדינה נכשלה בפיתוח התחבורה. גם ההשקעה בכבישים לתחבורה פרטית מפגרת - קצב סלילת הכבישים עומד הרחק מאחור לעומת כמות המכוניות הפרטיות והקילומטראז' שהן נוסעות."
עו"ד פירון הזכירה כי רק לאחרונה "ראש מטה הדיור במשרד האוצר, מר
אביגדור יצחקי הכריז שיש להקים דירות גם ללא תשתיות וכבישים. זה אבסורד ואם לא נתור את כל הבעיות האלה, לא נצליח לקדם את הדירות. הסקטור הציבורי לבד לא יוכל לקדם את התחומים האלה. הסקטור הפרטי בשיתוף עם הגופים המממנים - יודע לעשות את זה כשהוא נכנס אליהם. ולראייה, הסקטור הפרטי חולל מהפכה בהרבה תחומים אליהם נכנס כמו: תקשורת, אקדמיה, אנרגיה מתחדשת, תעופה. ראו לדוגמה את מנהרות הכרמל, כביש 6, כביש 431, מעונות סטודנטים, דיור להשכרה ואפילו ב"קודש הקודשים"- צבא וביטחון - שירותי האכלה לחיילים בעיר הבה"דים ואלו דוגמאות בלבד. אז נכון, לפעמים לא די בסקטור הפרטי. ישנם תחומים בהם נדרש תקציב ציבורי. אבל גם הוא כשלעצמו לא מספיק ולכן הפתרון הוא במודלים המשלבים בין שני הסקטורים."