האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות יוצאים היום (א', 29.2.04) בקמפיין פרסום לרגל חודש המודעות לסרטן המעי הגס, תחת הסיסמא: "סרטן המעי. לא רואים אותו, לא מרגישים אותו, עד שהוא מתפרץ - גש להיבדק".
מטרת הקמפיין היא לקדם את המודעות לסרטן המעי הגס ולחשיבות האבחון המוקדם, שבכוחו להציל חיים.
הקמפיין יימשך כשלושה שבועות, ויכלול סרטון טלוויזיה הנקרא "הצל" אשר ישודר בערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 1, ישראל פלוס, בערוץ הספורט, תשדיר רדיו בגלי צה"ל ובקול ישראל וכן בעיתונות היומית.
התשדירים והמודעות ימליצו לציבור להיבדק בבדיקה שיכולה להציל את חייהם וכן להתקשר לטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן לקבלת עלון הסברה ללא תשלום בנושא אבחון מוקדם של סרטן המעי הגס (1-800-599-995). עלון המידע קיים בשפה העברית, ערבית ורוסית. הקמפיין הופק ומבוצע בהתנדבות על-ידי משרד הפרסום גיתם/BBDO.
נאוה עינבר, מנהלת ההסברה באגודה למלחמה בסרטן, מסרה: "סרטן המעי הגס הוא הגידול השני בשכיחותו בקרב האוכלוסייה בישראל. רוב החולים המאובחנים בישראל מתגלים בשלב מתקדם של המחלה, עקב ההיענות הנמוכה לעריכת הבדיקה לגילוי מוקדם".
לדבריה, "חשוב לנו להבהיר לציבור באמצעות הקמפיין כי כאשר המחלה מתגלה בשלב מוקדם, סיכויי הריפוי מגיעים לכ-90%. על-פי נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, אובחנו בישראל בשנה האחרונה כ-3,200 נשים וגברים כחולים בסרטן המעי הגס וכ-1,900 נשים וגברים מתו השנה ממחלה זו, מדובר על כ-40% ריפוי בלבד, אנו מקווים כי העלאת הקמפיין תיצור שינוי ותניע את הציבור ללכת ולהיבדק ובזכות כך להגדיל את אחוז האנשים הנרפאים מן המחלה".
עינבר עוד הוסיפה, כי "מקובל לחשוב שסרטן המעי הגס נפוץ יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים, אולם הנתונים קובעים כי מדובר בסיכון בריאותי משמעותי לנשים וגברים כאחד, במטרה לטפל בתחום זה החלטנו להוסיף לקמפיין השנה להבדיל משנים קודמות גם פריסה במגזינים המיועדים לנשים".
בסרטון רואים אדם עומד בתחנת אוטובוס, והצל שלו מלווה אותו. האדם הולך והצל שלו מחקה אותו. בשלב מסוים הצל מתחיל להתקפל מכאבים, וליפול. שתי צלליות מגיעות ולוקחות אותו על אלונקה בעוד האיש משיך לצעוד מבלי לחוש בדבר. הכיתוב בסיום הסרט אומר: "לפעמים יש דברים שקורים בפנים ואתה אפילו לא מרגיש. סרטן המעי הגס. לא רואים אותו, לא מרגישים אותו, עד שהוא מתפרץ. הגעתם לגיל 50? אבחון מוקדם יכול להציל חיים. כדאי להיבדק".