תחנת רכבת בחריש היא עניין של 5-4 שנים, ובינתיים סובלים תושבי העיר מהעדר תחבורה ציבורית טובה גם באוטובוסים ומתקשים לצאת מהעיר ולהגיע אליה, למרות שמדובר בעיר הנמצאת בתנופת בנייה שדירה שנמצאת בדרך להכפלתה, לשילוש ולריבוע אוכלוסייתה. ברקע אמירתה של מנכ"ל
משרד התחבורה קרן טרנר אייל כי מדובר בעיר שהיא בכייה לדורות, אסף שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' את בכירי משרדו ויצא לסיור בצפון.
"ביום המינוי שלי לתפקיד שר התחבורה, ראש הממשלה דיבר איתי על חריש. יש פה משימה לאומית. חובתנו לייצר פתרונות תחבורתיים לעיר", אמר סמוטריץ'. "מדינת ישראל ניצבת מול משבר דיור, ומשבר לא פחות חמור שמרחף מעלינו - זה משבר תחבורה. חריש התפתחה ותמשיך להתפתח, והתחבורה של העיר תהיה הזרז שיאפשר את ההתפתחות הזאת".
העירייה ביקשה להסיט את תוואי הרכבת המתוכנן לפאתי חריש על תוואי כביש 6, ולהקים שתי תחנות רכבת בעיר עצמה.
השר סמוטריץ' פנה לאנשי משרדו: "בתוך עשור העיר הזאת מאוכלסת במאה אלף אזרחים [הערכה היא שזה יקח 15 שנה, ע.י.]. תפקידנו לחשוב מחדש, לפתוח הנחות יסוד, ולתת את המענה הטוב ביותר שאנחנו יודעים לתת. לוודא שהפתרונות התחבורתיים לא יהיו בדיעבד ולאחר מעשה. העיר הזאת תקבל את הפתרונות התחבורתיים הראויים ביותר. לא נחכה עשור כדי לטפל בבעיה שנוצרה ושמה חריש, אלא נתכנן היום כדי שבאכלוס המלא בעוד עשור, העיר חריש תהיה פנינה על כביש 6 עם פתרונות תעסוקתיים, פתרונות תחבורתיים ועיר בתנופה שמובילה את מדינת ישראל".
סמוטריץ' דרש חד-משמעית מראש העירייה יצחק קשת לנצל את התקציבים של המשרד בנושא בטיחות בעיר. קשת התחייב לקחת את הנושא במלוא הרצינות ולקדם ביצוע של נושאי הבטיחות בדרכים בעיר. "יש תקציב! מדובר בחיי אדם ואנחנו חייבים את זה לאזרחים. אני שמח על האמירה של ראש העירייה, ורק בשביל לקדם את נושא הבטיחות בדרכים היה ראוי וכדאי להגיע לכאן עם גורמי המשרד".
השר אמר כי הוא אינו פוסל העברת תכנון כבישים וביצועם ממשרד הבינוי והשיכון, אמר כי יבחן שינוי מחשבתי בנוגע להפיכת כביש 611 לדרך ארצית והודיע כי הוא יוצא ללמידה של חודש ימים עם כל צוותי התכנון, לטובת קבלת החלטות סופיות לטובת העיר חריש.
בהמשך סייר גם בעפולה שם הועלתה בפניו בין היתר סוגיית הארכת קו הרכבת וחיבורה המהיר לרכבות למרכז הארץ.