|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

השופט חנן מלצר:

"פייסבוק תקים בית דין פרטי לפרסומים בנושא הבחירות"

סיפר כי פייסבוק קיבלו את בקשתו להחיל נוהל לפיו ניתן יהיה להודיע על פרסום המפר את הכללים ולהוריד את הפרסום על חקירת החשדות לזיופים בבחירות אמר: "העברתי תלונות למשטרה בנושא זיופים והמשטרה צריכה כעת לפעול את פעולתה. הליכי חקירה נמשכים זמן"
02/01/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
מלצר. דו שיח עם ראשי פייסבוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"בפייסבוק העולמית החליטו על הקמת בית דין פרטי בינלאומי שבפניו ניתן יהיה להשיג על פרסומים בכלל ובתקופת בחירות בפרט שיעבוד על-פי המודל שפעל בבחירות בישראל" - כך אמר (יום ד', 1.1.19) השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית לשעבר בכנס בנושא דיני בחירות בעידן הדיגיטלי באוניברסיטת בר-אילן.

השופט סיפר על המגעים עם פייסבוק לקראת מערכות הבחירות: "פתחתי בדו שיח עם ראשי פייסבוק לראות כיצד יכולים לעזור בנושא של הדברים הלא תקינים בבחירות ובמניעת התערבות זרה. הגיעה אליי משלחת מפייסבוק העולמית ואמרו שרוצים לסייע אבל בגלל הקדמת הבחירות והזמן הקצר לא יספיקו לעשות דבר. השבתי להם שבמקרה של קיימברידג' אנליטיקה בארה"ב החברה אמרה שתיישם את הלקחים בכל העולם. לאחר שביקשתי שיבחנו את הנושא, חזרו אליי עם תשובה שיחילו נוהל לפיו ניתן יהיה להודיע על פרסום המפר את הכללים ולהוריד את הפרסום המפר. בנוסף, ביקשתי שיקבלו את הסמכות שלי על פרסומים שאראה כמפרים ואכן מאז שיתפו פעולה באופן מלא עם ועדת הבחירות. לאחר סיום העבודה עם פייסבוק פניתי עם ההסכמה הזו לגוגל ולטוויטר שהסכימו גם הן, ולאחר מכן יצאנו לדרך."

באשר לחקירת החשדות לזיופים בבחירות אמר: "העברתי תלונות למשטרה בנושא זיופים והמשטרה צריכה כעת לפעול את פעולתה. הליכי חקירה הם לא פשוטים ונמשכים זמן. כבר העמידו לדין אנשים בעקבות לחץ שלי בנושא. לעניות דעתי צריך להקים לוועדת הבחירות וועדת אכיפה שתהיה מוקדשת לצורך מאבק בזיופים"

מלצר סיפר על ניסיונות שונים לשבש את טוהר הבחירות אליהם נדרש בתפקידו: "לאחר שהשמיצו את ח"כ טיבי בפרסומים שמקורם מקטאר, הוא פנה לפייסבוק שיורידו את הפרסום והם החליטו, משיקולים שלהם, לא להוריד את הפרסום ולכן פנה אליי. הגורם היה מקטאר והיה אנונימי. נתתי הוראה לפייסבוק להוריד את הפרסום מהרשת ושיעבירו את העתירה בנושא לאותו גורם אנונימי, כך שיוכל לפנות אליי לביטול הצו שהוצאתי. התגובה הייתה סדרה של נאצות אישיות נגדי באתר אחר שהוקם מיד. הודעתי שאם יפרסם פעם נוספת, אדרוש לחשוף את זהות הכותב ואז פסקו הפרסומים כולם".

עוד סיפר מלצר: "במהלך הבחירות התחילו סקרים אנונימיים שנשלחו לפלאפונים והופצו ל40-50 אלף איש. ידוע שרוב האנשים לא עונים לסקרים אבל כשבוחנים מה נשלח ולמי נשלח, רואים שהודעות נשלחו מראש לקהל מטורגט שהתלבט בין שתי מפלגות ואחת מהן כלל לא נכללה בסקר. הרעיון היה לשתול בתודעה של המקבלים את הרעיון שמפלגה מסוימת לא תעבור את אחוז החסימה. הוגשה לי בקשה לצו מניעה מטעם "ישראל ביתנו" ולפי הוראות הרישיונות של המפעילים הסלולריים אסור להם לקבל פרסומים אנונימיים. אמרתי למפעלים להפסיק את ההפצה וכן לגלות מי השולח שכן הם יהיו חשופים להליך פלילי. גילו לי מי עומד מאחורי זה וגילינו שהצטברו שלוש שכבות של הגנה על השולח, עד שהגענו למקור וגילינו שזה דווקא לא מי שחשדו במפלגת 'ישראל ביתנו'."

באירוע נערך גם מושב בנושא דיני תעמולת בחירות בעידן הדיגיטלי. פרופ' סוזי נבות מהמכללה למנהל התייחסה לניסיונות להביא לחקיקה חדשה בנושא: "לאחר בחירות 2015 השתתפתי בוועדת ביניש שניסחה המלצות בנושא חוק התעמולה. הוועדה הייתה קטנה ויעילה עם המלצות פשוטות לשינוי החוק שיתאים גם לימים אלו אבל עד היום הכנסת לא הרימה את הכפפה. כמעט הגיעו לחקיקה בנושא אבל היו סעיפים שהפריעו לפוליטיקאים, בעיקר בנוגע לשקיפות, סקרים ותעמולת בחירות. כל ההצעות לא התקבלו ולכן גם למערכת הבחירות הקרובה נלך עם חוק תעמולה משנת 1959".

פרופ' קרין נהון מהמרכז הבינתחומי ונשיאת איגוד האינטרנט הישראלי התייחסה להתערבות בהפצת הפייק ניוז כיום: "השאלה היא איפה מתערבים בחופש הביטוי. הנטייה כמובן שלא להתערב כי אנחנו חיים בדמוקרטיה. צרך לשמור על חופש הביטוי השאלה היא איזה חופש ביטוי. יש חופש ביטוי לדבר אבל גם היכולת להישמע על-ידי אחרים. יכול להיות שכאן טמונה נקודה שניתנת לאסדרה".

"אני סבורה שגם שמדובר בפוליטיקאים אסור לצנזר שקרים, אבל לא הייתי רוצה לתת לשקר הזה פרסים. בזה שאנחנו לא מאסדרים את מרחב תפוצת המידע אנחנו מחזקים את המרחב שלא הוגן בין שחקנים פוליטיים. ובכך מתאפשר לענקיות התקשורת לייצר את העיוות וחוסר שוויון בין שחקנים פוליטיים בעלי ממון ואלה שלא. כשצוקרברג נואם על חופש הביטוי וטוען שהוא שומר על הדמוקרטיה צריך לחדד את האוזן. הוא אומר שנותן חופש ביטוי תמורת תשלום", הוסיפה.

תאריך:  02/01/2020   |   עודכן:  02/01/2020
מירב ארד
+נתניהו מתחזק; ליברמן שיצא נגדו - נחלש
23:05 02/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כחול לבן הכי גדולה, אך גם הליכוד עולה  ▪  כוחה של ישראל ביתנו יורד במושב אחד או שניים  ▪  הבית היהודי בלי סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה  ▪  סתיו שפיר לא מביאה קולות למרצ  ▪  איחוד של מרצ עם העבודה יעלה את כוחן
עמית סגל מציג את סקר חברת חדשות 12
+מפלגת נעם: לא נתמודד בבחירות הקרובות
22:20 02/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הכריעה כי אין בכוחה להתמודד בבחירות בהעדר מנגנון פוליטי מבוסס ומוסדות, שלא הוקמו בשל פרק הזמן הקצר שניתן  ▪  הודיעה שתתכונן לרוץ במערכת הבחירות הבאה ותקיים בקרוב כינוס פעילים
כינוס פעילים של מפלגת נעם [צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90]
+הנדל: להחמיר אכיפה פלילית בבחירות
20:08 02/01/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סיכמו על אכיפה נחושה בענייני טוהר הבחירות
(עדס והנדל [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+גנץ: מכבד ומקבל את ההחלטה הנכונה של בג"ץ
17:34 02/01/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+שקד: חבל שהעתירה נגד נתניהו לא נדחתה על הסף
17:23 02/01/20  |  איציק וולף
יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד טענה כי חבל שהעתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו לא נדחתה על הסף.

"חבל מאוד שהרמזים (העבים) שפוזרו לאורך הדיון ובהחלטה מעידים על כך שבית המשפט נכון לשקול להתערב בנושא בעתיד. העתירה לא הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא תיאורטית ומוקדמת. העתירה הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מתעסקת בסוגיה פוליטית. ובעניינים פוליטיים - הציבור הוא זה שמכריע", טענה בדף הפייסבוק שלה.
+הליכוד: רק העם מחליט מי ינהיג - לא אף אחד אחר
16:54 02/01/20  |  איציק וולף
מפלגת הליכוד הגיבה על החלטת בית המשפט העליון שמחק עתירה שהוגשה בנושא כשירות ראש הממשלה להרכיב ממשלה בעתיד. "אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם - ולא אף אחד אחר", טענו במפלגה.
+בג"ץ: העתירה נגד נתניהו מוקדמת מדי
16:11 02/01/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחק כצפוי את העתירה שביקשה לאסור על ריבלין להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה  ▪  חיות: בשלב זה העתירה היא מוקדמת ותיאורטית, משום שלא ידוע מה יהיו תוצאות הבחירות  ▪  מדגישה: בניגוד לעמדת נתניהו והליכוד - מדובר בסוגיה שפיטה  ▪  בג"ץ אינו מתייחס למרחב שיקול הדעת של ריבלין ולשאלת הביקורת השיפוטית עליו
פוגלמן, חיות ומלצר בדיון השבוע בעתירה
"לכל זמן ועת לכל חפץ" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מסיבת מאפייה פוליטית
14:28 02/01/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני משוכנע כי מנדלבליט לא טעה בהחלטה להעמיד את ביבי לדין  ▪  אם בכלל טעה הרי זה שלא הרחיב את חקירתו באזהרה בסוגיית 16 המיליונים שקיבל מהחברה המשפחתית של בן-דודו
(מנדלבליט. תום לב [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90])
+יולי, מה אמר יוליוס
14:15 02/01/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
יוליוס אדלשטיין מאבד את שיעור קומתו הכלל-לאומי בעיני הציבור הישראלי אם הוא מפעיל אמצעי סחבת כדי לדחוק ולדחות את ההליך התקין כנגד הפנייה העכורה של ראש הממשלה
(יולי אדלשטיין )
+ריבלין הותיר סימני שאלה
14:08 02/01/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
תפקידו החינוכי של הנשיא ריבלין הוא להסביר את הדברים מעמדתו הרמה והמכובדת  ▪  תפקידו לתקן את הכחש בו מוביל ביבי את מאמיניו שהם ישרים ותמימים
(ריבלין. עמדה מכובדת [צילום: פלאש 90])
+ח"כ גדעון סער - לאן
12:56 02/01/20  |  איתן הרשקו   |   לרשימה המלאה
הפריימריז כבר מאחוריו... ולאן פניו הפוליטיים ומה האופציות העומדות בפניו של ח"כ גדעון סער
(סער. יקים גוף פוליטי חדש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+נתניהו: "החסינות היא אבן יסוד של הדמוקרטיה"
11:36 02/01/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
היה היה ראש ממשלה מכהן שהצהיר כי לא יבקש חסינות  ▪  אז הצהיר  ▪  כמה דברי אמת כבר שמענו מפיו  ▪  או הבטחות שמעולם לא חשב לממשן
(נתניהו. אז אמר...[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פייסבוק תקים בית דין פרטי לפרסומים בנושא הבחירות"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עפרב
2/01/20 18:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
הרבה אבנים בונות את הדמוקרטיה אך החסינות היא "אבן מאסו הבונים" וכמעט ואינה בשימוש. אדם הגון יוכיח ניקיון כפיו בערכאות הראויות ולא יסתתר אחרי חסינות. הרי כל השנים נתניהו טען: "אין כלום כי לא היה כלום", והנה הַיְּבַקֵש חסינות מפני כלום? נראה יותר שהוא מחפש חסינות מפני הכלימה. בשביל "כלום" לא מגייסים את היקרנים שבין עוה"ד ולא מבקשים מימון שכרם מקופת המדינה.
02/01/2020  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
בכירת הליכוד והשרה לשעבר לימור לבנת מתחה ביקורת חריפה על יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהירה כי ייתכן שלא תצביע לליכוד בבחירות לכנסת ה-23.
02/01/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיש ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את בקשתו לקבלת חסינות מן הכנסת מפני העמדה לדין. בבקשתו, שהוגשה על-ידי עורכי הדין עמית חדד ויוסי אשכנזי, טוען נתניהו כי עומדות לו ארבע עילות לבקשת החסינות.
01/01/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא לאחרונה בשיחות סגורות בעד התמודדות ברשימה אחת לכנסת, של כל המפלגות שנמצאות מימין לליכוד - כך מדווח (יום ד', 1.1.19) ישראל היום. דעה זו מנוגדת לדיווח כאילו אין בכוונת נתניהו להתערב בהרכבי הרשימות שמימין לו וכאילו לדעת נתניהו עדיפות שתי מפלגות מימין לליכוד, עמדה המנוגדת לעמדת חלק ממקורביו. על-פי אותם מקורבים, שתי מפלגות מימין לליכוד ממצות טוב יותר את מאגר המצביעים של הימין, ומגדילות את הסיכוי להגיע ל-61 מושבים.
01/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השוהה בחו"ל מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות להקמת ועדה שתדון בחסינות של נתניהו, ככל שתוגש עד הלילה (יום ד', 1.1.20) בחצות. מסתמן כי בסביבות השעה שמונה בערב יודיע נתניהו על בקשתו לחסינות.
01/01/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il