בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הנגשת אוטובוסים בין-עירוניים יקרה, ו-90% ממנה לא יתוקצב
|
סגן שרת התחבורה בכינוס בחירות לתחבורה נגישה: "מתחייב לתקצב הנגשת התחבורה הציבורית הבין-עירונית ב-400 מיליון שקל בשנה בתקציב הבא, אך העלות היא 4 מיליארד" ● ח"כ אבו שחאדה: "פתרון ביניים להגדיל באופן משמעותי את צי המוניות המונגשות"
|
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
נציגי שמונה מפלגות המתמודדים לבחירות לכנסת השתתפו (יום ה', 4.3.21) בכינוס תחבורה, שערכה רשת לינק20 בשיתוף עם ארגוני תחבורה ונגישות נוספים. הכינוס התמקד בבעיות הנגישות של התחבורה הציבורית בישראל לאנשים עם מוגבלות, המהווים כ-20 אחוז מאוכלוסיית המדינה, ברמות כאלה ואחרות, ובמהלכו הציגו נציגי המפלגות את עמדותיהם בנוגע לדרכים לשפר את מערך האוטובוסים הבין-עירוניים והרכבות לנוסעים עם מוגבלות. מחקר שפרסמה לאחרונה רשת לינק20 מצא, כי נכון להיום, אף לא אחד מ-7,537 האוטובוסים הבין-עירוניים הפועלים בישראל הונגש לאנשים עם מוגבלות (באוטובוסים העירוניים קיימת הנגשה מלאה). בנוסף, לאחרונה הודיע משרד התחבורה על ניסוי להנגשת שני קווי אוטובוסים בין-עירוניים שיכללו שמונה אוטובוסים, אולם ספג על כך ביקורת מארגוני נגישות ותחבורה על מיעוט הקווים שהוחלט להנגישם ועל בחירתו בקווים בערים שיש בהן חלופת רכבת עבור נוסעים עם מוגבלויות. סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, התחייב להקצות כספים להנגשת אוטובוסים בין-עירוניים: "בתקציב המדינה שנעביר לאחר הבחירות נתקצב הנגשה של התחבורה הציבורית הבין-עירונית, כ-400 מיליון ש"ח בשנה", אמר. מקלב העריך שעלות הנגשת כלל התחבורה הציבורית הבין-עירונית בישראל נאמדת בכ-4 מיליארד שקל כדי להנגיש את התחבורה הבין-עירונית בישראל. "הניסוי שאיתו יצא לאחרונה משרד התחבורה להנגשת שני קווים בין-עירוניים הוא צעד ראשון, אך משמעותי לקידום התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלויות", הוסיף. ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), לקוי ראייה הנמנה מאז 1995 עם אוכלוסיית האנשים עם המוגבלות, הציע כפתרון ביניים להגדיל באופן משמעותי את צי המוניות המונגשות. מוסי רז (מרצ) אמר: "תחבורה ציבורית היא הנגשה. היא הדרך להנגיש את כלל האתרים לכלל האזרחים. הנגשת תחבורה ציבורית היא לא רק מעלון (רמפה), היא גם הנגשה לכבדי ראייה ושמיעה, גם הנגשת השפה. בתוכנית החומש יש 24 מיליארד לתחבורה פרטית ו-3 להשקעה בציבורית. צריך להשקיע יותר בציבורית על חשבון הפרטית". שרן השכל סיפרה שבמצע תקווה חדשה מופיעה התייחסות להנגשת תחבורה ציבורית, והסבירה מהיכן יבוא לכך התקציב. "התייעלות במשרדי הממשלה היא הדרך להקצות את הכסף", אמרה. לדבריה, "הצעד הראשון הוא הנגשת כלל תחנות הרכבת ומספר קווי אוטובוס, כדי לאפשר נסיעות בין-עירוניות". ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) הוסיף על כך: "קווי האוטובוס שיונגשו הם ביישובים שבהם אין חלופת רכבת. שם המדינה מחויבת בהנגשה ועל הממשלה לעשות זאת בשנתה הראשונה בקדנציה הקרובה". אמילי מואטי (מפלגת העבודה) סיפרה שאין לה רשיון נהיגה והיא מתניידת בתחבורה ציבורית בלבד. היא כינתה את קו 100, המשרת את עובדי המדינה בתל אביב ובירושלים "הרולס רויס של התחבורה הציבורית". "אני קוראת להפוך את קו 100 למודל שייושם במרכזי עסקים נוספים ברחבי הארץ, בתוספת הנגשה שלו". שירלי פינטו (ימינה) סיפרה שכל בני משפחתה הם אנשים עם מוגבלות, בתשובה לשאלה כיצד הנגשת תחבורה לאנשים עם מוגבלויות עולה בקנה אחד עם המצע השמרני של מפלגתה, השיבה: "אין סתירה. הקיצוץ בשירותים לציבור הוא בשירותים לא יעילים ושאין בהם צורך. הנגשה היא שירותי חיוני ולכן לא יקוצץ". פינטו הוסיפה: "אני מעוניינת לקדם תחבורה שיתופית ואוטונומית לאנשים עם מוגבלות, דוגמת באבל-דן. המטרה היא ליצור רצף תחבורתי מהבית ועד העבודה ובחזרה. בנוסף, אפעל להגדיל ההיצע של מוניות נגישות". שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) התייחס לאמירה מדוע סיעתו לא קידמה בקדנציה האחרונה את סוגיית התחבורה. לדבריו, "סוגיית הנגשת התחבורה תלויה בתקציבים, ולפי שעה, הממשלה האחרונה לא דירגה את התחום בראש סדר העדיפות. מבחינה מעשית, עולם התחבורה מתקדם בצעדי ענק לתחבורה עתידית, דוגמת באבל-דן ותחבורה חשמלית. חשוב לדאוג מראש להנגשה של כל תוכניות לתחבורה עתידית". מנכ"ל קרן משפחת רודרמן ומייסדת רשת לינק20, שירה רודרמן, אמרה כי "שיפור התחבורה הציבורית חייב להיות שיקול בקבלת ההחלטות של כולנו בקלפי, והפוליטיקאים חייבים להבין כי הנגשה מלאה היא חיונית כדי להבטיח שוויון בתעסוקה ובחיי החברה, המשפחה, התרבות והפנאי. המבחן כעת יהיה ביישום - במימוש ההבטחות, בהקצאת תקציבים ובבניית תוכניות מפורטות ביום שאחרי הבחירות".
|
תאריך:
|
05/03/2021
|
|
|
עודכן:
|
05/03/2021
|
|
עידן יוסף
|
הנגשת אוטובוסים בין-עירוניים יקרה, ו-90% ממנה לא יתוקצב
|
|
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, הודיע (יום ב', 1.3.21) כי הוועדה לא תאשר בדיעבד את תקנות הגבלת התחבורה לירושלים וממנה בשושן פורים (אתמול). בתום חילופי דברים קשים עם היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה, אמר מרגי: "עד שלא יהיו תשובות חד-משמעיות, לא נאשר את התקנות וכל הקנסות שנתתם אתמול – תזרקו אותם לפח. אני מצר על כך שהמשטרה לא מדווחת את האמת – שפעלה שלא בסמכות לעשות אפליה ברורה בין רכב לרכב ולהגביל תנועה של ציבור מסוים וחבל. אני לא זוכר מחזה כזה שהמשטרה באה לוועדה בכנסת ומיתממת".
|
|
|
אור ירוק למיזם ממפרץ למפרץ. הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה (יום ב', 1.3.21) את הפקדת מיזם התחבורה הענק שמקדם משרד התחבורה, ואותו החל שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ.
|
|
|
איכשהו הולך ומושלם, אומנם באיחור, הקו האדום הראשון של הרכבת הקלה, כאמור לחבר את פתח תקוה עם בת ים, ויחצה בדרכו את הערים בני ברק ורמת גן. בעקבותיו, במהלך השנים הקרובות, יקודמו שני קווים נוספים, הירוק, קו אורכי שאמור לקשר את חולון עם צפון תל אביב, והסגול, קו שיימתח בצורה מתעקלת מתעקלת ויקשר את לב תל אביב עם השכונות הדרום-מזרחיות בואכה רמת גן ובקעת אונו. אין ספק שקווים אלה יצרו מציאות חדשה וישפיעו באופן כזה או אחר על ביקושים לנדל"ן, כולל באזורים שעד כה לא נחשבו למבוקשים כלל ועיקר.
|
|
|
25 שנה לאחר פתיחתה של תחנת השלום בשנת 1996, תיפתח לנוסעים ביום שני הקרוב (22.2.21) תחנת השלום החדשה הכוללת את הכנף הדרומית, המהווה מסוף דרומי חדש אשר מכפיל את התחנה הקיימת.
|
|
|
בהתאם לתחזיות השירות המטאורולוגי. בעקבות מזג האוויר הסוער וההיתכנות לשלג בצפון בארץ ובהרי ירושלים בשעות הלילה (יום ד', 17.2.21), יתכנו שינויים בפעילות קווי האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים, במקרה של הצטברות שלג על הכבישים וחסימתם.
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|