|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מכת הטביעות בים

אין תקציב להכרזה על 23 חופים

במהלך עשור נוספו 21 חופים מוכרזים ומספרם כעת 157 יו"ר ועדת הפנים: "לא ייתכן שנמתין עוד עשור להכרזת חופים נוספים ובינתיים יקופחו עוד ועוד חיי אדם" הוועדה תבחן הצעה של ח"כ דוידסון, להוריד את גיל המצילים מ-18 ל-17 פינדרוס: כשנחקק החוק להסדרת חופים נפרדים, רק 4% מהאוכלוסייה נזקקה לחופים אלה. כיום למעלה מחמישית מהאוכלוסייה מעוניינת בחוף נפרד יצחק-הלוי: "חייבים ללמד שחייה ביישובים בדירוג סוציואקונומי 5-1"
09/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ראש מועצת חוף הכרמל, אסיף איזק [צילום: דוברות הכנסת]
חוף אשדוד [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

יפעת גדות
90% ממקרי הטביעה התרחשו בהעדר מציל

"בשנה וחצי האחרונות טבעו 51 איש בחופי הים, מתוכם 6 טבעו בחופים מוכרזים, וכל השאר בלא מוכרזים, או בשעות בהן אין שירותי הצלה", פתח יו"ר ועדת הפנים סעיד אלחרומי דיון (יום ב', 9.8.21) על הטביעות בחופי הים והסדרת חופי הרחצה, "אנו רוצים להגיע לסיכום שיציל חי אדם. משרד הפנים והרשויות המקומיות חייבים להירתם ולהציע פתרונות".

התברר שהתקציב לאחזקת חופים בכל הארץ עומד על 13.5 מיליון שקל בשנה. בעשור האחרון נוספו 21 חופים מוסדרים ומספרם כיום 157 בכל הארץ. אלחרומי: "בתוכניות משרד הפנים להכריז על עוד 23 חופים מוכרזים, אבל מתי זה יקרה? אנו לא רוצים לחכות עוד עשור".

נתונים על טביעות למוות בעונות הרחצה: ינואר 2020 עד סוף יולי 2021 / סקירה
במסמך מובאים נתונים על טביעות למוות בחופי ישראל מינואר 2020 עד סוף יולי 2021, תוך שימת דגש על טביעות למוות במהלך עונות הרחצה. (5 עמ')
מניעת טביעות ילדים ובני נוער בישראל / נייר עמדה
בשנים 2020-2008 התרחשו במדינת ישראל 222 מקרי תמותה כתוצאה מטביעה בקרב ילדים ונערים בגילאי לידה עד 17 ,שיעור תמותה של 6.0 מקרים למאה אלף ילדים. טביעה אחראית לכ-14% מכלל מקרי התמותה בגילאים אלו כתוצאה מהיפגעות בלתי מכוונת, ולכ-%33 ממקרי התמותה כתוצאה מתאונות בית ופנאי (31 עמ')
משמר הצלה ימי - חינוך לתרבות בטיחות במים / מצגת
משמר הצלה ימי הינה עמותה המתמקדת בקהילה, אשר מטרתה לסייע במניעת מקרי טביעה לאורך חופי ישראל. העמותה מפעילה קורסים לחינוך לבטיחות במים לכל הגילאים ומתנדבים העוסקים בהצלה ימית
שירותי ההצלה בחופי הים בישראל / מסמך
מסמך זה מוגש לחבר הכנסת ג'מעה אזברגה, והוא עוסק בשירותי ההצלה בחופי הים בישראל. המסמך עוסק במערך החופים בישראל וזמני הפעלתם; בשירותי ההצלה הניתנים על ידי המצילים ועל ידי השיטור הימי, וכן בממשקים ביניהם; ובמערך הפיקוח על שירותי ההצלה בחופים. כמו כן, במסמך מוצגים נתונים על מקרי הטביעה למוות בחופים וכן מידע באשר לתביעות משפטיות במקרי טביעה (26 עמ')

דברי חבר הכנסת סימון דוידסון

ח"כ מאיר יצחק הלוי: "חופי הים הם משאב של כל תושבי המדינה. בחוף אילת לא משתמשים תושבי אילת, אלא כל עם ישראל. חייבים ללמד שחייה ילדים שיישוביהם בדירוג סוציו אקונומי 5-1, מכיתה א'-ב'".

ח"כ רון כץ: "יש 157 חופים מוכרזים ו-156 לא מוכרזים. מתוך 51 איש שטבעו מאז ינואר 2020, רק 6 טבעו בחופים מוכרזים. החופים הלא מוכרזים הם מכת מדינה, ומשרד הפנים חייב לסמן אותם כנקודת תורפה. גם שחיין טוב נכנס לסכנה בחוף לא מוכרז. איך משרד הפנים מתמודד עם זה? מצדי שיביאו משטרה למנוע כניסה לחופים לא מוכרזים".

[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה: "בגלל הצפיפות בחופים המוכרזים, דוחפים את האנשים ללא מוכרזים". ח"כ יצחק זאב פינדרוס: "אין היום שום חוק ושום קנס על-כניסה לחוף לא מוכרז. אין פיקוח. יש לקבוע חובת לימוד שחייה, ושיהיו מספיק בריכות בכל המגזרים על-מנת ליישם זאת. החוק שמחייב חופים נפרדים נחקק בשנות ה-70, כשהביקוש לחופים כאלה היה בקרב 7-4 אחוזים מהאוכלוסייה. היום מעל 20% מהאוכלוסייה מעוניינים בחוף נפרד. מה לעשות שהחרדים רובם גרים בבני ברק, אלעד וקריית ספר. איזה אינטרס יש לראש עיריית חיפה או הרצליה להכשיר להם חוף נפרד? הם לא תושבים שלו".

עאטף חיראלדין, מנהל האגף לחופי רחצה במשרד הפנים: "מנכ"ל משרד הפנים פנה לכל הרשויות בגוש-דן וקרא לפתוח עוד חופים נפרדים. להכריז על חוף נפרד זה בסמכות הרשות המקומית, לא בסמכות משרד הפנים. כשאני הגעתי לתפקיד ב-2010 היו בארץ 136 תחנות הצלה. מאז נוספו 21 חופי רחצה. לפי הנתונים, מאז 2007 לא היה שינוי במספר הטביעות. אין עליה. הרשות המקומית חייבת לפקח על החופים בתחומה. לצערי הרשויות לא מקיימות את ההנחיות".

ח"כ אלחרומי שאל את נציג המשרד לביטחון פנים, יובל משולם, רמ"ד שיטור ימי: "מה תרומת המשרד לביטחון פנים למניעת טביעות בחופים?" והוא השיב: "השיטור הרגלי בוטל. אנו שיטור ימי ומבצעים אכיפה נגד כלי שיט. מונעים מהם לפגוע בשחיינים". פינדרוס: "המשרד לביטחון פנים שלח לדיון את האיש הכי לא רלוונטי, מי שמפקח על אוניות. זה מראה את יחס המשרד לנושא".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

אברהם אפיה, יו"ר ארגון המצילים: "בזכות המצילים הרבה אנשים חיים. זו עבודת קודש. אנו בחוץ מ-7 בבוקר עד 7 בערב, כשכולם יושבים במזגנים, ונותנים מענה לכולם. ראשי העיריות רוצים להתהדר בחוף הים, ולבנות מולם רבי קומות, מצד שני, הם צריכים להבין שזה עולה כסף. כמו שבני ברק הייתה מוכנה לשלם לבת ים מיליון שקל בשביל שיתנו להם חוף, כך ראשי הרשויות, שישלמו על זה".

יו"ר הוועדה ח"כ סעיד אלחרומי הודיע כי יקיים דיון המשך עוד בפגרה (ככל הנראה בשבוע הקרוב), ועוד לפני זה יכנס דיון מקצועי עם משרד האוצר ומשרד הפנים, כדי לקבל תשובות. הוועדה קוראת להעמקת לימוד השחייה בשכבות החלשות, בדגש על האוכלוסיות הערבית, הבדואית והחרדית, על-פי המודל האוסטרלי שאותו הציגו בדיון סגן השגרירי האוסטרלי מת'יו ווייס ועדי פול חכים, נשיא העמותה משמר הצלה ימי.

הוועדה תבחן הצעה של ח"כ סימון דוידסון, להוריד את גיל המצילים מ-18 ל-17.

תאריך:  09/08/2021   |   עודכן:  10/08/2021
עידן יוסף
+מחצית הזכאים לעובד סיעודי אינם מממשים זכותם
23:56 09/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגת המוסד לביטוח לאומי על המחסור בעובדים סיעודיים: "המדינה לא לקחה על עצמה בשום שלב לתת מענה מלא לאנשים בביתם"  ▪  רשות האוכלוסין: "מנסים לגבש פתרונות, דברים יתבהרו תוך שבועיים-שלושה"
(יו"ר הוועדה אבתיסאם מראענה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מנהלת אגף הסיעוד במוסד לביטוח לאומי, אורנה זמיר [צילום: דוברות הכנסת]
+נתניהו שילם רק 22.2% מעלות הסוויטה
21:38 09/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה ורעייתו התארחו בסוף השבוע למשך שני לילות בסוויטה הנשיאותית במלון דן כרמל  ▪  עלות האירוח נאמדת בכ-17,000 שקל, אך נתניהו שילם רק 4,000 שקל  ▪  מטעם נתניהו נמסר בתגובה: ראש הממשלה לשעבר נתניהו לא ידע שקיים הבדל במחיר בין החדר שהוזמן לזה שקיבל בפועל. משהובא הדבר לידיעתו – הורה מייד לשלם את ההפרש
(בנימין ושרה נתניהו [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90])
+14% מהבלתי מועסקים - בגלל "ירידה בהשתתפות"
18:29 09/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, סקרה בפני חברי ועדת הכספים את נתוני המשק המנסה להתאושש ממשבר הקורונה  ▪  "אחת התופעות שנוצרו במשברים שונים היא פער בין המשרות הפנויות בשוק, לבין הכישורים הנדרשים כדי לאייש את המשרות האלה. נדרש פרק זמן שמשק עובר כדי להכשיר את העובדים האלה ולשלב אותם בשוק העבודה"
([צילום: AP])
+בעלה של שרון אלרעי פרייס: בושה למפלגת העבודה
17:31 09/08/21  |  עידן יוסף
מאיר פרייס בעלה של שרון אלרעי פרייס מגיב בטוויטר: "פחדן קילל את אשתי. מקווה מאוד שמשטרת ישראל תשים את ידה עליו בהקדם. אני רוצה להתייחס לראש הוועדה, שלא מצא לנכון להפסיק את הדיון, למצוא את הדובר, לסלק אותו מהדיון ולהגן על עובד ציבור. תעודת עניות ובושה לכנסת, לוועדת החוקה ולמפלגת העבודה".
+קצין הכנסת התבקש לנסות לאתר את הדובר המגדף
16:08 09/08/21  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ קריב התייחס למקרה הקללהבדיון, בסיום הדיון: "בחלק האחרון של הישיבה נשמע דרך מערכת הזום גידוף מכוער שאנחנו לא יודעים מי אמר ולכיוון מי נאמר, מכיוון שלא ראינו את האומר. כדי להסיר כל ספק ברגע שנשמע הגידוף הזה נתנו הוראה להשתיק את כל הדוברים בזום באופן מידי, מובן מאליו שלא נסבול שפה גסה בוועדה באופן כללי ובוודאי לא ע"י אורחים ככל שאמירה כזו או אחרת הופנתה כלפי מישהו שהיה כאן בדיון. אנחנו משמיעים פעם אחר פעם בכל ישיבותינו את הערכה הגדולה מאוד שלנו למקצועיות ולמסירות של כל מי שבא אלינו ומייצג משרדי ממשלה או כל מגזר אחר. אנחנו כמובן נבדוק אם נוכל לדעת במי מדובר, וכמובן דרכו לישיבות הוועדה ואולי בכלל לבית הזה תיחסם".
[צילום: דוברות הכנסת]
+"תמיד בצנעה ותמיד במקצועיות"
15:35 09/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המל"ל בפרידתו מוועדת החוץ והביטחון: "המאזן האסטרטגי חיובי אך שברירי ומרובה אתגרים. בלימת אירן צריכה להישאר יעד בעדיפות עליונה"
([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין תקציב להכרזה על 23 חופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
אירוע פרידה (יום ב', 9.8.21) מראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, בוועדת החוץ והביטחון. בן שבת יסיים את תפקידו בשבוע הבא.
09/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים קיימה (יום ב', 9.8.21) דיון הכנה לקריאה ראשונה של "הצעת חוק ליישוב תחת איום [הטעות במקור, ע.י.] מידי (הוראת שעה), התשפ"א-2021". הצעתו של יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), תושב אשקלון בעצמו, וקבוצת חברי כנסת - בהצעת החוק שמטרתה סיוע לעירו ולסביבתה, מוצע בה לקבוע כי מי שהיה במשך כל שנת המס 2020 או שנת המס 2021, תושב ביישוב שבו זמן הכניסה למרחב מוגן בהתאם להוראות פיקוד העורף אינו עולה על 30 שניות, יהיה זכאי באותה שנה לזיכוי ממס בשיעור של 10% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית עד לתקרה של 162 אלף שקלים חדשים.
09/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת חוקה אישרה (יום ב', 9.8.21) את תקנות הגבלת היציאה מישראל, המסירות את הודו מרשימת המדינות בסיכון מרבי, ומשאירות את יתר המדינות בסיכון מרבי ברשימת המדינות שהיציאה אליהן אסורה, עד לאישורו של מודל חדש להערכת סיכונים. כמו-כן מוסיפות התקנות חריג לאיסור היציאה - עיתונאי או איש תקשורת, היוצאים לשם מילוי תפקידם.
09/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בית המשפט העליון מקציב לקואליציה ולאופוזיציה שבועיים למיצוי המו"מ על הקמת ועדות הכנסת ה-24, בתקווה שלא יהיה צורך במתן פסק דין בעתירת שישה מחברי האופוזיציה נגד החלוקה שאישרה המליאה. כך הודיעה (יום ב', 9.8.21) הנשיאה אסתר חיות בתום הדיון בעתירה.
09/08/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יוםב', 9.8.21) לדיון שעסק בקנסות שניתנו לבעלי עסקים קטנים בתקופת הקורונה. היו"ר ביטון, שיזם את הדיון בעקבות פנייה של נציגות התאחדות בעלי המלאכה לילי בן שלום והילה פורמוזה רפאל, אמר כי נכון לבוא לקראת בעלי העסקים ולהמיר חלק מהקנסות, אלה שניתנו באופן לא מסודר וללא ידיעת בעלי העסקים, באזהרה. כזכור, מדובר בקנסות על הפרת תקנות הקורונה, שיכולים להגיע לסכומים של 5,000 שקלים לקנס ואף יותר.
09/08/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il