|
עו"ד שגית אפיק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת הכנסת החליטה כי הצעת חוק מסגרות תקציב המדינה לשנים 2021-2022 המדינה, והצעות חוק תקציב המדינה לשנים 2021-2022 המדינה, יועברו לדיון בוועדת הכספים, לצורך הכנתם לקריאה שנייה ושלישית. הוועדה החלה היום לדון בהצעה לפצל סעיפים מהצעת חוק התוכנית הכלכלית לדיון בוועדות הכנסת, לצורך הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.
היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, אמרה בדיון גם לאחר הסיכומים על פיצול הדיון בסעיפי הצעת החוק, יש בהצעה קושי גדול וחשש לפגיעה בהליכי החקיקה. יש מקום לשקול שנית הוצאת חלק מסעיפי החוק, במטרה לדון בהם באופן עצמאי.
אחד השיקולים המרכזיים בחוק ההסדרים, הוא הזיקה לחוק התקציב. הממשלה הביאה בחוק ההסדרים רפורמות שחשובות לצמיחה הכלכלית ושיש להן זיקה ישירה לתקציב המדינה או נושאים שהממשלה רואה בהם חשיבות למנופי צמיחה כלכלית. עו"ד אפיק הודיעה כי סימן ג' העוסק במועצה המאסדרת של הרכבת התחתית-המטרו יפוצל מחוק ההסדרים וידון בהליכי חקיקה עצמאיים.
היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, טען בדיון כי עיקר המטרות של התוכניות הכלכליות הן: צמיחה לנפש, הגדלת הפריון, הוזלת יוקר המחיה וצמצום הנטל הרגולטורי, והכל בהתאם ליעדי התקציב. לדבריו, לכל הדברים הללו יש קשר עקיף והשפעה על מסגרות התקציב וההשלכה על השנים הקרובות.
מסינג השיב לטענות על גודלו של חוק ההסדרים ואמר כי לא מדובר בכמות הנושאים הרבה ביותר שהובאה בחוק ההסדרים. "הבאנו מסגרת, שאנחנו חושבים שניתן לעמוד בה", אמר וציין כי הפעם האחרונה שתוכנית כלכלית עברה, היה בתחילת שנת 2018.
ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) סנט במסינג ואמר, אני חושב שהסטודנט אסי מסינג, שסיים בהצטיינות לימודי משפטים, לא היה חושב שהתהליך הזה הוא תהליך ראוי. חוק ההסדרים הוא רעה חולה. הייתי מעדיף לראות חוק הסדרים רזה ומצומצם. "אני חלוק על הממשלה בנושא הזה אבל אני לא אצביע נגדה, כי אני רוצה בהמשכה של הממשלה", אמר.
היועמ"ש של הכנסת עו"ד אפיק אמרה, בשונה מעו"ד מסינג, כי היא חושבת שזה חוק ההסדרים הגדול ביותר שראינו. יש בו כ-550 עמודים.