|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

סניף הליכוד בירושלים:

קריאות "בוז" ו"בוגד" לח"כ עמרי <br>שרון שהצביע בעד ההינתקות

דובר הליכוד: עד השעה 19:00 שיעור ההצבעה עמד על 34%; נמשכים מגעים עם בכירים בעבודה; יו"ר מטה ההינתקות סגן השר רצון: מאמצי שרון כבר לא יועילו; שר הביטחון: הינתקות תוריד נטל כלכלי וביטחוני כבד; הרב עובדיה יוסף: הינתקות - "סכנה גדולה, פיקוח נפש"
02/05/2004  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

יואב יצחק
מנהיג ש"ס מזהיר: הינתקות - פרס לטרור

יואב יצחק
מהלכים להקמת ממשלה חלופית - עם העבודה וללא השרים "המורדים"

אל סניף הליכוד בבנייני האומה בירושלים, הגיע אחר הצהריים (יום א' 2.5.04) ח"כ עמרי שרון כדי להצביע בעד תוכנית ההינתקות. במקום נוצרה התקהלות גדולה. כ-15 מאבטחים אבטחו את חבר הכנסת.

המתנגדים להינתקות קראו לעברו קריאות "בוז", "בוגד" ו"עם ישראל חי". המתנחלים ליוו אותו לרכבו כשהם מתפרעים. קודם לח"כ שרון הצביע שר התמ"ת, ח"כ אהוד אולמרט. כרגע ממתינים המפגינים לשר האוצר, ח"כ בנימין נתניהו. כזכור, נתניהו הודיע שיצביע בעד ההינתקות.

בכניסה לסניף הליכוד בירושלים בולטים בעיקר פעילים המתנגדים לתוכנית ההינתקות, אנשי יש"ע וחובשי כיפות, אלו מחלקים סוכריה ועלון הקורא להצביע נגד התוכנית.

שיעור הצבעה נמוך בליכוד

הקלפיות בליכוד נפתחו הבוקר ב-08:00. 193,190 מתפקדי הליכוד בעלי זכות הצבעה הוזמנו להצביע ב-443 קלפיות. ההצבעה תתאפשר עד 22:00, אז יועברו הקלפיות למצודת זאב. התוצאות הרשמיות צפויות הלילה ב-01:00. תוצאות האמת ישודרו בערוצי הטלוויזיה והרדיו בשידורים חיים אל תוך הלילה.

עד שעות אחר הצהריים (16:00) דווח מהשטח, כי אחוז ההצבעה הוא נמוך ומגיע לכ-14%. עם זאת, הציפיה היא כי כבר בשעות אחר הצהריים תסתמן עליה בולטת במספר המצביעים. ראש הממשלה, אריאל שרון, הצביע בעד תוכנית ההינתקות בסניף הליכוד אשר בשדרות.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר ראש הממשלה כי המשאל היום הינו גורלי לישראל וקרא לכלל המתפקדים לבוא ולהצביע. "זו הצבעה גורלית וקשה אבל חשובה ביותר שתקבע אם ישראל תצעד קדימה בכל התחומים: בביטחון, בכלכלה, חינוך, תעסוקה וביחסנו עם ארה"ב, או תצעד לאחור".

שרון ביקש ואף הזהיר במרומז את השרים: "כל אחד חייב לחשוב היטב על עתיד ילדיו ועתידו הוא ולהצביע בעד תוכניתי. אני פונה לשרים, לתומכים ולמתנגדים ולאלה שעדיין לא החליטו, לגלות אחריות ולקרוא לאנשים ללכת להצביע. הליכוד היא תנועה דמוקרטית וגדולה וכל אחד חייב לממש את זכותו. אנא תקראו לכולם, לא חשוב מה עמדתו של כל אחד, יש כאלה שעדיין לא החליטו עד הרגע הזה - אני קורא לכולם ללכת ולהצביע".

מאבק על הקלפי

הפעילות בשטח נמשכת ממש עד הקלפי משני הצדדים.

- ראש צוות ההסברה האסטרטגי של מטה "הליכוד שלנו", סגן שר התמ"ת, מיכאל רצון אומר הבוקר ל-Nfc, כי האווירה הכללית בקלפיות היא טובה, המאמצים שהושקעו במהלך השבוע האחרון על המתפקדים מראים אותותיהם ועל-כן כל המאמצים שעושה ראש הממשלה, אריאל שרון - לא יועילו.

"אנחנו אופטימים. אני מתרשם מהארגון של מנהלת הליכוד, הדבר יוצא מן הכלל, נפתח בזמן והאווירה היא טובה. ההצבעה מתנהלת לאיטה, והיא מגיעה ל-7%. אני חושב שלכל הפעולות שעשינו במהלך השבוע יש אפקט רציני מאד, לכן הלחץ שמפעיל רה"מ לא יועיל. האנשים הם נחושים ויודעים את דפוסי ההצבעה שלהם. אני מעריך שהתוכנית לא תעבור".

היום ביקר סגן השר רצון בסניפי הליכוד בפתח תקווה, יהוד, קרית אונו, רמת גן, הרצליה ורעננה. את ביקורו בסניפים יסכם סגן השר בתל אביב כאשר יגיע לסניף הליכוד הראשי במצודת זאב ומטה המתנגדים.

- גם ח"כ אהוד יתום, בין הבולטים המתנגדים לתוכנית ההינתקות, סייר היום בסניפי הליכוד ברחבי הארץ. הבוקר ביקר ח"כ יתום בסניפי הליכוד בבית שאן, צפת, טבריה, קרית שמונה, עכו הקריות ועוד היד נטויה. לדבריו, מועצת יש"ע שולטת בהרבה אוהלים ושלטים. בסניף הליכוד בטבריה, הוא מוסר, נצפו כמה פעילי ליכוד שקראו להצביע בעד התוכנית.

"אני בהחלט רוצה לשמור על זהירות ואמונה ולא להסיק מסקנות לפני... בעפולה ראיתי שפעילים קראו להצביע בעד התוכנית והשתדלו לבלוט בשטח, אולם קשה להם יותר. הם מרגישים לא נוח כי הם חצויים, אך הולכים מסיבה אחת, משום שהם לא רוצים לפגוע בראש הממשלה, אך זו לא אמונה, כי הולכים אחרי דרך. המאבק הוא לא נגד או בעד שרון, אלא על שטחי ישראל".

- ח"כ עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה ואחד הפעילים הבולטים בשטח בעד תוכנית ההינתקות, אומר בראיון לרשת ב', כי התחושה הכללית היא שהתוכנית תעבור. "אנחנו מאמינים שהתוכנית תעבור וכולנו עובדים סביב העניין הזה. אני חושב שזה היה נכון להעביר את ההחלטה למתפקדי הליכוד. האנשים שלנו עובדים בדבקות, אולם קשה יותר להסביר ולהעביר נושא הגיוני לחלוטין לעומת מסע הסברה מאד אמוציונלי. זה מאד קשה וזה חלק מהעניין שאנחנו עומדים לפניו".

"אף אחד לא חשב שיקח [ראש הממשלה] את הדבר הזה בהליכה. מדובר בנושא מאד טעון ושנוי במחלוקת לכל האנשים וגם לרה"מ עצמו.... אך לפעמים צריך לקחת הכרעות בין בחירות שלא קלות ולראות כיצד עושים את זה. פה אני מבין וכואב את צער המתיישבים. אני מתרכז כעת כדי לראות כיצד התוכנית עוברת. אנחנו משקיעים הרבה מאד עבודה ולא עוסק בפרשנות. כרגע צריך לעסוק אך ורק באיך לבוא להצביע ולהשפיע".

- שר הביטחון, שאול מופז, חזר הבוקר והפציר במתפקדי הליכוד לתמוך בהינתקות. לדבריו, יישום התוכנית יביא לתוצאות חיוביות מבחינת ישראל, הן לכלכלה, הן לביטחון והן ליחסי החוץ של ישראל. קצב הגידול הטבעי ברצועת עזה, אמר מופז, והנסיבות הקיימות, מחייבים פינוי תושבי גוש קטיף. ההינתקות הינה ניצחון לישראל, הדגיש, והראיה לכך היא חששם של הפלשתינים מפני יישום התוכנית.

"אני מאמין שהתוכנית טובה לישראל. כל מי שנאחז בסוגיה הביטחונית עושה טעות. אני אומר באופן חד-משמעי שהתוכנית הזאת טובה ביטחונית לישראל", אמר מופז. "זו דעתה של מערכת הביטחון לאחר שכולם השמיעו את דעותיהם. בסופו של דבר, על-פי מיטב הערכות היא תוריד את מפלס הטרור ברצועה ותביא יותר ביטחון לישראל, באופן שלא יהיה חיכוך ברצועת עזה, נשלוט במרחב האווירי הוימי, נשלוט במעברים ובציר פילדלפי, עד אשר יימצא פרטנר".

אמש יצא מנהיג ש"ס, עובדיה יוסף, נגד תוכנית ההינתקות [ראו קישור]. בדרשתו השבועית הוא הזהיר, כי פינוי יהודים עכשיו הינו פרס לטרור. התוכנית הינה "סכנה גדולה, פיקוח נפש", התריע.

אולמרט: אם המתפקדים לא יביאו הרוב
הדרוש המציאות תחייבם להצביע מחדש

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, כי חיוני שהתוכנית תעבור במשאל המתפקדים, אולם אם לא תעבור, על המתפקדים לדעת שהדבר יביאם להצביע בשנית. "חיוני שהתוכנית תעבור למען ביטחון ישראל ועתידה. אם מאיזו שהיא סיבה מתפקדי הליכוד, מאי הבנה או חוסר ראות לא יביאו את הרוב הדרוש, המציאות תיצור מצב שחלק ניכר מהם יצטרכו להביע עמדתם מחדש והם יעשו את זה".

השר לנדאו מוחה על דברים אלו וקרא לראש הממשלה לעמוד בהתחייבויותיו. "היתה התחייבות ויש לעמוד בה. ראש הממשלה אמר שההצבעה במשאל היא לא על אמון אישי אלא על תוכנית הינתקות ושהוא יכבד את החלטתם. אני לא מטיל ספק באמינות רה"מ, אך מציע שגם מקורביו לא יפיצו שמועות מסוג זה".

שר החקלאות, ישראל כץ, אמר כי משרון מחוייב לקבל את דין המתפקדים. לדבריו, הוא משוכנע ששרון יכבד את התחייבותו, ויימנע, אם יפסיד, מלקדם את תוכנית ההינתקות. השר כץ ביקש להרגיע גם את אלה החוששים מפני קרע עם הממשל האמריקני, אם לא תאושר תוכנית ההינתקות. כץ ציין, כי הנשיא ג'ורג' בוש קיבל דיווח, ומראש, כי התוכנית כפופה לאישור מתפקדי הליכוד.

המתח בליכוד גובר

כפי שמסרנו אתמול (ראו קישור), בסקרים החדשים שהוכנו ביממה שחלפה, נמצא כי הפער בין המתגדים לתומכים ירד ל-2-3 אחוזים בלבד.

חוסר הוודאות לגבי התוצאה הולך וגובר. גם מזמיני הסקרים אינם יודעים כיצד להתייחס אליהם. שכן זו הפעם הראשונה שבה מתקיים משאל בקרב מתפקדים, הממוקד לעניין אידיאולוגי (ולא פרסונלי): תוכנית הינתקות, הכוללת פינוי שטחים. מסיבה זו, מתקשים בכירים משני הצדדים להסתמך על הסקרים האחרונים, ולהעריך את תוצאות אמת שיהיו בסופו של יום המשאל.

החשש הגדול עתה הוא מפילוג בתנועת הליכוד, תהא התוצאה אשר תהא. שרון ואנשיו רואים עתה לנגד עיניהם שתי חלופות:

- ניצחון - אם ינצח במשאל, יפעל שרון להכנסת מפלגת העבודה לממשלה. במקרה זו, מובטח תיק החוץ לח"כ שמעון פרס [שרון מכחיש פרט זה]. השרים "המורדים" יועברו מתפקידם. המדובר בשלושה לפחות: ישראל כץ, עוזי לנדאו וסילבן שלום. לפי תרחיש זה, יפעלו שרים אלה וחברי כנסת נוספים נגד הליכוד בהצבעות בכנסת, דבר שיביא לפילוג;

- הפסד - אם יפסיד במשאל, יאלץ שרון בסופו של דבר ללכת אל הנשיא - כדי לקבל מנדט חדש להרכבת ממשלה; או להתפטר וללכת לבחירות כלליות. שרון כבר הודיע, כי הוא ימשיך לפעול לקידום תוכנית ההינתקות, גם אם יפסיד במשאל. המשמעות המעשית: פילוג בליכוד, וכפיית הסכם על חלק מהליכוד, באמצעות הכנסת.

תאריך:  02/05/2004   |   עודכן:  02/05/2004
יואב יצחק, רנית נחום-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא סוריה, בשאר אסד, הזהיר את ישראל כי ארצו תראה בכל ניסיון להתנקש בראשי תנועת החמאס בסוריה - פעולה תוקפנית נגד סוריה.
02/05/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
יורש העצר הסעודי, הנסיך עבדאללה, האשים (שבת, 1.5.04) "ידיים ציוניות" בהתקפת הטרור בעיר הנמל הסעודית ינבוע, בה נרצחו שבעה בני אדם ו-19 נפצעו.
02/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, נענה ללחץ מצביעיו הערבים והודיע במפתיע (שבת, 1.5.04) עם נחיתתו בישראל, כי יבקר ביום ב' (3.5.04) בירדן. שוורצנגר ייצא במסוק לרבת עמון ויסעד על שולחנו של "ידידו האישי", מלך ירדן, עבדאללה השני.
02/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
מאות פועלים פלשתינים הפגינו (שבת, 1.5.04) מול בניין המועצה המחוקקת ברצועת עזה, לציון חג הפועלים הבינלאומי, האחד במאי. המפגינים דרשו לשפר את זכויות העבודה ותנאי עבודתם. הם נשאו כרזות ונאמו באמצעות מגפונים.
01/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
סמי אבו-זוהרי, אחד מבכירי תנועת החמאס ברצועת עזה ונציגה בועדה הפלשתינית הלאומית העליונה, מסר (שבת, 1.5.04) כי בניגוד לדיווחים מישראל, החמאס לא בחר מנהיג.
01/05/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il