מחדל המידע בתחבורה הציבורית נמשך. ביום ראשון בצהריים (2.4.22) אמורים שר האוצר
אביגדור ליברמן, שרת התחבורה מרב מיכאלי ובכירי משרדה לחשוף את רפורמת התעריפים החדשה בתחבורה הציבורית, שהוסתרה מעיני הציבור.
מסתבר שפרטי הרפורמה אינם הדבר היחיד שמסתיר
משרד התחבורה מהציבור, והפעם גם בניגוד לחוק. החוק מחייב את
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפרסם את המידע לנוסע המתקבל מן המפעילים באתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית.
בפקודת התעבורה נקבע כי על משרד התחבורה לפרסם
- "נתונים מלאים ומעודכנים על כל קו שירות שהוא מפעיל, כמפורט להלן: מהלך קו השירות, מקום התחנות המשמשות אותו, לוח הזמנים המתוכנן למתן השירות לרבות מועד תחילתו, סיומו ותדירות הקו, משך הנסיעה המתוכנן בין התחנות, מחיר הנסיעה ונגישות האוטובוסים הפועלים בקו השירות לאנשים עם מוגבלות"
.
בדיקת News1 מעלה כי המידע שנמסר חלקי, ומשרד התחבורה אינו מציג את המחירים של חלק מן הקווים באתר, ובמקצת המקרים אף מציג מחירים שגויים, לפעמים כאלה היקרים פי שניים מהמחיר האמיתי. גם נוסעים הפונים לבקש מידע מן המוקד הטלפוני לתחבורה ציבורית של המשרד (כוכבית 8787) מופנים לקבלת תשובה מהמפעילים.
אתר המידע הממשלתי לתחבורה ציבורית ("כל קו") נפתח בשנת 2010. יתר מעשור אחרי הקמתו, למרות שדרוגים שנעשו בו הוא עדיין לא מספק מידע מלא כפי שתוכנן מלכתחילה. הוא מתבסס על מערכת מיושנת ואינו מאפשר לנוסעים לתכנן מסלול קצר ויעיל. הוא גם מציג רק את מחירה של נסיעה בודדת, ואינו מאפשר לנוסע מידע על מינויים, חוזים בהתאם לפרופיל ותעריפים למשלמים באמצעות ישומונים.
לפני כחודשיים חזר האתר לפעילות אחרי שהיה תקול במשך כחצי שנה. אין זו הפעם הראשונה שבה יש באתר תקלות ומידע שגוי, אך למרות תלונות מצד נוסעים ולמרות שהחוק דורש מסירת מידע מהימן, מתחמק משרד התחבורה מקיום חובתו וטוען בכל פעם שהוא נשאל בנושא כי מדובר בתקלה נקודתית שתתוקן או מאשים את המפעילים.
- ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה פועל בימים אלה להצגת התעריפים החדשים באתר המשרד, במטרה להנגיש את המידע באופן פשוט ושקוף".
האם רפורמת התעריפים החדשה, שכפי הנראה תיכנס לתוקף אחרי יום העצמאות, תביא הפעם לתיקון המעוות? ימים יגידו.