כמעט 300 ימים חלפו מאז נכנסה מרב מיכאלי לתפקידה כשרת התחבורה, ורק כעת היא צפויה להיפגש עם מנהלי מפעילי התחבורה הציבורית. לפגישת ההיכרות, המתוכננת להתקיים ביום ד', 30.3.22, קדמו שלוש דחיות.
מפעילי התחבורה הציבורית מאוכזבים מאוד מפעילותה, ומאשימים אותה בעיקר ב"גזירת סרטים" וביחסי ציבור, ובמיעוט עשייה למען התחבורה הציבורית. כזכור,
מאז הביאה להתפטרותו של יעקב ישראל נתניהו, לא מינתה מיכאלי מישהו אחר לתפקיד ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, והתפקיד מאויש בידי ממלא-מקום כמעט חמישה חודשים. מנציבות שירות המדינה נמסר ל-News1 כי ההליכים לאיתור מחליף לנתניהו טרם החלו. בפגישה צפויים מנהלי התחבורה הציבורית להעלות שורה של קשיים בענף כגון המחסור באלפי נהגים, התגברות הפקקים והירידה במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, גם בתקופה שאחרי הקורונה.
נושא נוסף שעשוי לעלות בפגישה הוא רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית הצפויה להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב (1.4.22). עד לרגע זה, כ-48 שעות לפני כניסתה לתוקף לא פרסם
משרד התחבורה שום מידע באשר לפרטי הרפורמה. כזכור, ועדת הכלכלה דרשה מן המשרד לחשוף את תוכנה, ולדחות את יישומה בחודשיים ל-1 ביוני. נראה כי השרים מיכאלי ו
אביגדור ליברמן דחו את הבקשה, ומסיבות השמורות עימם דחו גם מסיבת עיתונאים שתכננו בנושא.
באופוזיציה זועמים על התנהלות שרת התחבורה ומשרדה, ובפניות ששלחו ח"כ
אוריאל בוסו (שס) לנציב תלונות הציבור במשרד
מבקר המדינה וח"כ
בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) לשרה מיכאלי, ציינו כי עד עתה לא פורסמו הצווים המורים על הרפורמה שעליהם אמורים לחתום שרי התחבורה והאוצר, לא פורסמה המלצת ועדת המחירים ולא נעשתה שום הסברה לציבור בנושא.
לדבריהם, "דחיית הפרסום לדקה התשעים, תוך קידום הרפורמה במחשכים ובחוסר שקיפות, נועדה להשקיט ביקורת ציבורית. הדבר חמור כאשר הדבר נעשה תוך פגיעה בציבור הנוסעים וגרימת בלבול עם תחילת ישומה".
בוסו ציין במכתבו את התחמקות נציג משרד התחבורה בוועדה ממסירת פרטים, וסמוטריץ' כתב כי השינוי כולל "התייקרות משמעותית של התעריפים באזורים רבים בארץ, וזאת בתקופה של עליית מחירים כללית במשק, המביאה לעלייה ביוקר המחיה ומכבידה מאוד על אזרחי ישראל". עוד ציין כי "חלק גדול ממשתמשי התחבורה הציבורית משתייכים לאוכלוסיות חלשות ועלייה דרמטית של התעריפים בתקופה כזו, בדגש על ערב חג הפסח, תנחית עליהם מכה קשה".