|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
דרעי במשרד הפנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] חיות בדיון בעתירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

דרמה משפטית ופוליטית בעיצומה של הסערה

בג"ץ פסל את מינוי דרעי: בלתי סביר במידה קיצונית

השופטים בראשותה של חיות קובעים, כי עברו הפלילי של דרעי - ובכללו הרשעתו בעבירות מס בשנה שעברה - מונעים את מינויו לשר הפנים ושר הבריאות עשרה מבין 11 שופטי ההרכב מורים לנתניהו לפטר את דרעי מתחו ביקורת קשה על שינוי חוק יסוד הממשלה, אך לא הכריעו בעתירות לפסילת התיקון
18/01/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

בית המשפט העליון פסל (18.1.23) את מינויו של אריה דרעי לשר הפנים ושר הבריאות בממשלה החדשה של בנימין נתניהו. בית המשפט קובע, בהרכב של 11 שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות, כי המינוי בלתי סביר במידה קיצוני בשל עברו הפלילי של דרעי, ולכן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעבירו מתפקידו

ההחלטה התקבלה ברוב של עשרה שופטים (חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופטים יצחק עמית, דפנה ברק-ארז, ענת ברון, דוד מינץ, עופר גרוסקופף, יעל וילנר, אלכס שטיין וחאלד כבוב) מול אחד (יוסף אלרון, אשר סבר שעל נתניהו לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט נעם סולברג, כדי שיקבע האם בהרשעתו של דרעי דבק קלון).

חיות אומרת: "מינוי זה עומד בסתירה חמורה לעקרונות יסוד של שלטון החוק, טוהר מידות ונקיון כפיים שלהם מחויבים נבחרי הציבור ואשר מן הראוי כי ינחו את ראש הממשלה במינוי שרים. מינוי זה אף פוגע פגיעה קשה בתדמיתן ובמעמדן של רשויות השלטון במדינה".

כאמור, תשעה מבין יתר עשרת שופטי ההרכב הסכימו עם חיות. הם עמדו על צבר הרשעותיו הפליליות של דרעי, הכולל גם הרשעה בעבירות מס בפברואר 2022, ועל המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן. חלק מהשופטים סברו, כי לנוכח המצג זה, שהשפיע על תוצאותיו של ההליך הפלילי בעניין עבירות המס, דרעי מנוע מלכהן כשר בהתאם לכללים של השתק ומניעוּת הנגזרים מעקרונות של הגינות ויושר.

השופטים נמנעו מלהכריע בטענות הנוגעות לתיקון חוק היסוד, נוכח הכלל לפיו בית המשפט יפנה לפסילת חוק כמוצא אחרון, החל מקל וחומר ביחס לחוקי יסוד. אולם חלק מהשופטים העירו, כי ההליך הוכתם ב"כתם פרסונלי מובהק", משום שהוא נועד בראש ובראשונה כדי לסלול את הדרך למינויו של דרעי לשר, בהתחשב בכך שעל-פי הדין הקודם הוא לא היה יכול להתמנות לשר ללא קביעה של יו"ר ועדת הבחירות שבמעשיו לא דבק קלון.

בהקשר זה צוין, כי מדובר בשיאה של תופעה פסולה, לפיה מנוצלת הקלות שבה ניתן לתקן את חוקי היסוד, לצרכים פוליטיים נקודתיים, באופן הגורם לשחיקה ולזילות מסוכנת במעמדם של חוקי היסוד. מינץ סבר אף הוא, כי אין צורך להכריע בטענות הנוגעות לחוק היסוד, אך שב על עמדתו לפיה לא ניתן להפעיל ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד.

שיקול דעת רחב אינו בלתי מוגבל

חיות, שאל טעמיה הצטרפו פוגלמן, עמית, ברון, וילנר, גרוסקופף וכבוב, ציינה שבית המשפט העליון יתערב רק במקרים חריגים ומצומצמים בהחלטה למנות שר או להעבירו מתפקידו. נסיבות עניינו של דרעי הן חריגות ביותר, ואין מנוס מן הקביעה שאי-העברתו מתפקידו חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות, היא אומרת. יש משקל משמעותי לשיקולים הפוליטיים שעמדו לנגד עיניו של נתניהו בהחליטו למנות את דרעי לשר, בפרט בהינתן שיקול הדעת הרחב של ראש הממשלה בתחום זה, העובדה שדרעי ורשימתו זכו לאמון הבוחר בבחירות האחרונות והעובדה שהממשלה זכתה לאמון הכנסת.

ואולם, מדגישה חיות, שיקול דעת רחב אין משמעו שיקול דעת בלתי מוגבל, ובהתאם לפסיקה רבת השנים בהקשר זה, גם החלטות הנוגעות למינוי שרים – בדומה לכל החלטה מינהלית אחרת – אינן חסינות מביקורת שיפוטית וכפופות לכללי המשפט המינהלי.

לדברי חיות, קיימים שני טעמים המובילים למסקנה, כי מינוי דרעי לשר אינו יכול לעמוד. ראשית, צבר הרשעותיו של דרעי – בהקשר זה צוינו ההרשעות הישנות בעבירות שחיתות חמורות ובראשן שוחד, שבוצעו במהלך כהונתו בתפקידים ציבוריים. אף שיש לתת להן משקל מופחת בשל חלוף הזמן ומחיקת ההרשעות מן המרשם הפלילי, מדובר בעבירות חמורות ביותר, שלא ניתן להתעלם מהן ואשר בגינן קבעה חיות עצמה בשנת 2015, כי מינויו של דרעי לשר מצוי "על גבול מתחם הסבירות". להרשעות אלה נוספה הרשעתו בעבירות מס שבוצעו בעת שכיהן כחבר כנסת, ובגינה תלוי ועומד נגדו עונש מאסר על תנאי עד 2025.

חיות מוסיפה, כי יש לייחס משקל משמעותי למצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום בירושלים בעת הטיעונים לעונש. דרעי הצהיר אז על פרישה מהחיים הפוליטיים, המדינה לא טענה לקלון בשל התפטרותו מהכנסת, אך היועצים המשפטיים אז והיום (אביחי מנדלבליט וגלי מיארה) סברו, כי במעשיו דבק קלון. אלא שכבר למחרת גזירת עונשו הצהיר דרעי שהוא ממשיך להנהיג את ש"ס, יעמוד בראשה בבחירות הבאות וישאף להתמנות לשר. התנהלות זו, אומרת חיות, מעלה "תהיות באשר לתום ליבו וניקיון כפיו בהתנהלותו מול בית המשפט". כל אלו יחדיו מחזקים את המסקנה, שאין מדובר עוד במינוי המצוי "על גבול מתחם הסבירות", אלא במינוי שחוצה גבול זה באופן ברור.

פסילה בשל מצג השווא בהליך הפלילי

כאמור, חלק מן השופטים סברו, כי מינויו של דרעי פסול מטעמים של מניעוּת או השתק בשל המצג בדבר פרישה מהחיים הפוליטיים. ברק-ארז אומרת כי היה זה מצג שווא אשר הקנה לדרעי הטבה פוטנציאלית מבחינת תוצאותיו של המשפט. מצב זה יוצר מניעות משפטית ועל כן אין הוא יכול לקבל על עצמו בעת הזו כהונה של שר. זאת, בהתאם לעקרון ההשתק וכן לעקרון תום הלב וחובת ההגינות של הפרט, כמו גם השמירה על טוהר ההליך השיפוטי. בשל התבטאויותיו של דרעי מיד לאחר גזר הדין, "הפרתה של חובת ההגינות היא זועקת".

לדברי ברק-ארז, דרעי מנוע עתה מלהתכחש למצג שיצר בהתנהלותו ובהתאם הוא מנוע מלקבל על עצמו תפקיד של שר, מבלי שנדרשת כרגע הכרעה באשר למשך התקופה שבה מניעות זו תחול. "המניעות מכך שדרעי יכהן כשר בממשלה היא חלק מאכיפת תוצאותיו של ההליך הפלילי, ותוצאותיו אלו אינן עניין לדעת 'רוב' או להחלטת הציבור בכלל", היא מוסיפה. מניעות זו מהווה "חסם" שמונע מלכתחילה את קבלת המינוי, באופן שמייתר את הצורך להידרש לטענות שעניינן עילת הסבירות, מבלי לגרוע ממעמדה האיתן במשפט המינהלי, ואף לא מחשיבות ההגנה על טוהר המידות.

שטיין ציין, כי התפטרותו של דרעי מהכנסת לצד הצהרתו לפיה הוא פורש לאלתר מהחיים הפוליטיים, סייעו לו בהשגת התועלת של אישור הסדר הטיעון שסיים את משפטו הפלילי מבלי שבית משפט השלום נדרש לעסוק בסוגיית הקלון, אף שמדובר בעבירות המכילות רכיב תרמיתי שהן ככלל עבירות בנות קלון. הצהרתו של דרעי והסתמכות בית המשפט והתביעה עליה, יוצרות "השתק שיפוטי" ומקימות מניעות אישית אשר חוסמת בפני דרעי – וכפועל יוצא מכך, בפני נתניהו שמבקש למנותו לשר – את האפשרות להתמנות לשר, לכל הפחות לתקופת כהונת הממשלה הנוכחית.

דעת היחיד: לפנות ליו"ר ועדת הבחירות

מינץ הסכים עם ברק-ארז ושטיין בקובעו, כי המינוי פסול וחסר תוקף לנוכח המניעות החלה על דרעי להתמנות לשר. לדעתו, החלטתו של נתניהו למנות את דרעי לשר אינה חורגת ממתחם הסבירות לנוכח תוצאות הבחירות ולאור העובדה שכל ראש ממשלה אחר היה פועל כמותו. גרוסקופף וכבוב הצטרפו להנמקה הנוגעת למניעותו של דרעי כטעם נוסף – לצד אי-הסבירות הקיצונית – המצדיק את קבלת העתירות. יתר שופטי הרוב לא מצאו לנכון להכריע בשאלת מניעותו של דרעי, נוכח המסקנה שאליה הגיעו במישור הסבירות.

כאמור, אלרון סבר בדעת יחיד שאין להורות לנתניהו לפטר את דרעי, אלא לפנות לסולברג כדי שיכריע בשאלה האם דבק קלון בהרשעתו האחרונה של דרעי. תיקון חוק היסוד אינו חל למפרע, אומר אלרון, וממילא אין בתיקון כדי לרפא את הפגם שנפל בהעדר הפנייה לסולברג. מאחר שסוגיית הקלון מקרינה על סבירות המינוי, ניתן יהיה לדון בחוקיות המינוי לאחר החלטתו של סולברג, הוא סבור.

את העותרים ייצגו עוה"ד דפנה הולץ-לכנר (קבוצת אזרחים), אליעד שרגא ותומר נאור (התנועה לאיכות השלטון) ואביה אלף (התנועה לטוהר המידות). את מיארה ייצג עו"ד ענר הלמן; את הכנסת ייצגה עו"ד ענת גולדשטיין; את נתניהו ייצג עו"ד מיכאל ראבילו; ואת דרעי - עו"ד נבות תל-צור.
בג"ץ 8948/22, אילן שיינפלד ואח' נ' הכנסת ואח' / פס"ד
פסילת מינויו של אריה דרעי לשר הפנים ושר הבריאות
בג"ץ 8948/22, אילן שיינפלד ואח' נ' הכנסת ואח' / תקציר פס"ד
תקציר פסילתו של אריה דרעי לשמש כשר הפנים ושר הבריאות

תאריך:  18/01/2023   |   עודכן:  18/01/2023
איתמר לוין
+דרעי: יסגרו לנו דלת? נפרוץ מהחלון
21:12 18/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר אריה דרעי הודה לכל האנשים שהגיעו לחזק אותו  ▪  "טוב שזה נגמר בצורה של 10 שופטים מול אחד, ישפוט העם ויראה"
דרעי, ביציאה מביתו הערב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+השרה רגב: סיעת בג"ץ החליטה שהאזרחים לא סבירים
20:44 18/01/23  |  איציק וולף
שרת התחבורה, מירי רגב, כינתה את בית המשפט העליון 'סיעת בג"ץ' וטענה כי היא החליטה באופן שרירותי כי האזרחים שהצביעו בבחירות האחרונות, לא סבירים אל מול 10 שופטים שבחרו את עצמם.

"זו לא דמוקרטיה. זו עריצות המיעוט. היום הובהר חד משמעית שביהמ"ש אינו מעוניין בפשרות. על זה אני מדברת. בית המשפט בקרב מאסף על שימור הכוח הבלתי סביר של האליטה. הם כנראה עדיין לא הפנימו שהעם אמר את דברו. את זה בדיוק באנו לשנות ונשנה", טענה.

+בג"ץ טרק את הדלת על מינויו של דרעי לשר
20:11 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ארבעה שופטים פסלו את המינוי בנימוק של אי-סבירות, אותו מתיימרת הרפורמה של לוין לבטל - אבל לפחות ארבעה נוספים קבעו שדרעי חייב לקיים את הבטחתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, לפחות בקדנציה הנוכחית  ▪  ל-161 עמודי פסק הדין יש השלכות גם לעתירות הצפויות נגד הרפורמה
דרעי ומועצת חכמי התורה, הערב [צילום: דוברות ש"ס]
בג"ץ בדיון בעניין דרעי [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+מועצת חכמי התורה: פסילת דרעי - מחיקת זהות המוני עמך בית ישראל
19:58 18/01/23  |  איציק וולף
מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמה (יום ד', 18.1.23) הודעת תגובה לפסק הדין של בית המשפט העליון אשר פסל את כהונת אריה דרעי כשר בממשלה וטענו כי מדובר בהחלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל.

"מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של שלוחא דרחמנא, יו"ר תנועת ש"ס המעטירה השר הרב רבי אריה דרעי שליט"א, אשר נשלח למערכה להחזיר עטרה ליושנה על-ידי מרנן ורבנן ובראשם מרן רבנו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל, אשר סמך עליו את ידיו בכל דבר. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל, המשך להוביל את תנועת ש"ס בכל עוז ותעצומות, להרים קרנה של תורה ולדאוג לכל אדם, כפי שעשית כל השנים", אמרו.

"בטוחים אנו כי רבותינו יעמדו בשמים ויעתירו בתפילה על מפעל חייהם ועל שלוחם הנאמן, ויתקיים בנו השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו צרה יגון ואנחה במהרה", לשון ההודעה.
[צילום: דוברות ש"ס]
+השרים פרוש וקרעי הגיעו לביתו של דרעי
19:09 18/01/23  |  עידן יוסף
השרים מאיר פרוש ושלמה קרעי הגיע לביתו של דרעי לחזק את ידו ולהביע את תמיכת יהדות התורה בהישארותו סביב שולחן הממשלה. פרוש אמר לדרעי: "זה מאוד כואב לנו, זה הפסד ענק ליהדות החרדית. גם אם ר' אריה לא יהיה סביב שולחן הממשלה לימים בודדים זה הפסד גדול. באתי לפה כי זה מה שאבי היה עושה, הוא לא עזב אותו לרגע וגם אנחנו לא נעזוב אותו".
[צילום: דובר השר]
+דרעי: נלמד את הנושא בימים הקרובים ונחליט מה עושים
18:52 18/01/23  |  עידן יוסף
אריה דרעי לח״כי שס ורבניה: "הכל לטובה. אין לי ספק שיצא מזה טוב. אנחנו נלמד את הנושא בימים הקרובים ונחליט מה עושים".

הרב מחפוד אמר לו: ״כולנו איתך רבי אריה, אל תיפול ברוחך. מאחוריך ציבור שלם. כל עם ישראל. אתה תנהיג אותנו לעולם ועד״.
[צילום: דוברות שס]
+ברון: מעשיו של דרעי - שרשרת של חציית קווים אדומים
18:31 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומרת על הפרת הבטחתו לפרוש: התנהלות זו מקוממת, מעידה על זלזול בבית המשפט, מבזה את סמכותו וחותרת תחת תוקפן המחייב של החלטותיו
ברון. "זלזול מופגן בשלטון החוק" [צילום: לע"מ]
+פגישת נתניהו ודרעי נמשכה כ-40 דקות
18:14 18/01/23  |  עידן יוסף
לקול שירה של תומכי שס "אל תירא ישראל", יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו מביתו של אריה דרעי. פגישת השניים נמשכה כ-40 דקות, ובמהלכה טיכסו השניים עצה כיצד לנהוג לנוכח הכרעת הדין. נתניהו אמר לדרעי: "כשאח שלי במצוקה - אני בא אליו".

בניסיון לגבש פתרון חוקי שיחזיר את דרעי לשולחן הממשלה: עו״ד ראבילו מהליכוד השתתף בחלק מהפגישה של נתניהו ודרעי. זמן קצר לפני ביקור הפתע של נתניהו בהר נוף התקיימה שיחת ראשי מפלגות. דרעי לא נכח בשיחה. בתום הפגישה נתניהו-דרעי, עלו נציגי שס ורבניה אל ביתו של יו"ר התנועה.

+וילנר: דרעי מבצע בצורה קבועה עבירות הפוגעות בציבור
18:14 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחלוקת בין כבוב למינץ בשאלת סמכותו של בית המשפט העליון להתערב בחוקי יסוד  ▪  וילנר ומינץ פסלו את המינוי בשל המצג בתיק המיסים
וילנר ומינץ בדיון בנושא דרעי [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+בנו של דרעי דוחה רעיון למנותו לשר במקום אביו
18:01 18/01/23  |  עידן יוסף
ברקע ההדיווח על האפשרות שבנו של אריה דרעי, ינקי דרעי, יתמנה לשר במקומו, צייץ הבן בטוויטר את הפסוק: "על כיסאו לא ישב זר"!
+פוגלמן: הרשעתו של דרעי מלמדת על דפוס של פגיעה בשלטון החוק
17:59 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פוגלמן ועמית פסלו את המינוי בשל עילת הסבירות  ▪  שטיין חוזר על תפיסתו בדבר הפעלה צרה של עילה זו ופוסל את המינוי בשל התחייבות הפרישה של דרעי
פוגלמן. מצג שווא [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+ברק-ארז: דרעי התחייב לפרוש ולכן אינו יכול להתמנות לשר
17:47 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בחרה את עילות המניעות וההשתק - ולא את עילת הסבירות - כדי לפסול את המינוי: דרעי אינו יכול לחזור בו מהתחייבותו שהביאה להקלה בעונשו בתיק המס
ברק-ארז. השפעה כירורגית [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+נתניהו הגיע כעת לבקר את דרעי בביתו
17:29 18/01/23  |  עידן יוסף
תחת אבטחה כבדה, ראש הממשלה נתניהו הגיע לפני זמן קצר לבקר את אריה דרעי בביתו בשכונת הר נוף.
+חיות: פגיעה קשה וחמורה בתדמית ובעקרונות יסוד
17:23 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובעת שמינויו של דרעי בלתי סביר בצורה קיצונית בשל הרשעותיו הפליליות - האחרונה בהן לפני שנה - ובשל התכחשותו המיידית למצג לפיו יפרוש מהחיים הפוליטיים
חיות בדיון בנושא דרעי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+השר לוין: אעשה כל הדרוש על-מנת שהעוול יתוקן במלואו
17:10 18/01/23  |  עידן יוסף
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "היום בשעה 16:00, קיבלו רבים מאזרחי ישראל הודעה אבסורדית מבית המשפט העליון, לפיה הצבעתם בבחירות שהתקיימו לפני חודשיים - בוטלה.

"הפסיקה שניתנה היום רומסת לא רק את הצבעתם של קרוב לארבע מאות אלף מצביעי שס, אלא גם את בחירתם של רוב אזרחי ישראל, אשר ידעו את כל העובדות הרלוונטיות והצביעו בעד ממשלה בראשות נתניהו, אשר אריה דרעי שותף בכיר בה. צר לי מאוד על כך שראשי מערכת המשפט לא מצאו גם הפעם לכבד את הכרעת העם, את שיקול דעתו של ראש הממשלה, ואת החלטת הכנסת שהביעה אמון בממשלה המכהנת. אעשה את כל הדרוש על-מנת שהעוול הזועק לשמים שנעשה לרב אריה דרעי, לתנועת ש״ס ולדמוקרטיה הישראלית - יתוקן במלואו".
+מועצת חכמי התורה תתכנס בביתו של דרעי
17:00 18/01/23  |  עידן יוסף
חברי מועצת חכמי התורה של שס ורבני הציבור הספרדי יגיעו הערב ב-18:00 למפגן תמיכה בביתו של יו"ר שס השר דרעי בשכונת הר נוף. באירוע ישתתפו גם חברי הכנסת של שס. בתנועה, בליכוד ובציונות הדתית הוכרז על עוצר ראיונות.
+ראשי הקואליציה: נפעל בכל דרך חוקית וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול
16:52 18/01/23  |  עידן יוסף
ראשי מפלגות הקואליציה מחזקים את השר אריה דרעי וסיעת שס ומוסרים בהודעה משותפת: "נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".

עוד נמסר: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן ונסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד. מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי".
+שס: נפל דבר בישראל; מזועזעים מהחלטת בג"ץ
16:28 18/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שס לומדת את ההחלטה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה  ▪  לפיד: "אם אריה דרעי לא יפוטר, ממשלת ישראל עוברת על החוק"  ▪  התנועה לאיכות השלטון: "קוראים לנתניהו לכבד את פסק הדין, ולפטר את דרעי"
דרעי. תגובות חריפות לפסק הדין [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ח"כ ואטורי: נכבד את פסיקות בג"ץ עד גבול מסוים
15:35 18/01/23  |  עידן יוסף
סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ניסים ואטורי, בראיון לכאן חדשות: "לא ניתן לאף אחד לפרק לנו את הקואליציה. נכבד את פסיקות בג"ץ עד גבול מסוים".

+דרעי יתעדכן מביתו על הכרעת בג"ץ בעניינו
15:20 18/01/23  |  עידן יוסף
השר אריה דרעי הגיע לביתו בהר-נוף בירושלים, שם הוא צפוי לשהות עם קבלת הפסיקה בעניינו ולהתעדכן (וואלה). בשס הוכרז על עוצר ראיונות.
+פסק הדין בנושא דרעי - בשעה 16:00
14:17 18/01/23  |  איתמר לוין
בית המשפט העליון יפרסם (18.1.23) בשעה 16:00 את פסק דינו בנוגע לכהונתו של אריה דרעי כשר הפנים ושר הבריאות. הפסק יינתן בידי הרכב של 11 שופטים בראשות הנשיאה, אסתר חיות. העותרים ביקשו לפסול את חוק דרעי, ולפיו רק מאסר בפועל מחייב את המועמד לכהונת שר לקבל מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית פטור מתחולת קלון (דרעי נדון אשתקד למאסר על תנאי בעבירות מס). עוד ביקשו לקבוע, כי מינויו של דרעי לשר הוא בלתי סביר בצורה קיצונית בשל עברו הפלילי.
+פסק דין דרעי הוא רק הקדימון
08:53 18/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מה ביקשו העותרים, מה נאמר בצווים על תנאי, מהן האפשרויות לפסיקת בג"ץ, מה יעשה נתניהו ומהן משמעויות הרוחב
ההכרעה מתקרבת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליעד שרגא /  "   אליעד שרגא ושות', משרד עורכי דין   אלכס שטיין   אסתר חיות / Esther Hayut   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד מינץ / David Mintz   דפנה ברק-ארז / Daphne Barak-Erez   חאלד כבוב / Khaled  Kaboub   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יוסף אלרון   יעל וילנר   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק עמית / Issac Amit   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל ראבילו /  "   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   ניר ברקת / Nir  Barkat   נעם סולברג / Noam Sohlberg   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר גרוסקופף / Ofer Groskopf   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   ענת ברון / Anat Baron   ענת גולדשטיין / Anat Goldshtein   רון דרמר / Ron Dramer   ש"ס   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   תומר נאור / Tomer Naor 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ פסל את מינוי דרעי: בלתי סביר במידה קיצונית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
18/01/23 19:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
הסוגיות בהן יכריע בית המשפט העליון בנוגע למינויו של אריה דרעי לשר הפנים ולשר הבריאות מתחלקות לשתי קבוצות, על-פי הצווים על תנאי שהוציא השופט יצחק עמית ערב הדיון. מדובר בשתי קבוצות מקבילות, שפסק הדין בכל אחת מהן יוביל לתוצאות שונות - הן מבחינה משפטית והן מבחינה פוליטית. אך בהינתן התמונה הרחבה של כוונת הממשלה הנוכחית להשתלט על מערכת המשפט, התוצאות מתלכדות לאותו מסלול של משבר חוקתי חסר תקדים בתולדות המדינה.
18/01/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
שר ירושלים ומסורת ישראל, ח"כ מאיר פרוש, נפגש (יום ג', 17.1.23) בלשכתו בכנסת עם שגריר ארצות הברית בישראל תומאס ניידס. ניידס אמר שהממשלה לגיטימית, אך הביע חשש ששרים מסיומים יובילו מהלכים שיסכנו את האזור.
17/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
במשרד החינוךנערך (יום ג', 17.1.23) טקס חילופי המנכ"לים, במעמד שר החינוך, ח"כ יואב קיש, השר במשרד החינוך ח"כ חיים ביטון המנכ"ל הנכנס אסף צלאל, המנכ"לית היוצאת דלית שטאובר וחברי הנהלת משרד החינוך.
17/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה (יום ב', 16.1.23) את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 52), הפסקת חברות בכנסת של שר או סגן שר, מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט. 63 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 54 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה להמשך הדיון.
16/01/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים (יום ב', 16.1.23) כי הדיון ברוב ערוצי התקשורת סביב הרפורמות המשפטיות הוא בכוונת-מכוון שטחי וחד-צדדי. "הכל נועד ליצור תבהלת-שווא על 'קץ הדמוקרטיה' ו'הרס המדינה' כביכול. האמת היא כמובן הפוכה", אמר נתניהו.
16/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il