ברקע הדיונים על עבודות הרכבת בשבת,
רכבת ישראל השלימה את הקמת מערך החישמול על גבי המסילות עד בנימינה, ומחדשת את השירות הרכבתי בין חיפה ויישובי הצפון לתל אביב וליישובי הדרום (בקו החוף) בימי שישי ובשעות הלילה עד חצות, בתדירות של רכבת אחת לשעה לכיוון. עם השלמת תשתיות החישמול עד בנימינה, השלימה רכבת ישראל כ-60 אחוזים ממיזם החישמול אשר ממשיך להתקדם במרץ במסילות הצפוניות מבנימינה, וכן באזור הדרום.
במוצאי השבת 12.2.23 ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש. במסגרתו ייכנס השירות החשמלי עד בנימינה באופן מדורג, יחודש השירות בין חיפה ותל אביב בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, עד השעה 13:00 (בקירוב). כמו-כן יוארך השירות בקו בימי ראשון עד חמישי עד חצות בקירוב.
ישודרג השירות בקו הפרברי הנוסע כיום בין תחנות רחובות-בנימינה. שעות הפעילות בקו תוארכנה עד חצות (בקירוב), וכן תופעלנה רכבות בימי שישי עד השעה 13:00 (בקירוב). כמו-כן, מסלולו של הקו יוארך עד תחנת אשקלון.
ישודרג משמעותית שירות רכבות הלילה המופעל כיום בין תחנות ירושלים יצחק נבון-נתב"ג-ת"א ומסלולן של רכבות הלילה יוארך והן תעצורנה גם בתחנות הרצליה, נתניה, חדרה מערב ובנימינה. נוסעי תחנות אלה יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת במשך כל שעות הלילה אל ת"א, נתב"ג וירושלים. רכבות הלילה תופעלנה בתדירות של רכבת אחת מדי שעה, מדי לילה בימי החול. בימי רביעי לפנות בוקר (הלילה שבין שלישי לרביעי) תופעלנה הרכבות רק עד נתב"ג, והן לא תגענה לירושלים, זאת בשל הצורך הפסקת התנועה ללילה אחד מדי שבוע לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות במנהרות הקו לירושלים, אותן לא ניתן לבצע בזמן תנועת רכבות.
בשל ביקוש נמוכים במיוחד לרכבת השנייה מדי שעה המופעלת בשעות השיא בימי השבוע בין תחנות מודיעין לירושלים יצחק נבון. תרד תדירות הרכבות בקו זה לרכבת אחת מדי שעה לאורך כל היום (במקום שתי רכבות בשעה אשר הופעלו בשבועות האחרונים בשעות השיא בלבד).
שרת התחבורה
מירי רגב אמרה כי השלמת תשתיות החשמול עד בנימינה היא נקודת ציון חשובה שתגרום לחזרת חלק הארי של השירות הרכבתי בציר החוף. "הרכבות החשמליות חוסכות זמן וכסף, ופגיעתן בסביבה זניחה ביותר. כך מתאפשר לציבור הנוסעים שירות אמין יותר וטוב יותר. מהלך זה יממש את החזון לחבר את הארץ ולספק חופש תנועה תחבורתי ברכבות חדשות ומתקדמות", דבריה.