|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
ביטן, דיכטר ואבוטבול [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

"התוצר החקלאי לא עלה בפלפל צפונה או במלפפון דרומה"

כך אמר שר החקלאות דיכטר בוועדת הכלכלה לאחר שהתברר כי התמיכה הישירה לחקלאות תוקצבה בכ-200 מיליון שקל בלבד, והוסיף: "בתמיכה לחקלאים ההצהרה היא מעניינת - הביצוע כושל" נציג האוצר: "כל שקל שהובטח יצא" החקלאים: "היבואנים קונים יותר בזול מהחקלאי ולא הורידו את המחיר לצרכן"
25/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה התכנסה השבוע (22.2.23) לדיון לבחינת מצב החקלאות והתוכניות ליבוא פירות וירקות. במהלך הדיון התברר כי בעוד שהחקלאים דרשו תמיכה ישירה בסך מיליארד שקל, והאוצר הסכים לתמיכה ישירה של כ-760 מיליון שקל, בינתיים תוקצבו כ-200 מיליון שקל בלבד, בהתאם להתקדמות ביישום הרפורמה. היו"ר דוד ביטן הודיע כי יכנס את הוועדה לדיון המשך נרחב כבר בשבוע הבא. ביטן הוסיף כי מדובר בישיבה ראשונה שבה הוועדה לומדת את הנושא, ותסייע לשר ולמשרד החקלאות בעניין בין היתר בשל ההשפעה שיש לכך על יוקר המחיה, וכן בגלל שהחקלאות חשובה למדינה.
ענף החקלאות: הזדמנויות ואתגרים / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הכלכלה לקראת דיון ב-22 בפברואר 2023 בנושא "מצב החקלאות בישראל והתכניות ליבוא פירות וירקות". המסמך כולל נתונים על משקל החקלאות בעשור האחרון בתוצר העסקי, ביצוא סחורות ושירותים ובתעסוקה, נתונים על מספר המועסקים והשכר הממוצע בענף החקלאות, התפוקה החקלאית במונחי כמות וערך בשנים 2015 ו-2021 ,ניתוח יעילות השימוש במים והזדמנויות ואתגרים העומדים בפני הענף. (16 עמ')
הרפורמה החדשה בחקלאות / מצגת
משרד החקלאות מציע תהליך מבוקר ואחראי לפתיחת יבוא של פירות וירקות באמצעות מיפוי עולמי של נגעים  תהליך שפיתחו השירותים להגנת הצומח בשנה האחרונה מאפשר פתיחה של יבוא פירות וירקות נוספים ממגוון מקורות  ניתן כבר היום לייבא כ-50 ירקות ופירות מכ-45 מדינות שונות  משרד החקלאות לא יאפשר מדיניות בלתי אחראית ליבוא תוצרת חקלאית, בהיעדר זיהוי הסיכונים האפשריים וקביעה מושכלת של דרישות יבוא, כמקובל בעולם (10 עמ')

[צילום: דוברות הכנסת]

בפתח הישיבה אמר שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר, כי ב-20 השנים האחרונות אוכלוסיית ישראל גדלה ב-50% והתוצר החקלאי לא עלה בפלפל צפונה או במלפפון דרומה. "לצערי, במשך שנים החקלאות חטפה מכה לא פשוטה, בעיקר בהצהרות אבל גם במעשים. ממש למזלנו הממשלה הקודמת לא הצליחה לממש תוכנית לחקלאות שהייתה עלולה להיות מכה, לא רוצה לומר מכת מוות, אבל מכה אנושה לחקלאות בדמות מבט אופטימי לייבוא ומבט פסימי לייצור בארץ", אמר השר. הוא אף התייחס לרפורמה ואמר: "ההורדה של המכסים הייתה זריזה ומדויקת, בעוד שבתמיכה לחקלאים ההצעה היא מעניינת והביצוע הוא כושל".

[צילום: דוברות הכנסת]

עוד הוסיף דיכטר: "חקלאים שהרפורמה גדעה את הענף שלהם לא פונים לקבל תמיכה ישירה. כשאתה רואה חקלאי שזכאי ולא פונה, מסתבר שהסכום שהאוצר מוכן לתת בגין הורדת מכסים הוא מגוחך, שהחקלאי לא מוכן לבוא לבקש. הוועדה, המשרד והממשלה רואים הזדמנות, יחד עם החקלאים, להגדיל את התוצרת ולפרוץ את תקרת שני מיליון הטון. את ההזדמנות הזו אני לא מתכוון להחמיץ וגם לא הממשלה". סגן השר, ח"כ משה אבוטבול, הוסיף כי המשרד לא יוותר על איש שצריך את העזרה שלו.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ אלון שוסטר, שר החקלאות לשעבר בממשלת נתניהו, בירך את השר וסגנו על רוח הדברים ואמר כי לצערו הממשלה הקודמת, שבה היה חבר, המשיכה תקופה של שנים של התנכרות לחקלאים ברפורמה לא מאוזנת. לטענתו, "האוצר ממשיך לתעתע ולסכן את הייצור המקומי, היבוא יגבר, הטייקונים המקומיים יתחזקו והאזרחים לא יהנו מהורדת מחיר". ח"כ עופר כסיף אמר כי צריך למצוא את הדרך שגם תחזק את החקלאות המקומית, גם בחברה הערבית, וגם תוריד מחיר. ח"כ אליהו ברוכי בירך על כך שעברנו שנת שמיטה בלי שניטעו עצי פרי כלל.

יו"ר התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל, דובי אמיתי, אמר כי "שתי פעימות של הורדת מכסים כבר נחתו על החקלאות. ענף השום חוסל ויש עוד ענפים שבדרך, לכן צריך לעצור ולהוריד מחוק ההסדרים את כל הפרקים שהאוצר השחיל פנימה עד שלא תהייה תוכנית סדורה. האוצר אומר למשרד החקלאות שהתמיכה הישירה צריכה להיות 760 מיליון שקל, אנחנו חושבים שזה צריך להיות מיליארד שקל ומשרד החקלאות חושב שזה צריך להיות משהו באמצע. איך שלא מסובבים את זה נוכל במקסימום לקבל 150 מיליון".

היו"ר ביטן אמר בתגובה כי בשבוע הבא יכנס את הוועדה לדיון ארוך ומקיף, ובו יבקש הסברים איך הגיעו לסכום הזה ואיך מתוך 760 מיליון שקל נשאר לחקלאים רק 150 מיליון. סמנכ"ל משרד החקלאות, צביקה כהן, הסביר כי המכסים ירדו בפעימות, והוסיף כי אחרי שירד המכס על השום הופחת שטח הגידול שלו מ-8,000 דונם ל-2,000 דונם "ונגמר השום הישראלי". לדבריו, לחקלאים הציעו 120-132 שקל לדונם, סכומים זעומים שאיש לא יבוא לקחת. עוד הוא הסביר, כי בעוד שפדיון העגבנייה הוא 20-25 אלף שקל לדונם התמיכה הישירה המוצעת לחקלאי היא 250 שקל לדונם. "המספרים האלה לא הגיוניים ולא מתחברים", אמר.


רפרנט חקלאות באגף התקציבים באוצר, גלעד קצב, ציין כי ההסכמות עם החקלאים מיולי 2022 היו מפורטות לפרטי פרטים, והדבר מתוקצב ב-2022 וגם ב-2023-2024. ח"כ שוסטר טען מנגד כי האוצר לא עומד בהסכמים. היו"ר ביטן דרש לדעת כמה כסף מתוקצב, וקצב השיב כי התקצוב היה לפי תחזית ביצוע.

שר החקלאות דיכטר התערב ואמר כי בהסכם הקואליציוני נקבע שהרפורמה תבוטל והממשלה תביא הסכם חדש, למעט הורדת המכסים. הוא הוסיף כי הורדת המסכים משמעותה תמיכה ישירה של 760 מיליון שקל, הבעיה היא שביישום נוצר פער. השר דיכטר על כוונתו להיפגש עם שר האוצר, ואמר: "אני מאמין שנוכל להגיע להסכם עוד היום".

קצב התייחס לסכום לאחר בדיקה ואמר כי הוא לא יודע מה הסכום המדויק, אך מדובר על תקצוב באזור של 200 מיליון שקלף וכל שקל שהובטח יצא. ח"כ שוסטר זעם ואמר כי זו רמייה מתוכננת ועזות מצח, וכי האוצר הפר את ההסכמות כבר כעבור שבועיים. היו"ר תהה איך האוצר מגיע ל-200 מיליון שקל ושאל אם יש להם מחשבון מיוחד. סמנכ"ל משרד החקלאות כהן הגיב ואמר כי יהיה משבר בגידולי תפוח האדמה והגזר בעוטף עזה גם כשהתמיכה תהיה 700 מיליון.

[צילום: דוברות הכנסת]

החקלאי ירון בלסחן, תושב רמות נפתלי, סיפר שהוא מגדל אגסים ותפוחים ואמר: "בשנה שעברה, ברשעות, חתם שר האוצר על צו הורדת מכסים. הסיטונאים באו למגדלים ואם קיבלתי 3 שקלים וחצי לקילו אגסים השנה זה ירד ל-3 שקלים. הפדיון ירד ביותר מ-2,000-1,500 שקל לדונם. היבואנים הורידו מחירים לחקלאי אבל מכרו באותו מחיר לצרכן. כבר השנה יעקרו מטעים ולא יהיה במי לתמוך, היבואנים יישארו לבד וימכרו באיזה מחיר שהם רוצים". נציג משרד החקלאות, אורי צוק בר, אף הוסיף כי השום מגיע לנמל במחיר של 4 שקלים וחצי לקילו, אבל נמכר לצרכן במחיר של 28 שקלים לקילו.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון ושב ואמר כי יכנס את הוועדה לישיבה ארוכה ומקיפה בנושא כבר בחמישי הבא.

תאריך:  25/02/2023   |   עודכן:  25/02/2023
עידן יוסף
+אומדן מיסי הפקת הנפט והגז - 330-300 מיליארד שקל
00:47 26/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשןת המיסים: תחזית ההיטלים נעה בין 12 מיליארד דולר ל-14 מיליארד דולר בסוף העשור  ▪  תחזית הגבייה משנת 2023 לגביית הכנסות המדינה ממיסי נפט וגז היא בין 277 ל-311 מיליארד שקל  ▪  יו"ר הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל דורשת הגברת השקיפות
ערן יעקב ומירי סביון מרשות המיסים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי צוק / Uri Tzuk   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון שוסטר / Schuster Alon   אליהו ברוכי   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התוצר החקלאי לא עלה בפלפל צפונה או במלפפון דרומה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
עם סיום אחד השבועות הסוערים בין המחנות הפוליטיים בישראל, ערכנו את המדגם הראשון שלנו מאז הקמת הממשלה החדשה: אין שינוי בכוחם של הגושים. מה כן יש? תזוזות מעניינות בתוך הגושים.
24/02/2023  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
מדיניות קשירת המאושפזים בבתי חולים לחולי נפש שוב עומדת לביקורת. במהלך דיון שאילתות במליאה, שאלה (23.2.23) ח"כ טלי גוטליב את מ"מ שר הבריאות, יואב בן-צור, על הבסיס החוקי לקשירת מאושפזים בבתי חולים לחולי נפש שאינם מהווים סכנה לעצמם או לאחרים.
23/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון החלה (יום ה', 23.2.23) בדיונים בהצעת חוק ליישום תיקון לתוכנית ההינתקות, ביטול סעיפי פינוי ושינוי שם החוק. מטרת הצעת החוק היא לבטל את ההכרזה על שטח צבאי סגור בצפון השומרון במסגרת חוק ההינתקות מ-2005, המאפשר כניסת ישראלים מחדש. הצעת החוק לא תאפשר פתיחה מחודשת של הדיון במעמד הקרקע, פיצויים בגין הקרקע או החזרת מתנחלים.
23/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ה', 23.2.23) את הוצאות מעונות ראש הממשלה ברחוב עזה וקיסריה במקום המעון בבלפור וכן מימון להוצאות נוספות ובהן הגדלת הוצאות הביגוד, תוספת עובדים ועוד. 9 הצביעו בעד, 4 הצביעו נגד, לא היו נמנעים.
23/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה (יום ד', 22.2.23) לדיון בנושא שעות אולפן ל-55,000 תלמידים עולים במערכת החינוך. כ-12,000 מהם עלו לישראל מתחילת שנת הלימודים תשפ"ב. בדיון התברר כי במשרד החינוך יש תקן אחד בלבד שנועד לאכוף את שעות התקן להוראת השפה אותם מקבלים ילדי העולים. יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "זה לא מספיק."
23/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
צבי גיל
צבי גיל
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית    יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il