|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
סיווג נוסף לאכרזה

הפשיעה הערבית: כוורות זיקוקים יוכרזו כחומר נפץ

הצו המתוקן האוסר על שימוש בכוורות זיקוקים מועפים ובפגזי זיקוקים כחומר נפץ ייכנס לתוקף בתוך שבוע מיום פרסומו נשקלת הוראת מעבר המאפשרת למי שמחזיק ללא היתר חזיזים שהם כוורת של זיקוקים מפוצצים ופגזי חזיז או חלקיהם להתייצב תוך זמן קצר ומוגבל ולפעול על-פי הנחיות המשטרה מבלי שיינקטו עיצום נגדם
09/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

שר העבודה יואב בן-צור מבקש להביא בדחיפות החלטת ממשלה שתסווג סוגים מסוימים של זיקוקין די-נור כחומרי נפץ מאושרים. התיקון המוצע יאפשר אכיפה יעילה יותר של משטרת ישראל על פעילות פלילית הקשורה בשימוש בסוגים מסוימים של זיקוקים. המהלך מגיע כתגובה לשימוש הגובר בזיקוקים באירועים פליליים וחבלניים (בין היתר כנגד יהודים במזרח ירושלים) והוא בהתאם להחלטת ממשלה מאוקטובר 2021 בדבר "תוכנית להתמודדות עם תופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית 2026-2022".

על-פי ההצעה יתווסף סיווג נוסף לאכרזה על חומרי נפץ (חומר נפץ מאושר), המכריז על זיקוקים כגון כוורת של זיקוקים כגון כוורות זיקוקים מועפים או חלקיהן ופגזי זיקוקין או חלקיהם כחומר נפץ מאושר. האכרזה המתוקנת הואסרת שימוש בזיקוקים אלה תיכנס לתוקף בתוך שבעה ימים מיום פרסומה. נשקלת הוראת מעבר המאפשרת למי שמחזיק ללא היתר חזיזים שהם כוורת של זיקוקים מועפים ופגזי חזיז או חלקיהם בניגוד לחוק חומרי נפץ, לדווח תוך זמן קצר ומוגבל ולפעול על-פי הנחיות המשטרה מבלי שיינקט נגדו כל עיצום.

התיקון המוצע יקל על הוכחת ההפללה הנדרשת בבתי המשפט בנוסף לחומרת הענישה. הוא לא צפוי לשנות את משטר ההיתרים המסחריים שהוציא מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה. עם זאת, המהלך עשוי לדרוש שינויים בתהליכי האסדרה והביורוקרטיה כדי להבטיח עמידה בסיווג ובאמצעי האכיפה החדשים.

מכיוון שהשימוש בזיקוקים בפעילות פלילית ואירועים חבלניים ממשיך לגדול, מבקש התיקון להחיל צעד לקראת אכיפה אפקטיבית יותר של משטרת ישראל, וצפויה להיות לו השפעה משמעותית על צמצום הפעילות הפלילית הקשורה בשימוש בסוגים מסוימים של זיקוקים.
מסמך התייעצות ציבורית דחופה – תיקון אכרזת חומרי נפץ / הערות לציבור
יש בכוונת שר העבודה להביא בדחיפות לממשלה החלטת ממשלה לפיה יתווסף סיווג נוסף באכרזת חומרי נפץ (חומרי נפץ מאושרים), התשנ"ט-1999 לפיה זיקוקין דינור שהם: כוורת זיקוקין מועפים או חלקיהן ופגזי זיקוקין או חלקיהם – יוכרזו כחומר נפץ מאושר וזאת כהוראת שעה שתוקפה למשך חצי שנה לפחות (2 עמ')
יידוי אבנים וירי זיקוקים – נתונים על העבירות ועל האכיפה / סקירה
במסמך מוצגים נתונים על עבירות יידוי אבנים וירי זיקוקים: התיקים שנפתחו, הטיפול בהם והענישה שנגזרה.(18 עמ')

תאריך:  09/03/2023   |   עודכן:  09/03/2023
עידן יוסף
+ערבי מירושלים מואשם בניסיון לפוצץ מטען חבלה בגבעה הצרפתית
11:37 10/03/23  |  עידן יוסף
חמזה עודת אללה, תושב ירושלים בן 33, הואשם שתכנן יחד עם פעיל טרור מרצועת עזה לפוצץ מטען חבלה בגבעה הצרפתית (כאן חדשות).
+מסיע המחבל לדיזנגוף הסגיר עצמו למשטרה
10:01 10/03/23  |  עידן יוסף
תושב רמלה העוסק, על-פי החשד, בהסעת שוהים בלתי חוקיים, הסגיר עצמו הלילה למשטרה. הוא סיפר כי הסיע את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב וכן תושב כסייפה החשוד במעורבות בהסעה. החשודים יובאו היום בפני שופט בבית המשפט השלום בת"א.
+בת שנתיים מתה מאירוע החשוד כפיגוע
09:52 10/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפעוטה הדר לביא מהיישוב שילה מתה מפציעות שנגרמו כתוצאה מהתנגשות רכב פלשתיני שדלק אחרי המכונית שבה נסעה עם אמה  ▪  אמה של הילדה טוענת כי הנהג הפלשתיני רדף אחריה וכי מדובר בפיגוע ולא בתאונה
הדר נגה לביא ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
+נעצר אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בת"א
08:41 10/03/23  |  עידן יוסף
מקורות פלשתיניים מדווחים כי כוחות הביטחון עצרו בכפר נעלין את אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, צלאח אל-ח'ואגא, מנהיג חמאס. כמו-כן נמסר על תשאול אחדים מבני משפחתו. צה"ל מיפה את בית המחבל לקראת הריסתו.
+מחבל חמוש נורה ונוטרל בחוות דורות עילית
08:39 10/03/23  |  עידן יוסף
מחבל חמוש בסכינים ובמטענים מאולתרים הגיע מוקדם יותר הבוקר (ו') למרחב חוות דורות עילית, מדרום לאריאל. בעל החווה זיהה את המחבל וירה לעברו, המחבל נוטרל. כוחות הביטחון פתחו בסריקות במרחב ונשלל החשש להימצאות חשודים נוספים במקום. אין נפגעים לכוחותינו.
+ביתר עילית: התושבים קיבלו הודעה על חזרה לשגרה
08:19 10/03/23  |  עידן יוסף
נמשכות סריקות אחר מניח המטען אמש באוטובוס בביתר עילית. תושבי העיר קיבלו הבוקר הודעה על חזרה לשגרה. תושבים רבים מעדיפים להישאר בבית ולא לשלוח את הילדים למוסדות החינוך, עד שיקבלו עידכון באשר לתפיסת המחבל.
+ממשיך להיות קשה מאוד מצבם של שני פצועי הפיגוע
08:07 10/03/23  |  עידן יוסף
ממשיך להיות קשה מאוד מצבם של שני הפצועים מהפיגוע אמש. הראשון מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא בסכנת חיים והשני ביחידה לטיפול נמרץ נירוכירורגי. שניהם מורדמים ומונשמים. פצוע שלישי במצב קל עד בינוני מאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית.
+הנשיא: לבבות כולנו עם המשפחה וכוחות הביטחון
23:24 09/03/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר כי הוא נושא תפילה לשלום הפצועים מהפיגוע הנפשע בלב תל-אביב. "לבבות כולנו עם המשטרה וכוחות הביטחון וההצלה וסומכים עליהם. בשעות קשות אלו - כוחנו באחדותנו", אמר.
+ח"כ גנץ: הטרור לא מבחין בין שמאל לימין, חשוב שנעמוד מולו מלוכדים
23:19 09/03/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, אמר כי בשעה הקשה הזו הוא מבקש להתפלל להחלמת הפצועים בפיגוע הערב שמזכיר לנו שהטרור לא מבחין בין שמאל או ימין, בין תל אביב לנווה יעקב. "יש חשיבות עליונה שנעמוד מולו מלוכדים וחזקים", טען.

+שר הביטחון הורה לפעול להריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בת"א
23:10 09/03/23  |  איציק וולף
בסיום הערכת המצב שהתקיימה בעקבות פיגוע הירי בתל אביב, הנחה שר הביטחון, יואב גלנט, את מערכת הביטחון לפעול מיידית להריסת בית המחבל.
+מחבל השאיר מטען חבלה באוטובוס וירד בתחנה
22:47 09/03/23  |  איציק וולף
המחבל שהניח את מטען החבלה באוטובוס בביתר עילית ירד מן האוטובוס וניסה להפעיל את המטען, אך הוא לא התפוצץ אלא רק התלקח. כך עולה מתיעוד וידאו שהופץ ברשת. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחרי המחבל.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+חשד למטען חבלה באוטובוס בביתר עילית; המשטרה פועלת לנטרולו
22:30 09/03/23  |  איציק וולף
המשטרה מטפלת בחשד למטען חבלה שהתגלה באוטובוס בעיר ביתר עילית שבצפון גוש עציון. בעיר הופעלה התרעה על חדירת מחבלים.
+המחבל שביצע את הפיגוע: פלשתיני בן 23 מנעלין
22:26 09/03/23  |  איציק וולף
המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הוא מועתז אל-חואג׳א, פעיל חמאס בן 23 מהכפר נעלין הסמוך לרמאללה. אל חואג'א שהה באופן בלתי חוקי בישראל. בעבר היה כלוא בכלא הישראלי על עבירות של החזקת נשק.
+ליברמן: מן הראוי שנתניהו יפסיק ביקורו באיטליה וישוב לישראל
22:24 09/03/23  |  איציק וולף
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, טען שעל ראש הממשלה לקצר את ביקורו ברומא ולשוב לישראל בעקבות הפיגוע בתל אביב.

"שלושה צעירים יצאו לבלות ומצאו עצמם בפיגוע קשה בתל אביב. מאחל החלמה מהירה לפצועים ומברך את כוחות הביטחון על ניטרולו של המחבל הנתעב. על רקע האירועים הדרמטיים בארץ מן הראוי שראש הממשלה יפסיק את ביקורו באיטליה וישוב לישראל", טען .

+ניצב אשד על הפיגוע: המחבל ירה ונוטרל תוך כדי מנוסה
21:49 09/03/23  |  איציק וולף
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד מסר הצהרה לעיתונאים בזירת הפיגוע בתל אביב. בדבריו סרב להתייחס להחלטה מהערב על הדחתו מן הפיקוד על המחוז.

"במסגרת הטיפול במחאות אנחנו עוסקים גם בפעילות ביטחון שוטף. בערב הזה, תוך טיפול במחאה, הגיע מחבל לדיזנגוף, ביצע ירי כלפי שלושה אנשים ונמלט מהמקום. תוך כדי המנוסה שלו - שני שוטרים חתרו למגע ונטרלו אותו. אנחנו בערב קשה. מבקש מכולם להיות סבלניים. נכון לעכשיו כל המחאות התפזרו ואני מבקש מכולם להיות סבלניים. כשתהיה לנו ודאות על הזהות שלו - נעדכן אתכם", אמר.

בתגובה לשאלה ביחס להחלטה על הדחתו אמר: "אני לא האישיו. מדינת ישראל ותושבי תל אביב הם האישיו ואני עושה את כל מה שאני יכול כדי להציל חיים. כל שאר הדברים לא רלוונטיים ואעסוק בהם בבוא הזמן".
+בלשכת נתניהו שוקלים לקצר את הביקור ברומא ולשוב לישראל
21:30 09/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המבקר ברומא שבאיטליה התעדכן על פרטי פיגוע הירי בתל אביב. "אירוע טרור קשה בתל אביב. מאחלים החלמה לפצועים", אמר.

בעקבות הפיגוע שוקלים בלשכת נתניהו את האפשרות של קיצור הביקור ברומא, שתוכנן עד ליום ראשון, ולשוב לישראל בעקבות הפיגוע.
נתניהו בבית הכנסת ברומא [צילום: מתוך שידור חי בחדשות 13]
+אחד מפצועי הפיגוע נורה בצוואר ופונה תוך החייאה במצב אנוש
21:22 09/03/23  |  איציק וולף
לחדר הטראומה של המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב הגיעו שלושה פצועים. פצוע אחד מירי בצוואר הגיע תוך כדי מאמצי החייאה ונמצא כעת בחדר ניתוח במצב אנוש. פצוע נוסף במצב בינוני סובל מירי בפלג גופו העליון והוא צפוי לרדת בדקות הקרובות לחדר ניתוח. פצוע נוסף סובל מרסיסים, במצב קל ומקבל טיפול.
+שלושה פצועים בפיגוע ירי בתל אביב
20:49 09/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השלושה נפצעו מירי מחבל בצומת הרחובות דיזנגוף ובן גוריון בתל אביב  ▪  המחבל נורה ונהרג  ▪  ראש עיריית ת"א-יפו קרא למפגינים לעצור את ההפגנות ולאפשר לכוחות הביטחון לפעול
רגע חיסול המחבל [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
זירת הפיגוע בתל אביב [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+אושר לקריאה ראשונה: יבוטל איסור שהיית יהודים בצפון השומרון
18:55 09/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת אדלשטיין, סון הר מלך ואחרים המבקשת לבטל את החקיקה שאוסרת על יהודים לשהות בצפון השומרון
מפת צפון השומרון בהתנתקות [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפשיעה הערבית: כוורות זיקוקים יוכרזו כחומר נפץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שלושה בני אדם נפצעו אנוש, קשה ובינוני כשנורו בצומת הרחובות דיזנגוף ובן גוריון במרכז תל אביב על-ידי מחבל פלשתיני. המחבל נורה על-ידי שני שוטרי ימ"מ שהיו באזור ועל-ידי לוחם ביחידת הקומנדו מגלן שהיה בחופשה בביתו, שמע את הירי ורץ עם הנשק האישי שלו לנטרל את המחבל.
09/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה (יום ה', 9.3.23) לקריאה ראשונה את הצעת חוק יישום תוכנית ההינתקות (תיקון - ביטול סעיפי הפינוי) של ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר מלך ושל קבוצת חברי כנסת. התיקון צפוי לבטל את איסור שהיית ישראלים בצפון השומרון, שחל מאז ההינתקות בשנת 2005.
09/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יזמי היישוב צופים שבמערב השומרון תובעים 100 מיליון שקל מהמדינה, בטענה לעיכובים קשים במתן אישורים להרחבתו, אשר הביאו לכך שלא ניתן לבצע אותה משום שכעת בנויה גדר ההפרדה על שטח ההרחבה.
09/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חשף כי עד אתמול לא העלה על דעתו שמישהו באמת חושב שהתכוון להרג פלשתינים כשאמר שצריך 'למחוק את חווארה'.
08/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שבוע וחצי לאחר הפיגוע: כוחות הביטחון חיסלו (יום ג', 7.3.23) לאור יום במחנה הפליטים בג'נין את המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה, בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב. בפעילות, בה נרשמו חילופי אש כבדים, השתתפו כוחות ימ"מ והמידע על מקום הימצאו של המחבל התקבל משב"כ. במקביל, בניו של המחבל נעצרו בפעילות כוחות הביטחון בשכם. שני לוחמי ימ"מ נפצעו קל במהלך המבצע של כוחות הביטחון במחנה הפליטים.
07/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il