|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
ועדת הבריאות [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

משרד הבריאות: עלייה דרמטית ומדאיגה בהפרעות אכילה

בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה יו"ר הוועדה ח"כ בוסו: הוועדה דורשת הקמת תוכנית לאומית לטיפול
05/06/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

בדיון על הטיפול בהפרעות אכילה בישראל שהתקיים (יום ב', 5.6.23) בוועדת הבריאות של הכנסת, הזהיר ד"ר מנהל המערך הקליני במשרד הבריאות, ד"ר אהוד ססר, כי בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת הקורונה, חלה עליה דרמטית ומדאיגה במקרים של הפרעות אכילה, בעיקר בקרב בני נוער אך גם בקרב הקהילה הבוגרת. עוד הציג נתונים לפיהם בישראל כ-1500 ילדים ובני נוער מאובחנים כלוקים בהפרעות אכילה מדי שנה. עם זאת, בפועל כ-30 עד 40 אלף נערות ונשים בישראל סובלות מההפרעה. כ-15 עד 20 אחוזים מהן מפתחות מחלה כרונית. שיעור התמותה הוא 5%.

לדבריו, משרד הבריאות מודע היטב למחסור במענים בהפרעות אכילה הן במערך הטיפולי והן במערך השיקומי, וכתוצאה מכך הוסיף המשרד בשנת 2022 כ-25 מיליון שקלים לצורך טיפול בקהילה, מיטות אשפוז וטיפולי יום.

יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו, אמר בתגובה: "המספרים קטסטרופליים ועל הנושא לתפוס קדימות בטיפול משרד הבריאות. אפנה לשר הבריאות ואדון עמו ללא דיחוי" עוד הודיע היו"ר בוסו כי ועדת הבריאות דורשת ממשרדי הממשלה לקדם לאלתר תוכנית לאומית לטיפול בהפרעות אכילה ותכלול רישום ואיסוף מידע, פעולות הסברה ומניעה, תכנון מערך האשפוז בבתי חולים ובקהילה, מעקב אחרי זמני המתנה, הכשרת כוח אדם רב תחומי. אין לנו זמן לחכות, שלא נספיד מתמודדות נוספות חלילה. לפני כשנה השתתפה כאן בדיון בנושא קארין באומן ז"ל שאמרה: "אני מפחדת שלא יהיה לי זמן. צריך לפעול מהר".

ח"כ רון כץ, אשר יזם את הדיון, אמר: "הנתונים שהציג משרד הבריאות אינם התקדמות, אלא פשיטת רגל של התחום. על המשרד לתת את הדעת על הקושי האמיתי בפרוטוקול הטיפול של המתמודדים עם המחלה".

מייסד עמותת סימפלי יו, עדי ברקן: "כבר עשרות שנים אתם מציגים כאן אותם שקפים עם אותם סיפורי סבתא, ורק מדי פעם אנחנו מצליחים להוסיף כמה מיטות אשפוז. אנחנו באיחור של דור. אימהות מעבירות את ההפרעה הזאת לבנות שלהן".

אם למתמודדת עם המחלה, תמר אליהו: "עד מתי אמשיך להגיע לוועדות האלה, ונשאל את אותן שאלות שוב ושוב. מדובר בילדים וילדות שהם נכס לחברה הישראלית, ואנחנו ממשיכים לדבר את עצמנו לדעת ולא לתת פתרונות. האם נתכנס כדי שמישהו ייתן תשובות?"

אם למתמודדת עם המחלה, לי פינקו: "הבת שלי מתמודדת עם המחלה כבר 4 שנים, והיא שוקלת עכשיו 28 קילו. הגענו לבית חולים, אבל שחררו אותה. אם היה לה סרטן גם הייתם שולחים אותה הביתה? אנחנו מחכים שיהיה כאן עוד מקרה כמו קארין באומן?"

מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית, יעל שרר: "הפרעות אכילה ברוב מוחלט של המקרים הן תוצאה של פגיעה מינית. זאת הפרעה פסיכיאטרית קטלנית. למה משרד הבריאות לא אוסף את הנתונים בצורה נכונה?"

תאריך:  05/06/2023   |   עודכן:  05/06/2023
מירב ארד
+סופית: נקודת זיכוי לכל ילד בגיל 18-6
23:34 05/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והרחבת מענק עבודה, התשפ"ג-2023.

סכום מענק העבודה הניתן לאב עובד ולאב שהוא עצמאי, יוגדל כך שיהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת ולאם שהיא עצמאית (בהתאמה). בנוסף, אישה וגבר יהיו זכאים לנקודת זיכוי אחת נוספת בשל כל ילד שבשנת המס מלאו לו 6 שנים וטרם מלאו לו 18 שנים, וכן להגדיל באופן זהה את נקודות הזיכוי הניתנות להורה לילדים בגילים כאמור במשפחה יחידנית. מוצע לקבוע את תחילתו של החוק ליום 1 בינואר 2024.

+בקריאה ראשונה: רת"א תעניק אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים
23:29 05/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רשות התעופה האזרחית (תיקון מס' 4) (אישור בדבר כשירות אווירית לכלי טיס של צבא זר), התשפ"ג-2023 והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.

מוצע בה לעגן את סמכותה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) לתת אישורי כשירות אווירית גם לכלי טיס של צבאות זרים, שהותקנו עליהם ציוד תעופתי ומערכות באמצעות התעשיות הביטחוניות בישראל, וכן לגבות תשלומים בעד מתן האישורים. לפי המוצע, תשלומים אלה יועברו לתקציב הרשות, בדומה למצב הקיים היום לגבי אגרות שגובה הרשות.
+בקריאה ראשונה: אסדרה עדכנית של ענף ייצור הדבש
23:28 05/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת הצבה של כוורות וייצור דבש, התשפ"ג 2023.

מוצע בה לקבוע אסדרה עדכנית של ענף ייצור הדבש והצבת כוורות, שכן הנושא מוסדר היום בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו), שתוקפו מותנה בקיום הכרזה על מצב חירום. בין היתר, מוצע להעביר את סמכויות האסדרה בענף הדבש, הכוללות הקצאה של רישיונות לגידול דבורים והפקת דבש וכן היתרים להצבת כוורות, מהמועצה לייצור ולשיווק דבש - למשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ולקבוע הוראות מפורטות בעניינים אלה, ובכללם לעניין הפיקוח והאכיפה.

+בקריאה ראשונה: הגבלות בצלילת היכרות ספורטיבית לבני 8 ומטה
23:27 05/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הצלילה הספורטיבית (תיקון מס' 4) (צלילת היכרות), התשפ"ג-2023.

מוצע בה לעגן בחקיקה את המצב הנוהג בעניין צלילת היכרות שאינה נערכת לשם קבלת תעודת צלילה, למי שמלאו לו 8 שנים, כפוף להגבלות מחמירות, ובכללן עומק צלילה רדוד וליווי צמוד של מדריך צלילה.
+בקריאה ראשונה: כלים משפטיים לבתי הדין כנגד סרבני גט
22:43 05/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין)(תיקון מס' 10), תשפ"ג-2023 שהגישה הממשלה. מוצע בה להסמיך את בתי הדין להשתמש בכלים משפטיים נוספים למול סרבנות גט, וכן לעגן בחוק את סמכותו של בית הדין להפעיל "הרחקות דרבנו תם" נגד סרבני גט. הצעת החוק תועבר לוועדת החוקה, חוק ומשפט להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
+ח"כ אבי מעוז הצהיר אמונים והתמנה לסגן שר
22:20 05/06/23  |  עידן יוסף
לאחר שהממשלה מסרה למליאת הכנסת את החלטת הממשלה בדבר מינויו של חבר הכנסת אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה על-ידי ראש הממשלה, עלה סגן השר מעוז לדוכן במליאת הכנסת והצהיר אמונים.
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+עודה: נתניהו הסכים לעמוד בראש ועדה לעניין הפשיעה בחברה הערבית
20:48 05/06/23  |  עידן יוסף
הפשיעה בחברה הערבית. הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם נציגי מפלגת חד"ש-תע"ל. ח"כ איימן עודה אמר ביציאה מהפגישה עם נתניהו: "דרשנו הקמת ועדה בראשות ראש הממשלה, והוא נעתר לבקשה. זה דבר חשוב אבל המבחן הוא ביישום".
+נציגי הבנקים נעדרו מישיבה בכנסת והכעיסו את היו"ר
20:41 05/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר עדת המשנה לבנקאות רון כץ: איתות רע על היחס שלהם לכנסת ולציבור  ▪  רשות התחרות: ממצאי הבדיקה בעניין הריביות יוצגו בשבוע הבא - כל הכלים על הפרק  ▪  בנק ישראל: מטרת הפיקוח על הבנקים היא להגן על פיקדונות הציבור  ▪  מנכ"ל איגוד הבנקים: יחס הגלגול של הריבית לציבור הוא כמעט הטוב בעולם - טוב שאני צריך להסביר רווחים ולא קריסה
כץ. דווקא החזקים הם שייהנו [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עדי ברקן / Adi Barkan   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות: עלייה דרמטית ומדאיגה בהפרעות אכילה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הודיעה כי תבחן האם מתקיימת אכיפה בררנית כלפי צופרי השבת, המופעלים בערבי השבת כדי לבשר על-כניסתה.
05/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ויכוח סוער על עליית ההסתה והגזענות נגד העדה החרדית התקיים לאחרונה (31.5.23) בכנסת. שר המשפטים יריב לוין מציע שייתכן שההתנגדות לרפורמה השיפוטית המוצעת עוררה חלק מההסתה כלפי הציבור החרדי, בטענה שקרית שהשינויים יובילו להשתלטות של החרדים כביכול.
04/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת החלה לדון הבוקר (יום א', 4.6.23) בהצעת חוק ממשלתית שתעגן בחוק את זכויותיהם של נכי צה"ל בתחום הרכב והדיור, שניתנות כיום מכוח ההוראות הפנימיות של משרד הביטחון. בדיון לקחו חלק מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר וראש אגף השיקום במשרד הביטחון לימור לוריא, יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן, איציק סעידיאן וכן נציגים שונים המייצגים את נפגעי צה"ל.
04/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
עומס המלוות על הרשויות המקומיות בצל עליית הריבית. הוועדה לביקורת המדינה קיימה השבוע דיון בנושא הלוואות ומקורות אשראי של גופים שונים. בדוח המבקר השנתי ל2022 עלו ליקויים בנוגע לחוסר התאמת דרכי המימון בשנים האחרונות של חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, קופות חולים ותאגידים סטטוטוריים לשוק האשראי. בנוגע לרשויות המקומיות נכתב כי יתרת המלוות שעל הרשויות המקומיות להחזיר בשנים הבאות (עומס המלוות) ב-31.12.19 הייתה כ-15 מיליארד שקל וכי קיימת שונות בין תנאי ההלוואות אשר אושרו לרשויות המקומיות, כאשר משרד הפנים לא קבע פרמטרים או מגבלות לגבי מסלולי ההלוואות שנוטלות רשויות מקומיות - הדוח קובע כי הרשויות לא פונות לאפיקי אשראי אחרים ובכך יכולים לפגוע באיתנות הפיננסית של הבנק.
03/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון מיוחד בוועדת הכלכלה (31.5.23) עסק בעלות מקורות ההון והשפעתה על הפחתת התחרות בין הבנקים לחברות כרטיסי האשראי, במתן הלוואת ואשראי למשקי בית ועסקים קטנים. במהלך הדיון עלה כי ההון הזול מקורו בפיקדונות הציבור, שחברות האשראי אינן יכולות לגייס. היו"ר דוד ביטן קרא למשרד אוצר ולבנק ישראל לטפל בנושא בהקדם, ומנגד הבהיר כי גם חברות האשראי צריכות להוזיל עלויות לציבור. "אנחנו רציניים במלחמה ביוקר המחיה", אמר.
01/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il