בדוח שפורסם (יום ב', 31.5.04) במהלך הקונגרס ה-57 של אגודת העיתונות העולמית הנערך בימים אלו באיסטנבול, טורקיה, עולה כי בשנת 2003 נרשמה עליה של 2.2% בהיקף ההכנסות העולמי מפרסום בעיתונות, אך מספר הקוראים נמצא בירידה קלה לעומת שנת 2002.
ב-35 מדינות ברחבי העולם נרשמה עליה בתפוצת העיתונים, בעיקר בארצות המתפתחות. בארצות המפותחות נרשמה ירידה, בעיקר במערב אירופה.
המגמות העיקריות: שימוש הולך וגובר בצבע במהדורה המודפסת, ומעבר לאינטרנט. מספר העיתונים שפתחו אתרי אינטרנט הוכפל מאז שנת 1999.
השוק בו נרשמה הצמיחה הגדולה ביותר: סין - עליה של 35.7% בתפוצת העיתונים בחמש השנים האחרונות. בשנת 2003 עלו ההכנסות מפרסום במדינה ב-11.7%. בחמש השנים האחרונות הן עלו ב-87%.
סין מחזיקה גם במספר הרב ביותר של עיתונים הנמכרים בה מדי יום - 85 מיליון; הודו במקום השני - 72 מיליון; יפן - 70 מיליון; ארה"ב - 55 מיליון.
בחישוב תפוצת עיתונים ביחס למספר התושבים: נורבגיה נמצאת במקום הראשון, יפן שניה, שבדיה שלישית ופינלנד רביעית.
העיתון הנפוץ ביותר בעולם: יומיורי שימבום - עיתון יפני המוכר 14 מיליון עותקים מדי יום.
[בתמונה: פתיחת דיוני הקונגרס ה-57 של אגודת העיתונות העולמית]