|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
רג'ואן. "היה חשש מהותי מצו להפסקת הלחימה"

מלצר מציע: להגיש תביעה בהאג נגד דרום אפריקה על הסתה לרצח עם

גלית רג'ואן, מנציגות ישראל בפני בית הדין: ההישג שנדרש מאיתנו היה לשמור על חופש הפעולה האופרטיבי של ישראל - והוא הושג מנדלבליט מזהיר מאובדן ההגנה המשפטית הבינלאומית בשל הרפורמה
01/03/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

"אותי מטריד למה אנחנו לא מגישים תביעה נגד דרום אפריקה, שהיא האלטר-אגו של חמאס ומסיתה לרצח עם". כך אומר (1.3.24) המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון, בנוגע להליכים נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק על-רקע מלחמת חרבות ברזל. היועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, השיב, כי ספק רב האם יש ראיות כאלה נגד דרום אפריקה. הם דיברו בכנס העמותה למשפט ציבורי.

ראש אשכול הליכים בינלאומיים בענף ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, ד"ר גלית רג'ואן, שהייתה חברה בצוות הישראלי בהאג, ציינה: "בניגוד למערכות קודמות, הפעם אנחנו צריכים להתמודד כבר בזמן הלחימה בחזית המשפטית. ההגשה של התביעה מצד דרום אפריקה הייתה מאוד מקוממת, בלשון המעטה, ואנחנו רגילים לפעול בזירה בה מועלות טענות נגד ישראל במשפט הבינלאומי. חמאס ניסה לנצל את הדין הבינלאומי כדי להשיג יתרון טקטי בלחימה.

"היה חשש מהותי שבית הדין יתן סעד של צו להפסקת הלחימה. היום קל לטעון שלא היה סביר שהוא יתן את הצו, אבל זו במידה מסוימת חוכמה בדיעבד; לא היה לנו מראש הביטחון הזה. אין ספק שהמצב ההומניטרי בעזה קשה מאוד. זה חלק בלתי נפרד מן הלחימה, ודאי כאשר מדובר בארגון טרור שמסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית ותשתיות אזרחיות. בד-בבד, ברור שהטענה של דרום אפריקה לפיה מדובר בניסיון להשמדת עם היא מופרכת.

"היה לנו חשוב מאוד לקרוא תיגר על המציאות האלטרנטיבית שדרום אפריקה הציגה בפני בית הדין, שבה אין חמאס ואין טרור. ההישג שנדרש מאיתנו היה לשמור על חופש הפעולה האופרטיבי של ישראל - והוא הושג. אני משוכנעת שהתביעה תידחה, אם כי מצער שישראל צריכה לעמוד בפני ההליך המבזה הזה.

"היה פה הישג לא רק מבחינה משפטית מבחינת הצווים שניתנו, אלא גם בכך שמדינות העולם ואזרחי ישראל ראו את נציגיה עומדים וטוענים והטיעונים נשמעו בכל העולם. העמדנו את הדברים על דיוקם לגבי מה שקרה ב-7 באוקטובר, האתגרים הביטחוניים שישראל עומדת מולם והמאמץ שלנו לשמור על החוק הבינלאומי".

מלצר העיר: "בנושא ההסתה לרצח עם הייתה התמודדות מאוד קשה, כי בצורה הכי עדינה - היו התבטאויות לא מוצלחות וקשות. דרום אפריקה והצוות שלה עשו עבודת איסוף יסודית ועם זה היה קשה להתמודד. כלקח שלנו מזה, ההצהרות והדיבורים הבלתי-שקולים פחתו ובמיוחד אצל גורמים ממשלתיים וכאלה שקשורים בממשלה".

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, הזכיר את ההגנה שמקבלות מדינות מפני הליכים בינלאומיים, אם מערכות המשפט שלהן הן עצמאיות וחוקרות בעצמן. הוא אמר כי הרפורמה המשפטית עלולה הייתה לפגוע בהגנה זו, ובמצב כזה "הכי בסיכון מצויים הפוליטיקאים ולא החיילים. אלו הדברים היחידים שיכולים להציל אותנו מהסכנה הבלתי-רגילה של מעצרים והפיכתה של ישראל למדינה מצורעת שתאבד את היכולת להגן על עצמה גם מבחינה ביטחונית".

תאריך:  01/03/2024   |   עודכן:  02/03/2024
איתמר לוין
+"למרות התסכול - ביידן לא מתכוון להציב תנאים להעברת סיוע לישראל"
16:20 01/03/24  |  עידן יוסף
המצב ההומניטרי ברצועת עזה: בממשל האמריקני נערכים להתחיל בהצנחת סיוע אל תוך רצועת עזה באמצעות מטוסים אמריקנים ייתכן שכבר בשבוע הבא.

רשת NBC: גורמים בממשל מבהירים כי למרות התסכול של ביידן מהמצב הוא לא מתכוון להציב תנאים להעברת סיוע לישראל. בשבועות האחרונים התנהלו פגישות בין בכירים בממשל כדי לבחון צעדים מדיניים "שיתמרצו את ישראל".
+חטיבה 7 פשטה על בתי בכירי חמאס; גבעתי חיסלה עשרות מחבלים בח'אן יונס
16:12 01/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוחות צה"ל המשיכו בפעילות נגד חמאס בח'אן יונס, תוך חיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור  ▪  כוחותינו חיסלו מחבלים ותקפו השבוע מטרות צבאיות של חמאס בתגובה לירי הרקטות  ▪  חטיבת גבעתי ניהלה קרבות בשכונת העבסנים
כוחותינו ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
כוחותינו ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+אירן: בחיסול בסוריה נהרגו יועץ משמרות המהפכה ושני פעילי חיזבאללה
15:44 01/03/24  |  עידן יוסף
התקשורת באירן מאשרת כי רזא זראעי, יועץ צבאי של משמרות המהפכה בסוריה, חוסל הלילה בתקיפה בדמשק. עימו חוסלו שני פעילי חיזבאללה.
+הסתיימה השתלמות למידה מיוחדת של פיקוד המרכז לחיזוק המוכנות להסלמה
15:40 01/03/24  |  עידן יוסף
השתלמות למידה ייחודית התקיימה השבוע בהובלת פיקוד המרכז ואוגדת יהודה ושומרון בבסיס האימונים 'לכיש', בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, מפקדי חטיבות ומפקדי גדודים בסדיר ובמילואים.

במסגרת ההשתלמות עברו מפקדי הגדודים סדרת תרגילים ותרחישים מאתגרים המובלים על ידי מפקדי החטיבות, ותורגלו דרכי ההתמודדות עמם. בכל תחנה בוצע תהליך למידה מעמיק החל מניתוח אירועים אחרונים, דרך תכנון מענה מבצעי ועד לתרגול מעשי באמצעות משקפי מציאות מדומה.

מטרת ההשתלמות הייתה לשפר את מוכנות וכשירות מפקדי הפיקוד לתרחישי הסלמה אפשריים, ולחזק את יכולתם להתמודד עם אתגרים מבצעיים מורכבים.

הרמטכ"ל ציין כי פעילות צה"ל והשב"כ מונעת הסלמה באיו"ש ומאפשרת להתמקד בלחימה בעזה ובלבנון. הוא הדגיש את האחריות הרבה המוטלת על מפקדי איו"ש להשגת מטרות המלחמה, ושיבח את תרומתם המשמעותית של אנשי המילואים. מפקד הפיקוד ציין כי יש לשפר בכל יום את המוכנות לקראת אתגרים עתידיים, ולהיערך לתרחישים מאתגרים הכוללים אירועים בשטח ומהומות המוניות.
+צה״ל תקף מבנים צבאיים ותשתית טרור של ארגון חיזבאללה
15:27 01/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו בצהריים מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב. כמו-כן הותקפו מבנה צבאי נוסף ותשתית טרור של הארגון במרחב ג׳בל בלט.

בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח פתוח במרחב מרגליות.
+סמוטריץ': חוק איסור החזרת גופות מחבלים ירתיע מפני טרור; מערכת הביטחון: יפגע במו"מ ובשיקול הביטחוני
13:02 01/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+דיווח ערבי על הפלת רחפן של צה"ל
12:35 01/03/24  |  עידן יוסף
‏חיזבאללה: הפלנו רחפן ישראלי בחצות הלילה שבין חמישי לשישי.
+כ-240 ק"מ משטח ישראל: תקיפה בסוריה נגד יעדים אירניים
11:09 01/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלושה פיצוצים הרעידו את עיר הנמל באניאס  ▪  גורמים אירנים בכירים שהו במקום, לפי מרכז המעקב הסורי  ▪  אחד הנפגעים: יועץ משמרות המהפיכה  ▪  ישראל לא הגיבה לדיווחים, אך זו אחת התקיפות הרחוקות ביותר שמיוחסות לה בשנים האחרונות
המבנים שנפגעו בתקיפה
+צבא ארה"ב יירט טילי שיוט וכטב"ם בים סוף: הגנה על ספינות הצי וספינות סוחר
11:05 01/03/24  |  עידן יוסף
צבא ארה"ב הודיע כי יירט שישה טילי שיוט נגד-ספינות וכטב"ם בים סוף. נמסר כי הם היוו איום לספינות הצי האמריקני בים האדום, וכן לספינות סוחר באזור.
+צה"ל מיפה את בית המחבל שביצע את הפיגוע בתחנת הדלק ליד עלי
11:03 01/03/24  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל פעלו הלילה למיפוי בית המחבל מחמד מנאצרה בקלנדיה. מנאצרה ביצע את פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי, שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים.
+המשנה ליועצת המשפטית: לא כל מחבלי חמאס שנתפסו יטופלו במסלול הפלילי
10:51 01/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שרון אפק: ב-7 באוקטובר נתפסו 100 מבין 3,000 אנשי חמאס שנכנסו לישראל; מאות נוספים נתפסו בתמרון הקרקעי  ▪  "ישראל מעולם לא התמודדה עם היקף וחומרה כאלה של פשעים, ואני לא בטוח שיש לזה תקדימים במדינות מערביות שמתמודדות עם טרור"
אנשי חמאס ב-7 באוקטובר [צילום: AP]
+הסבר ל-7 באוקטובר
10:29 01/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שלושה שעונים להתפתחות האדם; ראשית מוֹתר האדם מן הבהמה; השכל הישר השולט בקבלת ההחלטות; ראשי מערכת הביטחון הם כתינוקות המשחקים באש; הפתעות ימיות של בעל חיים יבשתי - מלחמת יום הכיפורים; הלם בשכל הביטחוני ב-7 באוקטובר; "מבצע ברברוסה"; 11 בספטמבר 2001
מסיבת הטבע ברעים [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הדינוזאורים שבחדר
06:21 01/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כמה סוגיות מרכזיות במלחמה וסביב לה שאינן זוכות לתשומת הלב הראויה: האנטישמיות הגואה, השחיקה בתמיכה בישראל בארה"ב, מה לעשות עם מחבלי חמאס, הצורך שגם הערבים ישרתו, קביעת מטרות המלחמה - וגם הערה על פארסת פרסי ישראל
מתעלמים מבעיות מהותיות [צילום: ינס מאייר, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלצר מציע: להגיש תביעה בהאג נגד דרום אפריקה על הסתה לרצח עם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רן
1/03/24 16:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
לא כל מחבלי חמאס שנתפסו ב-7 באוקטובר ולאחר מכן ברצועת עזה יועמדו לדין במסלול הפלילי. כך אומר (1.3.24) המשנה ליועצת המשפטית לממשלה לענייני ייעוץ וחקיקה, שרון אפק, שהיה לפני כן הפרקליט הצבאי הראשי. הוא דיבר בכנס העמותה למשפט ציבורי.
01/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלושה שעונים להתפתחות האדם; ראשית מוֹתר האדם מן הבהמה; השכל הישר השולט בקבלת ההחלטות; ראשי מערכת הביטחון הם כתינוקות המשחקים באש; הפתעות ימיות של בעל חיים יבשתי - מלחמת יום הכיפורים; הלם בשכל הביטחוני ב-7 באוקטובר; "מבצע ברברוסה"; 11 בספטמבר 2001
01/03/2024  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
כמה סוגיות מרכזיות במלחמה וסביב לה שאינן זוכות לתשומת הלב הראויה: האנטישמיות הגואה, השחיקה בתמיכה בישראל בארה"ב, מה לעשות עם מחבלי חמאס, הצורך שגם הערבים ישרתו, קביעת מטרות המלחמה - וגם הערה על פארסת פרסי ישראל
01/03/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
שיחת עומק עם הבמאי והשחקן קובי שטמברג, הטוען כי השפה היא כלי נשק וישראל לא משתמשת בו ביעילות כדי לשבור את רוחו של האויב. גם אולפני הטלבֿיזיה וערוצי הרדיו אשמים באסון 7 באוקטובר. הם מכריחים את הציבור לחשוב כמותם ומונעים חשיבה מחוץ לקופסה. זאת תקשורת מאוסה. הדבר מחייב את "הטלנטים" בערוץ 12 וביתר הערוצים לחשבון נפש. אבל קובי אופטימי, כי לדבריו, מתוך הקטסטרופה נולדה האזנה. אנחנו נמצאים בשלב של ברית מילה לאומי, כפי שנכתב בספר דברים פרק י' פסוק טז: "וּמַלְתֶּם אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם וְעָרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ עוֹד".
01/03/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
דובר צה״ל אומר שצה״ל יפרסם בימים הקרובים לציבור תחקיר ראשוני של אירועי ליל 7 באוקטובר: "בימים הקרובים נמצה את התחקיר של הלילה, ככל שנוכל נעשה זאת מהר, זה ייקח לנו כמה ימים, כדי לתת פרטים עקרוניים אני לא בטוח שנצליח לעמוד על כל הנקודות אבל כן לפרוס לציבור את מה שקרה באותו לילה. אנחנו נסיים את זה ואגיע ואתייחס לעניין הזה ואתדרך את העניין הזה ברור לי שזה מעסיק את הציבור, לא הכל קשור רק לאותו הלילה, בוודאי שמה שהיה בלילה הזה יינתן בצורה מלאה לציבור", אמר תא"ל דניאל הגרי.
29/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il