מחקר שוק המיחשוב הישראלי, שערכה חברת המחקר העולמית מטה גרופ, קובע כי היקף הפעילות בשוק המיחשוב הישראלי יעמוד בשנת 2002 על סכום של 2.64 מיליארד דולר, לעומת סכום של 3.34 מיליארד דולר בשנת 2001.
שוק המיחשוב הישראלי מפסיד סך של 700 מיליון דולר במשך כ-18 חודשים, לאחר שתקציבי 2001 ירדו ביותר מעשרה אחוז ותקציבי 2002 צפויים לרדת ביותר מ-%11 נוספים.
ההתאוששות בתחום המיחשוב צפויה בשנת 2003 עם עליה של כ-%11 ובשנת 2004 עליה של %12.5 נוספים.
לדברי ג'ימי שוורצקופף, מנהל המחקר במטה גרופ ישראל הירידה בתקציבים, שבאה לידי ביטוי בשנת 2001 ובשנת 2002 היא אחרי עליה עקבית ורצופה בתקציבים משנת 1987. תקציבי המיחשוב ירדו בשנתיים האחרונות בצורה חדה וההתאוששות תתחיל, לדבריו, רק בשנת 2003. על-פי הציפיות, הוסיף, בשנת 2004 השוק יחזור לרמה בה עמד בשנת 2000.
תקציבי המיחשוב בשנים 2001-2004 יתחלקו בהשקעה של %72 בתשתיות, %7 ב-ERP, 7 אחוז במערכות מיוחדות, %5 בניהול מידע, %4 ב-XRM, 3 אחוז בפורטלים ושני אחוז באי קומרס וניהול שרשרת הייצור. סך כל הפרוייקטים יעמוד על סך של כ-12 מיליארד דולר במשך 4 שנים.
שווקצקופף טוען, כי בשוק המיחשוב הישראלי ישנו מצב, בו 200 מנהלי מיחשוב מחזיקים 75 אחוז מתקציבי המיחשוב במשך הישראלי, בעוד שעשרים חברות מחשבים מחזיקות נתח שוק של %80 מהמכירות.
בישראל, אומר שוורצופף, ישנם פחות מ-500 ארגונים המעסיקים יותר מ-500 עובדים והם מרכזים את מירב הפעילות בשוק המיחשוב המקומי.
מחקר מטה גרופ בחן מי החברות המובילות בתחום המיחשוב בישראל.
בתחום החברות הישראליות נמצאות בקטגוריה הראשונה נס טכנולוגיות, פורמולה וקבוצת מלם. בקטגוריה השניה נמצאות קבוצת בינת, קבוצת מיחשוב ישיר וקבוצת יעל. בקטגוריה של שחקניות הנישה נמצאות SPL, אביב, אינטגריטי, מיטווך והמפיצים.
בתחום החומרה מעלה מחקר מטה גרופ, כי אורך החיים של מחשב אישי בארגונים עלה משלוש שנים לארבע עד חמש שנים. מגמה זו באה במקביל למגמה של ירידת מחירים חדה לרמה של 700 דולר למחשב שולחני ועד 1,600 דולר למחשב נייד.