|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

"ידיד ישראל"

בלייר: יישום מפת הדרכים - לאחר ההינתקות

שרון בירך על יוזמת בלייר לכנס הוועידה שתממקד בקידום הרפורמות ברשות; שרון: ישראל לא תשתתף בוועידה בלונדון; בלייר נפגש גם עם הנשיא קצב ואמר: הפלשתינים חייבים להבין שהעולם השתנה; בתום מסיבת העיתונאים צפוי בלייר להיפגש עם שר החוץ, סילבן שלום, יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס ומ"מ רה"מ, אהוד אולמרט
22/12/2004  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: הדר פרבר  |  

   יואב יצחק
בלייר הגיע לביקור בישראל

   הדר פרבר
בלייר בביקור פתע בעירק וישראל

   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בלייר ינסה לקדם את תהליך השלום במזה"ת; ייפגש עם בוש בסופ"ש

   גל ברגר
הבריטים עולים לרגל לקבר ערפאת; קרן החמאס בלב לונדון

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הגיע אמש (21.12.04) לארץ, במסגרת תוכניתו לקדם את יוזמתו לכנס בעוד כחודשיים בלונדון ועידה בענייני המזרח התיכון. בלייר הוא המנהיג הבינ"ל הראשון שהגיע לארץ מאז מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. אחר הצהריים יגיע בלייר גם לרשות הפלשתינית.

בלייר נפגש בשעות הצהריים עם נשיא המדינה, משה קצב. במהלך הפגישה אמר בלייר לנשיא, כי "הפלשתינים חייבים להבין שהעולם השתנה ואין היום מקום לטרור. הם גם צריכים לדעת שנסייע להם להשיג ביטחון ונעמוד לימינם, פוליטית, אם יפסיקו את הטרור".

הנשיא קצב אמר, "אני מאמין שאבו מאזן מעוניין לפעול לעצירת הטרור וצריך לתמוך בו". הנשיא ציין, כי יחסי ישראל והפלשתינים הגיעו לשפל שלא היה כמותו מאש שנת 1967, אך הפער הפוליטי הוא המצומצם ביותר.

בשעות הבוקר, נפגש בלייר עם ראש הממשלה שרון. בתום הפגישה, התקיימה מסיבת העיתונאים בין שני ראשי הממשלה ובאווירה חיובית.

את מסיבת העיתונאים המשותפת בין שני המנהיגים פתח ראש הממשלה, אריאל שרון, ואמר: "אני שמח שידידי, טוני בלייר, קיבל את הזמנתי ומצא את הזמן לבוא לכאן. אני בטוח שביקורו יתרום לקידום היחסים בין ישראל לבין בריטניה, כמו גם לתהליך השלום במזה"ת. טוני בלייר הוא ידיד של ישראל ומבין את הדאגות שלה ואת בעיותיה. אנחנו צריכים להודות לבלייר על מחויבותו לקדם את תהליך השלום... ואת תמיכתו בתוכנית ההינתקות".

"אני נשארתי מחויב לתוכנית ההינתקות על-פי לוח הזמנים שאושר בממשלה... אנחנו מקווים שמנהיגות חדשה ברשות הפלשתינית... תדחוף את תהליך השלום קדימה". שרון אמר גם כי יעשה מאמץ לתאם את תהליך ההינתקות עם ההנהגה הפלשתינית. "רה"מ [הבריטי] ואני דנו ביוזמות שלו לקיים ועידה בינ"ל בלונדון כדי לשמור את תהליך הרפורמות ברשות הפלשתינית. אמרתי לרה"מ כי אנחנו מברכים את היוזמה שלו ונראה בה עניין חשוב".

"חיסול הטרור יאפשר לנו לחזור למו"מ על מפת הדרכים...", שרון הודה לבלייר על ביקורו וידידותו המתמשכת עם ישראל.

טוני בלייר פתח והודה לשרון על דבריו והביע את תנחומיו למשפחות האמריקנים אשר איבדו את חיי יקיריהם בפיגוע אמש. "רה"מ תיאר אותי כידיד של ישראל ואני אכן ידיד של ישראל וגאה בכך... אני הגבתי על כך במסיבת עיתונאים עם הנשיא בוש באפריל השנה, ואמרתי אז שחשבתי שיש לכך (לתוכנית ההינתקות) פוטנציאל להיות רגע חשוב... ושאני מאמין שזו הזדמנות חשובה".

הצעד הראשון היה ליצור מצב של שתי מדינות וכך עשינו, אמר בלייר, ולאחר מכן - בחירות אשר עומדות להתקיים בקרוב. בלייר הודה לשרון על הבטחתו כי ישראל תעשה ככל שביכולתה כדי לאפשר בחירות חופשיות ברשות. המטרה, אמר, של הפגישה בלונדון היא לאפשר לשני הצדדים לקדם את הרפורמות ברשות הפלשתינית ועל כך הודה שוב לשרון. כל זאת, לדבריו, יוביל בחזרה למפת הדרכים, כפי שאמר שרון לפני כן.

"יש לנו תוכנית טובה לצד הפלשתיני בכל הנוגע לפוליטיקה, כלכלה, ביטחון, ואז... אם יסתיים הטרור... נוכל לחזור לתהליך. "כולם רוצים לראות שהתהליך הכללי... יתממש. "המדינה הפלשתינית שתקום צריכה להיות דמוקרטית... בעלת שקיפות... ושתשתמש בסיוע שהיא מקבלת מבחוץ כמו שצריך". יש תוכניות לשלב שאחרי ההינתקות, שיאפשרו לפלשתינים להיות שותפים מלאים למו"מ של ישראל, כך חתם בלייר את דבריו.

על חיסול הטרור ולשאלתו של כתב ערוץ 2 אמר בלייר, כי לא יהיה מו"מ מוצלח לשלום ללא סיום הטרור. לדבריו, ישראל מוכנה לממש את תוכנית מפת הדרכים. "אני חושב שזו העמדה של הרוב בקהילה הבינ"ל. כולנו בעולם נלחמים בטרור".

רה"מ הבריטי הגיע לארץ בטיסה ישירה מבגדד שבעירק, שם ביקר במפתיע ואת פניו קידמה בנמל התעופה השרה ציפי לבני. בתום מסיבת העיתונאים צפוי בלייר להיפגש עם שר החוץ, סילבן שלום, עם יו"ר האופוזיציה ושר מיועד - שמעון פרס ומאוחר יותר יפגוש את מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט. לאחר מכן יבקר בלייר ברמאללה, שם הוא צפוי להיפגש עם יו"ר אש"ף, אבו מאזן ורה"מ הפלשתיני, אבו עלא.

אמש הגיע בלייר לעירק כאמור וערך מסיבת עיתונאים לצד עמיתו העירקי, רה"מ הזמני של עירק, איאד עלאווי. בלייר התייחס לאלימות הגוברת באזור ואמר כי זהו "קרב בין הדמוקרטיה והטרור", וכי "מצד אחד יש לך אנשים שרוצים נואשות לגרום לכך שהדמוקרטיה תעבוד... ומצד שני, אנשים אשר הורגים ומפחידים ומנסים להרוס את העתיד הטוב יותר של עירק" [ראו קישור].

נציין, כי יוזמת בלייר עשויה לסייע לרה"מ הבריטי לצבור כוח אלקטוראלי לפני הבחירות לראשות הממשלה בבריטניה אשר צפויות להתקיים בחודש מאי הקרוב.

שרון מדגיש - דיבורים לא מעניינים. רק מעשים

כתב הבי.בי.סי ביקש מבלייר להגדיר מה התנאים שהוא מציב לעם הפלשתיני בטרם יעזוב את האזור, ולכך השיב בלייר כי "מה שאני מקווה היום הוא שהצד הפלשתיני יוכל לראות שאנחנו מוכנים לעזור להבטיח שהאמצעים הנחוצים כדי לתת סיכוי לשלום אכן יינקטו. יש לנו הזדמנות אבל זה לא מספיק - חייבים לנצל אותה. כיצד? כך שנכיר בכך שהדרך היחידה להתקדמות משמעותית היא... דמוקרטיה, שקיפות... ואני מקווה שהפלשתינים מבינים שכל זה נחוץ... כדי שנוכל לעזור עם השותפות הנחוצה.

"הסכמים לא חשובים - רק מעשים"

על עתיד הפלשתינים אמר רה"מ שרון, כי "מפת הדרכים תשנה את חייהם של הישראלים הפלשתינים ותשנה את המצב באזור". לדבריו, שני הצדדים אכן חושדים האחד בשני אך לא בכך מדובר - אלא בטרור הנורא שמתרחש כל יום. "אני מאמין שאחרי הבחירות הצפויות בינואר, הבחירות הפלשתיניות, כאן אני לא מצפה לבחירות", התבדח, "נוכל לדבר עם הפלשתינים ולמעשה יש כמעט מגע יומיומי היום". אם יהיה שקט, ואני מדבר באופן מעשי, אמר שרון - "הסכמים לא חשובים - רק מעשים" - תהיה הזדמנות לשתי האומות לחיות בשלום ולהתקדם במפת הדרכים. התנאי המוקדם - קץ לטרור.

ישראל לא תשתתף בוועידה בלונדון

"ישראל לא תשתתף בוועידה בלונדון", זוהי עמדתו הרשמית של שרון בעניין הוועידה הבינ"ל בלונדון. לדבריו: "אנחנו תומכים ומייחסים חשיבות רבה ליוזמתו של ראש הממשלה בלייר לכנס את המפגש בלונדון בקרוב. המפגש הזה... יגביר צעדים לקראת דמוקרטיזציה ויעסוק בסיוע כלכלי לפלשתינים. מאחר והנושא עוסק בנושאים פלשתינים בלבד, אנחנו קיימנו התייעצות עם הבריטים וביחד הגענו למסקנה שאין צורך בהשתתפות ישראלית. הדבר הזה נעשה לדעת שני הצדדים". לדבריו הוסיף בלייר, כי "חשוב להבהיר כי הפגישה בשנה הבאה - מעולם לא חשבנו שישראל תבוא לפגישה אבל חשוב שנמשיך לעדכן בכל מה שקורה שם". בלייר פירט את תוכנית חמשת הצעדים וההתקדמות בתהליך השלום.

החתיכה החסרה, שבה יכולה הקהילה הבינ"ל למלא תפקיד לדברי בלייר, היא הקמת המוסדות הפלשתינית שיסייעו לגרום לישראל להיות בטוחה יותר ועם זאת מבהיר - כי אינם מתכוונים "לתפוס את מקומה" של ארה"ב במשחק.

כתב בריטי פנה לרה"מ שרון בעניין החשד כי למעשה תוכנית ההינתקות היא תחליף להתקדמות במפת הדרכים. לכך ענה רה"מ שרון, כי כל צד – צריך לעשות את חלקו. תוכנית ההינתקות היא אינה תחליף למפת הדרכים, הדגיש שרון, וברגע "שיאסר ערפאת עזב אותנו אני מאמין שנפתח חלון הזדמנויות ואני לא מתכוון לפספס אותו".

שרון הבהיר, כי לא יסתפק בהבטחות אלא רק בהפסקה מלאה של הטרור וההסתה כדי להוביל להתקדמות במפת הדרכים. שרון אמר, כי אם הפלשתינים ימלאו אחר חובתם אפשר יהיה להתחיל ליישם את מפת הדרכים. "בנתיים, הם (הפלשתינים) אינם עושים אפילו את המאמץ הקטן ביותר". שרון הדגיש עוד את העובדה, כי לרשות הפלשתינית יש 30,000 אנשי ביטחון.

האם המעורבות הפעילה בישראל היא למעשה בניסיון להסית את תשומת הלב מהבעיות מעירק? כך נשאל בלייר, והשיב בחיוך, כי "אם זהו ניסיון להסיח את תשומת הלב - זה לא הצליח... כל מי שמאמין בעתיד האזור הזה רוצה לראות את ישראל בטוחה ואת הפלשתינים מאושרים... השאלה מצד הפלשתינים... היא בדיוק השאלה שנשאלה... האם (הינתקות) זו באמת תהיה המילה האחרונה?... שרון רוצה להתקדם, אם אכן ינקטו צעדי הביטחון הדרושים".

שרון סיכם כי הפגישות עם בריטניה מוצלחות וקידמו את היחסים בין שתי המדינות.

הנסיגה מעזה - אינה הסוף?

שרון חזר ואמר, כי "החלטתי על תוכנית ההינתקות כי לא היו לי שותפים פלשתינים. כעת יש הזדמנות למצוא הנהגה פלשתינית שתהיה מוכנה לשתף פעולה... שוב, אני מדבר על מעשים ולא על הבטחות. כך נוכל לשוב למפת הדרכים ולהתקדם בה". בלייר הוסיף, כי ההינתקות אינה המילה האחרונה.

תאריך:  22/12/2004   |   עודכן:  22/12/2004
הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רעולי פנים שדדו 39 מיליון דולר מבנק בבלפסט שבצפון אירלנד. השודדים לקחו גם בני ערובה, את בני משפחתם של שני בכירים בבנק. בוושינגטון פוסט דווח, כי מדובר בפשיטה הגדולה ביותר שהתבצעה בבנק, מאז 1987 - אז נשדדו 65 מיליון דולר בלונדון.
22/12/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
סך האשראי הניתן למחזיקי כרטיסים על-ידי חברות כרטיסי האשראי הסתכם בסוף הרבעון השלישי של השנה ב-1.4 מיליארד ש"ח. כ-950 מיליון ש"ח מסכום זה הם אשראים בגין עסקאות שבוצעו על-ידי מחזיקי הכרטיסים, אך טרם נגבו מהלקוחות. כך עולה מנתוני בנק ישראל והפיקוח על הבנקים שפורסמו היום (ד',22.12.04).
22/12/2004  |  אורלי ממן  |   חדשות
יציבות במספר דורשי העבודה בחודש נובמבר. מספר דורשי העבודה במשק הגיע בנובמבר לכ-230 אלף איש בניכוי עונתיות, בדומה לחודשיים הקודמים ספטמבר-אוקטובר. כך מסרה היום (ד', 22.12.04) מנכ"ל שרות התעסוקה, אסתר דומיניסיני.
22/12/2004  |  אורלי ממן  |   חדשות
18 מטובי המחברים, המתרגמים והמשוררים: ביצירות מקוריות ובתרגומים, בשירים, בסיפורים קצרים, בקטעים ממחזות מקוריים ובמסות: יהושע קנז, מאיה ערד, אנה הרמן, אפרת מישורי, בני מר, דורי מנור, ריקי אופיר, רונן סוניס, רויאל נץ, משה סקאל, סיון בסקין, נורית פלד אלחנן, עמית רופא, עמיחי שטרן, אורי הולנדר, רועי חן, רחל אלבק-גדרון ודורית ירושלמי לוקחים חלק בכתב עת חדש 'הו!' אשר יוצא לאור בניסיון להשיב לשירה העברית את מקומה הראוי בתרבות.
22/12/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
"תחום מניעת מחלות לב וכלי דם שהינו גורם תמונה מספר 1, מופלה לרעה כתוצאה מחלוקת תקציב לא הגיונית בחלוקת המשאבים של סל הבריאות". כך טענו (יום ג', 21.12.04) קרדיולוגים ופנימאים בכירים בפני הוועדה לפניות הציבור בכנסת.
22/12/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il