"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש ינואר 2005 וקובעת כי שטראוס עלית ויוניליוור מובילות החודש את טבלת המפרסמים.
מפרסמים
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מסר, כי "שטראוס עלית ויוניליוור מובילות החודש את טבלת המפרסמים עם השקעה ריאלית דומה בפרסום של כ-1.7 מיליון דולר. המותגים הבולטים בפרסום של שטראוס עלית החודש הם דוריטוס (משולשים) ושוקולד פרה, באמצעות משרד שלמור אבנון עמיחי. יוניליוור מפרסמים בעיקר את מבצע דגני הבוקר של תלמה באמצעות משרד באומן בר ריבנאי ואת תחליב הרחצה של דאב באמצעות משרד פוגל OGILVY".
מפרסמת בולטת נוספת החודש היא חוגלה-קימברלי הממוקמת במקום הרביעי עם השקעה ריאלית בפרסום של כ-1.2 מיליון דולר ופרסום מאסיבי לתחבושות לילי NATURAL באמצעות משרד מק'אן אריקסון וקלינקס אנטי וירוס באמצעות משרד גיתם BBDO.
אינטרביוטי (לוריאל ישראל) ממוקמת במקום ה-17 החודש עם השקעה ריאלית בפרסום של כ-700 אלף דולר עם פרסום בולט ללוריאל GARNIER צבע לשיער באמצעות אריאלי PUCLICIS.
משרדי פרסום
פוגל Ogilvy ממוקם השבוע במקום השביעי המכובד עם השקעה ריאלית בפרסום של כ-2.2 מיליון דולר בזכות פרסום בולט לבזק בינלאומי (אינטרנט), דאב של יוניליוור, המשביר החדש לצרכן, אגד, ג'ילט M3 POWER ועוד.
משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ממוקם במקום ה-14 החודש עם השקעה ריאלית בפרסום של כמיליון דולר בזכות פרסום בולט לקינדר ביצת הפתעה, סיגריות SOBRAINE, מרמולייט, סוזוקי ועוד.
תתי ענפים
בדירוג הפרסום של יפעת לחודש ינואר תת ענף רכב פרטי הוא המנצח הגדול של החודש עם השקעה ריאלית בפרסום של כ-3.2 מיליון דולר כאשר המותג המוביל בפרסום בקטגוריה החודש הוא יונדאי, המפרסם באמצעות שלמור אבנון עמיחי את היותו המותג מספר 2 בישראל במכירות רכבים לשנת 2004.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מציין כי "לראשונה מזה שנתיים מפגין תת ענף תקשורת סלולרית חולשה פרסומית ומתמקם במקום הרביעי לאחר שבכל חודש ינואר בשנתיים הקודמות היה ממוקם במקום הראשון".
תת ענף בולט נוסף החודש הוא תת ענף תרופות המתמקם במקום השישי המכובד עם השקעה ריאלית של כ-1.5 מיליון דולר. התרופות המובילות בפרסום החודש הם נוברטיס אוטריווין - תרסיס אף באמצעות ברוקנר נטע ואופטלגין של טבע באמצעות מק'אן אריקסון.
תת ענף קרנות נאמנות הוא במקום ה-14 החודש עם השקעה ריאלית של כ-980 אלף דולר כאשר הקרנות המובילות בפרסום הם פסגות של בנק לאומי באמצעות מק'אן אריקסון ולאומי פיא באמצעות אריאלי PUBLICIS.
מותגים
שני המותגים המובילים החודש הם HOT ו-yes עם השקעה דומה של כ- 1.1 מיליון דולר. יעקובי מוסיף, כי "HOT מפרסמת בעיקר את ערוץ XTRA באמצעות משרד שלמור אבנון עמיחי ואת חגיגות תחילת השנה באמצעות באומן בר ריבנאי. Yes מצידה החליטה להבליט החודש בפרסום את ערוץ WEEKEND ואת MAX yes באמצעות משרד מק'אן אריקסון".