מיקרוסופט משיקה את אחד ממסעי הפרסום היקרים ביותר שלה - למרות שאינה צופה להכנסה גדולה מהמוצר החדש אותו היא משיקה בקרוב. מטרת הקמפיין היא לעניין את הצרכנים במערכת ההפעלה "חלונות" (ווינדווס) של החברה.
גרסה חדשה של "חלונות" טרם יצאה לשוק מאז Windows XP לפני כארבע שנים, ולמרות שמיקרוסופט מתכננת להשיק את הגרסה החדשה ב-2006 - אמרה החברה בסוף השבוע (ו') כי הקמפיין החדש לא יופנה למוצר זה, אשר מכונה Longhorn.
סקוט לנארד, מנהל הפרסום, לא אמר האם מיקרוסופט מודאגת מכך שפרסום אגרסיבי בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט אשר ימקד את הציבור ב-Windows XP ידרבן את הצרכנים לרכוש את המוצר ה"ישן" יותר. במקום זאת, תאפיין את הקמפיין ככזה אשר עוסק באופן כללי ב"חלונות", ומתמקד ב-Windows XP מאחר וזוהי הגרסה העדכנית ביותר של החברה.
נציין, כי מייקרוסופט הוציאה כ-200 מיליון דולר על קמפיין שיווקי של ארבעה חודשים כשהשיקה את Windows XP. הקמפיין החדש יתמקד במשימות מיוחדות עמן יכולים המשתמשים לעבוד, ב"חלונות", כמו כתיבת מוסיקה או לימוד נושאים שונים, אשר אינם קשורים למערכת ההפעלה, כמו אסטרונומיה ועוד. אלו אינן פונקציות חדשות של "חלונות" אך לדברי מנהל השיווק אנשים לא בהכרח מכירים את אותן פונקציות.
יש לציין, כי החברה ניסתה בעבר לעודד לקוחות המשתמשים בחלונות 98, חלונות 2000 ו-ME לעבור למערכת הפעלה חדשה יותר, אולם לקוחות רבים העדיפו להמתין ללונגהורן במקום לשדרג לחלונות XP.
מערכת ההפעלה "חלונות" של מיקרוסופט שולטת בשוב המחשבים בעולם. חברת המחקר IDC מעריכה כי 93.4% ממערכות הפעלה החדשות שנמכרו ב-2003 הן מוצרים של "חלונות".
"לונגהורן"
לונגהורן", אשר צפויה כאמור להיות משווקת ב-2006, מבטיחה שיפורים ניכרים בייעול עבודת המשתמשים, יכולות חדשות וחשובות למפתחים והתפתחויות משמעותיות בתחומי האבטחה, הפריסה ואמינות המוצר. יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, אמר בעבר כי זמינותה של לונגהורן למשתמשים תספק התפתחויות חשובות בביצועים, אבטחה ואמינות ותסייע בהאצת פיתוח יישומים חדשים ומלהיבים בידי מפתחים בכל התעשיה".
במיקרוסופט אמרו כי לונגהורן תופץ, ככל הנראה, עם גרסת בטא ל-WinFS - מערכת חיפוש, אחסון וצפייה מתקדמת שתוכננה במקור להיות משולבת אל תוך לונגהורן, כאשר גרסאות משופרות יוצגו במועד מאוחר יותר ויופצו ללקוחות באופן חופשי.