גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קבוצת CASTRO, הודיע אתמול (יום ד', 18.5.05) על חתימת הסכם זכיינות עם חברת הקמעונאות השוויצרית BOLLAG GUGGENHEIM FASHION GROUP, המפעילה בשוויץ מספר רשתות אופנה של מותגים בינלאומיים, ביניהם: FRENCH CONNECTION ,MARC O’POLO ,ZERO ,SIMPLY TSHIRT. חברת BOLLAG החזיקה בחברת ESPRIT בשוויץ במשך 25 שנה, כאשר לאחרונה מכרה את המותג חזרה לחברת-האם.
במסגרת ההסכם, הוענק לחברת BOLLAG זיכיון להקמת רשת חנויות CASTRO ו-CASTRO MEN בשוויץ, בהן ימכרו מוצרי החברה. תקופת ההסכם נחתמה ל-5 שנים, עם אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות. במסגרת ההסכם מתוכננות להיפתח 10 צמדי חנויות בתוך 5 שנים.
רוטר אמר, כי "זהו נדבך נוסף ביישום התוכנית האסטרטגית של הקבוצה להרחיב את פעילותה בחו"ל. לאחר פתיחת החנויות בגרמניה במסגרת מיזם משותף JV עם קבוצת OTTO העולמית, ופתיחת החנויות במוסקבה רוסיה וחתימת הסכם הזכיינות בתאילנד, אוקראינה ולטביה, אנו גאים להמשיך את צמיחתה של CASTRO כמותג אופנה בינלאומי המתחרה במותגי האופנה המובילים בעולם, לא רק ברחובות הארץ אלא גם במרכזי האופנה והקניות באירופה..."
על החדרת המותג CASTRO בשווקי חו"ל:
CASTRO הציגה לאחרונה אסטרטגיית שיווק ופרסום חדשה, המובילה את המותג תחת ערכי התשוקה והעיצוב. במסגרת קמפיין הפרסום הנוכחי לעונת קיץ 2005 הפיקה החברה שישה סרטוני פרסומת ו-2 FASHION GUIDE האחד לעונת אביב 2005 והשני יהיה לעונת קיץ 2005, בהשתתפות 18 דוגמנים מהארץ ומהעולם.
CASTRO מציגה תוך כדי העונה את דגמיה, תוך 4 שבועות מיום יצירתם על שולחנו של מעצב האופנה עד למדף החנויות. כתוצאה מכך, החברה מציגה בכל יום בין 5-8 דגמים חדשים בכל החנויות של הרשת.
אסטרטגיית החדרת המותג בשווקים החדשים תתרכז בפרסום וקידום מכירות. ה-FASHION GUIDE של CASTRO ו-CASTRO MEN יופצו בחנויות.
קולקציית האופנה של CASTRO בחו"ל מוצגת בהתאמה מלאה לקולקציה המוצגת בישראל, כאשר השינויים היחידים שנעשו מקבלים ביטוי בפריטים מחומרים המתאימים למזג האוויר בארצות אלו. שינוי נוסף יתבטא בחלוקה שונה של כמויות הפריטים, שתעשה בהתאמה לצורכי השווקים החדשים. רמת המחירים של החברה מותאמת לרמת המחירים של רשתות אופנה בינלאומיות דומות.
נקודות ציון
קבוצת קסטרו נוסדה בשנת 1950 על-ידי אהרון קסטרו והפכה לחברה בשנת 1973. קבוצת קסטרו עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של מוצרי הלבשה לנשים ולגברים.
לרשת קסטרו 94 חנויות מתוכן: 42 חנויות קסטרו ו-39 חנויות של קסטרו מן (מתוכן 9 חנויות נשים זכיינות ו-8 חנויות גברים זכיינות), ו-5 חנויות OUTLET למכירת עודפים בישראל. לרשת קסטרו 7 חנויות בחו"ל: 3 בגרמניה ו-4 ברוסיה.
החברה חתמה על הסכם שותפות להקמת רשת חנויות CASTRO ו- CASTRO MEN בגרמניה ב-2003 עם חברת HEINE חברת-הבת של קונצרן הענק OTTO הגרמני. בספטמבר 2004 נפתחה החנות הראשונה של CASTRO בקלן גרמניה, מתוך 40 צמדי החנויות של CASTRO ו-CASTRO MEN המתעתדות להיפתח בחמש השנים הקרובות. בדצמבר 2004 נפתח הסניף הראשון במוסקבה. במרס 2005 הודיעה קסטרו על חתימת 3 הסכמי זכיינות לפתיחת רשת חנויות CASTRO ו-CASTRO men בתאילנד, לטביה ואוקראינה.
על הבעלות של קבוצת "קסטרו":
בבעלות משפחות קסטרו-רוטר - כ-% 64.36 מהמניות.
בבעלות חברת-בת "קסטרו-שיווק" - כ-6.72% מהמניות.
בבעלות הציבור - כ-28.92% מהמניות (כולל לאומי קופות גמל כבעל ענין).