|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נתניהו מכריז: אני מתמודד על ראשות הליכוד

למדתי, הפקתי לקחים. אני מוכן!!

נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב ובה הכריז על התמודדותו על ראשות הליכוד מאשים: שרון מאיים עכשיו להרוס את הבית שסייע להקים
30/08/2005  |   ענבל אביב   |   חדשות   |   בחירות 2006   |   תגובות
מאת: ענבל אביב  |      בחירות 2006

עומר שיקלר
לנדאו: אני גם מתמודד - ואני אנצח

מתי טוכפלד
אווירה של פילוג בליכוד


המורדים - לצידו של נתניהו

שר האוצר לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו, הכריז על מועמדותו לראשות הליכוד. נתניהו כינס מסיבת עיתונאים ובה מסר את הודעתו. "שרון נטש את דרכנו ובחר בדרך השמאל", אמר נתניהו.

"המדינה שלנו עומדת בפני אתגרים קשים", אמר, "בביטחון, במלחמה בשחיתות, במיוחדת אצל נבחרים שנבחרו על-ידי העם". לדבריו, תנועת הליכוד היא היחידה שיכולה להוביל את המדינה להשגת אתגרים אלה.

על בימת הכבוד הופיעו לצד נתניהו חברי הכנסת הבאים, מקרב "המורדים": דוד לוי, נתן שרנסקי, יולי אדלשטיין, יובל שטיניץ, גלעד ארדן, מיכאל גורלובסקי, איוב קרא, אהוד יתום, מיכאל רצון, נעמי בלומנטל, וראשי ערים רבים. זמן קצר לאחר נאומו המרכזי של נתניהו, הגיע לאולם גם יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין.

פרובוקטור ניסה להפריע

במהלך מסיבת העיתונאים התפתחה תגרה מצד כמה פעילים, לאחר שאחד הפעילים הטיח האשמות בנתניהו. הסדרנים נאלצו להוציאו בכוח. האיש זוהה כתומך מובהק במחנה שרון. נתניהו אמר בתגובה על כך: "אנו יודעים מי עושה את הפרובוקציה ואנחנו יודעים מי זרע את הפרובוקציות ולטובת העיתונות. אחר-כך נמסור לכם פרטים על האיש ועל שולחיו".

"הליכוד הוא הבית שלי ושל כל מי שנמצא כאן, של כולנו", אמר נתניהו. "הליכוד הוא הבית של כל מי שהוא ליכודניק בליבו, באמונתו, במישנתו ובליבו, אבל כמו המדינה כולה גם הבית הזה שלנו עבר טלטלה עזה והיא מאיימת לערער את יסודותיו. האיש שקיבל את הקולות שלנו להנהיג את התנועה ברוח הליכוד, הפנה לנו עורף. אריאל שרון נטש את עקרונות הליכוד. הוא בחר ללכת בדרך אחרת, בדרך השמאל".

נתניהו מזהיר: שרון מנסה להרוס את הבית

נתניהו מתריע: "את הבית שהוא [נתניהו, ע.ב.] סייע להקים, הוא מאיים עכשיו להרוס במו ידיו. לכן מי שטובת הליכוד לנגד עיניו, חייב היום לעשות מעשה. אנו חייבים כולנו להגן על הבית כי אין לנו בית אחר ולא יהיה לעולם. הליכוד והמדינה זקוקים למנהיג שיבוא לאחות את הקרע והפערים שנפערו בעם".

"הליכוד זקוק למנהיג שיוכל לאחד את השורות, לשקם את ההריסות, להוביל את הליכוד לניצחון ולהנהיג אחר-כך את המדינה ברוח העקרונות שלנו. ואני מאמין שאני יכול לעשות זאת, לכן אני מודיע היום על מועמדותי לראשות הליכוד ולראשות המפלגה. אני מתכוון להנהיג את התנועה בבחירות הקרובות לניצחון, ולהקים את הממשלה הבאה ברוח עקרונות הליכוד. המשימה הזו בוודאי איננה פשוטה. היא דורשת מנהיגות, היא דורשת אחריות, ושיקול דעת. היא דורשת הרבה מאוד ניסיון גם בזירה הפנימית וגם בבינלאומית ויש לי את הניסיון הזה. אני סבור שאני יכול להוביל את הליכוד ולבצע את המשימה".

נתניהו הציג את הרקורד שלו בסוגיות המדיניות. "אני חושב שאתם יודעים משהו על הרקורד שלי, ואף הוכחתי את יכולתי לנהל מו"מ תקיף מול הפלשתינים עקרון ההדדיות – יתנו, יקבלו, לא יתנו לא יקבלו – זה היה העקרון שטבעתי ועמדתי בו. קיבלתי הסכם שנקרא אוסלו, לפיו הפלשתינים היו אמורים לקבל ללא תנאי 96% מהשטח, ואני הפסקתי ע"י עמידה על ההתניות את הריצה המטורפת לגבי 67' את הויתורים הסיטונאיים בישראל...".

"הבהרתי לערפאת..."

"אוסלו זה לא שלום", אמר נתניהו. "זה אשלייה של שלום ומציאות של טרור. במקביל נלחמנו מלחמת חורמה בטרור. בתקופת כהונתי כראש ממשלה, פחת הטרור במידה ניכרת וזאת מסיבה פשוטה – בחודשים הראשונים לכניסתי לתפקיד הבהרתי לערפאת, שאם הוא ימשיך בדרך הטרור, אני אחסל את משטרו ואשלח אותו ואת חבריו הטרוריסטים חזרה לטוניס. תוצאת המדיניות הזו היתה שהיד התקיפה הביאה תוצאות. החזרנו את הביטחון לאזרחי ישראל שהסתובבו ברחובות בטוחים".

לצערי, קובל נתניהו, "שרון הולך בדרך הפוכה – עקירת יישובים... הפיכת אלפי יהודים לפליטים בארצם, וכל זאת תוך הפרה בוטה של עקרונות הליכוד ושל ההתחייבות שלו לבוחר לפני הבחירות. שרון נתן ונתן. הפלשתינים קיבלו וקיבלו. ואני שואל – מה אנחנו קיבלנו? והתשובה היא כלום כלום!!".

מזהיר מהטרור ברצועת עזה

"רצועת עזה הופכת לבסיס טבעי של החמאס והחיזבאללה ואל-קאעידה, והמוטיבציה של הטרוריסטים הולכת וגדלה. זה לא מקרי ששמעתם את מוחמד דיף רק שלשום – הוא בא אחרי הנסיגה היהודית ואומר -אנחנו נמשיך לא רק להכות אתכם ולגרש אתכם מיו"ש, אלא עד שנגרש אתכם מעכו ויפו וכל פלשתין".

באוסלו קצרנו סופה והיינו צריכים לעמוד קשה ולתקן. ותיקננו. הייתי צריך להשבית את השימחה ולהגיד את האמת, וזה לא היה פופולרי. ומה אמרו לי? אמרו לי נביא הזעם, איש האתמול. אך מהר מאוד הציבור התפכח ובבחירות 96' הביאו אותנו חזרה להנהגה והחזרנו את הביטחון".

"עכשיו אנו במצב דומה: שוב זורעים אשליות ושוב נקצור סופה ושוב נידרש לתקן. אך התיקון מתחיל באמירת האמת. מישהו צריך שיהיה לו האומץ לעמוד מול העם ולומר את האמת. צריך להחזיר לליכוד ולמדינה את העקרונות ששרון דרס ברגל גסה. אלה עקרונות שלכם ושלי, של מנחם בגין ושל יצחק שמיר – ביטחון ללא פשרות. שנית – שום ויתור ללא תמורה. ואני מוסיף תנאי שלישי – שאני מאמין בו הרבה שנים – משאל עם לפני כל החלטה טריטוריאלית".

נתניהו דיבר בשבח עצמו על חלקו בהבראת המשק. "לפני שנתיים וחצי קרא לי שרון להציל את הכלכלה, והיתה לי מחוייבות להציל את הכלכלה. פעלנו לחלץ את המשק מסף ההתמוטטות והיה צריך הרבה אומץ להנהיג רפורמות... והעמדנו רפורמות אמיצות. חלק מהן התחיל סילבן שלום שראוי להערכה. החזרנו את המשק למסלול של צמיחה ושל שגשוג".

"הכלל שלי הוא כלל ברזל", ציין נתניהו. "מי שיכול לעבוד, שיילך לעבוד. ולתת למי שלא יכול לעבוד. וכך היה השנה. נתנו מיליארדים... לפני שנתיים וחצי יכולנו רק לחלום על זה...".

אני מוכן למשימה

"אני מציע את מועמדותי לא רק על-סמך ניסיון העבר. אני חש שכל מנהיג יכול להתפתח, להתבגר וגם ללמוד מטעויות העבר. צברתי ניסיון, למדתי, הפקתי לקחים. אני מוכן!! המבחן העליון של ראש ממשלה בישראל הוא להבטיח את ביטחון אזרחיו. אני קיבלתי כראש ממשלה מדינה עם טרור והחזרתי מדינה בלי טרור. המבחן העליון של שר אוצר הוא לשפר את הכלכלה. אני קיבלתי כלכלה בצניחה והחזרתי כלכלה בצמיחה. לכן אני מאוד גאה ברקורד הזה".

נתניהו מזהיר מהשחיתות בישראל. "יש גם דבר נוסף", אמר: "בשנים האחרונות, וכל אחד כאן רואה את זה ושומע – בשנים האחרונות יש הידרדרות איומה במדינה שמתבטאת, בין השאר, בזה שהבנק העולמי שעושה השוואות – מדווח לנו בפעם הראשונה שישראל צונחת לשפל של שחיתות. ואם בצמיחה הגענו למקום השני בעולם המערבי מלמעלה, בשחיתות הגענו למקום השני מלמטה. אם נמשיך כך נגיע למספר אחד. יש אנשים פה שמתריעים על זה וכותבים על זה, ללא שום חשבון או צד פוליטי".

נתניהו מזהיר מהשחיתות

נתניהו שיבח את הצוות המקצועי שעמד לצידו במשרד האוצר. "הם היו צוות של ניקיון שמה שאנו צריכים שיהיה פה". לדבריו, "סטנלי פישר אמר לי: לא ראיתי צוות כזה בעולם. בשעה שיש הידרדרות של שחיתות שלטונית, אנחנו הנהגנו נורמה אחרת לגמרי. מה שעשינו באוצר, נצטרך לעשות בכל המדינה וגם בליכוד. אני מאוד גאה בזה. קיבלתי מדינה בלי ביטחון, החזרתי עם ביטחון, קיבלתי מדינה בלי כלכלה בריאה, החזרתי עם כלכלה טובה... גם היום, לקראת הבחירות שבשער, המדינה חצויה, היא שסועה, והפעם אני לא מתכוון לא להצליח. השאלה היא מהו המפתח לאחדות. אחדות זו אינה אחידות. אחדות מושגת על-ידי גיוון הדעות. הויכוח ביניהם, ובסוף פשרה או הכרעה שמושגות באמצעי שנקרא דמוקרטיה. ההליך הדמוקרטי הוא המפתח לאחדות. לכן התעקשתי קודם כל, כראש ממשלה, על משאל עם. הדרך היחידה להסכמה זה לבוא עם אותו דבר ולהביא להכרעת העם. צריך ללכת לעם, אני מדבר על שאלה מוסרית. אתה רוצה למנוע את השסע, לך אל הבוחר וקבל את דין הבוחר. מה שנכון לגבי העם, נכון גם לגבי התנועה. ההתמודדות עם ההכרעה הדמקורטית בתוך תנועה שיש בה מגוון שעות הושג בהכרעות דמוקרטיות".

דורש משרון: קבל את דין הבוחר

נתניהו דורש משרון לקבל את דין הבוחר ולהתחייב שלא לפרוש מהליכוד, אם יפסיד בפריימריז. "המפתח לאחדות – המפסיד מקבל את הכרעת הרוב, זה המהות של הדמוקרטיה. אני קיבלתי את דין הבוחר, לא הלכתי לנצל את הכוח. קבלת דין הבוחר. ולכן זה מה שצריך לעשות עכשיו. אני מתחייב שבתהליך הדמוקרטי אני אקבל את דין הבוחר, וכמובן אשאר בתנועה שלי, בבית. ואני אומר לאריק, אריק הגיע הזמן שתפסיק לברוח מהבוחר. תתייצב מולם, תגן עליה, אני אציג את המדיניות שלי וניתן להם להכריע. ותתחייב לכבד את ההכרעה הדמוקרטית של רוב מתפקדי הליכוד ולהישאר בתנועה".

תאריך:  30/08/2005   |   עודכן:  30/08/2005
ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוזאנה אל חובי, פלשתינית, היא האישה הראשונה שהצליחה לטפס על פסגת ההר אלברוס, הגבוה ביותר באירופה.
30/08/2005  |  אסף גבור  |   חדשות
משרד התיירות יעלה בקרוב אתר אינטרנט חדש בתחום התיירות בישראל. למכרז שפרסם המשרד נענו שש חברות מובילות בתחום התיירות והאינטרנט.
30/08/2005  |  מירב לוי  |   חדשות
הבוקר נחתם ההסכם בין ארגוני המורים לאוצר, ומבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה. הלימודים יפתחו בזמן גם ב-35 הרשויות אשר יחלו הנה ביישום שלב א' של דוח דוברת.
30/08/2005  |  מירב לוי  |   חדשות
בנק לאומי מפרסם (ג', 30.8.05) את הדוחות הכספיים המאוחדים הבלתי מבוקרים שלו למחצית הראשונה של שנת 2005. מהדוחות עולה כי הרווח הנקי של הבנק הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-1.106 מיליארד ש"ח, לעומת 980 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 12.9%.
30/08/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
מדד "דנאל" לסיכום חודש אוגוסט מצביע על גידול משמעותי בביקוש למקצועות האלקטרוניקה, המקצועות הכלליים ועבודות הסטודנטים, כך עולה בדוח כלכלני מח' המחקר של חברת "דנאל", לעומת חודש יולי 2005. ניכרת עליה של 18.8% בביקוש למקצועות האלקטרוניקה, ועליה מתונה של 10.7% בביקוש במקצועות הכלליים ובעבודות סטודנטים. לעומת עליות אלה, ניכרת ירידה של כ-10.2% במקצועות התעופה.
30/08/2005  |  מיכאל דבורין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il