"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דרוג ענף הפרסום במגזר הדתי/חרדי במחירים ריאליים לסיכום שנת 2005.
מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, אמר כי בדרוג 2005 ממשיכה יפעת "לראות את המאפיינים השונים המייחדים את הפרסום במגזר הדתי לעומת מגזרים אחרים. קטגוריות, אשר אינן בולטות בפרסום במגזר הכללי כמו דיור, מכללות, סוכנויות נסיעות ותיירות בולטות מאד במגזר זה. לעומתן, קטגוריות חזקות באופן מסורתי בפרסום, כגון: רכב פרטי, רשתות אלקטרוניקה וסלולר אינן משקיעות באותו היחס במגזר הדתי/חרדי בשל סגנון חיים שונה או חרמות רבנים".
המפרסם המוביל: שטראוס עלית
המותג המוביל: שפע שוק
משרד הפרסום המוביל: בולטון פוטנציאל
מפרסמים - המגזר הדתי/חרדי אינו כולל פרסום טלויזיוני ייעודי, ולכן בולטת העובדה, כי המפרסמת המובילה במגזר היא שטראוס-עלית, מפרסמת טלוויזיה קלאסית, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כמעט 700 אלף דולר. קבוצת שטראוס-עלית מפרסמת באמצעות משרד הפרסום "בולטון פוטנציאל" פרסום תדמיתי רב וכמו כן את MUST, גמדים, דנונה ועוד.
במקום השני ממוקמות תנובה וסנו עם הוצאה דומה לפרסום של כ- 605 אלף דולרים. סלקום היא הסלולרית היחידה המתמקמת בטבלת עשרת הגדולים. החברה הסוגרת את הטבלה פרסמה בשנת 2005 בסכום מוערך של כ-186 אלף דולרים באמצעות משרד הפרסום "מקאן אריקסון". הקמפיינים הבולטים של החברה היו חבילת תקשורת מושלמת ו-1+1 בקניית מכשיר מוטורולה V180.
1. קבוצת שטראוס-עלית 689,983
2. תנובה 605,000
3. סנו 605,000
4. קו-אופ - הריבוע הכחול 386,129
5. חפציבה - בנייה 373,389
6. יוניליוור ישראל 269,704
7. קבוצת אגד 265,158
8. אסם 251,332
9. קבוצת בנק הפועלים 243,008
10. סלקום 186,201
תתי ענפים - קטגוריית הדיור, הממוקמת רק במקום ה-14 במגזר הכללי, ממשיכה להוביל בפרסום במגזר הדתי עם הוצאה ריאלית של כ-1.6 מיליון דולר במחירים ריאלים. הציבור הדתי מוצף בשפע של קמפיינים לשכונות מגורים שקורמות עור וגידים. המפרסמת הגדולה בקטגוריה היא "חפציבה", באמצעות פרסום חן עם פרסום בולט ל"רמת חפציבה" ו"נחלת חפציבה". תת-ענף רשתות שיווק ממוקם במקום השני עם בולטות ל"שפע שוק" של הריבוע הכחול התופס כ-40% מסך הפרסום בקטגוריה באמצעות פרסום אפיקים.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר כי "למרות ששופרסל סיימה את שנת 2005 כמפרסמת הגדולה בקטגוריית רשתות השיווק במגזר הכללי, היא מסתפקת בנתח של 15% בלבד מהקטגוריה במגזר הדתי, באמצעות הרשת 'זול למהדרין' ופרסום מינורי ל'שופרסל דיל'".
יעקובי מוסיף, כי קטגוריית סוכנויות הנסיעות והתיירות פעילה גם היא פרסומית במגזר ומתמקמת במקום הרביעי, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-677 אלף דולר. המפרסמת המובילה בקטגוריה היא "אפקטיב אירועים תיירות ונופש", המשווקת את חבילות התיירות של מלון נירוונה בים המלח באמצעות פרסום בולטון.
1. דיור 1,601,486
2. רשתות שיווק 980,866
3. מכללות וסמינרים 717,061
4. סוכנויות נסיעות ותיירות 677,000
5. מוצרי חלב 649,384
6. ביגוד 632,866
7. תקשורת סלולרית 615,000
8. בנק 615,000
9. קופות חולים 530,961
10. שיחות בינלאומיות 406,606
משרדי פרסום - "בולטון פוטנציאל" הוא משרד הפרסום המוביל במגזר החרדי לשנת 2005. הלקוחות הבולטים של המשרד הם שטראוס-עלית, הצורפים - יצרני תכשיטים וכסף, קופ"ח לאומית ועוד. במקום השני ממוקם פרסום אפיקים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-2.14 מיליון דולר ולקוחות בולטים, כגון: קו-אופ הריבוע הכחול, סנו ואסם. פרסום גל סוגר את השלישייה הראשונה עם פרסום לתנובה, אגד ובנק הפועלים.
יעקובי מוסיף, כי המשרדים שהתמזגו לאחרונה במגזר, "מגזרים" ו"שקד", יכלו להגיע אל המקום התשיעי בטבלה לו היו ממוזגים במהלך כל שנת 2005.
1. בולטון פוטנציאל 2,362,518
2. אפיקים פירסומאים 2,149,257
3. פרסום גל BSD 2,014,451
4. פרסום חן 1,142,104
5. תוצאות אפקטיביות/RESULTS 1,018,390
6. מימד 896,668
7. MCCANN ERICKSON 869,901
8. טריו 573,524
9. קו מחשבה פוקסמן ושות' 519,418
10. קרימלובסקי כהן 436,536
לקוחות בולטים בשנת 2005
שטראוס עלית, הצורפים, לאומית
הריבוע בכחול, סנו, אסם
תנובה, אגד, בנק הפועלים
חפציבה, קריית ספר, טורו קולג'
צ. לנדאו, חן תיירות, ציפחה - בנייה
סנו, יוניליוור, פרטנר
סלקום, דובק, טבעול
P&G, ניופאן, זול פה
בזק, המסעדה היהודית, קו עיתונות דתית
הבינלאומי הראשון, ריגלי, אלקטרה
קמפיינים מובילים לדתיים
בנק פא"י - פתח חשבון ותיהנה מהטבות חסרות תקדים 107,605;
עלית- מגדים - מסטיק MUST-עלילות מאסט והצ'יקלטים 78,123;
דאב-תחליב רחצה - יותר לחות הרבה יותר טיפוח 77,236.