|
|
יאיר רמתי
|
|
|
|
יהושע (שוקי) אלדר
|
|
|
|
יוסף וייס
|
|
|
|
|
דירקטוריון התעשיה האווירית (תע"א), בראשות יאיר שמיר, אישר אתמול (ב', 10.4.06) את הצעת המנכ"ל יצחק ניסן למינויים הבאים בהנהלת התע"א:
יאיר רמתי, עד כה מנהל מפעל מל"מ, מונה לסמנכ"ל לשיווק במטה החברה.
יוסף וייס, עד כה מנהל מפעל מבת/חלל, מונה לסמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל.
יהושע (שוקי) אלדר, עד כה מנהל ארגון הכספים של חטיבת מערכות, טילים וחלל, מונה לסמנכ"ל לפיתוח עסקים וחברות בנות במטה החברה.
דני קליימן, עד כה מנהל מפעל הייצור בחטיבת כלי טייס אזרחיים, מונה לסמנכ"ל לתפעול במטה החברה.
בחירת המועמדים נעשתה על-ידי ועדת איתור פנימית שבחנה מועמדים שונים מתוך החברה.
יו"ר הדירקטוריון יאיר שמיר אמר כי: "כל המנהלים שהציגו מועמדותם הינם ברמה גבוהה. המנהלים שמונו היום הינם בעלי רקורד אישי ומקצועי מרשימים".
מנכ"ל התע"א יצחק ניסן אמר כי: "יאיר רמתי, יוסי וייס, שוקי אלדר ודני קליימן הוכיחו יכולתם וכישוריהם בעשייה בתחומים טכנולוגיים, שיווקיים ועיסקיים. הארבעה ישכילו להתמודד עם האתגרים המקצועיים בפניהם ניצבת התע"א ויצעידו החברה לשיאים חדשים".
יאיר רמתי - סמנכ"ל לשיווק בתעשיה האווירית
יאיר רמתי, יליד 1955, הצטרף לשורות התע"א בשנת 1981 ומילא שורה של תפקידים הנדסיים - טכנולוגיים וניהוליים. בין השנים 1998 - 1992 עמד בראש מינהלת תוכנית פיתוח מערכת נשק "חץ" בתע"א, להגנה על שמי הארץ בפני טילים בליסטיים. בהמשך עסק בייזום תוכניות מתקדמות ומשנת 1999 מכהן כמנהל מפעל מל"מ.
יאיר רמתי שירת בצה"ל בתפקיד טכנולוגי בדרגת סא"ל. בוגר הטכניון, בעל התארים B.Sc בהצטיינות (1976) ו-M.Sc (בשנת 1982) בהנדסת אווירונאוטיקה.
רמתי זכה במספר פרסים ועיטורי הוקרה על פועלו, ביניהם פרס ביטחון ישראל (2003) ופרס בינ"ל מטעם "מינהלת מלחמת הכוכבים האמריקנית" ה-MDA על-שם David Israel 2000 על הגנה מפני טילי קרקע-קרקע (טק"ק). על שמו של יאיר רמתי רשומים מספר פטנטים.
יוסף וייס - סמנכ"ל ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל
יליד 1951. ב-1995, עם פרישתו מצה"ל, הצטרף למפעל מבת בתעשיה האווירית ומילא שורה של תפקידי ניהול כשהאחרון שבהם, בארבע השנים האחרונות, מנהל מפעל מבת/חלל של התע"א האחראי על כלל הפרויקטים בתחום החלל במדינת ישראל. בתקופה זו, הוכפל ואף שולש היקף הפעילות של התעש"א בתחום החלל.
בוגר הטכניון בהנדסת מכונות בהצטיינות (1973) ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב (1990).
שירת בחיל הים כ-27 שנים בתפקידי שטח ומטה. השתחרר בשנת 1998 בדרגת אל"מ. בין השאר, שהה כשנתיים בארה"ב כקצין פרויקט מטעם חיל הים, לליווי וקליטת מערכת נשק מתקדמת המותקנת היום בכל ספינות הטילים של חיל הים.
בתפקידו האחרון בצה"ל היה אחראי על כלל הפעילות לתכנון ובניית שלוש צוללות "דולפין" לחיל הים - פרויקט בהיקף של כ-1 מיליארד דולר.
יהושע (שוקי) אלדר - סמנכ"ל לפיתוח עסקים וחברות בנות
יליד 1953. החל את עבודתו בתע"א ב-1978 ומילא שורה של תפקידים בכירים בתחומי המכירות, ניהול חוזים וכספים במפעלי חטיבת מערכות, טילים וחלל. מ-2002 משמש כמנהל הכספים של חטיבת מערכות, טילים וחלל.
בעל תואר ראשון מורחב בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב, בעל תואר שני בניהול מטעם אוניברסיטת בוסטון בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון. בוגר קורס ניהול עיסקי בכיר מטעם ביה"ס למינהל עסקים באוניברסיטה העברית.
אלדר הוביל עסקות מורכבות בהיקפים מצטברים של למעלה ממיליארד דולר עם לקוחות וספקים בארץ ובעולם. ניהל פיננסית את החברות הבנות של חטיבת מט"ח וניהל את המו"מ למכירת מוצרי החטיבה באמצעות אותן חברות על-ידי בניית עסקות משולבות הכוללות חוזי מכירה רווחיים, תוכניות עיסקיות ותוכניות מימון המערבות גיוס כספים ממשקיעים חיצוניים ומשוק ההון.
בסביבה העיסקית הגלובלית בה פועלת התע"א, נושא שיתופי הפעולה, בדרך של השקעה בחברות או הסכמי שת"פ עם חברות בעלות יכולות טכנולוגיות ושיווקיות משלימות ליכולות התע"א, הופך למרכיב חיוני בהתפתחות העתידית של התע"א. קיימת דרישה גוברת של לקוחות התע"א לשת"פים תעשייתיים עם תעשיות מקומיות כתנאי לביצוע עסקות מכירה.
דני קליימן - סמנכ"ל לתפעול
יליד 1960. בעל תואר ראשון (Bsc) בהנדסה אווירונאוטית (בהצטיינות) מהטכניון בחיפה, ושירת שירות קבע בלהק ציוד של חיל האוויר עד 1991. בשנים 93'-92' שימש כמנהל פרויקט מנועי "ברק" במפעל המנועים של חטיבת בדק מטוסים בתעשיה האווירית.
בשנים 97'-93' עבד בחברת "ישראוויאיישן", כסמנכ"ל לתפעול וכמהנדס ראשי לפיתוח מטוס מנהלים.
בשנת 98' חזר לתע"א ובמהלך שנת 99' הקים את מנהלת מטוסי המנהלים ועמד בראשה עד למינויו כמנהל מפעל הייצור ב-2003. בתפקידו האחרון היה אחראי לייצור ולניהול העיסקי של חטיבת כלי טייס אזרחיים בפרויקטים כמו: מטוסי המנהלים G100, G150 ו-G200, וכן לייצור חלקים בקבלנות משנה עבור יצרני מטוסים ומנועים באירופה ובארה"ב.