|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מיהם בדיוק ה"אנרכיסטים"? [צילום: אריה אברמס, פלאש 90]
אלימות, אחריות, משטרה, תעמולה

זה היה רק הקדימון

הפרת חוק אסורה בתכלית - נקודה ראשי האופוזיציה שותפים לעבירה, אבל האחריות המרכזית היא של נתניהו המצב יהיה חמור בהרבה אם הממשלה תפר פסקי דין שיבטלו את ההפיכה
02/03/2023  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

1. הפרת חוק אינה לגיטימית וכמו שנהוג לומר בארה"ב: no ifs, no buts. אחרי האמירה הזאת אין "אם" ואין "אבל". יש אחריה רק סימן קריאה. אסור לחסום צירי תנועה. אסור להפר הוראות חוקיות. אסור לתקוף שוטרים. אסור להטיל מצור. השתיקה הממושכת (1.3.23) של יאיר לפיד, בני גנץ ויתר ראשי האופוזיציה ואנשיה הופכת אותם לשותפים לדבר עבירה.

2. בנימין נתניהו, ממשלתו והקואליציה שלו הם האחראים העיקריים להתדרדרותה המתמשכת של המדינה לעבר תוהו ובוהו. אופוזיציה יכולה לצעוק, להרביץ, אולי חס וחלילה לירות; רק ממשלה יכולה לקרוע עם, כי רק היא יכולה לפעול. זה מה שנעשה בהסכמי אוסלו, זה מה שנעשה בהינתקות, זה מה שנעשה כעת - ובצורה החמורה ביותר בתולדות המדינה.

לא מדובר בצעד מדיני-ביטחוני, קורע לב ושנוי במחלוקת ושגוי מן היסוד ככל שיהיה (כמו שהיו אוסלו וההינתקות), אלא בהרס שיטתי של יסודות המשטר הדמוקרטי. "הרפורמה המשפטית" היא מתכון לרודנות, בה דבר אינו בולם את הממשלה. יש לראותה גם בהקשר של התבטאויות והצעות רבות אחרות, החל מסירוס השידור הציבורי וכלה בשעות רחצה מגדריות במעיינות. הכל מצטרף לעריצות הרוב, הרומס את המיעוט ואת עקרונות היסוד בדרך להבטיח לעצמו שלטון נצח.

ריצת האמוק של יריב לוין ושמחה רוטמן - בגיבוי מוחלט של נתניהו - גורמת לחלק ממתנגדי ההפיכה לחשוב שהאלימות היא הדרך היחידה שנותרה להם. הרי החבורה הזאת מתעלמת מהכל ומכולם: מהסכנות הביטחוניות העצומות, מאלפי מומחים בכל התחומים, ממאות אלפי מפגינים, מהידידים הגדולים ביותר של ישראל בעולם, מנשיא המדינה, מהקולות השפויים הבודדים בתוך הממשלה והקואליציה. הם משקרים ללא הרף, הם מעוותים עובדות וממציאים סיפורים, הם משתיקים את אנשי האופוזיציה. זה כמובן לא מצדיק אלימות; זה כן מסביר מהיכן היא נובעת ומלמד מה צריך לעשות כדי למנוע את התמשכותה.

3. נתניהו, כמו נתניהו, הוא השקרן הראשי והמסית הראשי. הרי על זה הוא בנה חלק ניכר מהקריירה שלו: על שיסוי בין חלקי העם, על כזבים אל מול עובדות מתועדות, על התנשאות כלפי כל מי שאינו בצד שלו. מופע האימים שלו אמש היה שילוב של כל אלו יחדיו. ההשוואה המקוממת בין הפורעים הטרוריסטים בחווארה לבין מי שמפגינים (גם אם בצורה פסולה) נגד הרס הדמוקרטיה. השקרים על ההינתקות: נתניהו הצביע בעדה, היו הפגנות קשות וחסימות כבישים, היו קריאות לסירוב פקודה - הכל בדיוק ההפך מכפי שאמר. ומעל הכל: השימוש החוזר ונשנה במילים "אנרכיה" ו"אנרכיסטים".

אנרכיה - מסביר איתן אבניאון במילון ספיר למילים ומונחים לועזיים - היא "העדר שלטון וסדרים חברתיים במדינה, הנגרם בדרך כלל בזמן מהפכה מדינית ושינוי משטר; אי-סדר, תוהו ובוהו, הפקרות, איש הישר בעיניו יעשה". ואילו אנרכיזם הוא "תנועה חברתית שאינה מכירה בשלטון המבוסס על כפייה של החוק, שוללת כל משטר ושלטון ובעד שוויון כללי והענקת רשות להתאגדות חופשית ללא כפייה. היא חותרת לחופש מירבי של הפרט ושואפת להקים חברה המיוסדת על הסכמים חופשיים הנשמרים מרצון חופשי".

לפי ההגדרות הללו, מה שעושים נתניהו וממשלתו הרבה יותר דומה לאנרכיה מאשר מעשיהם של מתנגדיהם. הם אלו המחוללים "מהפכה מדינית ושינוי משטר", כי כאמור הרפורמה שלהם תהפוך את ישראל למדינה סמכותנית ואפילו רודנית. ההפגנות הללו לא התחוללו עד לפני חודשיים, מה שאומר שלמפגינים אין שום בעיה עם "שלטון המבוסס על כפייה של החוק". אפילו כאשר ממשלתו של נתניהו עצמו פגעה - ובצדק רב - בזכויות יסוד בשל הקורונה, הציבור קיבל זאת בהבנה, כי הדברים נעשו בצורה לגיטימית ולצרכים חיוניים.

נתניהו פועל בשיטות הנלוזות ביותר של תעמולה: דמוניזציה של היריב וחזרה ללא הרף על ססמאות וכינויי גנאי. ג'ורג' אורוול היטיב לתאר כיצד נשמעת כזאת תעמולה: "מלחמה היא שלום, עבדות היא חרות, בערות היא כוח". ואם כבר מחפשים הגדרות, נדפדף הלאה במילונו של אבניאון: "פשיזם - השקפה לאומנית גזענית קיצונית שדגלה במשטר רודני".

שאלות חמורות ביותר של מרי אזרחי
האם היה לחץ פוליטי פסול [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

4. חובתה הראשונה במעלה של המשטרה היא למנוע הפרות חוק. לכן, חובתה אתמול הייתה לפתוח את צירי התנועה, ואם המפגינים/המתפרעים מנעו זאת – להפעיל נגדם כוח סביר. גם כאן, אין "אם" ואין "אבל". אז מה כן מעורר – בלשון עדינה – חוסר נוחות?

ראשית, העובדה שהמשטרה נמנעה במשך שנים מלפעול בצורה אחידה נגד מי שחסמו צירי תנועה; כפי שכתבתי פעמים רבות, השיקול המרכזי שלה היה יחסי ציבור – מה לא ייראה טוב – ולא אכיפה שוויונית של החוק. שנית, העובדה שאיתמר בן-גביר נכח בחדר כאשר ניתנו הפקודות להפעיל כוח. כאשר עסקינן בפורע חוק ופירומן סדרתי, אשר שתק במשך 12 שעות מול הפורעים בחווארה לעומת לשונו משולחת הרסן כלפי מתנגדי הממשלה, עולה החשד (בלשון המעטה) שפעולות המשטרה נבעו גם מלחץ פוליטי פסול. מאחר שאנחנו באירוע מתמשך, יש לכך תוצאות חמורות.

5. זה היה רק הקדימון למה שיתרחש כאן אם וכאשר הממשלה תפר פסקי דין שיפסלו את ההפיכה המשטרית. זו תהיה קריעה מוחלטת של האמנה החברתית עליה מבוססת מדינה דמוקרטית: הממשלה רשאית לפעול במסגרת עקרונות היסוד, וגם מתנגדיה מצייתים משום שכללי המשחק נשמרים והם מקווים שיום אחד התפקידים יתהפכו.

אחד מעקרונות היסוד החשובים ביותר הוא שלטון החוק, המסור בידי בתי המשפט, ולצידו עקרון השוויון בפני החוק. אם ממשלה כלשהי מפרה פסקי דין – ודאי בנושאים שבליבת המארג החברתי-ציבורי, ודאי של בית המשפט העליון – אזי הלגיטימיות החברתית-ציבורית שלה מוטלת בספק כבד ואולי אף נעלמת. ממשלה כזו תתקשה עד מאוד לדרוש מהאזרח מן השורה לציית לחוק ולהישמע לה, הן בשל הצביעות העצומה הגלומה בכך, והן משום שרבים בציבור יגיעו למסקנה שהיא מחסלת את השיטה ולכן ממילא אין למי ולמה לציית ולהישמע.

במצב כזה, עולות שאלות חמורות ביותר של ציות אל מול מרי אזרחי. מי יקבע האם המשטר עודנו דמוקרטי – בפועל ולא רק בשם, במהות ולא רק במסגרת? האם הוראה של ממשלה כזאת לפעול נגד מתנגדיה היא חוקית? האם מותר לאזרח להפעיל כוח בנימוק שהוא מגן על זכויותיו הבסיסיות (כמו שמותר להתנגד למעצר בלתי חוקי)? האם ראוי להמשיך ולממן ממשלה כזאת באמצעות תשלום מיסים?

אם בנימין נתניהו ואנשיו לא יתעשתו מיד, זהו הנתיב עליו הם עלולים להעלות את כולנו. נכון לעכשיו נראה, שהמחאה רק גורמת להם להתבצר עוד יותר בעמדותיהם – שמא ייראו, חלילה, כמי ש"נכנעו"; שמא, חלילה, ה"חוטאים" ייצאו נשכרים. אם וכאשר זה יקרה, הם יוכלו לצעוק שקרים כאוות נפשם; הרס המדינה יהיה רשום אך ורק על שמם.


תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
איתמר לוין
+שלמה ארצי: מפחד ממה שקורה בארץ, ומהמהירות שבה השינויים קורים
22:35 02/03/23  |  איציק וולף
הזמר שלמה ארצי התייחס בהופעה שקיים הערב בתל אביב למחאה נגד הרפורמה המשפטית והביע חשש מפני המהירות שבה החקיקה המשפטית מתקדמת ומפני השיח המקצין.

"אני חושב כל הזמן ששנאת חינם פירקה את עם ישראל לפני 2000 שנה, וכדאי שנזכור את זה. בתור יוצר אני כותב שירים וחוץ מהמילים - חשובה מאוד גם המנגינה. באיזו מנגינה אנחנו מדברים האחד עם השני. בסוף נצטרך לדבר. אני מוכן לבוא לשם, להגיש קפה ולהיות זבוב על הקיר בליווי גיטרה", אמר.

ארצי ציטט את עצמו בשיר שכתב בשנות השמונים ואמר: "זו לא אותה המדינה, כבר לא אותו החדר. אבל אין לנו מדינה אחרת".
+ריקול לאסם: פיסת אריזה בשקית במבה
22:08 02/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אסם הודיעה שעל הצרכנים להימנע מצריכת במבה 60 גרם שנמכרו במארז של 4 יחידות לאחר שהתקבלו מספר תלונות על הימצאות פיסת אריזה בתוך השקית
מחטיפי הדגל של אסם. התקלה - באצווה ספציפית [צילום: אסם - האתר הרשמי]
+שרה נתניהו: אמרתי לעצמי שאם הם יפרצו - יהרגו אותי
21:59 02/03/23  |  
שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפרה הערב כי בזמן שמפגינים רבים קראו נגדה קריאות בהפגנה מול המספרה שבה הייתה - היא הייתה בטוחה שהיא בסכנת מוות.

"מה שהיה ביני לבינם זו דלת זכוכית ווילון. אמרתי לעצמי, אם הם יפרצו - הם יהרגו אותי", טענה.
+דיווח: נתניהו נמנע מאימוץ יוזמת הנשיא בגלל איום בהתפטרות של לוין
20:04 02/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תכנן אמש לאמץ את הצעת הפשרה של נשיא המדינה הכוללת הקפאה של חקיקת הרפורמה המשפטית לתקופה מוגבלת, אך נמנע מלעשות זאת בעקבות איום של שר המשפטים, יריב לוין, להתפטר מתפקידו. כך פורסם (יום ה', 2.3.23) בחדשות 13.

בלשכת ראש הממשלה ובלשכת שר המשפטים טענו כי מדובר בפייק ניוז וכי לא היו דברים מעולם.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"העמדתם חיילים בלב מחלוקת לאומית"
19:42 02/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שורת מפכ"לים לשעבר, ראשי מוסד ושב"כ לשעבר וחברי מטכ"ל לשעבר פנו אל הרמטכ"ל ואל מפכ"ל המשטרה בעקבות שימוש בפלוגות סדירות של מג"ב אמש, בפיזור ההפגנה מול המספרה של שרה נתניהו  ▪  "אין זה מתקבל על הדעת שחיילים המשרתים במג"ב יופעלו לשם עימות עם אוכלוסייה אזרחית בקשר למחאה אזרחית"
שוטרי מג"ב, אמש בכיכר המדינה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+הליכוד דורשת מהאופוזיציה לגנות את דברי מרב מיכאלי
16:46 02/03/23  |  עידן יוסף
הליכוד: אנו קוראים ליאיר לפיד ולכל ראשי האופוזיציה לגנות לאלתר את דבריה המסוכנים של מרב מיכאלי שאמרה על המצור נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שזה "צעד חשוב במאבק".
+"ההצעה לתיקון חוק הנבצרות - למנוע ניצול לרעה של הדין הקיים"
15:39 02/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עו"ד גיל לימון: הגבלת המצב של נבצרות בשל נסיבות בריאותיות בלבד מעוררת קושי רב  ▪ חברי האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה על שעדיין לא הושמעה חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לוועדה
כץ. "נגד פרשנות משפטית שאין לה שום בסיס בחוק" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+לשכת ראש הממשלה הבהירה את ההשוואה שערך נתניהו בין ת"א לחווארה
12:06 02/03/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: בניגוד לטענות הנשמעות בתקשורת, ההשוואה היחידה שראש הממשלה נתניהו עשה בין חווארה לתל אביב - זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום.
+דאגה בלב איש ישיחנה, אני מודאג
10:23 02/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אני מודאג מאוד מההסתה הפרועה והשיטתית של חלק ממובילי המחאה, מודאג מהדממה שגזרו על עצמם אנשי התקשורת המומחים בהעצמה, בניפוח, בהוצאה מפרופורציה של כל דבר הבל מהימין וכעת אל מול הסתה פרועה, אלימה ובריונית, דוממים
קודחים בלב האניה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+כלכלנים בכירים: הנזק מהרפורמה כבר מתרחש
09:34 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
250 חותמי גילוי הדעת מינואר מתריעים שהנזק גדול ומהיר מהצפוי  ▪  120 פרופסורים, בראשות ישראל אומן, מביעים תמיכה עקרונית ברפורמה ובהידברות עליה
אומן וטרכטנברג. משני צידי המתרס [צילום: מירי צחי]
+הסתה פרועה של בנימין נתניהו
08:52 02/03/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מתקשה להאמין, שראש ממשלה בישראל משווה מעל דוכן הכנסת שורפי בתים, בהם חיים אנשים, למפגינים במשטר דמוקרטי במסגרת הפגנות, הגורמות לשיבוש התנועה הסדירה ברחובות ישראל
נתניהו. משווה בין ההפגנות לפוגרום בחווארה [צילום: לפ"מ]
+ביטן על הצעת אדלשטיין ודנון: "היוזמה הזאת לא נותנת שום דבר"
08:48 02/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ דוד ביטן הגיב ליוזמת דנון, אדלשטיין טרופר ואיזנקוט: "אין לזה משמעות, כל עוד שר המשפטים לא משתתף, היוזמה הזאת לא נותנת שום דבר. ברגע שיקיימו את המגע הראשון ויראו שזה לא תרגיל יחסי ציבור - שני הצדדים יבינו שאפשר להתקדם ויפסיקו את הדיונים" (גלי צה"ל).
+הנה ימים באים: ימי חרון, עברה, זעם ושיבוש
08:48 02/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הרפורמה המשפטית הנדרשת והחשובה מאוד לתיקון מערכת המשפט אינה הסיבה האמיתית לימי העברה חרון וזעם, בהם חוזה העם מאז כינונה של הממשלה הנבחרת, הסיבה האמיתית היא הסירוב הקנאי, הפנאטי לקבל את תוצאות הבחירות
המחאה בת"א. התנהגות מופקרת [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+שתי כנסות שונות יידרשו כדי לאשר חוקי יסוד
08:25 02/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שידור הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק-יסוד הממשלה
ישראל היום: שר המשפטים שוקל לרכך את תוכניתו, ייתכן שכבר לקראת הקריאה השנייה והשלישית או לאחר אישור הרפורמה  ▪  השינוי שנשקל: חוק יסוד יעבור בארבע קריאות - האחרונה שבהן רק לאחר בחירות חדשות
לוין. תוכנית מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שניים ממפרי הסדר בת"א יובאו להארכת מעצרם
08:15 02/03/23  |  עידן יוסף
הבוקר יובאו בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב שני חשודים, גבר בן 27 מקדימה וגבר בן 35 מרמת גן, שנעצרו אתמול במהלך הפרות הסדר בתל אביב.
+המחנה הממלכתי נגד הגבלות היועמ"ש על נתניהו
08:10 02/03/23  |  עידן יוסף
במחנה הממלכתי תוקפים את היועצת המשפטית לממשלה מיארה ואומרים כי אין פשרה בגלל האיסור על ראש הממשלה לעסוק ברפורמה.
+נתניהו לבג"ץ: מותר לי לעסוק ברפורמה
06:27 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקש לדחות את עמדתה של מיארה לפיה אסור לו לעסוק בנושא או להתבטא לגביו  ▪  מציע להטיל מגבלות נקודתיות ובכל מקרה לאפשר לו לדבר עקרונית על הרפורמה
"פגיעה בחופש הביטוי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זה היה רק הקדימון
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רונן
2/03/23 10:58
2
בניק
2/03/23 11:38
3
שלמה
2/03/23 18:08
4
עובד 1
2/03/23 23:34
5
פגאסוס
7/03/23 11:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
למרבה הצער, היינו עדים לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שמצא לנכון להשוות את המפגינים בהפגנות דמוקרטיות, שאירעו בשבועות האחרונים ברחבי הארץ למאות פורעי החוק מציבור המתנחלים, ששרפו בתים, כלי רכב וקטפו חיים בישוב הערבי חווארה.
הבוקר אפשר לקבוע חד-משמעית כי אכן השתבשה דעתם של חלק ממנהיגי המחאה במעשיהם המופקרים וחסרי האחריות "ביום השיבוש". חסימת עורקים ראשיים, הנחת תלתליות במרכזי הכבישים, הפרות סדר ברכבות, הפרות הסדר הציבורי באופן האלים והמנוגד לחוק, פריצת מחסומים משטרתיים, יידוי חפצים כנגד השוטרים ותקיפתם, תקיפת עיתונאים.
שר המשפטים, יריב לוין, מתכנן להכניס שינוי ברפורמה המשפטית. בישראל היום פורסם כי אחד השינויים שלוין מעוניין בהם הוא ריכוך בחוק שקובע כי בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על חוק יסוד שעבר כבר בקריאה ראשונה בכנסת.
02/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש (1.3.23) מבג"ץ לקבוע שהוא רשאי לעסוק ברפורמה המשפטית ולא לקבל את חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, האוסרת עליו לעשות זאת. לדברי נתניהו, האיסור מהווה פגיעה בזכות הביטוי שלו ושל מיליוני אזרחים שהצביעו עבורו.
02/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר כי הממשלה לא תסבול הפגנות הכוללות התפרעויות והפרת חוק. את הדברים אמר (יום ד', 1.3.23) תוך שהוא משווה בין ההתפרעויות האלימות בכפר הפלשתיני חווארה לבין ההפגנות שהתקיימו היום בתל אביב.
01/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il