|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קודחים בלב האניה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

דאגה בלב איש ישיחנה, אני מודאג

אני מודאג מאוד מההסתה הפרועה והשיטתית של חלק ממובילי המחאה, מודאג מהדממה שגזרו על עצמם אנשי התקשורת המומחים בהעצמה, בניפוח, בהוצאה מפרופורציה של כל דבר הבל מהימין וכעת אל מול הסתה פרועה, אלימה ובריונית, דוממים
02/03/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ההיסטוריה תשפוט את ניסיון ההפיכה האלימה והבריונית, ההפיכה המעניקה רוח גבית לתנועות החרם על ישראל, מה-בי.די.אס ועד לאנטישמים גזעניים, ההיסטוריה תשפוט את כל משתפי הפעולה וסייעניהם של חלק ממובילי המחאה, המבקשים להמיט חורבן על מדינת ישראל, להבעיר את האסמים, לזרוע כאוס. ההיסטוריה תשפוט את סרבני קבלת תוצאות הבחירות, את סירובם לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, את מחוללי ניפוץ המכנה המשותף של החברה הישראלית, את הקודחים בלב האונייה ומאיימים להטביעה.

אני מודאג מהתהליך אותו מובילים חלק ממובילי המחאה של אלימות, בריונות - מהבערת מדורות בכביש מרכזי, דרך נשיכת שוטרים ותקיפתם ועד למשחיתי רכוש ציבורי כמו כותבי "ביבי בוגד" באותיות של קידוש לבנה, על עורק תחבורה ראשי, גניבת טנק ונגמ"ש מאתרי הנצחה ועד ניסיון לנתץ את שמשות מליאת הכנסת, ולחסום נבחרי ציבור מלצאת מדלת ביתם.

אני מודאג מאוד מההסתה הפרועה והשיטתית של חלק ממובילי המחאה, מודאג מהדממה שגזרו על עצמם אנשי התקשורת המומחים בהעצמה, בניפוח, בהוצאה מפרופורציה של כל דבר הבל מהימין וכעת אל מול הסתה פרועה, אלימה ובריונית, דוממים. אני מודאג מעוצמת השנאה, מאש האיבה, מלהט הזעם הקדוש של בכירים רבים מידי בציבור הלשעברים, הבדימוסים, במילואים, בתפקידים השונים, אנשים המבינים מהי אחריות, אך פועלים בהפקרות מדאיגה עד כי נדמה כי השנאה מעבירה אותם על דעתם במשמעות הפשוטה והברורה של האמירה.

אני מודאג מתקיפת עיתונאים המנסים להשמיע קול אחר, מההפרעות לעיתונאים במילוי תפקידם, משתיקת הקולגות שלהם אשר חלקם הפכו לתועמלנים, כתבי חצר, דוברים במשרה מלאה, הכל חוץ מעיתונאים. אני מודאג מהקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לחולל כאוס, מהקלות הבלתי נסבלת בה ניתן להפיץ ארס מזוקק, להפיץ כזבים תחת מעטה עשן סמיך, למשטר דעות, למשטר מחשבות, לצופף שורות, להנדס תודעה, להביט בעיני הציבור לאור יום ולשכנע כי חושך על פני תהום.

אני מודאג מעיוות משמעותה של המילה דמוקרטיה, מלקיחתה בשבי כבת ערובה על-ידי מדכאי חופש הביטוי, סותמי הפיות, אבירי זכויות האדם, מפעילות אנרכיסטית, דיקטטורית, מזרה אימה, המאיימת לזרוק לשולי הכביש כל מי שאינו מתיישר עם הדעה האחת. אני מודאג מהדיקטטורה אותה מפעילים ארגונים, מקומות עבודה, באופן גלוי ובאופן סמוי כנגד עובדיהם אשר דעתם אינם כדעת בעל המאה והם נאלצים להתנהג כאנוסים, להצטרף להפגנות, לצדד במחאה, לגדף את הממשלה הנבחרת, להיות תומכים בביתם ומתנגדים בצאתם.

אני מודאג מאוד מהטרמינולוגיה האלימה, המסוכנת, המסיתה והמאיימת נגד ראש ממשלת ישראל, משפחתו, שריו וכלל מי שמעז לחשוב אחרת מהצודקים תמיד. המילים שנאמרות כדרך שגרה נגד ראש הממשלה הנבחר מהיטלר דרך מוסוליני ועד קים ג'ונג און, גזען, חשוך, מסית, עבריין, נאשם, מושחת. אני מודאג מתוצאת ההסתה הבלתי פוסקת של גנרלים בדימוס, פוליטיקאים לשעבר מובסים, עובדי ציבור מתוסכלים המתבטאים באופן חסר אחריות, באלימות בקריאה למרי אזרחי, לסרבנות, למלחמת אחים, לירידה מהארץ, למיטוט הכלכלה, לפגיעה בחוסן מדינת ישראל, ריח של הפיכה באוויר.

אני מודאג מהאיומים באופן ישיר, של בריונים ומסיתים להם יש שם ומשפחה, תמונת פרצופם, תיאור התפקיד לשעבר ובהווה, בריונים אלה מאיימים להפיץ מידע רפואי נגד ראש הממשלה ורעייתו, מכנים אותו מחולל ממשלת האפרטהייד, מאיימים בשפיכות דמים אם הרפורמה המשפטית הנדרשת והחשובה מאוד לא תיעצר, מאיימים לפורר את הצבא, להניח דרגות, לסרב להגיע למילואים. אני מודאג מכך ששר המשפטים, שיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט מאובטחים בדרגה הגבוהה ביותר, נוסעים ברכבים ממוגני ירי, מחשש לחייהם, שמא פירות ההסתה הבלתי פוסקת נגד לגיטימיות הממשלה הנבחרת, תמומש.

אני מודאג מהתייצבות מערכת המשפט על שופטיה ובהם נשיאיה בעבר, כחומה בצורה מול הניסיון לתקן את המערכת עליה הם מופקדים, אני מוטרד שתרומתם העיקרית לשיח המורכב והמאתגר המתחולל בימים אלה מסתכמת בהצהרות על גבול הדיקטטורה, משל היו פוליטיקאים, ללא הצגת שום תוכנית אלטרנטיבית, ללא כל קריאה לנהל שיח מהותי עקרוני יסודי ומכבד.

אני מודאג מהבחישה הבלתי פוסקת של ארגונים זרים, מדינות זרות, עמותות ממומנות על-ידי גורמים עלומים מחוללי הכאוס במדינת ישראל. אני מודאג מהזמנת לחצים ממדינות זרות, מהנהגות השואפות להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. אני מודאג מהניסיון הנואל להחליף ממשלה שנבחרה ברוב דמוקרטי ברור ומובהק בדרך של אלימות ויצירת כאוס, בהחלשת החוסן הלאומי, בסרבנות לשיח מהותי וניסיון להגיע לעמק השווה.

אני מודאג, אך עדיין סומך על העם הנפלא שלנו, העם האוהב את מדינתו, את מולדתו את אחיו, שלא ילך שבי אחרי סוכני הכאוס, סרבני קבלת תוצאות הבחירות, המאמין בחוסנה של מדינת ישראל, באיתנות הדמוקרטיה, בצורך הדחוף לערוך תיקון יסודי ומעמיק במערכת המשפט, כי בסוף, אנשים אחים אנחנו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  02/03/2023   |   עודכן:  02/03/2023
עמנואל בן-סבו
+שלמה ארצי: מפחד ממה שקורה בארץ, ומהמהירות שבה השינויים קורים
22:35 02/03/23  |  איציק וולף
הזמר שלמה ארצי התייחס בהופעה שקיים הערב בתל אביב למחאה נגד הרפורמה המשפטית והביע חשש מפני המהירות שבה החקיקה המשפטית מתקדמת ומפני השיח המקצין.

"אני חושב כל הזמן ששנאת חינם פירקה את עם ישראל לפני 2000 שנה, וכדאי שנזכור את זה. בתור יוצר אני כותב שירים וחוץ מהמילים - חשובה מאוד גם המנגינה. באיזו מנגינה אנחנו מדברים האחד עם השני. בסוף נצטרך לדבר. אני מוכן לבוא לשם, להגיש קפה ולהיות זבוב על הקיר בליווי גיטרה", אמר.

ארצי ציטט את עצמו בשיר שכתב בשנות השמונים ואמר: "זו לא אותה המדינה, כבר לא אותו החדר. אבל אין לנו מדינה אחרת".
+ריקול לאסם: פיסת אריזה בשקית במבה
22:08 02/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אסם הודיעה שעל הצרכנים להימנע מצריכת במבה 60 גרם שנמכרו במארז של 4 יחידות לאחר שהתקבלו מספר תלונות על הימצאות פיסת אריזה בתוך השקית
מחטיפי הדגל של אסם. התקלה - באצווה ספציפית [צילום: אסם - האתר הרשמי]
+שרה נתניהו: אמרתי לעצמי שאם הם יפרצו - יהרגו אותי
21:59 02/03/23  |  
שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, סיפרה הערב כי בזמן שמפגינים רבים קראו נגדה קריאות בהפגנה מול המספרה שבה הייתה - היא הייתה בטוחה שהיא בסכנת מוות.

"מה שהיה ביני לבינם זו דלת זכוכית ווילון. אמרתי לעצמי, אם הם יפרצו - הם יהרגו אותי", טענה.
+דיווח: נתניהו נמנע מאימוץ יוזמת הנשיא בגלל איום בהתפטרות של לוין
20:04 02/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תכנן אמש לאמץ את הצעת הפשרה של נשיא המדינה הכוללת הקפאה של חקיקת הרפורמה המשפטית לתקופה מוגבלת, אך נמנע מלעשות זאת בעקבות איום של שר המשפטים, יריב לוין, להתפטר מתפקידו. כך פורסם (יום ה', 2.3.23) בחדשות 13.

בלשכת ראש הממשלה ובלשכת שר המשפטים טענו כי מדובר בפייק ניוז וכי לא היו דברים מעולם.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"העמדתם חיילים בלב מחלוקת לאומית"
19:42 02/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שורת מפכ"לים לשעבר, ראשי מוסד ושב"כ לשעבר וחברי מטכ"ל לשעבר פנו אל הרמטכ"ל ואל מפכ"ל המשטרה בעקבות שימוש בפלוגות סדירות של מג"ב אמש, בפיזור ההפגנה מול המספרה של שרה נתניהו  ▪  "אין זה מתקבל על הדעת שחיילים המשרתים במג"ב יופעלו לשם עימות עם אוכלוסייה אזרחית בקשר למחאה אזרחית"
שוטרי מג"ב, אמש בכיכר המדינה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+הליכוד דורשת מהאופוזיציה לגנות את דברי מרב מיכאלי
16:46 02/03/23  |  עידן יוסף
הליכוד: אנו קוראים ליאיר לפיד ולכל ראשי האופוזיציה לגנות לאלתר את דבריה המסוכנים של מרב מיכאלי שאמרה על המצור נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שזה "צעד חשוב במאבק".
+"ההצעה לתיקון חוק הנבצרות - למנוע ניצול לרעה של הדין הקיים"
15:39 02/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עו"ד גיל לימון: הגבלת המצב של נבצרות בשל נסיבות בריאותיות בלבד מעוררת קושי רב  ▪ חברי האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה על שעדיין לא הושמעה חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לוועדה
כץ. "נגד פרשנות משפטית שאין לה שום בסיס בחוק" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+לשכת ראש הממשלה הבהירה את ההשוואה שערך נתניהו בין ת"א לחווארה
12:06 02/03/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: בניגוד לטענות הנשמעות בתקשורת, ההשוואה היחידה שראש הממשלה נתניהו עשה בין חווארה לתל אביב - זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום.
+כלכלנים בכירים: הנזק מהרפורמה כבר מתרחש
09:34 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
250 חותמי גילוי הדעת מינואר מתריעים שהנזק גדול ומהיר מהצפוי  ▪  120 פרופסורים, בראשות ישראל אומן, מביעים תמיכה עקרונית ברפורמה ובהידברות עליה
אומן וטרכטנברג. משני צידי המתרס [צילום: מירי צחי]
+זה היה רק הקדימון
09:04 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרת חוק אסורה בתכלית - נקודה  ▪  ראשי האופוזיציה שותפים לעבירה, אבל האחריות המרכזית היא של נתניהו  ▪  המצב יהיה חמור בהרבה אם הממשלה תפר פסקי דין שיבטלו את ההפיכה
מיהם בדיוק ה"אנרכיסטים"? [צילום: אריה אברמס, פלאש 90]
+הסתה פרועה של בנימין נתניהו
08:52 02/03/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מתקשה להאמין, שראש ממשלה בישראל משווה מעל דוכן הכנסת שורפי בתים, בהם חיים אנשים, למפגינים במשטר דמוקרטי במסגרת הפגנות, הגורמות לשיבוש התנועה הסדירה ברחובות ישראל
נתניהו. משווה בין ההפגנות לפוגרום בחווארה [צילום: לפ"מ]
+ביטן על הצעת אדלשטיין ודנון: "היוזמה הזאת לא נותנת שום דבר"
08:48 02/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ דוד ביטן הגיב ליוזמת דנון, אדלשטיין טרופר ואיזנקוט: "אין לזה משמעות, כל עוד שר המשפטים לא משתתף, היוזמה הזאת לא נותנת שום דבר. ברגע שיקיימו את המגע הראשון ויראו שזה לא תרגיל יחסי ציבור - שני הצדדים יבינו שאפשר להתקדם ויפסיקו את הדיונים" (גלי צה"ל).
+הנה ימים באים: ימי חרון, עברה, זעם ושיבוש
08:48 02/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הרפורמה המשפטית הנדרשת והחשובה מאוד לתיקון מערכת המשפט אינה הסיבה האמיתית לימי העברה חרון וזעם, בהם חוזה העם מאז כינונה של הממשלה הנבחרת, הסיבה האמיתית היא הסירוב הקנאי, הפנאטי לקבל את תוצאות הבחירות
המחאה בת"א. התנהגות מופקרת [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+שתי כנסות שונות יידרשו כדי לאשר חוקי יסוד
08:25 02/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שידור הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק-יסוד הממשלה
ישראל היום: שר המשפטים שוקל לרכך את תוכניתו, ייתכן שכבר לקראת הקריאה השנייה והשלישית או לאחר אישור הרפורמה  ▪  השינוי שנשקל: חוק יסוד יעבור בארבע קריאות - האחרונה שבהן רק לאחר בחירות חדשות
לוין. תוכנית מרוככת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שניים ממפרי הסדר בת"א יובאו להארכת מעצרם
08:15 02/03/23  |  עידן יוסף
הבוקר יובאו בפני שופט בית משפט השלום בתל אביב שני חשודים, גבר בן 27 מקדימה וגבר בן 35 מרמת גן, שנעצרו אתמול במהלך הפרות הסדר בתל אביב.
+המחנה הממלכתי נגד הגבלות היועמ"ש על נתניהו
08:10 02/03/23  |  עידן יוסף
במחנה הממלכתי תוקפים את היועצת המשפטית לממשלה מיארה ואומרים כי אין פשרה בגלל האיסור על ראש הממשלה לעסוק ברפורמה.
+נתניהו לבג"ץ: מותר לי לעסוק ברפורמה
06:27 02/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקש לדחות את עמדתה של מיארה לפיה אסור לו לעסוק בנושא או להתבטא לגביו  ▪  מציע להטיל מגבלות נקודתיות ובכל מקרה לאפשר לו לדבר עקרונית על הרפורמה
"פגיעה בחופש הביטוי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דאגה בלב איש ישיחנה, אני מודאג
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
"מאז פרסום גילוי הדעת הראשון הצטברו אינדיקציות רבות לכך שהנזקים לכלכלה עלולים להתממש בעוצמה ובמהירות גדולים מאלו שצפינו". כך מתריעים 250 כלכלנים בכירים, בהתייחסם להשלכות הכלכליות של הרפורמה המשפטית. מדובר במי שחתמו על גילוי דעת בנושא בחודש ינואר וכעת עדכנו את אזהרתם לנוכח ההתפתחויות בשבועות האחרונים. במקביל מתפרסמת (2.3.23) עצומה ראשונה מסוגה של 120 פרופסורים התומכים עקרונית ברפורמה המשפטית ובראשם חתן פרס נובל בכלכלה, פרופ' ישראל אומן.
02/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
1. הפרת חוק אינה לגיטימית וכמו שנהוג לומר בארה"ב: no ifs, no buts. אחרי האמירה הזאת אין "אם" ואין "אבל". יש אחריה רק סימן קריאה. אסור לחסום צירי תנועה. אסור להפר הוראות חוקיות. אסור לתקוף שוטרים. אסור להטיל מצור. השתיקה הממושכת (1.3.23) של יאיר לפיד, בני גנץ ויתר ראשי האופוזיציה ואנשיה הופכת אותם לשותפים לדבר עבירה.
02/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
למרבה הצער, היינו עדים לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שמצא לנכון להשוות את המפגינים בהפגנות דמוקרטיות, שאירעו בשבועות האחרונים ברחבי הארץ למאות פורעי החוק מציבור המתנחלים, ששרפו בתים, כלי רכב וקטפו חיים בישוב הערבי חווארה.
הבוקר אפשר לקבוע חד-משמעית כי אכן השתבשה דעתם של חלק ממנהיגי המחאה במעשיהם המופקרים וחסרי האחריות "ביום השיבוש". חסימת עורקים ראשיים, הנחת תלתליות במרכזי הכבישים, הפרות סדר ברכבות, הפרות הסדר הציבורי באופן האלים והמנוגד לחוק, פריצת מחסומים משטרתיים, יידוי חפצים כנגד השוטרים ותקיפתם, תקיפת עיתונאים.
שר המשפטים, יריב לוין, מתכנן להכניס שינוי ברפורמה המשפטית. בישראל היום פורסם כי אחד השינויים שלוין מעוניין בהם הוא ריכוך בחוק שקובע כי בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על חוק יסוד שעבר כבר בקריאה ראשונה בכנסת.
02/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il