|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
נוהל חדש מ-1 באפריל [בינג AI]
פרסום ראשון ב-News1

אחריות מוגבלת: החובות של פקחי התחבורה הציבורית

נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצד הפקחים, מאפשר תיעוד פעילותם באמצעות מצלמות גוף, אך פותח פתח להתחמקות מתשלום, וקובע זמן קצר מדי לתיקוף עבור נוסעים עם קשיים
18/03/2024  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
עידן יוסף
פקחי אגד מתוגמלים לפי מספר הדוחות; זעם במשרד התחבורה

עידן יוסף
משרד התחבורה מנפח מספרים: 30-20 אחוז לא משלמים באוטובוס

עידן יוסף
משרד התחבורה: ריבוי קנסות מקטין את מספר נוסעי האוטובוס

נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שאמור להיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2024, מבקש להסדיר את עבודת הפקחים (בקרים) בתחבורה הציבורית, אך לוקה בחסר. למרות שתפקידו של הבקר הוא לאכוף את תקנות התעבורה בכל הנוגע לנסיעה באוטובוס, משרד התחבורה פוטר את הבקרים מהכרת התקנות ומחייב את הבקרים להכיר אך ורק את התקנות הנוגעות לתשלום. המשמעות בפועל היא שהרשות הארצית לתחבורה ציבורית מוותרת על אכיפה של כל התקנות הקשורות לזכויותיהם ולחובותיהם של הנוסעים והנהגים באוטובוס. כך לדוגמה, לא יוכל הבקר לפנות לנוסע שצועק או מלכלך את האוטובוס, לדרוש מנהג לעצור בתחנה, להנמיך את הרדיו, למנוע מקרים של הדרת נשים או לסייע בהעלאת נכה לאוטובוס.

במסגרת הכשרת הבקר, דורש הנוהל החדש לקיים תרחישי התנהגות באירועים אפשריים, לרבות מצבים בהם נדרש הבקר להפעיל שיקול דעת, אולם הנוהל כללי מדי ואינו מפרט מהו מרחב שיקול הדעת וכיצד על הבקר לנהוג בתרחישים שונים. על הבקר תחול חובת התנהגות ראויה ומכבדת אל מול הנוסעים, חובת הפעלת מצלמת גוף, ככל שסופקה לו על-ידי החברה שבה הוא עובד בכל בקרה שהבקר מבצע, מרגע עלייתו לאוטובוס עד הירידה ממנו. ודוק - לפי הנוהל אין חובה על החברה המפעילה לספק לבקר מצלמה שכזו.

על הבקר יהיה להציג תעודה לפני הנוסע וללבוש מדי בקרה הכוללים כובע מפקח הנושא את הכיתוב "מבקר", חולצה בעלת צווארון ושרוולים, עניבה, מכנסיים (בקרית תוכל גם ללבוש חצאית או שמלה) ומקטורן, כולם בצבעי הסמל של בעל הרישיון, נעליים סגורות כהות, ותג זיהוי בדש השמאלי של חולצתו. בקר יהיה חייב לפנות בדרך אדיבה ומנומסת אל כל נוסע - בייחוד בעת פנייה לאוכלוסייה מבוגרת, ילדים ובעלי צרכים מיוחדים - בדרישה להציג ולמסור לו את כרטיס הנסיעה או את אמצעי הכרטוס שברשותו.
הנחיות המפקח על התעבורה - פיקוח על תשלום דמי נסיעה בקו שירות באוטובוס / נוהל
נוהל זה נועד לקבוע את הכללים להסמכת בקר ע"י המפקח; לקביעת מדיניות המפקח למתכונת פעילות הבקרה והבקרים, שמועסקים ושמנוהלים על ידי בעלי הרשיון , ולקביעת אופן טיפול בבקשה לפטור מתשלום תעריף מוגדל אשר תוגש למפקח בהמשך לנסיבות לפטור מתשלום שקבע בעקבות הסמכתו בפקודה (35 עמ')

מספר הבקרים בכל נסיעה לא יעלה על מספר הדלתות באוטובוס. לדוגמה, לאוטובוס עם שתי דלתות יהיה לכל היותר שניים. לכל נוסע תתבצע בקרה על-ידי בקר אחד בלבד, ותוצאות הבקרה ידווחו בזמן אמת למערכות משרד התחבורה.

הנוהל מחייב את הבקר לבדוק בתחילת כל נסיעה את כל מכשירי התיקוף באוטובוס ולפרט את תקינות כל המכשירים בדוח. מצא בקר מכשיר תיקוף שאינו תקין, עליו להודיע על כך מיד למנהל האשכול שיוודא תיקון מכשיר התיקוף לא יאוחר מהנסיעה העוקבת לאותו אוטובוס אשר בו נמצא מכשיר תיקוף תקול. חובה הזו, המונעת תחילת בקרה של הנוסעים מיד עם תחילת הנסיעה "באופן מקצועי ויעיל" כפי שקובע סעיף אחר בנוהל), היא פרצה קוראת לגנב, משום שבזמן שהבקר בודק את המכשירים יכולים נוסעים לתקף או לרדת מהאוטובוס ולחמוק מתשלום.

נקבע כי על הנוסע לתקף את נסיעתו מייד עם עלייתו לאוטובוס במתקפים הזמינים מול כל דלת כניסה או במדבקת הברקוד הייעודית ליישומון מיד עם עלייתו לאוטובוס. הנחיה גורפת זו אומנם מתחשבת במקרים בהם עלה נוסע עם כבודה או עם עגלת תינוק, אך אינה מתחשבת במקרים שבהם נוסע עולה עם ילדים קטנים, מטריות שאותם הנוסע צריך להושיב או להניח כדי לתקף בידיים פנויות או במקרים בהם פותח הנוסע את התיק, שולף ארנק, מחפש את הרב-קו בכיסי מעילו, נאלץ לשבת מיד כי האוטובוס נוסע מהר, מתקשה להגיע למכשיר התיקוף בגלל צפיפות נוסעים וכיוצא באלה. ראוי היה כי פרק הזמן האפשרי לתיקוף יהיה עד שתי דקות בנסיעה עירונית ועד 4-3 דקות בבין-עירונית.

הבקר ימסור לנוסע, בצורה מכבדת, את דוח הקנס ("התעריף המוגדל", בשפה המקצועית). בעת מסירת התעריף המוגדל לנוסע, חובה על הבקר להחתים את הנוסע, בין אם במסופון האלקטרוני ובין אם במסירת מסמך נייר כי הנוסע קיבל לידיו את הדרישה. ככל הנוסע מסרב לחתום, חובה על הבקר לציין זאת מפורשות על גבי טופס הדרישה. כמו-כן, הוא חייב לתעד את תגובת הנוסע ולפרט את הסיבה למתן הקנס.

לנוסע יתאפשר לשלם את הקנס בתוך 60 ימים מיום מסירת הדרישה, אלא אם כן הגיש בתוך 45 יום בקשה להפחתה או פטור מתשלום. ככל שלא ישלם, רשאי המפעיל לפתוח מולו בהליכי גבייה לאחר התראה. עם זאת, כאשר מגיש נוסע ערר לוועדת הערר, נעצר הליך הגבייה נגדו, לרבות ריבית והצמדה, ומתחדש אם החליטה ועדת הערר לדחות את הערר.

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים שבהם עיכבו בקרים אוטובוסים לצורך בידוק הנוסעים או בגלל נוסע שסירב לשלם, מבהיר משרד התחבורה בנוהל כי חל איסור מוחלט לעכב את האוטובוס ולשבש את זמני ההגעה של הקו. אפילו בעת אירוע אלימות כלפי בקר או סירוב להזדהות אסור לבקר לצלם תעודה אשר מופיעה בה תמונה מזהה יחד עם הפרטים המזהים של החייב ואסור לו להתווכח עם הנוסע. הדבר היחיד שמותר לו הוא לדווח על המקרה למשטרת ישראל ולהשמע להוראותיה. כאשר בקר נתקל באירוע חריג או במקרה הנחזה להיות פלילי כגון התנגדות פיזית למסירת כרטיס הנסיעה, סירב להזדהות או במקרה בו חש בקר מאוים, עליו לדווח על כך מיד לסדרן ולמנהל האשכול, ובמידת הצורך גם למשטרת ישראל.

בעת מסירת דוח לקטין, מתחת לגיל 18, על הבקר לבקש מהקטין פרטי קשר טלפוני עם אחד ההורים ולעדכן את ההורה כי קנס את בנו. ככל שהקטין סירב למסור פרטים אלה על הבקר לציין זאת בדוח. עם זאת, ילד הנחזה כמי שגילו אינו עולה על 12 שנים לא יחויב בקנס, זולת אם היה בחברת אדם מעל גיל 18 האחראי עליו; במקרה שכזה יחויב המלווה בקנס שהיה צריך להיות מושת על הילד. ככל שאין מלווה לילד, לא יוכל הפקח לקנוס את הילד.

הנוהל אינו מתייחס בהרחבה להליך הערר על הדוח וזכויות הנוסע בנושא זה. אולם למרות שהנוהל החדש לוקה בחסר, והפגמים שהוזכרו בכתבה זו הם רק חלק מן הליקויים, משרד התחבורה מתכוון ליישמו בעוד שבועיים. לפני שבוע ביקש יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת, ח"כ יצחק פינדרוס, מנציגי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפרסם את הנוהל להערות הציבור, אך עד לשעה זו לא נענה המשרד לבקשתו.

תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
עידן יוסף
+תביעה: ספק בדבר המשך חשמול הרכבת
12:58 18/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אפקון תובעת 32.7 מיליון שקל מהחברה הספרדית SEMI המבצעת את הפרויקט, טוענת שקיים ספק של ממש האם תמשיך את הפרויקט ומציינת שהרכבת הודיעה שאינה מתכוונת להמשיך לשלם לה
עבודות חשמול הרכבת בציר איילון [צילום: רכבת ישראל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחריות מוגבלת: החובות של פקחי התחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת Sociedad Espanola de Montajes Industriales הספרדית (SEMI), המרכזת את פרויקט החשמול של הרכבת, "צמצמה מאוד את נוכחות נציגיה בישראל, באופן אשר מטיל ספק של ממש בדבר כוונותיה להמשיך ובדבר השאלה האם תוכל להמשיך ולבצע את הפרויקט". כך טוענת חברת אפקון בנייה, בתביעה בסך 32.7 מיליון שקל נגד SEMI אותה הגישה (18.3.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
18/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשושן פורים הקרוב אמור להתחיל השלב הראשון של רפורמת צדק תחבורתי, שקידמו שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. הרפורמה, שמלכתחילה נועדה להרחיב את אזורי הפריפריה, אינה מבטלת את רפורמת דרך שווה שקידמו מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן בממשלה הקודמת.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים (נת"ע), החברה הממשלתית האחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, פרסמה מכרז למשרת המנכ"ל שלה, שיחליף את חיים גליק. החברה, שמפעילה את הקו האדום בגוש-דן, מקימה שני קווי רכבת קלה ומתכננת שלושה קווי מטרו נוספים, צפויה להכפיל את היקף פעילותה ומצבת עובדיה בשנים הקרובות.
17/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
במסגרת רפורמת צדק תחבורתי עליה הכריזה שרת התחבורה מירי רגב, מתוכנן פטור מלא מתשלום (הנחה בשיעור 100%) למשך שנה לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי ושירות אזרחי או התנדבות קהילתית. דברי ההסבר שניתנו לכך בצו הפיקוח על המחירים היו שהדבר נועד " להנחיל ולעודד הרגלי נסיעה קבועה בתחבורה הציבורית חלף נסיעה ברכב פרטי, בקרב אוכלוסיית הנוער והצעירים".
16/03/2024  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il