מוזיאון ישראל פותח ב-12.4 באחד מארבעת אגפיו-באגף "הנער והחינוך לאמנות" תערוכה מתחלפת שתיהיה פתוחה משך 10 חדשים בשם"החיים-הוראות שימוש". זאת תערוכה המיועדת לא רק לילדים ונוער אלא לכל המשפחה והיא באה במטרה ליצור הוויה והתנסות בעניינים של יום יום. הוא מעמידה את השאלה האם מתן הוראות שימוש, הרכבה או טיפול באים כדי לעזור לאדם בחיים או הן באות כדי להגביל את חופש הפעולה שלו, את הדמיון ויצר התחכום.
ההוראות מקיפות אותנו מכל צד. ישנן כאלו שהן חובה למלא אותן ואי מילויין כרוך בהענשה מסויימת.ישנן כאלו הבאים לעזור לנו להקל עלינו ולאפשר לנו להבין בקלות דברים מסויימים. בתערוכה מוצגים בצורה קלה, תמונות, שרטוטים, סרטי וידאו ועוד. יש גם התיחסות להוראות "עשה זאת בעצמך". הכל מוצג בצורה מענינת,לפעמים משעשעת והומוריסטית. להתענינות רבה זוכות "הוראות" איך לרקוד טנגו, איך לשמור שיווי משקל על מוט וכן עץ שהורכב מחלקי רהיטי בית שונים ע"י גיא בן נר.
כל היצירות המוצגות הנן של אמנים עכשויים הן מפורסמים והן בראשית דרכם האמנותית מהארץ ומהעולם. בנוסף, התערוכה כוללת יצירות מתקופות שונות מאוסף המוזיאון שהושאלו מאגפים אחרים שלו. על הרצפה בחלל התערוכה מצויירים הוראות שונות שאין כמובן חובה לציית להן והכל הושאר לרצונו החופשי של הילד או המבוגר המבקר. רבות הן עבודות הוידאו שיש בהן מהשעשוע וההומור כגון עבודתו של יובל יאירי "תולים את רוי" המתאר בתנועות זריזות ומקוטעות תהליך תלית תמונה על קיר המוזיאון.
יש בתערוכה הוראות מצויירות וכתובות לשחיטה כשרה מ-1856, איך להניח תפילין, איך אישה צריכה לרוץ בגשם כדי לפגוש את אהובה מהודו מ-1670, איך לקלף בננה,הוראות איך לנהוג בעת התקפה אוירית,שלבי עשית פופקורן במיקרוגל וכו'. בסוף התערוכה ביציאה ישנה הוראה-בקשה איך לצאת וכך כתוב:"בצאתכם מהתערוכה היפרדו בנימוס מהשומר". ברוב העבודות אפשר להבין את הכוונה וההוראות שלהן מיד וללא כל קושי אך יש גם כאלו אשר ללא הסברים קשה להבין את כוונתן.
אוצרת התערוכה הנה איה מירון אשר בחרה ביצירות מגוונות בטוב טעם מכל שטחי החיים שכוונתם לפעמים לעזור,ללמד או להעלות חיוך על שפת המתבונן. בתקופת חופש חג הפסח יתקיימו במסגרת התערוכה פעילויות מיוחדות לילדים הקשורות לתערוכה.
לראות או לא לראות: מעניין, משעשע, רעיון מקורי ערוך היטב.