|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים

סוף-סוף ייצוג פוליטי למחוסרי הקול

דולנד טראמפ, הגיע אל "הבטן הרכה" של מיליוני אזרחי ארה"ב. אזרחים אלה הרגישו ששלטון ברק חוסיין אובמה השני, בגד בהם בגידה אישית, חמורה, שלל מהם זכויות אזרח בסיסיות וכי הילרי רודהם דיאן קלינטון, מתכוונת להמשיך ולבגוד בהם, חברתית וכלכלית ו"לא לספור אותם ממילימטר"
10/11/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
דונלד טראמם[צילום: AP]

מי שעקב כמוני בדבקות ומתוך סקרנות רבה אחר סדרת הכתבות המצוינת והמוצלחת, עד למאד מאד, של העיתונאי-החוקר של ערוץ 10, נדב איל, שיוחדה למערכת הבחירות בארה"ב ונקראה בשם: "טראמפ-לנד", לא הופתע, כלל וכלל, מניצחונו המוחץ של דולנד טראמפ, בארה"כלל ובמדינות שנחשבו - בעיני המדיה המשודרת והכתובה בלבד כמדינות השייכות להילרי קלינטון ולאג'נדה הדמוקרטית מבית מדרשם של הקלינטונים (ביל והילרי)", בפרט.

מי שקרא המפה הפוליטית האמיתית של מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב נכונה - ולא מתוך הטיה פוליטית, הנובעת, כל כולה, מתפיסותיו הפוליטיות האישיות שלו ומתקוותיו הפוליטיות, האמורות להתגשם, לפי משנתו הפוליטית האישית, הבין כי דולנד טראמפ, הגיע אל "הבטן הרכה" של מיליוני אזרחי ארה"ב. אזרחים אלה הרגישו ששלטון ברק חוסיין אובמה השני, בגד בהם בגידה אישית, חמורה, שלל מהם זכויות אזרח בסיסיות וכי הילרי רודהם דיאן קלינטון, מתכוונת להמשיך ולבגוד בהם, חברתית וכלכלית ו"לא לספור אותם ממילימטר".

מי העסוקים בהישרדות תמידית בחיי היומיום שלהם; מי שנלחמים על מקורות כספיים למימון שכר הלימוד של ילדיהם; מי שאיבדו מקורות הפרנסה שלהם, דוגמת כורי הפחם מפנסילבניה, שבאשר אליהם אמרה הילרי קלינטון, כי: "אנחנו נגרום לכורים רבים ולחברות פחם רבות לפשוט את הרגל", גם אם דולנד טראמפ לא היה - מלכתחילה בגדר "כוס התה" שלהם, נדחפו - על כורחם ולכאורה שלא ברצונם האמיתי בידי הדמוקטים והאיגודים המקצועיים, עמוק עמוק אל תוככי זרועותיו המחבקות של דולנד טראמפ. דונלד טראמפ שידר קיומה של התקווה אחרונה, שעוד נותרה לאותם מילוני בוחרים, חסרי קול שההתעלמות הפוליטית מבית מדרשם של הדמוקרטים והמפלגה הדמוקרטית - הפכה אותם, שלא ברצונם ושלא בטובתם, ל"אוהדי" המפלגה הרפובליקאית. אלה הם מיליוני הבוחרים "חסרי הקול", שהפכו לתומכים מושבעים של דונלד טראמפ ומי שהרימו אותו אל על, אט אט, אם כי בנחישות רבה והושיבו אותו, אל בטח, על מושב וכס נשיאות ארה"ב.

למי שאינם מבינים מה היא כוונת הדברים, נביא דוגמה מתחום חיי הכדורגל היומיומיים בארצנו הקדושה, הלא היא ארץ חמדת אבות, ארץ ציון וירושלים. טלו למשל אוהד "שרוף" של קבוצת הכדורגל "מכבי תל אביב", הנוהג לפקוד - דבר שבשגרה - אצטדיוני הכדורגל בארץ, כשהוא לבוש, אגב כך, מכף רגל עד ראש, בבגדי מכבי בצבעים, צהוב-כחול וכחול-צהוב. אוהד כזה, שרגיל היה עד לא מכבר לישב באצטדיון הכדורגל, ביציע המיועד ומתוחם לאוהדי הכדורגל של "מכבי תל אביב", מחליף יום אחד - ללא כל הודעה מוקדמת - בגדיו, בבגדי קבוצת הכדורגל היריבה והשנואה עליו, כאוהד קבוצת הכדורגל של "מכבי תל אביב". מרגע זה ואילך, מסתובב הוא לבוש בבגדי ובצבעי קבוצת הכדורגל של "הפועל תל אביב", קרי בצבעי אדום-לבן ולבן-אדום. זת ועוד. הוא מתיישב לו, באצטדיון הכדורגל, ביצע השמור, כל כולו, לאוהדי קבוצת הכדורגל "הפועל תל אביב" בלבד. הוא יושב איתם, כאחד מן החבר'ה, מסתחבק איתם, מתחבק איתם, עם כל גול שמכבי סופגת ויורק קליפות הגרעינים, שהוא מפצח - בשנאה יוקדת - לכיוון היציע של אוהדי קבוצת הכדורגל של "מכבי תל אביב". ולהזכירכם, מדובר במי, שעד לפני ימים ספורים, קודם לכן, הצבע האדום, "הביא לו ת'סעיף והכניס לו דם בעיניים". תנו דעתכם לכך שלא הבאנו, כדוגמה לתיאור הבוטה והקיצוני שלנו, דוגמאות של אוהדים שרופים של קבוצת הכדורגל "בית"ר ירושלים", מהגרעין הקשה של תומכי "לה פמיליה". כולה, הבאנו מקרה של "אוהד מן השורה" שהחליט, להחליף צד.

בסדרת הכתבות שלו, "טראמפ-לנד" הביא, העיתונאי-החוקר, מערוץ 10, נדב איל, סיפורו של הכומר, רון בייטי, מהכנסייה הבפטיסטית בוינסטון סיילס, צפון קרוליינה, התומך בהצעת החוק - שעברה, לאחרונה, בצפון קרוליינה. חוק זה דורש מאנשים להשתמש בשירותים, שמיועדים למגדר לפיו הם רשומים בתעודת הלידה. חוק זה, עורר סערה בקהילת הלהט"בית במדינה, שעה שאותו כומר בפטיסטי, הטיף - בדרשתו בכנסייה שלו - להבאת גאולה לאמריקה, שתבוא דרך גברים - גברים אמיתיים. בכתבה זו - שעיקריה פורסמו באינטרנט - אמר נדב איל, כי: "טראמפ התחיל כעוף מוזר אבל מהר מאוד התיישר - הוא החל תומך בחוק השירותים של צפון קרולינה נגד טראנסג'נדרים. החלק הגדול של אמריקנים איתו ולא עם אובמה והילרי - סוף-סוף מצאה השמרנות נושא שאמריקה עדיין איתה".

ואם נחזור לרגע קל אל כורי הפחם המובטלים מפנסילבניה. באשר אליהם סיכם, נדב איל, כתבתו, בקובעו, כי: "אולי מכאן, מפנסילבניה, העלייה של הטראמפיזם נראית הרבה יותר הגיונית - אובדן המשרות בייצור והאבטלה של האנשים הפשוטים, שרואים את הסינים ואת המדינות המתפתחות מקבלות את המפעלים שנסגרו באמריקה. ואולי, טראמפ אומר לאמריקנים את מה שהם רוצים לשמוע - מבטיח להם להחזיר את אמריקה לימי הגדולים, בהם הייתה המדינה הטובה בעולם".

כל רעיונות הסרק וההבל, בהם השתעשעו פוליטיקאים ו"פרשנים", מטעם עצמם, קודם לפרסום תוצאות האמת לבחירות לנשיאות ארה"ב - פרשנות הבל וזבל מסוג ה"טראש מדיה" - לא עמדו לה, להילרי דיאן רודהם קלינטון, ביום פקודה. כל ניסיונות הסרק של הדמוקרטים להיבנות על המיעוטים השחורים וההיספניים ושאר מיעוטים מבריחי גבולות אל תוככי ארה"ב - שדונלד טראמפ חבט והצליף בהם, בכל כוחו והצהיר, כי יפעל לגירושם מארה"ב, כאשר ייבחר לנשיא ארה"ב - לא באו ל"ממש זכותם הדמוקטית"ולהצביע עבור "אחיהם", הנשיא האפרו-אמריקני הראשון בארה"ב, ברק חוסיין אובמה השני. הברית הפוליטית שכרת אובמה עם "הזקנה, חיוורת הפנים, העשירה והמתנשאת", לא נראתה להם נכונה, כלל וכלל - זאת בלשון המעטה בלבד.

בעניינם של מיעוטים אלה ובעיקר המיעוטים השחורים, אמר נדב אייל - בכתבה שייחד הוא לנושא המיעוטים בארה"ב וכוח ההשפעה שלהם, בבחירות שהתקיימו לנשיאות ארה"ב - כי: "על פניו, נראה כי ברק אובמה, הנשיא השחור הראשון, יטיב עם הקהילה האפרו-אמריקנית. אך זה לא קרה. שיעור העוני הכבד, ה"דלות" בחברה האפרו-אמריקנית עומד על 27%, והוא אפילו גרוע יותר ממה שהיה בתקופתו של ג'ורג' בוש, למרות השיפור במצבם הבריאותי בזכות מהפכת ביטוחי הבריאות של אובמה".

ארצות-הברית של אמריקה, אינה העיר, ניו-יורק, על היאפים המלוקקים והמתנשאים שלה. ארצות-הברית של אמריקה מורכבת - ברובה מבעלי הצווארון הכחול, המתגוררים, מתוסכלים וחסרי עבודה ב"רצועת החלודה" של ארה"ב. ארצות-הברית של אמריקה בנויה, תשתיתית - רובה, ככולה - על מי שבנפשם מביאים לחמם; על מי, שבקושי רב מוצאים סכום הכסף הנדרש לקניית הדלק, למימון נסיעותיהם היומיומיות, במכוניותיהם החבוטות, משנות ייצור שכוחות אל, בדרכם לעבודתם היומיומית והשוחקת - כאשר מדובר, במי ששפר עליהם מזלם והם לא איבדו משרותיהם, דוגמת חמישה מיליון עובדי תעשיית הפחם, שנותרו חסרי תעסוקה, עם חור נקוב בכיסם.

הוכחה מדהימה, נחרצת וחד-משמעית להבדל המהותי, בין התקשורת האלקטרונית והכתובה, בארה"ב ששידרה מידע כוזב, מסוג ה"טראש ממדיה", שכל כולה התבססה על תחושותיהם וציפיותיהם הפוליטיות האישיות של אנשי המדיה האמריקנית - ניתנה לציבור צופי הטלוויזיה, בידי כתב "חדשות 10", העיתונאי, גיל תמרי. במהלך עיתונאי ספונטני, מבריק ומזהיר, כאחת, הורה תמרי - שנכח במטה הבחירות של דולנד טראמפ - לאנשי צוות הצילום שהתלוו אליו, לכוון מצלמותיהם לכיוונם של אנשי התקשורת האלקטרונית האמריקניים, שעשו מלאכתם העיתונאית, במטה הבחירות של דולנד טראמפ. פניהם הנפולות, כמו-גם הייאוש העמוק, שניבט מעיניהם של אנשי תקשורת "שמאלנים אמריקניים" אלה, העיד עליהם, כמאה עדים, שאין הם - בהכרח - בגדר תומכיו המובהקים של דונלד טראמפ - זאת בלשון המעטה בלבד.

מנגד, במטה הבחירות המפואר, המצועצע והמרשים של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי דיאן רודהם קליטון, המשיכו "לחיות בסרט - ובענק!". במטה בחירות זה - בו היו המובטלים מפנסילבניה ושאר בני מיעוטים שחורים והיספניים (אותם התיימרה קלינטון לייצג וברק חוסיין אובמה השני, קרא להם, לבוא, בהמוניהם לקלפיות ולהצביע עבור אותה קלינטון" לבנה, חיוורת פנים ועשירה, עד כדי להבהיל"), מרגישים עצמם, אבודים - אבודים ל-ח-ל-ו-ט-י-ן. במטה בחירות הזוי זה - ומנותק לחלוטין מהאמת העובדתית ומתנאי השטח, שסתרו ההתנהלות הצינית וההזויה שבו - הופיעו זמרים וזמרות מוכרים, שבאו במטרה לעודד ולהנעים זמנם של תומכיה של אותה קלינטון. במקום נוצרה תחושה של הוליווד המנוכרת, העשירה והנוצצת, מצד אחד, אל מול אנשי העמל והיזע, המביאים לחמם בנפשם, שדבר וחצי דבר אין להם עם העושר והפאר הנוצץ של מטה קלינטון, המנוכר והזר, להם, באופן חד-משמעי ובעליל, מצד שני.

היו עוד כמה עשרות בודדים של תומכי קלינטון נדהמים שלא הבינו כיצד "אבדו" להם "התומכים הרבים שלהם" שהובטחו להם, במדינות "שלהם", דוגמת: פלורידה; אוהיו; מישיגן; וירג'יניה; צפון קרוליינה; אלאבמה; קרוליינה הדרומית ועוד, בידי המדיה האמריקנית המוטה ובסקרי דעת הקהל המוטים, - כל זאת, בימים הספורים, קודם לבחירות לנשיאות ארה"ב, בפועל ולמעשה.

אותו ציבור בוחרים מתוסכל "מחוסרי קול", שאינם מסתובבים בהוליווד המעטירה, במסיבות הקוקטיל הנוצצות בניו-יורק ובוושינגטון; אותם "אנשים מחוקים", שקלינטון והמפלגה הדמוקרטית, "לא ספרו אותם ממילימטר", באו בהמוניהם לקלפיות ובעטו את הילרי קלינטון ו"המורשת" האמריקנית הכוזבת, שמייצגת היא ועוד כמה מיליוני יאפים הזויים ובודדים, אל פח הזבל של ההיסטוריה הפוליטית, בארה"ב. מכאן ואילך נתרגל לראות, מעל מסכי הטלוויזיה, פנים חדשות של דוברים ודוברות, מחוספסים משהו - דוברים שיביאו עימם ריחות האדמה הטובה והדשנה, ריחות החלודה ושאר ריחות של חיי היומיום האמיתיים, חיים שאינם מתרחשים ואינם מתגשמים באולמות קוקטילים ובמסיבות ריקודים רהבתניות.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  10/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוף-סוף ייצוג פוליטי למחוסרי הקול
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלי יזרעאלי
10/11/16 21:51
 
שמ
12/11/16 04:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבחירות הללו לנשיאות ארה"ב, "משגעות לכולנו ת'שכל", כאשר כלי התקשורת, האלקטרוניים והמודפסים, כאחד, מלאים במידע רב, אודות שני המועמדים לנשיאות, הלא הם: הילארי "שלנו" ודונלד, שגם הוא - בטוח לגמרי - "שלנו", למרות שיש לו אופי ג'ינג'י כזה, מעצבן והוא: "אוכל לנו ת'ראש. מה זה אוכל - בולע לנו ת'מוח!".
09/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ועדת חוקה חוק המשפט של הכנסת, ממשיכה - אט אט, אם כי בעקביות רבה - בהכנת הוראות חוק העונשין (חלק מקדמי וחלק כללי), התשנ"ב - 1992 בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, לקראת קבלת הצעת חוק זו, במסגרת הרפורמה האמורה לחדש את הוראות חוק העונשין המיושן, שנחקק בשנת 1977.
08/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
לאט-לאט אבל בצורה בטוחה למדי מתחיל הפלוראליזם לחדור גם אל תוככי הממסד האורתודוקסי, בישראל, בכלל ואל תל אביב, רבתי - בפרט. בהנאה רבה הבחנתי - ביום שבת החולף - בזוג צעירים (מהמגזר הצרפתי או מאחת מארצות המגרב) שעשו דרכם אל כיוון בית-הכנסת הסמוך. הצעיר מבין השניים, היה חבוש כיפה ואחז זוג אופניים בידיו. הצעירה הייתה לבושה, לבוש סולידי ומהודר, כמנהג בנות ישראל הנוהגות צניעות יתרה, בלבושן ובהתנהגותן.
07/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
דומה שתוכנו של המכתב ששלחה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, בתאריך 2.11.2016, לשרת המשפטים, ח"כ איילת שקד (שהעתקים ממנו נשלחו לכלל חברי הוועדה לבחירת שופטים - ומשם מצאו הדברים דרכם לפרסום נרחב בכלי התקשורת, בסוף השבוע החולף), בעניין הצעת החוק הפרטית שהניחו ח"כ רוברט אילטוב - חבר הוועדה לבחירת שופטים - וחברי הכנסת, עודד פורר וסופה לנדוור, שהוכתרה בכותרת: "הצעת חוק בתי המשפט (תיקון - רוב רגיל למינוי שופט בית המשפט העליון), התשע"ז-2016", יותר משהיה מיועד לעיניה של שרת המשפטים, כוון ויועד לעיניו ולידיעתו של הציבור הרחב, דווקא.
06/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
יש משהו פתטי, ממש - ממש מעורר רחמים, בהתגייסותו הנואשת של נשיא ארצות הברית, המכהן, ברק חוסיין אובמה השני, לעזור למועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי דיאן רודהם קלינטון, בניסיונותיה הנואשים, בימים האחרונים, להחזיר לעצמה הרוב שאיבדה בסקרי דעת הקהל האחרונים. ממש עצוב לראות, התנהלותו המכמירה של ברק חוסיין אובמה השני, המנסה, ככל יכולתו, לעזור להילרי דיאן רודהם קלינטון, כדי לשוב ולהוביל בסקרי דעת קהל אלה - כל זאת, על-מנת לחזק סיכוייה ולהיבחר לתפקיד נשיאת ארה"ב. כפי שמדווח העיתונאי, איציק וולף ("מחלקה ראשונה" - תאריך 2.11.2016) התייחס ברק אובמה חוסיין השני - לראשונה - להודעתו הפומבית של ג'יימס קומי, ראש הFBI-, בדבר חידוש החקירה נגד הילרי קלינטון בפרשת המיילים והשרת הפרטי. לטענת אובמה, מדובר בפרשה ש"נופחה למשהו מטורף", בלשונו הציורית והנואשת משהו של נשיא ארה"ב הפורש.
03/11/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בעוד עמיתו, שר הבריאות, מסייע לנפגע מן התאונה, שוקל השר סער בלשכתו את החלטתו להתפטר    אילו ביקש סער לסייע לממשלה הפגועה היה נרתע מהתפטרות בימים אלה בהיות הממשלה במצב פוליטי קשה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר בישראל העונה לשם דודי אמסלם מתהולל בטברנה באתונה בירת יוון ושרה העונה לשם מירי רגב מטיילת עם הבת בסרי לנקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il