בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
גיפות וקמיעות: הקמיע של הקרעסטירער הוצע למכירה <br>
|
את כוח מסירת הקמיעות קיבל רבי ישעיה'לה מרבו רבי צבי הירש מליסקא אשר קיבל את הדבר מרבו הרה"ק בעל 'ישמח משה' מאוהעל, אשר כידוע השתמש הרבה במסירת קמיעות להושיע את בני ישראל
|
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
עקב המצב השורר בארץ ובעולם בעקבות נגיף הקורונה רח"ל. קמיע קודש על קלף, סגולה לשמירה על הבית, ולהצלחה בכל העניינים, אשר ניתן מידיו הקדושות של האדמו"ר הקדוש והטהור רבי ישעיהל'ה קרעסטירער זיע"א. עם השמות הידועים אותם נהג לכתוב בקמעותיו בתוספת שמות קדושים היוצאים מראשי התיבות של פסוקים המסוגלים לשמירה בכל העניינים. את כוח מסירת הקמיעות קיבל רבי ישעיה'לה מרבו רבי צבי הירש מליסקא אשר קיבל את הדבר מרבו הרה"ק בעל 'ישמח משה' מאוהעל, אשר כידוע השתמש הרבה במסירת קמיעות להושיע את בני ישראל. את הקמיע היה רבי ישעיה'לה מצווה לסופרו לכתוב, בכתיבה אשורית, בדיו על גבי קלף, ורבי ישעיה'לה היה מברך עליו ומוסרו בידיו הקדושות למבקש הישועה. בקמיע נכתבו שמות הקדושים, ופענוח הקמע הוא - בשורה ראשונה - ילשת באשר בוליב - יוצר יחד לסירוגין את הפסוקים; יְ׳הִי שָׁ׳לוֹם בְּ׳חֵילֵךְ שַׁ׳לְוָה בְּ׳אַרְמְנוֹתָיִךְ (תהלים קכב, ז), לֹ׳א תְ׳אֻנֶּה אֵ׳לֶיךָ רָ׳עָה וְ׳נֶגַע לֹ׳א יִ׳קְרַב בְּ׳אָהֳלֶךָ (תהלים צא, י). בשורה השנייה - והאפה הבמוג ולה - וְ'אֶת הָ'אֲנָשִׁים אֲ'שֶׁר פֶּ'תַח הַ'בַּיִת הִ'כּוּ בַּ'סַּנְוֵרִים מִ'קָּטֹן וְ'עַד גָּ'דוֹל וַ'יִּלְאוּ לִ'מְצֹא הַ'פָּתַח. (בראשית יט, יא). הרה"ק צדיק יסוד עולם רבי ישעיה שטיינר הנקרא בפי כל רבי ישעיהל'ה קרעסטירער - (תרי"ב-תרפ"ה) נודע בדורו כעמוד הצדקה והחסד וכפועל ישועות, ביתו היה פתוח לרווחה ותמיד סעדו רבים על שולחנו, פיזר סכומים עצומים לצדקה, ופעל רבות להביא ברכה וישועה לחולים ונזקקים, רבי ישעיה היה תלמיד מובהק של הרה"ק רבי צבי הירש מליסקא וכבר רבו העיד על גודל קדושת נשמתו וכן סמכוהו להנהיג עדה ולפעול ישועות הרה"ק מצאנז והרה"ק רבי מרדכל'י מנדבורנא, לאחר שנפטר רבו רצ"ה מליסקא החל להתפרסם כבעל מופת ורבבות נהרו אליו. אודות קמעותיו: זה מספר דורות שהמעשה המופלא בקמע של ר' ישעיהל'ה עובר מפה לאוזן ומפעים את כל שומעיו. אחד מהמהגרים היהודים לארה"ב פתח לו מכבסה שהביאה לו פרנסה ברווח. חייו יכלו להתנהל על מי מנוחות, אלמלא פתחו שני גויים איטלקיים מכבסה מתחרה מול חנותו. היהודי לא ידע את נפשו, וביקש מידיד שנסע להונגריה שייכנס לר' ישעיהל'ה ויתנה בפניו את צרתו. הידיד מילא את שליחותו ושב לארה"ב כשעמו קמע מאת האדמו"ר. המתחרים, מצידם, לא שקטו על השמרים. הם שכרו אדם שיצית את חנותו של היהודי. אולם באורח מוזר ביותר טעה הלה בין פתחי המכבסות ושרף את חנותם של האיטלקים. משנפטר ר' ישעיה הרהיב היהודי עוז בנפשו ופתח את הקמע. מה השתומם לראות את הפסוק "ואת האנשים אשר פתח הבית היכו בסנוורים... וילאו מלמצוא הפתח". ויהי לפלא... ר' ישיעל'ה קרעסטירער התפרסם כעושה נפלאות, ומופתים רבים מסופרים על-אודותיו. הצדיק נודע בליבו הרחום ובדאגתו לפרנסתם של ישראל, והיה נוהג לומר על עצמו: בזמן שגדולי ישראל עוסקים ב"רזא דרזין", אני עוסק ב"לשובע ולא לרזון". אכן העידו עליו גדולי דורו, כי "מפתח של פרנסה נמצא אצל ר' ישעיהל'ה, כל הדור ניזון עבורו בבחינת כל העולם כולו אינו ניזון אלא בשביל חנינא בני!" את הקמיעות שנתן בחייו למבקשי ישועה, נטל אותם בידו ובירכם טרם נתינתם. סיפורים רבים עברו מאיש לאיש על הישועות הגדולות להם זכו מחזיקי הקמיעות. מקור הקמיע מיהודי אשר קיבל את זאת בירושה מאביו אשר קיבלו מרבי ישעיהל׳ה.
|
תאריך:
|
19/03/2020
|
|
|
עודכן:
|
19/03/2020
|
|
משה ניסנבוים
|
גיפות וקמיעות: הקמיע של הקרעסטירער הוצע למכירה
|
|
לאה ושמחה גולדין, עכשיו הזמן להשמיע קול, כמו מאז יום חטיפת הדר ואורון ז"ל. קולם של שמחה ולאה גולדין הוא קול חשוב ביותר, הוא גם צלול ומסמן דרך, קול של מוסר אנושי, מצפון ומצפן דווקא כעת, בעת הזו, כשלמעלה ממיליון בוחרים בחרו במפלגה שנתמכת על-ידי הרשימה המשותפת ובכללה תנועת בל"ד.
|
|
|
מנהיגים דגולים היו לעם ישראל שהחלו את דרכם כרועי צאן והפכו להיות רועי העם. כך דוד המלך, כך שאול המלך, כך רבי עקיבא. וכך גם משה רבנו. ואמרו רבותינו: "כשהיה משה רבינו רועה צאנו של יתרו במדבר, ברח ממנו גדי, ורץ אחריו עד שהגיע לחסות. כיוון שהגיע לחסות, נזדמנה לו בריכה של מים ועמד הגדי לשתות, כיוון שהגיע משה אצלו, אמר: אני לא הייתי יודע שרץ היית מפני הצמא, עיף אתה! הרכיבו אותו גדי על כתפו והיה מהלך.
|
|
|
הבה נדבר אמת זה אל זה. בלשון שיודעת להבחין בין שיח פתוח על הדאגה הקושרת אדם אל אדם לבין מילון המפריד בין עולי הימים לבין באים בימים וזורה חרדה באלה גם באלה.
|
|
|
אבטיפוס של היהודי המועיל קיים בכול דור ודור. ניקח לדוגמה יהודי שכזה בשם יוסף פפרקורן שחי לפני כ-500 שנה. יהודי זה חבר למסדר הדומיניקני בקולון שהיה תחת הנהלתו של אבי המנזר ון הוגשטרטן, כומר שונא יהודים מובהק שביקש להוכיח שהיהדות היא דת השטן החותרת תחת הנצרות. יוסף פפרקורן בא לעזרתו וטען כי רצח גוי בידי יהודי נחשב ליהודים כמצווה מבורכת, ודרש מהכנסייה לגרש את היהודים מכול ארצות הנצרות, וסיכם בסיפא תיאולוגי: "כל המתעמר ביהודים עושה את רצון הבורא, כל המיטיב עימם ירש גיהינום. הוא הגיע עד לקיסר מקסימיליאן שצבר ניסיון בגירוש יהודים. הפרשה הזו הייתה מרתקת כי היו מעורבים בה קיסרים, האפיפיור, ראשי כנסייה,...היא נמשכה שנים רבות ועד היום קשה לרדת לתופעה של יהודי הקורא להשמיד את עמו מבלי לאבחן מרכיב של רשע מובנה בנפשו.
|
|
|
שנה של בחירות משולשות, נגסה ברזרבות הדמוקרטיות של ישראל. הרגלנו עצמנו לחיות בלי פיקוח פרלמנטרי, תחת שרביטה של ממשלת מעבר אל-זמנית, דל אחד חלקי שתים עשרה תקציב נושן, של מינוי שרים על-פי צרכי הקיום של הבלוק, ולולא הקורונה היינו מוכנים נפשית ללכת למערכה רביעית, וכבר לא היינו מרגישים בכלל שלא טוב לנו עם דמוקרטיה במשבר.
|
|
|
|