|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כוחות ימ"ס בפעילות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

חשש בחמאס מתקיפה ברצועה

בעקבות הפיגועים בירושלים, ישראל העבירה אזהרה לחמאס ברצועת עזה כי היא תגיב בתקיפות אם יתברר כי ההנחיות לפיגועים יצאו מרצועת עזה. גורמי ביטחון בכירים המליצו לדרג המדיני לשנות את דרכי התגובה הישראלית על פיגועים שמוכוונים מהרצועה
26/11/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
יוני בן-מנחם. עכשיו גם בוידאו

בחמאס עוקבים בעניין רב אחרי חקירת השב"כ והמשטרה בנסיבות שני הפיגועים שהיו השבוע בירושלים, השב"כ מעריך כי מדובר בחוליה שחבריה הם תושבי מזרח ירושלים ונבדקת האפשרות שהם הופעלו מרצועת עזה. החשש בחמאס הוא שאם הדבר יאומת בחקירה ישראל תגיב בתקיפה של מטרות של חמאס ברצועת עזה מכיוון שהוא הריבון ברצועה וזה שנושא באחריות. גורמים ברצועה מסרו כי מסר ברוח הזו הועבר מישראל לחמאס באמצעות המודיעין המצרי.

חמאס השיב לישראל דרך המתווך המצרי כי הארגון איננו אותו הארגון שהיה ב-2002 וכי "כל הרפתקה ישראלית תביא לכך שערי ישראל יהיו תחת האש הפלשתינית". המסר הישראלי לחמאס כלל איום לחדש את הסיכולים הממוקדים ברצועת עזה אחרי שישראל קיבלה כבר החלטה לחדש אותם בשטחי הגדה.

בחמאס אומרים כי ממשלת לפיד מנסה לשחרר את הזעם בציבור הישראלי באמצעות פתיחת מערכה חדשה ברצועת עזה וכי חידוש מדיניות הסיכולים הממוקדים יצית את פתיל פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל ואת ירי רקטות מרצועת עזה. השבוע הותר לפרסום כי שב"כ סיכל פיגוע מטען בישראל על-ידי תושב רצועת עזה בעל היתר עבודה בישראל. הוא נתפס עם מטען שתכנן להפעיל באוטובוס בדרום הארץ. מדובר בפתחי זקות בן 31 תושב רפיח בדרום רצועת עזה. הוא עבר הכשרה בהכנת מטעני נפץ ברצועת עזה והופעל על-ידי פעיל בכיר בג'יהאד האיסלאמי ברצועה בשם ג'יהאד ראנם.

גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי ברצועת עזה נמצא ראש התמנון של הטרור שמפעיל מחבלים לביצוע פיגועים באמצעות מטעני חבלה בתוך ישראל, מרכז נוסף להפעלת הטרור של חמאס הוא משרד הזרוע הצבאית של חמאס בטורקיה שעליו אחראי צאלח אלעארורי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה. האסטרטגיה החדשה של הנהגת חמאס, בעקבות מבצע "שומר החומות" במאי 2021, היא כי רצועת עזה תרמה את חלקה למלחמה נגד ישראל ועכשיו הגיע תורם של תושבי הגדה ומזרח ירושלים ושל ערביי ישראל, לכן היא מסתפקת בגיוס ובהפעלת מחבלים מרצועת עזה כדי שיבצעו פיגועים ביהודה ושומרון ובתוך שטח ישראל.

חמאס רוצה להינות מכל העולמות, להמשיך ולקבל את ההקלות ההומניטריות עבור רצועת עזה מישראל ומהקהילה הבינלאומית ואת הסיוע הכספי החודשי הקטרי בסך 30 מיליון דולר ובאותה העת להמשיך ולהפעיל את הטרור נגד ישראל מבלי שהוא יישלם על כך מחיר. גורמי הביטחון ממליצים לדרג המדיני לשנות את משוואת התגובה על פיגועים בשטחי ישראל ויהודה ושומרון שמופעלים מרצועת עזה ולגבות מחיר גם מארגוני הטרור ברצועה, כנראה שההחלטה בנושא תיפול לחיק ממשלת הימין החדשה בראשות נתניהו.

בכל מקרה, ברור שארגוני הטרור ברצועת עזה מנצלים את ההקלות ההומניטריות של ישראל לתושבי הרצועה ומתן אישורים לאלפים מהם להיכנס לעבודה בישראל כדי לגייס מביניהם מחבלים שיבצעו פיגועים בתוך ישראל עצמה. בעקבות האזהרה הישראלית, העלו ארגוני הטרור ברצועת עזה את רמת הכוננות ונקטו צעדים שונים להגן על המפעלים לייצור רקטות מחשש להפצצה ישראלית.

תאריך:  26/11/2022   |   עודכן:  26/11/2022
יוני בן-מנחם
+פרקליטי הלוחמים מחברון: "התמונה המצטיירת חלקית ומגמתית"
23:37 26/11/22  |  עידן יוסף
עורכי הדין עדי קידר ומשה פולסקי מארגון חוננו, אשר מייצגים את לוחמי צה"ל המושעים בחברון, קוראים למצות את הדין עם פעילי השמאל האנרכיסטים ולהרחיקם מהאזור. לדבריהם, פעילותם של האנרכיסטים מפריעה לכוחות הביטחון ומעודדת גומרי פח"ע לבצע הפרות סדר.

"התמונה המצטיירת חלקית ומגמתית. החייל ביצע מעצר של אזרח אשר הוא ואחרים הפריעו לשגרה המבצעית, תקפו וקיללו חיילים, האזרח עוכב אך סירב והתנגד לעיכוב ובסופו של דבר גם נמלט ממשמרות ואף נראה כי מרים חפץ חשוד, מה שאילץ את החייל להשתמש בכוח", מסר קידר.
+הרמטכ"ל ביטל מבצע מעצרים רחב היקף בג'נין
21:51 26/11/22  |  עידן יוסף
בצה"ל אישרו בימים האחרונים לצאת למבצע מעצרים רחב היקף בג'נין. הטריגר לפעולה היה חטיפת גופת טירן פרו. התוכנית לא ירדה מהפרק גם אחרי שהגופה הוחזרה - אך לבסוף הרמטכ"ל החליט להוריד את המבצע מהפרק (כאן חדשות).

כזכור, במערכת הביטחון אמרו כי הפלשתינים לא קיבלו תמורה עבור החזרת הגופה.

מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לדיונים פנימיים. מערכת הביטחון פועלת בהתאם להערכת המצב המבצעית, וכחלק מכך מקיימת אישורי תוכניות למנעד רחב של תוכניות, בהתאם לצורך".
+גנץ: האירוע בחברון - חמור, יש למנוע פוליטיקה בצה"ל
21:28 26/11/22  |  עידן יוסף
שר הביטחון בני גנץ מגבה את הדחת לוחמי גבעתי שפעלו בחברון מול פעילי שמאל רדיקלי: ״אני מגבה את צה״ל בראשות הרמטכ״ל על מילוי משימותיו בכל הגזרות וגם על אופן הטיפול באירוע החמור בחברון. אני סומך על המפקדים שיטפלו בכל חריגה וימנעו כל כניסה של פוליטיקה לצה"ל ולשיקולים המבצעיים. אסור לאפשר לפילוג ולוויכוח הפנימי בעם להיכנס לתוך צה״ל״.
+גינויים להודעת הרמטכ"ל שיצאה בשבת: "פגע בערכיות ובממלכתיות"
21:13 26/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל אביב כוכבי פרסם הודעת גינוי בשבת ללוחמי גבעתי בחברון בניגוד לפקודות צה"ל  ▪  בארגונים חוץ-פרלמנטריים גינו את התנהלותו ואת התנהלות דובר צה"ל: "הצהרות לחוד ומעשים לחוד, והרמטכ"ל ממשיך לרמוס את קדושת השבת"
כוכבי. "פגיעה בממלכתיות" [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+הרמטכ"ל נגד הלוחמים: "התנהגות חריגה מסוג זה מחייבת הוקעה וענישה חמורה"
21:01 26/11/22  |  עידן יוסף
תקיפת פעיל השמאל הרדיקלי בחברון. הרמטכ"ל אביב כוכבי פרסם אגרת לכלל חיילי צה"ל, שבה כתב: "אירועים כאלה מכתימים את היחידה, את צה"ל ואת ישראל. התנהגות חריגה מסוג זה מחייבת הוקעה וענישה חמורה". כוכבי נמנע מלמתוח ביקורת על התנהגות הפעילים כלפי האזרחים.

באגרת כתב כוכבי: "היינו עדים לחייל צה״ל שלא רק שלא נהג על-פי ערכי צה״ל וניבל את פיו כלפי אזרחים, אלא גם התבטא באופן פוליטי ופגע בערך הממלכתיות".
+לוחמים שהושעו: פעילי השמאל התגרו בנו
19:44 26/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתוך חודש: תשעה לוחמים מגדוד צבר של גבעתי הושעו מפעילות מבצעית  ▪  הלוחמים הושעו בעקבות אירועי אלימות גופנית וקללות, שבהם היו מעורבים בחברון  ▪  ח"כ איתמר בן-גביר: "יש לבדוק האם אנשי השמאל הקיצוני בחברון לא התגרו ופגעו בחיילים לפני כן"
חייל שתקף פעיל שמאל רדיקלי בחברון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+מת מפצעיו הפצוע אנוש בפיגוע התופת בירושלים
18:11 26/11/22  |  עידן יוסף
מת מפצעיו (שבת, 26.11.22) טדסה טשומה ז"ל הי"ד, שנפצע אנוש בפיגוע התופת בכניסה לירושלים. טשומה, בן 50 במותו, התגורר בירושלים והותיר אחריו אלמנה ושני יתומים. הוא עלה ארצה מאתיופיה בתחילת שנות האלפיים. בכך עלה מספר נרצחי הפיגוע לשניים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "לפני כמה חודשים פגשה מיכל אשתי את טדסה טשומה ז״ל במקום עבודתו כצורף בוגר של פרויקט מקסים בשם מג'מריה של אמנים מוכשרים יוצאי אתיופיה. בשבוע שחלף התפללנו לנס לאחר שנפצע קשה בפיגוע בירושלים. נעצבנו מאוד כשראינו הערב את תמונתו הממוסגרת וההודעה הקשה על מותו. תנחומינו למשפחתו היקרה ואוהביו".

ראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של טדסה טשומה בן מאדה, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ומת בסוף השבוע מפצעיו. בשבוע שעבר ביקרתי את משפחתו המסורה שעטפה אותו בחום ובאהבה, ואת הרופאים שנלחמו בגבורה על חייו כנגד כל הסיכויים. אני מחבק את המשפחה בשעה קשה זו".

ראש ממשלת המעבר ח"כ יאיר לפיד מסר: "הלב נשבר מצער על פטירתו של טדסה טשומה, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר. צוותי הרפואה נלחמו על חייו עד הרגע האחרון. טשומה, עלה לישראל מאתיופיה לפני 21 שנה, והותיר אחריו אישה ושני ילדים. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו וחבריו".

הלוויתו תתקיים (א') בשעה 12:30 בצהריים בבית ההספד ׳קהילת ירושלים׳ בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, שם ייטמן.
(טדסה טשומה ז"ל הי"ד)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 לא הפתיעו את הפלשתינים. כעוקבים תדיר אחר ההתרחשויות בישראל, הם זיהו את השינוי המתחולל זה למעלה מעשור ביחסה של החברה הישראלית לסוגיה הפלשתינית ואת ההתגברות הנמשכת בכוחן של מפלגות המתנגדות להסדר המדיני.
התחקיר שנערך בגוף הביטחוני שהפעיל את מצלמת האבטחה שתיעדה את הפיגוע בירושלים גילה כי אבטחת הצילומים הייתה לקויה וכי קוד הגישה לצילומי המצלמה היה קל מדי לפיצוח. כך פורסם (יום ה', 24.11.22) בכאן חדשות.
24/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
החברה הפלשתינית והנהגתה חייבות להוקיע את מעשה הרצח הנפשע של נער יהודי, שהיה בדרכו ללימודים בישיבה. מאבק פוליטי, כשהוא משלב בדרכו רצח עלומים, הוא כבר אינו מאבק פוליטי.
מתחזק החחשד לפיגוע דריסה על-רקע לאומני בבאר שבע: בדואי דרס צעיר יהודי כבן 18 ופצע אותו באורח בינוני. הנהג, תושב רהט, נעצר ונבדק בין היתר חשד לרקע לאומני. הצעיר, תלמיד בבית הספר הטכני בעיר, היה לבוש מדים.
24/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
שירות הביטחון הכללי סיכל פיגוע באמצעות מטען על-ידי תושב רצועת עזה שקיבל היתר עבודה בישראל – כך הותר (יום ה', 24.11.22) לפרסום. החשוד, פתחי זיאד זקות (31), תושב רפיח, נעצר לפני כשלושה שבועות, ומחקירתו עלה כי הוא גויס על-ידי ארגון הג'יהאד האיסלאמי כדי לבצע פיגוע הנחת מטען בקו אוטובוס באזור דרום הארץ. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום.
24/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
[צילום: גריגורי סיסוייב, ספוטניק/AP]
יאיר נבות
דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב הודיע כי ייתכן מאוד שהנשיא פוטין יודיע כבר היום על מינוי רה"מ הבא. ייתכן מאוד שרה"מ הנוכחי מיכאיל מישוסטין, לשעבר ראש רשות המיסים הפדראלית, יישאר בתפקיד,...
נתניהו. משימת על [צילום: אוהד צוויגנברג/POOL AP]
יוסי באום
משימת העל של נתניהו כעת היא למשוך זמן, זה הכל    אם הממשלה מצליחה לשרוד את מושב הקיץ של הכנסת ואותו בלבד, כנראה הוא מוכתר כמנצח הגדול, בלי לירות כדור אחד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il