|   15:07:40
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
צד אחד בלבד [צילום: פלאש 90]

משל החמורים החציר והחבל

יש לי חבר עמו אני חלוק פוליטית העיתונות מספרת לנו על משברים בין חברים עד כדי חרמות ונידויים חברי ואני החלטנו לשחק משחק סימולציה כאילו אנו מנהיגי המדינה, להתווכח אך בלי לשבור את החברות ודי הצלחנו, הצלחנו אפילו הרבה יותר מהמנהיגים שלנו
16/03/2023  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ניתן להתווכח ב"הם" ו"אתם" ואלה יהיו בד"כ ויכוחים עקרים, ניתן גם להתווכח ב"אנחנו" שהוא ראשית הפתרון. ניתן לנסות לפתור משברים בשיטת "אם לא תעשה כך אני לא אעשה כך" שאין לה תכלית ואין בה כל תועלת, וניתן גם לפתור משברים בשיטת "בואו נעשה יחדיו כך וכך" אשר לא מבטיחה פתרון אך ודאי יש לה סיכוי.

חמור ימני וחמור שמאלי

מוכרת הקריקטורה התלת שלבית המציגה אותנו, שני חמורים, חמור מימין וחמור משמאל, הקשורים צוואר אל צוואר, כל אחד מהם מושך עד כדי חנק לכיוון ערימת החצי "שלו", החמור השמאלי מושך שמאלה, החמור הימני מושך ימינה - ותוצאה היא שוד ושבר, אף אחד מהחמורים לא מגיע לערימת החציר שלו, ואז ממש לפני שהם חונקים עצמם, וברגע של הברקה, רגע של הסכמה, משנים החמורים את האסטרטגיה, החבל עדיין מונח סביב צווארם, אך הם מפסיקים למשוך, הולכים שניהם אל הערימה השמאלית וחולקים אותה, מיד הם ממשיכים לערימה הימנית וחולקים אותה, אף אחד מהם לא התפשר בכלום, שניהם ניצחו, ולא ניצחו רק בקרב הנוכחי, אלא פיתחו גם שיטה לפתרון משברים לעתיד לבוא.

כללים לוויכוח

קבענו שלושה כללים לוויכוח, שבפועל הפך חיש קל לדיון פורה.

1. אנחנו מתווכחים כאילו אנחנו המחליטים, לא בורחים מאחריות.

2. כל צד מתמקד בנקודות הכשל של הצד שלו בלבד.

3. כל צד מתמקד בתרומה האפשרית שלו לפתרון, וכיצד יכולים שני הצדדים לשתף פעולה על-מנת להיטיב את הפתרון הזה.

נוכחנו לדעת שההתחפשות למחליטים קלה, אך ההשתחררות מכבליהם הפוליטיים המעיקים היא מורכבת. נוכחנו לדעת עוד שקשה לנו מאוד להודות בכשלים של עצמנו, ולכן עברנו חיש מהר לנושא השלישי, שנועד בפועל לחפש פתרונות ללא חיפוש האשמים, ניסיון לקבוע פרוגנוזה ללא דיאגנוזה, אך בואו נסיר דאגה מלבנו, פתרונות רבים באו לעולם בשיטות דומות, יש אפילו פתרונות שבאו לעולם באמצעות פרוגנוזה אשר סתרה את הדיאגנוזה.

הסכמנו, חברי ואני, שאנחנו ב-DEEP SHIT, הסכמנו שעל שנינו להתאמץ למציאת פתרון, הסכמנו שאנחנו במבוי סתום בכל דרך שבה הלכנו עד כה, הפוליטיקאים מרחיקים אותנו במקום לקרבנו, השקל, הבורסה ואנו תלינו תקווה בנשיא, אך הנשיא די מגשש ומדשדש, פשרת פרידמן אלבשן לא מקובלת אפילו על מציעיה, הרחובות סוערים, הצבא והמשטרה הופכים נגד רצונם ונגד האינטרס הלאומי לסלע מחלקת. כאמור DEEP SHIT.

קרן אור

ובקצה המנהרה השחורה הזו בצבצה לפתע קרן אור, אחד מהחמורים הבין שאם יזקק את האינטרסים של עצמו תוך הבנה והטמעה של כאבי החמור השני, שניהם ירוויחו, וראה זה פלא גם לחמור השני הבליחה אותה מחשבה, בדיוק באותו רגע, מסתבר שחמורים הם טיפשים עד כדי כך שרק כאשר החבל מתוח על צווארם, והם נושמים את טיפת האוויר האחרונה, מבשילה אצלם הארת ה-WOW.

על מה חשבנו:

1. החמור השמאלי חושש מהחלשת מערכת המשפט, כאשר את הווקום יתמלאו כוחות הזויים היושבים כעת בממשלה והחלום הרטוב שלהם הוא מדינת הלכה בד-בבד הקמת הבית השלישי מלכות ישראל והכל על חורבות מסגד אל אקסא, ועל חורבות המזרח התיכון הבוער.

2. החמור הימני חושש שהחמור השמאלי השולט לטעמו במשאבי העיתונות, המשפט, הכסף, יקצץ לו את הכנפיים על כל צעד ושעל וימנע ממנו מלפרוע את השטרות שחתם עליהם לבוחריו וכך יקרה בכל התחומים ובכללם הורדת יוקר המחיה ומלחמה בקרטלים, הורדת יוקר הדיור, ועוד עוד. כמו-כן לחמור הימני יש שותפים שהבטיחו רפורמה משפטית, והוא שואף לקיים עמם את ההסכמים, אחרת לא תהיה לו קואליציה.

אם סוף מעשיהם של כוחות השמאל וכוחות הימין היה במחשבה תחילה, הם היו משתפים פעולה מראש, ואז כל המצב שאנו נמצאים בו היה נמנע, הם היו משתפים פעולה אפילו בביצוע רפורמות במערכת המשפט, אך רפורמות מדודות, שקולות ומוסכמות.

עדיין לא מאוחר

הסכמנו, חברי ואני, שעדיין לא מאוחר, הסכמנו שהחלופה של שת"פ ימין ושמאל, על-אף המשבר ואולי בגלל המשבר, עדיפה על תמונות הניצחון.

הסכמנו שהימין חייב לוותר על אופציית "מלא מלא" שפשטה את הרגל, חודשים ספורים לאחר לידתה. הסכמנו גם שהשמאל חייב לוותר על פסילתו האישית של נתניהו, על-רקע משפטו הפלילי. ממילא הסכמה כזו תעצור את מלאכת החקיקה, ואולי תיתן צ'אנס לחקיקה נחוצה אך הרבה יותר שקולה מדודה ומתונה.

האם נתניהו יסכים? כנראה שכן, שאם לא כן ח"כ אחר ממפלגתו יסכים ונתניהו יחזור לאחר כבוד לקיסריה. האם יאיר לפיד, בני גנץ, אבוגדור ליברמן ומרב מיכאלי יסכימו? כנראה שכן שאם לא כן אף הם יחזרו לאחר כבוד לביתם, על-אף ששלושת הראשונים הם מנהיגי מפלגות דיקטטוריות.

ומי שלא יסכים? על מי שלא יסכים כבר נאמר "חמור נשאר חמור".

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
אפרים הלפרין
+בן גביר קורא לפטר את היועמ"ש מיארה
21:28 16/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במכתב ששלח לראשי הקואליציה כינה השר לביטחון לאומי את גלי מיארה "יו"ר האופוזיציה בפועל"  ▪  במכתב שגה באיות שמה של היועמ"ש ובאיות ביטוי נוסף
היועמ"ש מיארה. "יהיה נכון לפתוח בהליך פיטורים" [צילום: מישל אמזלג/לע"מ]
+ראשי חברות בשווי מאות מיליארדים מאמצים את מתווה הרצוג
20:42 16/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראשי הבנקים בישראל ומנהלים בחברות ציבוריות ופרטיות ששויין עובר את רף 200 מיליארד השקלים הודו לנשיא המדינה על המתווה שהציג וקראו להידברות על בסיס המתווה שהציג הרצוג
יו"ר בנק לאומי, בין החותמים על המכתב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: קיבלנו מנדט מהבוחר ואנחנו נממש אותו
20:24 16/03/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על הצהרת ראשי מפלגות האופוזיציה וטען כי מדובר בהודאה של האופוזיציה בכך שיש צורך לבצע רפורמה משפטית.

"המתווה שהציג הנשיא אתמול היה חד-צדדי לגמרי. איך אנחנו יודעים? כי צד אחד מקבל את זה וצד שני לא מקבל את זה. וחבל, זו הזדמנות שהוחמצה. אנחנו קיבלנו מנדט מהבוחר, אנחנו נממש אותו. אנחנו נעשה את זה בצורה אחראית אני עדיין מקווה לדבר ולהידבר עם כל מי שרוצה להגיע לפתרון מוסכם ואחראי. בכל מקרה - נפעל לפי המנדט שלנו כדי לקדם פתרון כזה", דברי נתניהו.
[צילום: לשכת ראש הממשלה]
+לפיד: במלחמת אזרחים יהיו רק מפסידים
19:35 16/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראשי מפלגות האופוזיציה הצהירו כי הם מקבלים את מתווה הנשיא וקראו לנתניהו ולחברי הליכוד לגלות מנהיגות ולעצור  ▪  ליברמן האשים את החרדים בהקצנת העמדות וקרא להפרדת דת ומדינה
יום ההפגנות היום התאפיין בהתנגשויות בין הצדדים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+דנון: אאבק כדי שהרפורמה לא תשאר כמו שהיא
17:45 16/03/23  |  עידן יוסף
דני דנון לגלי צה"ל: "אאבק כדי שהרפורמה לא תשאר כמו שהיא. אנחנו צריכים לגלות אחריות, למרות שהנסיון של הנשיא נכשל - צריכים למצוא גורמים שמוכנים לדבר ולהיכנס למו"מ. לוחות הזמנים לא קדושים, חוץ מחג הפסח אפשר להזיז את הכל".
+ברקע המחאות: מפקד שייטת 13 אל"ם א' נפגש עם מילואמיניקים
17:34 16/03/23  |  עידן יוסף
מפקד שייטת 13 אל"ם א' קיים (ד') מפגש ראשון עם קצינים ומפקדים במילואים של הקומנדו הימי בעקבות המחאות האחרונות. ״אני יודע שבמקרה של צו 8 כולכם תיתייצבו״, אמר להם מפקד השייטת. הלוחמים ציינו כי א' היה קשוב מאוד ללוחמים (כאן חדשות).

+שוחרר בתנאים אדם שנהג על אי-תנועה סמוך למפגינים בצומת בית יהושע
17:01 16/03/23  |  עידן יוסף
חוקרי תחנת שדות פתחו הבוקר בבדיקת נסיבות חשד לנסיעה פוחזת ברכב, עם קבלת דיווח בדבר רכב שנסע על אי-תנועה סמוך למפגינים בצומת בית יהושע, ללא נפגעים.

הרכב, תושב נתניה בשנות ה- 40 לחייו, עוכב לחקירה בתחנה. לפי ממצאי החקירה, עלה כי ניסה לעקוף את חסימת המפגינים במטרה לחצות את הצומת באור ירוק, בהיעדר כוונה פלילית לדרוס או לפגוע.

בתום חקירת הנהג, בחשד לביצוע מגוון עבירות בהיבט התעבורתי, שוחרר בתנאים מגבילים לצד העברת הממצאים לבחינת התביעות, בהתאם.
+נתניהו בגרמניה: טועים האומרים שברצוננו להצר את מערכת המשפט
16:50 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקנצלר הגרמני לנתניהו על הרפורמה: "העצמאות של בתי המשפט חשובה מאוד לדמוקרטיה, מציעים שהמהלכים יישקלו מחדש"  ▪  "מסכימים עם ישראל שאסור לאירן להגיע לנשק גרעיני"
שולץ ונתניהו [צילום: חיים צח/לע"מ]
+יאיר גולן: "ביום שהחוקים עוברים נשתק את המדינה"
15:06 16/03/23  |  מירב ארד
יאיר גולן בראיון לכאן חדשות: "אם נתניהו וחבריו רוצים לנסות אותנו, ביום שהחוקים עוברים הוא ימצא מיליון איש ברחובות, כל יום. נשתק את המדינה."
+גנץ: נתניהו - אל תיתן לקיצוניים לפרק אותנו מבפנים
14:28 16/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התייחס ל"מתווה העם" שהציג הנשיא ואמר: "זו יכולה להיות וחייבת להיות התחלת הדיאלוג - אסור לסגור את הדלת"  ▪  הזהיר מפני האיומים הביטחוניים: "אלו זמנים שבהם אנו בפני אפשרות של הידרדרות ביטחונית בכמה זירות ואסור שתתנהל מלחמת אחים בזירה הפנימית"
גנץ. "הנשיא הבין את גודל השעה" [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+איילון דרום נחסם בשנית: המשטרה פועלת לפינוי המפגינים
13:20 16/03/23  |  מירב ארד
"יום החרפת ההתנגדות": המשטרה מעדכנת(יום ה') כי לפני מספר דקות פרצו עשרות מפגינים לנתיבי איילון דרום בין ארלוזורוב למחלף השלום. כוח משטרה פועל במקום לפינוי המפגינים.
+יו"ר העבודה: המליציות של נתניהו לא יעצרו את המחאה הגדולה בתולדות ישראל
12:48 16/03/23  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "מאות אלפי מפגינות ומפגינים במחאה על הדמוקרטיה הישראלית. על הלב של המדינה. נתניהו, אם אתה חושב שהמיליציות שלך עם הגז מדמיע יעצרו את המחאה הגדולה והחשובה בתולדות ישראל - אתה תופתע מעוצמות הנחישות וההתנגדות. בסופו של יום אתה תפסיד והעם ינצח. לא תהיה בישראל דיקטטורה".
+לפיד: "להפסיק את ההסתה נגד המפגינים"
12:15 16/03/23  |  מירב ארד
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד צייץ בטוויטר: "האלימות כלפי המפגינים הבוקר הולכת וגוברת. ממשלת ישראל - האחריות עלייך!. הפסיקו את ההסתה נגד המפגינים, הם פטריוטים ישראלים מופלאים ואתם אחראים לבטחונם."
+"יום החרפת ההתנגדות": איילון דרום נחסם לתנועה
12:14 16/03/23  |  מירב ארד
"יום החרפת ההתנגדות": המשטרה חסמה את נתיבי איילון לכיוון דרום לאחר שמפגינים נגד הרפרומה המשפטית ירדו אל הכביש. לאחר פינויים, נפתח הכביש מחדש לתנועה.


+גבעתיים: עימות אלים בין מפגינים לנהגים
12:03 16/03/23  |  עידן יוסף
גבעתיים: באחת התקריות נשבר בקבוק זכוכית על ראש של מפגין ורכב נכנס לתוך המולת המפגינים. כעת עימות במקום (חדשות 12).
+תומכי הרפורמה: "המשטרה מתנכלת לנו"
11:44 16/03/23  |  עידן יוסף
תומכי הרפורמה המשפטית טוענים להתנכלויות משטרתיות לקראת הפגנות שהם מתכננים בעשרות צמתים. תנועת 'קול ישראל', שארגנה את המחאה, דיווחה כי המשטרה איימה להכריז על המחאה בלתי חוקית ולפעול נגד מפגינים אם ישתתפו יותר מ-50 בני אדם, וכי איימה על מנהלי התנועה, כי הצטרפות נערים להפגנה מהווה עבירה פלילית בגין שידול קטינים.

לדבריהם, המשטרה גם פנתה לרכזי המחאה בערים מסוימות כדי להודיע להם שפעילותם לא מאושרת, והזהירה מפני חלוקת סרטי תמיכה כחולים לתמיכה ברפורמה החוקית לנהגים ברמזורים. קול ישראל מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה וקבעה כי בעוד שמתנגדי הרפורמה רשאים להתפרע ולחסום כבישים, תוך התנכלות למחאות חוקיות ולגיטימיות. ההפגנה, שכותרתה "תומכי הרפורמה המשפטית - יחד נצבע את המדינה בכחול", נועדה להעלות את המודעות והתמיכה ברפורמה המשפטית.
+"מתחולל מאבק פוליטי בין האליטה המצומצמת להמון המהווה רוב"
11:40 16/03/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
ראיון עומק חמישה-עשר עם פרופ' אמריטוס ההיסטוריון יואב גלבר על הדמיון והשוני בין המאבק נגד בן-גוריון בזמן מלחמת העצמאות למאבק נגד בנימין נתניהו ויריב לוין היום על מהלכיהם להפיכה משטרית ולדיקטטורה
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+תל אביב: עימות בין אזרח למפגינים
11:11 16/03/23  |  עידן יוסף
בטיילת תל אביב פינת ארלוזורוב התעמת אזרח שנחסם עם מפגינים. המפגינים טוענים כי הותקפו בגז פלפל. מן המשטרה נמסר כי עיכבה לחקירה שלושה חשודים.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+דוד ביטן: צריך לעצור את החקיקה לשבוע-שבועיים
10:29 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על מתווה הנשיא: "זה לא דבר שנתניהו יכול להסכים לו, אני לא יודע אם יש ליכודניק שיכול להסכים למתווה"  ▪  ח"כ משה סעדה: "אם עד עכשיו היה צוהר, חרך קטן, גם את זה נעל הנשיא וסגר את הדלת"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בכירים בקואליציה מאשימים: הרצוג הקשיח את המתווה לפני הצגתו
10:18 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא: "מקבל כל ביקורת עניינית באהבה. מציע לכולם ללמוד את המתווה שלי לעומק. זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו של מתווה"
הרצוג. "על בסיס אהבת ישראל" [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+מחאת אמנים
09:11 16/03/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
שליחת אגרת האמנים הישראלים, מזכירה את קיומה של תופעה שהייתה קיימת בעבר - תופעת היהודי הפעיל בקהילתו, העסקן, המבקש לספר לפריץ הגוי על עוול כלשהו שגרמו לו אחיו בקהילה. לתופעה הזאת, של הריצה אל הפריץ, יש כינוי: "הלשנה". מי יודע, התפלל אותו יהודי בעיירה, אולי ההלשנה לפריץ, הגוי, תעשה צדק עם המלשין היהודי ותמחוק את העוול שנגרם לו
מחאה נגד נתניהו לפני נסיעתו לברלין [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+יום מחאה נוסף נפתח בצביעת כביש בירושלים
08:51 16/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חמישה עצורים באירוע צביעת כביש בצבעי אדום-ורוד במרכז ירושלים בדרך לביהמ"ש העליון  ▪  מיצג "לשכת גיוס" נפתח מול עיריית בני ברק  ▪  צירים במרכז תל אביב נחסמו כדי לאפשר הפגנות  ▪  נסיונות לחסימת נמל חיפה וצירים ברחבי הארץ
צומת הכפר הירוק [צילום: גבריאל מלצר]
מחאה בירושלים [צילום: אוהד צויגנברג/AP]
+ביבי, זנב אוד עשן
08:31 16/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בפחדיו מפני לוין הוא בונה לעצמו תסריט המבוסס על אשלייה עצמית, שהכנסת תשלים את ההפיכה המשטרית ולאחר מכן "קול דממה דקה"
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+זה לא הרפורמה - זה הסושי והשווארמה
08:21 16/03/23  |  ד"ר גד פניני   |   לרשימה המלאה
עם ישראל התחרפן. הסושי מאבד את הראש, מחרף ומגדף בתוך המדינה ומחוצה לה. משתף בתהליך ההרס גם את גדולי שונאי ישראל בעולם - מספקים להם תחמושת נגד המדינה שלנו והכל כדי לשמר את שליטת הסושי. ולמה השווארמות לא מפגינים מנגד? - כי הם צריכים להתפרנס, רחמנא ליצלן
מפוררים את עצמנו מבפנים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+מיארה: בן-גביר חצה את הגבול מול המשטרה
06:36 16/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת שבן-גביר נתן למשטרה הנחיות מבצעיות בעת ההפגנות נגד הרפורמה, בניגוד לסמכותו להתוות מדיניות  ▪  בן-גביר: נהגתי כמו שרים קודמים; לא אהיה עציץ
בן-גביר. לפקח על הגופים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משל החמורים החציר והחבל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכאל ב
16/03/23 11:35
 
ה.א
16/03/23 20:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הנביא ישעיהו בן אמוץ בלט בעושרו הלשוני. בהתייחסו למלך ישראל הכושל פקח בן רמליהו תיאר אותו כאחד מ"שני זנבות האודים העשנים האלה" (ניקוד: צירה תחת האות ש'). הביטוי כה חזק שגם אחרי כ-2,755 שנים יש בו שימוש משני לתיאור שליט כושל אחר, הלא הוא בנימין נתניהו.
16/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אירן, חיזבאללה, חמאס וטרוריסטים פלשתינים - זה הזמן שלכם לשבת בשקט. תנו לנו לעשות את העבודה עבורכם. נעשה אותה טוב יותר, יעיל יותר ובזמן קצר יותר. רק אנחנו יכולים להשמיד את עצמנו. אל תפריעו לנו. עשיתם טעות בשבוע שעבר ושלחתם איזה טיפש עם אקדח לרחוב דיזנגוף. הוא אומנם פצע שלושה צעירים, ותפילותיי להחלמתם המהירה, אך איחד לזמן קצר את כל עם ישראל. עם ישראל הגיע למסקנה שתם זמנו, כמו שהיה פעמים רבות בהיסטוריה שלנו, ואנא, אל תקלקלו לנו את החוויה הזאת. נושמד, נצא לגלות ואולי אחרי זמן מה נחזור לבנות חורבותינו מחדש. זה יאפשר לנו להוסיף עוד יום צום בלוח השנה - לזכר חורבן מדינת ישראל. קבלו עצתי ושבו בשקט. לטובתכם.
16/03/2023  |  ד"ר גד פניני  |   יומני בלוגרים
"מתעורר חשש ממשי כי בחלק מהמקרים נחצה קו הגבול, וניתנו הלכה למעשה על-ידי השר הנחיות אופרטיביות לדרג המקצועי במשטרה ביחס לאירועים פרטניים. כמו-כן, עולה חשש גם בנוגע למקרים אשר הוצגו לכאורה כ'מדיניות כללית' אך בפועל היוו הנחיה שביקשה להחליף 'בזמן אמת' את שיקול הדעת הנתון לגורמי המשטרה בשטח, וזאת לא פעם תוך כדי התרחשות האירועים". כך אומרת היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, על התנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מול המשטרה בעת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית.
16/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
הנשיא יצחק הרצוג מדגיש (15.3.23), בעקרונות שבראש "מתווה העם" לרפורמה במערכת המשפט, כי "כל ההסדרים הקבועים במסמך זה מהווים מקשה אחת, שנבנתה בשים לב למערך האיזונים שיש לקיים בין רשויות השלטון ויש לראותם כמכלול. המסמך מבטא איזונים ראויים, עליהם יש לשמור במהלך הליכי החקיקה". ניתוח ההצעות מראה שאכן כך הוא: מה שנתפס בצורה מבודדת כהליכה לקראת צד אחד, מתברר בצורה משולבת כאיזון בין הצדדים ודרישותיהם.
15/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה את מתווה הפשרה שהציג נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביחס לרפורמה המשפטית. נתניהו התייחס אל המתווה (יום ד', 15.3.23) לפני שעלה למטוס לברלין שבגרמניה.
15/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il