|   15:07:40
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קרב סופה של המחאה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

המחאה - כך כשלו מארגניה בהבנת השטח

טיעון נגד "דיקטטורה", בה מואשמת הממשלה, איננו באמת "תופס", כאשר נשוא המריבה הוא קומץ שופטים או חונטה, גם בשל פעילותו של הבג"ץ עצמו, אשר החליט ברוב צניעותו דווקא עכשיו לברר את שאלת נבצרותו של רה"מ, תוך כדי יצירת סיטואציה מנקרת עיניים שבה 3 שופטים עתידים לדון בשאלה האם רה"מ הנבחר כשיר לכהן בתפקידו
19/07/2023  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ישראל ידעה ויודעת מחאות. אפשר למנותן, החל מרוטשילד 2021, כמחאת האוהלים, עבור לבלפור, המחאה שהייתה למיצג בוטה, פרוורטי, גס, מלווה ברמזים פוליטיים-מיניים, ביוני 2020, וכלה בזו האחרונה, העכשווית הידועה גם כמחאה נגד הרפורמה המשפטית אף שמלכתחילה לא נתכוונה לכך. גם זו, כקודמותיה, התמקדה בדרישה להתפטרותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ראשיתה בפברואר 23.

התקשורת אוהדת מקבצי מחאה כאלה. היא שותה דיווחים מהם, בצמאונה כי רב, לדמגוגיה, להכפשת השלטון וולריסוק הסמכות הממלכתית. הציבור לעומתה שונא את מהומת המחאה ואת הרשעות כלפיו, הניבטת אליו ממעשיה, מהחסימות המוטלות על תנועותיו והיחיד גם ממה שנראה כיום כהתנכלות למשפחתו ברמת היומיום.

בשלב כלשהו כושלים מחוללי התנועה בהבנת "השטח", אם בשימוש באמצעים לא נכונים, בין אם הכספיים ובין אם הפסיכולוגיים. טעויות בהתנהלות. ההתנשאות של מוביליה, מחסלת את התנועה, את תנופתה הראשונית ומפוררת את פעיליה לפירורים אנושיים, שאף הם נעלמים חיש קל.

תהליך זה גם יפקוד, קרוב לוודאי, את המאבק ברפורמה. קרב סופה של המחאה. היא כילתה את ימיה דווקא כאשר התברר כי היא ריקה מתוכן אמיתי. אי-אפשר להתבסס על הינדוס מוחות אינטנסיבי במדיה כתובה ואלקטרונית, בימים של מדיה חברתית פעילה מאוד ותוססת מאד.

מדיה זו מחלחלת לכל פינה ושטח. בעוד שפת המחאה הופכת להיות אלימה יותר ויותר. בעוד את המחאה כובשת רדיפה, אלימה אף היא, אחרי אנשי ציבור, באשר הם, מתעלות הזמבורות האלימות בקול הפח הנוקב שהופך לצרחה ריקה מתוכן. היום הוא נקשר בתודעה של הצופים במחזה במצוקות הקשות שהתעוררו בצמתים מרכזיים בארץ.

לכל התמונה הסוריאליסטית הזו נקשרה דמותו דווקא של המעמד הבינוני האשכנזי, המבוסס והשבע, שהשתלט עליה ועל הנהגתה. קומץ גנרלים בחליפות הנפתלין שלהם, הגם שהוא מאופיין על-ידי עבר צבאי מהמעלה הראשונה, מכלה את עצמו במשא שאין ביכולתו לשאתו. והוא: הריק האידיאולוגי האופף אותו. טיעון נגד "דיקטטורה", בה מואשמת הממשלה, איננו באמת "תופס", כאשר נשוא המריבה הוא קומץ שופטים או חונטה (כהגדרתו של אהרן ברק עצמו: "אנחנו משפחה"), גם בשל פעילותו של הבג"ץ עצמו, אשר החליט ברוב צניעותו דווקא עכשיו, לברר את שאלת נבצרותו של רה"מ, תוך כדי יצירת סיטואציה מנקרת עיניים שבה 3 שופטים, במותב המתוכנן, עתידים לדון בשאלה האם רה"מ הנבחר כשיר לכהן בתפקידו, כאשר הם ניצבים מול החלטה חיובית וחד-משמעית בעניין זה, של 2.3 מיליון מצביעים.

אותה קבוצה מצומצמת של גנרלים, בשל העבר האישי של חלק מהם, שאיננו נקי מפגמים מוסריים, אם בפועל ואם בהיותם בבחינת חשדות גרידא, פגומה מאוד ביכולתה לבקר את הנבחרים וחברי הקואליציה, בתחום זה.

ככל שתרבה ההשתוללות/התגודדות, בחוצות הערים, ככל שתרבה ותועמק פעילותה של המחאה ותתפשט למחוזות לא לה (ש"ת בן-גוריון, רכבות, מגורים פרטיים, מוסדות ציבור ואקדמיה), היא תגיע גם למקומות קצה בהם היא תעורר התנגדות רבה מאד. פעילי הקיבוצים שהשתוללו ברחובותיה הראשיים של קריית שמונה "רק", עוררו תגובה נגדית, שחסמה כניסות ויציאות של תושבים הגרים בקיבוצי הסביבה כקיבוץ עמיר וכפר גלעדי.

הקיבוצניקים תמיד היו טובים ביכולת הארגון שלהם אבל גרועים מאד, מאז ומתמיד, בהבנת המציאות המורכבת מבחינה חברתית ופוליטית. הם היו אנשי הביצוע הנאמנים של "השיטה", שהולידה את הסזון (א' וב')' את אלטלנה. הם שלטו בעזרת השיטה הזו (או בדומה לה), 100 שנות רדיפה והתעמרות במתנגדים להם. גם הייתה להם במשך השנים תקווה עמומה שערביי ישראל יילכו אתם. עכשיו זה נגמר. עכשיו הם פועלים נגד עמם שלהם. שוב עושים שימוש באלימות, שוב סבורים שלמעשיהם מתלווה קול ענות גבורה, המציאות רואה ושומעת קול ענות חלושה. גילויים ראשונים על ראשית ההתארגנות שלהם הופיעו בהפגנת האוהלים דיזנגוף 2011 המאופיינת על-ידי אותו מרכיב עדתי-אנושי. כעבור עשור הם חוזרים ועמם הוריהם ואחיהם הבוגרים.

ואחרון חביב כבר ציינו לעיל: הבג"ץ, כאילו משחק שחמט כנגד עצמו. זו איננה מילתא זוטרתא, שבדיוק עכשיו, בעיצומו של המאבק, החליט לקיים דיון באפשרות נבצרותו של רה"מ מעיסוק בעניין הרפורמה. ואם בכך לא די, גם הגביר את הלהבה של התבשיל הקודח בעוד פסקי דין אומללים בעניינם של עובדים זרים. ביטול הוראה המחייבת מהגרים בפקדון שנועד להבטיח יציאתם מן המדינה על-פי המועד שנקבע. השופט סולברג חלק עליהם בדעת מיעוט.

כך חזר והעמיד הבג"ץ עצמו שוב חזיתית מול האתוס הציוני. "הזה העליון שבעבורו אתם הורסים את המדינה"? שואלים רבים את פעילי המחאה. ראש הממשלה הציב את חודש אוגוסט הקרוב, כמועד המשוער שבו תסתיים תרועת החצוצרות, סליחה הזמבורות, והפרהסיה השקטה והטובה שלנו תשוב למלוך ברחובות ישראל. האומם? ימים יגידו.

תאריך:  19/07/2023   |   עודכן:  19/07/2023
מרדכי ליפמן
+חוק צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה שנייה ושלישית
21:59 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לקראת סוף ההצבעה על דחיית עשרות אלפי הרביזיות התפרצו שלושה עוזרים פרלמנטרים של חברי כנסת מן האופוזציה בקריאות מחאה נגד החקיקה  ▪  השלושה הוצאו מחדר הוועדה על-ידי משמר הכנסת
[צילום: ערוץ כנסת]
"התנהגות מחפירה". ח"כ שמחה רוטמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הליכוד דוחה את הצעת גנץ להידברות: קיבלנו עוד תכתיב
21:01 19/07/23  |  איציק וולף
בליכוד הגיבו על הצעת יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, להידברות ולפשרה ביחס לחקיקת עילת הסבירות וטענו כי לא מדובר בהצעה רצינית אלא בניסיון להכתבת מדיניות.

"אחרי שגנץ דחה כל הצעת פשרה בבית הנשיא ופוצץ את השיחות ללא סיבה, קיווינו לשמוע ממנו הצעה רצינית. לצערנו קיבלנו עוד תכתיב. אם גנץ באמת רוצה הידברות ופשרה הוא מוזמן ללשכת ראש הממשלה עוד הערב. במקום תרגילי סרק, גנץ חייב לדרוש מחבריו לאופוזיציה להתייצב עוד הערב באופן נחרץ נגד הסרבנות שמסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל", טענו בליכוד.
+הצעת גנץ: פשרה על עילת הסבירות, המשך חקיקה - בהסכמה רחבה
20:47 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קרא להתכנס עוד הערב בבית הנשיא לדיון במתווה מוסכם לעילת הסבירות באופן שלא יפתח צוהר לשחיתות וישמור על עקרונות הדמוקרטיה  ▪  עיקרון העל - הסכמה מותנית בהסכמה  ▪  "אם נתניהו ירמה - הוא ישלם את המחיר ויביא למחאה שכמוה לא נראתה"
גנץ. ביטחון ישראל על הכף [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הרצוג בקונגרס: הויכוח בישראל מתלהט, אך הדמוקרטיה איתנה
19:15 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה נאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקני והתייחס למחלוקת הפוליטית ולהפגנות בישראל  ▪  "מודע לשאלות שמגיעות מהידידים הטובים ביותר שלנו. הוויכוח החשוב בישראל כואב ומטריד מאוד, משום שהוא מבליט את הסדקים בתוך השלם"  ▪  על אירן אמר: האפשרות שאירן תהפוך למדינת סף גרעינית, בין אם מתוך התעלמות ממעשיה ובין אם במסגרת הסדר דיפלומטי עמה - דבר שלא יעלה על הדעת
הנשיא הרצוג בקונגרס, היום [צילום: ג'קלין מרטין, AP]
+ההצבעות בוועדת החוקה מתחדשות הערב
18:23 19/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישיבת המליאה מתארכת לנוכח סחבת שנוקטת האופוזיציה באמצעות הצבעות שמיות  ▪  באופוזיציה מבקשים מיועמ"ש הכנסת לבדוק טענות ל-16 הצבעות פסולות מבין עשרות אלפים שהתקיימו
לקראת לילה לבן נוסף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביבי, שקרן לנצח
17:49 19/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כאשר בסיבוב המלחמה הבא יחסרו לישראל כיפות ברזל בגלל עיכובי תקציב, שמקורם ב-Reassessment (בחינה מחדש) של יחסי אמריקה עם ישראל יימצאו ביביסטים מהופנטים ששוב יאשימו בכך את נפתלי בנט
נתניהו. מה יום מיומיים? [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מאות רופאי מילואים הודיעו שיפסיקו את התנדבותם
16:45 19/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפרופסור ערן דולב, קצין רפואה ראשי לשעבר: "אין אנו יכולים להסכים לאפליית נשים, או לאפליית מטופל על דרך חייו או נטייתו המינית"  ▪  נתניהו, גלנט והרמטכ"ל נפגשו השבוע לדון בכשירות צה"ל
פורום הרפואה הצבאית
+ועדת הכנסת אישרה קיצור סדרי דיון לעילת הסבירות
15:33 19/07/23  |  עידן יוסף
ועדת הכנסת אישרה הפעלת סדרי דיון מיוחדים לפי סעיף 98 לתקנון הכנסת לקריאה שנייה ושלישית להצעת חוק-יסוד: השפיטה (עילת הסבירות). ישיבת המליאה תיפתח כבר ביום ראשון הקרוב, בשעה 10:00. הדיון יחל בהצגת הצעת החוק ע"י יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ולאחר מכן תחל הנמקת ההסתייגויות ובקשות רשות הדיבור של חברי האופוזיציה, וימשך עד ליום שני בשעה 12:00, ובסך-הכל עד 26 שעות.

בתום 26 השעות, יסוכם הדיון ע"י ח"כ רוטמן, כששר המשפטים יהיה רשאי לדבר בשם הממשלה. בתום דברי הסיכום, תחל ההצבעה.

בכך קיבל יו"ר הוועדה אופיר כץ את בקשת האופוזיציה לבטל את ההצעה המקורית שדיברה על הפסקה בת 3 שעות, אם לא יהיו חברי כנסת במליאה שיבקשו לדבר במהלך נימוק ההסתייגויות. מספר ההצבעות על ההסתייגויות לא יעלה על 140, וכן יתקיימו 5 הצבעות על הסתייגויות הן לקואליציה והן לאופוזיציה.

"סדרי הדיון המוצעים, מקנים לאופוזיציה זמן דיבור עצום ביחס להצעה בת סעיף אחד", אמר ח"כ כץ בפתח הדיון. עוד הוסיף יו"ר הוועדה כי "אני סבור שהייתה זאת טעות לתת הסדר נדיב ורחב, וגם על כך מחיתי בפני היועצת המשפטית. האופוזיציה ניצלה לרעה את הזכות לשימוש בכלי ההסתייגויות. לא חושב שעל התנהלות מסוג זה מגיע פרס, אלא בדיוק להפך".
+מקלב: לשקול תביעות אזרחיות כנגד המפגינים ברכבת
12:32 19/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סגן שרת התחבורה תומך בקיום חקירה פלילית והגשת תביעות אזרחיות כנגד המפגינים נגד הממשלה שהפרו את החוק בתחנות, הרימו את בלמי החרום ומנעו סגירת דלתות
הפגנה נגד הממשלה בתחנת רכבת בת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בכירי הפרקליטות מתנערים מדברי מיארה על לחצים
11:21 19/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועצת טענה ל"לחץ פסול" על הפרקליטות לקבל החלטות מסוימות בתיקים פליליים קונקרטיים, אך בכירים בפרקליטות אומרים כי אין לדבריה ביסוס  ▪  מהיועמ"שית לא נמסרה תגובה
מיארה. לחצים עלומים [צילום: גיל כהן מגן/פול AP]
+כאן: בכירים בפרקליטות נגד דברי מיארה על לחצים
10:38 19/07/23  |  איתמר לוין
בכירים בפרקליטות המדינה טוענים, כי דבריה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בנוגע ללחצים פסולים שמופעלים על הפרקליטות אינם נכונים - מדווח (19.7.23) כאן 11. מיארה דיברה אתמול, בכנס של צמרת הפרקליטות, על לחצים לקבל החלטות שמנוגדות לעובדות ולדין. על פי הדיווח של כאן, "לא מעט מהבכירים נעו באי-נוחות נוכח דברישל מיארה וטענו כי אין להם ביסוס".


+השר זוהר: חברי האופוזיציה התאהבו במחאות, זה כנראה עושה להם טוב מבחינה פוליטית
10:15 19/07/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון לכאן רשת ב': "חברי האופוזיציה התאהבו במחאות, כי זה כנראה עושה להם טוב מבחינה פוליטית - לכן הם לא מעוניינים להגיע להסכמות"
+מיריב לוין ועד קרעי
09:41 19/07/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
לאחר שהממשלה תממש את כל המהפכות היא האם תישאר מדינה?  ▪  תוותר ממשלה עלובה עם שלל מהפכות שאף אחת מהן לא הניבה זולת סבל, שנאה, פילוג, ייאוש וכפירה באל
לוין. רוע [צילום: גיל כהן-מגן]
+הרעות התרסקה בלי מילים
09:18 19/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המאבק נגד הרפורמה המשפטית הוא לגיטימי, הוא ראוי, הוא חשוב ברם, חדירת המאבק הפוליטי ברגל גסה לתוככי הצבא, עלולה להיות הרסנית ופגיעתה רעה מאוד
יום פקודה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+דיווח: נתניהו מתעלם מבקשת גלנט לקיום פגישה
08:55 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון ביקש לפני ארבעה ימים לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנושא בעיית הלכידות בצבא, אך עד עתה לא נקבעה פגישה שכזו
האם גלנט ירים 'דגל אדום' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+יושרה והגינות - אתגר וצו השעה
08:52 19/07/23  |  ליאון גרשוביץ   |   לרשימה המלאה
איבוד הבלמים מתאפיין בפרסונליזציה של השיח, הדבקת כינויים ותוויות, ייחוס עמדות, כוונות ומניעים  ▪  השיח התרחק מרחק שנות אור ממחויבות לערכי היסוד שאמורים לאפיין שיח בחברה דמוקרטית-חופשית-פלורליסטית
לא מקשיבים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המסר של ביידן לנתניהו: עצור עכשיו
07:45 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר ששוחח עם ראש ממשלת ישראל אמר הנשיא האמריקני לפרשן הניו-יורק טיימס כי אמר לנתניהו שאסור להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית ללא קונצנזוס  ▪  "אתה עומד לשבור משהו בדמוקרטיה של ישראל ובמערכת היחסים עם ארה"ב"
ביידן. זימן את טום פרידמן לבית הלבן [צילום: קרולין קסטר, AP]
+הרהורים סביב נושא הסבירות
06:53 19/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מצר על כך, שממשלת ישראל לא אימצה את התפיסה המתחייבת, ששלטון הרוב של 64 חברי כנסת מול 56 הוא אינו העיקרון היחידי במשטר דמוקרטי
לא דמוקרטיה [צילום: אלכס קולומויסקי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המחאה - כך כשלו מארגניה בהבנת השטח
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
19/07/23 10:09
2
עובד 1
19/07/23 15:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, דרש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפסיק את הניסיונות להעברת הרפורמה המשפטית, בשיחת הטלפון שקיימו השניים השבוע. כך חושף (יום ד', 19.7.23) פרשן הניו-יורק טיימס טום פרידמן. "המסר שלו לנתניהו היה ברור", הוא כותב, "עצור עכשיו".
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
לצערי, אני מקליד את צירוף המלים לכלל משפט - מדינת ישראל זקוקה לעילת הסבירות, כי מה שיש לנו זו ממשלה מאוד לא סבירה. מה שהולך ונרקם, שרוב קטן מאוד של 64 חברי כנסת ישראל יאשר את הצעת חוק הסבירות מול אופוזיציה המונה 56 חברי כנסת.
ממשלו של ג'ו ביידן זועם על בית המשפט העליון האמריקני, שבנטייתו השמרנית צמצם את זכותן של הנשים לבצע הפלה, פגע בלהטבי"ם, בפיקוח על מכירת נשק לאזרחים ובהתמודדות עם השינויים במזג האוויר.
18/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מחאת מתנגדי הממשלה מחריפה. במכתב שמתפרסם הערב (יום ג', 18.7.23), 160 מפקדי תאי שליטה בבור של חיל-האוויר מודיעים למפקדיהם: "מפסיקים את התנדבותנו לשירות המילואים מהיום".
18/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שעות לפני קיום המחאה, היועצת המשפטית לממשלה השיבה לשרת התחבורה מירי רגב כי אין בכוונתה להתערב בשיקול דעתה של המשטרה בכל הקשור לאכיפת החוק. במכתב תשובה ששלחה המשנה ליועמ"ש אביטל סומפולינסקי, והגיע ל-News1, נכתב: "מבדיקה שערכנו מול המשטרה, עולה כי היא נערכת להתמודדות עם אירועי מחאה בתחום תחנות הרכבת. היערכות זאת נעשית, בין היתר, בתיאום עם הגורמים המוסמכים ברכבת ישראל, בהתאם לסמכויות של כל אחד מהגופים האמורים.
18/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il