|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
[צילום: איתי רון/פלאש 90]

משטרה באור אדום

על בנימין נתניהו להוציא את התיק לביטחון לאומי מידי המסית והמסיט איתמר בן-גביר ולהעבירו למי שמבין את מגבלות הכוח הנדרשות ממשטרה במדינה דמוקרטית
31/03/2024  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

אין ספק שלמשטרה זכות, ואפילו חובה, להפעיל מדי פעם כוח אלים נגד אזרחיות ואזרחים. לפי שעה תנועת המחאה נושכת שפתיה ואינה חולקת על כך. אך משטרת ישראל בהנהגת בנימין נתניהו - הוא הראש, הוא אשם -מתקרבת לרגע בו היא מאבדת את הלגיטימיות שלה, שהיא חיונית לחיי ציבור תקינים.

התצלום השכיח כיצד הם מכים מפגינה/ין. כיצד עורכים חיפוש בביתם. זו עדות מרשיעה, שחלק מהשוטרים נוהגים כך לא כחובה וכ"אין ברירה" אלא בהנאה רבה כאותו קצין חצוף שהאשים מפגינים כאילו בגללם נהרגו שוטרים ב-7 באוקטובר.

על בנימין נתניהו להוציא את התיק לביטחון לאומי מידי המסית והמסיט איתמר בן-גביר ולהעבירו למי שמבין את מגבלות הכוח הנדרשות ממשטרה במדינה דמוקרטית. ואם לאו? המציאות תיצור ערעור של הצבת כוח מול כוח כנגד מעשי עבריינות אלימים של חלק מהשוטרים.

שעת המבחן קרובה. אני מקווה כי החל מהיום נעלה בהמונינו להפגין בירושלים, והמצלמות יעקבו ברצף גם אחרי התנהלות המשטרה מולנו.

פורסם בדף הפייבוק של דן מרגלית
תאריך:  31/03/2024   |   עודכן:  31/03/2024
דן מרגלית
+עסקים באילת ובתמר יהיו זכאים לפיצוי על החודשים ינואר-פברואר
07:17 01/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הזיכוי ניתן במסגרת מענק סיוע לעסקים ברשויות מקומיות מוטות תיירות, על-פי קריטריונים שתואמים למענק שניתן לאזורים שנפגעו בחודש דצמבר ובהתאם לנוסחה שלפיה פוצו עסקים בכל הארץ בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2023
[צילום: משה שי/פלאש 90]
+סמ"ר נדב כהן מחיפה נפל בדרום רצועת עזה
06:18 01/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סמ"ר כהן, בן 20 מחיפה, הוא החלל ה-600 של צה"ל מאז 7 באוקטובר  ▪  מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה נהרגו 256 חיילים
סמ"ר כהן ז"ל. נהרג בדרום הרצועה
+3 פצועים קשה בפיגוע דקירה בקניון בגן יבנה
04:26 01/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המחבל הוא תושב חברון בן 19 ששהה בישראל בניגוד לחוק  ▪  שלושת הפצועים פונו לבית החולים אסותא באשדוד  ▪  המחבל חוסל ביריות על-ידי שוטר ופקח שהגיעו אל המקום
רגעי חיסול המחבל בקניון בגן יבנה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+כטב"ם עוין חדר לאילת ופגע במבנה במרחב המפרץ
04:15 01/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אזעקה הופעלה באילת בעקבות חדירת הכטב"ם מאזור ירדן  ▪  לא היו נפגעים בתקרית ונגרם נזק קל למבנה
מתוך תיעוד פגיעת הכטב"ם באילת [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+לוחם באגוז שנפצע שלשום בקרב מת מפצעיו
21:10 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החלל ה-255 מתחילת התמרון הוא סיון ווייל, בן 20 מרעננה, לוחם בעוצבת הקומנדו  ▪  הוא נפצע אנוש בקרב בח'אן יונס ולאחר מותו הועלה לדרגת רב-סמל
רס״ל סיון ווייל
+סמוטריץ': הפרובוקציות של אחים לנשק במאה שערים זורקות אותנו ל-6 באוקטובר
21:00 31/03/24  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לצעדה של אחים לנשק במאה שערים: "הפרובוקציה של אחים לנשק שצועדים למאה שערים כדי לייצר עימות ואלימות זורקת אותנו ישר ל-6.10 כאילו לא למדנו כלום ולא עברנו את הטבח הנורא.

"כך גם חוסר האחריות של היועצת המשפטית לממשלה. שנאה ומלחמת אחים לא יביאו לגיוס של חייל אחד נוסף אלא לקרע וחורבן. הדרך לשילוב הציבור החרדי בהגנה על ביטחון המדינה הוא בשיח והידברות כך נעשה ובעז״ה כך נצליח".
+נתניהו: בחירות עכשיו ישתקו את המו"מ לשחרור חטופים
20:42 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה: "מי שאומר שאני לא עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו טועה ומטעה. בעוד ישראל מגמישה עמדות, חמאס מקשיח עמדות"  ▪  על החרדים: "התקדמנו כברת דרך, בפטישים לא נשיג גיוס"
פעילי אחים לנשק בשכונת מאה שערים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה"ל חיסל את מפקד נ"ט בכוח רדואן
19:13 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחבל איסמעיל עלי אלזין, פעיל מרכזי ביחידת הנ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה, חוסל בתקיפת כלי טיס על רכבו  ▪  זהו המחבל הבולט השלישי שמחוסל מאז יום חמישי
זירת החיסול
+גלנט באוגדה 98: "מחבלים בכירים מאוד מסגירים עצמם, חמאס מתפרק מבפנים"
18:34 31/03/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב באוגדה 98, וקיבל סקירה ממפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס על המידע שאוספים הלוחמים בשטח - וזה שמוסרים המחבלים שנתפסים בידי הכוחות. גלנט אמר: "בשבוע-שבועיים האחרונים יש מאות מחבלים שנפלו בשבי. הם אומרים שחמאס מתמוטט מבפנים, שהמחירים שהם משלמים כבדים מאוד. המחבלים עצמם מעידים שהם לא יכולים לשאת יותר בעומס הזה".

גלנט הוסיף: "אנחנו הולכים ומחסלים את כל מי שהיה מעורב באירועי 7 באוקטובר. את הזוטרים, את הבכירים ואת הבכירים מאוד - שהיו בשטח או שנתנו הוראות. נמשיך בפעולה הזאת, עד שנגיע למלוא התוצאות על כל המחבלים בכל רחבי רצועת עזה".
+העם יתחיל לדבר
18:32 31/03/24  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
הפלוטו גורם לעם לנוע בחוסר נוחות על הכיסא ולהתחיל להביע קול אחר. פירוק ממשלת נתניהו אינו נראה באופק. מאמצע מאי מתחיל חודש קשה ביטחונית שיכלול תקיפה מלבנון ואולי פיגוע גדול. שחרור של חטופים נראה באופק, כנראה במבצע צבאי
המלחמה נמשכת [צילום: אוהד צוויגנברג/AP]
+חברת החשמל השלימה תיקון נזקי ירי בנחל עוז
17:28 31/03/24  |  עידן יוסף
לאחר כמעט חצי שנה מאז תחילת המלחמה, צוותים מתוגברים של חברת החשמל תיקנו הבוקר את נזקי הירי ברשת החשמל בנחל עוז, סמוך לגדר מול שג'עייה. הפגיעות, שנגרמו כתוצאה מירי כבד של מחבלים, גרמו להפסקות חשמל בקיבוץ ולמתקנים בסביבתו, וכן לנזקים משמעותיים לציוד.

עובדי חברת החשמל, בליווי כוחות צבא, עבדו תחת אש כבר באוקטובר 2023 על מנת לתקן את מרבית הנזקים. עבודות התיקון הנוכחיות, שהושלמו היום, התבצעו באבטחה צמודה של צה"ל ובאישורו.

העבודות כללו תיקון חוטים קרועים, החלפת שנאים שנפגעו מירי וכן טיפול בקליעים שחדרו לכבלי חשמל ולעמודי מתח גבוה.
[צילום: יוסי וייס]
+קלאצ'ניקוב ופצצות מרגמה הוחבאו במתחם היולדות בשיפא
15:26 31/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
באחת הסריקות חוסלו שני בכירים של חמאס לאחר מרדף  ▪  הותקף חמ"ל הג'יהאד האיסלאמי שפעל בחצר בית חולים אל-אקצה
בית חולים שיפא [צילום: דובר צה"ל]
אמל"ח שנמצא בבית החולים שיפא [צילום: דובר צה"ל]
+חייל צה"ל באורח קל מהשיגורים לצפון; צה"ל תקף את מקורות הירי
14:38 31/03/24  |  מירב ארד
בשעות האחרונות זוהו שיגורים משטח לבנון שחצו למרחב מרגליות ומלכיה.כתוצאה מהשיגורים נפצע חייל צה"ל באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. בתגובה תקפו מטוסי קרב תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל-חיאם ורב א-תלתין שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בארטילריה במרחב חולא להסרת איום.
+מיום האדמה ליום האדם
14:25 31/03/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
ה-30.3.2024 עשוי להפוך בציר הזמן ההיסטורי ליום בו היהודים במדינת ישראל יציינו את יום האדם  ▪  כמעט שישה חודשים לאחר השבת השחורה של השבעה באוקטובר ו-134 חטופים עדיין מוחזקים בשבי, בתוך רצועת עזה
המחאה עלתה מדרגה [צילום: איתי רון/פלאש 90]
+מגש הכסף
13:16 31/03/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
המלחמה הזאת הציפה שוב את השיר, ואת הצורך לומר תודה לגיבורינו המיוחדים, דור הניצחון הנוכחי, שממשיכים את רוח תש"ח  ▪  האומה עומדת למולכם, קרועת לב אך נושמת, לקבל את הנס האחד אין שני של קורבנכם העליון שאין שני לו
משהו משלנו
+איש לא ישרוף את המדינה שלי
12:17 31/03/24  |  חגי לובר   |   לרשימה המלאה
המחשבה על הישראלים השבויים בעזה חותכת את כולנו מבפנים, אך עובדה זו לא נותנת למשפחותיהם זכויות יתר  ▪  אין להם זכות להפר את הסדר הציבורי, להכריז על שביתה או לקרוא למרד  ▪  אם לא תפסיקו, נהיה שם מול האנרכיה - משפחות שכולות, פצועי צה"ל ומשפחות חטופים שחושבות אחרת מכם
הפגנת משפחות החטופים אמש בתל אביב [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+סמוטריץ: קורא לרה"מ לעמוד איתן מול לחצים חסרי אחריות
11:44 31/03/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פירסם (יום א'31.3.24) בטוויטר כי "הדרישה להגמשת עמדות מצידנו במשא-ומתן - גורמת לסינוואר להקשיח עמדות עוד יותר. אני קורא לראש הממשלה לעמוד איתן מול לחצים חסרי אחריות שמסכנים את מדינת ישראל ופוגעים במטרות המלחמה".

"האדם היחיד שאחראי לכך שהחטופים לא חוזרים הביתה הוא הנאצי השפל יחיא סינוואר. כל הלחץ הצבאי והמדיני בארץ ובעולם צריך להיות מופנה אך ורק כלפיו", כתב השר, "כל דבר אחר פוגע בסיכוי להחזיר אותם בשלום ובמהרה הביתה ובניצחון במלחמה. כך גם הדרישה להגמשת עמדות מצידנו במשא-ומתן - כפי שמוכח שוב ושוב, רק גורמת לסינוואר להקשיח עמדות עוד יותר ומרחיקה את החזרת החטופים".

דבריו של סמוטריץ' נאמרים בעקבות הצעת הפשרה לעסקת חטופים שארצות הברית, מצרים וקטר מקדמות בימים הקרובים. ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש המוסד וראש השב״כ ואישר למשלחות מטעמם שני הארגונים לצאת בימים הקרובים לדוחא ולקהיר, עם מרחב פעולה להמשך המו״מ. ככל שיהיו התפתחויות חיוביות בדיונים, יצטרפו דדי ברנע ורונן בר לשיחות. מועד ליציאת הצוות המקצועי למצרים לא נקבע, אך זה יתרחש בימים הקרובים.
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הושג הסכם למגדלי ירקות החממה: פיצוי על אובדן יבול משנת 2023
11:15 31/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יקבלו פיצוי גם על יבול עתידי שנבצרה שתילתו או הטיפול בגידול עקב הלחימה  ▪  לגבי מגדלי ירקות במרחק 7-20 ק"מ, ייבחן מתווה פיצויים עם התאמות נדרשות על בסיס התחשיבים שנקבעו בהסכם זה
[צילום: פלאש 90]
+ח"כ סער: חמאס לא מרגיש בלחץ להגיע למתווה חדש, כי לא מופעל עליו לחץ משמעותי
11:08 31/03/24  |  מירב ארד
יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: ״נושא המתווה לשחרור החטופים תקוע בדיוק מאותה סיבה שהכל תקוע: חודשים ארוכים שבהם הוחלש הלחץ הצבאי על חמאס. חמאס לא מרגיש בלחץ להגיע למתווה חדש, כי לא מופעל עליו לחץ משמעותי.

המשך מלחמה ארוכה, שבלונית ואיטית לא תביא אותו לשם. במצב דברים זה מרשה לעצמו החמאס לתבוע בעצם את חזרתו לצפון הרצועה ושיקום כוחו (השלטוני והצבאי) שם. האמת העגומה היא שללא סיום הדשדוש ושינוי כיוון במלחמה - ישראל צועדת להפסד בה.״

+הנשיא הרצוג: "קורא לכל הציבור לקבל ייעוץ ולא להתבייש לבכות"
10:22 31/03/24  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג נשא דברים במהלך כנס כיפה 'האומץ לדבר על זה - מתמודדי נפש בצל המלחמה' שנערך בירושלים. הנשיא פתח את דבריו ואמר כי "השבר של השבעה באוקטובר הביא טלטלה עצומה לחיינו הקולקטיביים והאישיים. כולנו נאלצנו, ועדיין אנחנו נאלצים, להתמודד, ללמוד מחדש איך לשמור על שיווי המשקל, איך למרות הכאב והחרדות, הפחדים והביטחון הסדוק לעתים, איך ממשיכים לחיות ואיך מקווים לטוב". הרצוג הוסיף, בדבריו כי "מדינה נמדדת ביכולת שלה לדאוג למי שזקוק להגנה ולהושטת יד בשגרה ובחירום. עלינו להעניק למתמודדי הנפש מקום ממשי בשיח הציבורי ובסדר העדיפות הלאומי שלנו".


+מרחב נקי מאזרחים
09:48 31/03/24  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה
עכשיו מובן מה התרחש כאן בתש"ח, עכשיו מובנת הבעיה שעמדה בפני הישוב היהודי המותקף  ▪  מה שקרה בשמחת תורה תשפ"ד מבהיר לחלוטין את ארועי תש"ח ואת התגובה הישראלית בתש"ח
פרעות הערבים בתקופת המנדט [צילום: אריק מטסון/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משטרה באור אדום
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
31/03/24 23:54
2
שלמה המגיב
1/04/24 00:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כחלק ממבצע צה"ל ושב"כ בהובלת אוגדה 162 בבית החולים שיפא, כוחות סיירת נח"ל טיהרו מספר מבנים בתוך בית החולים, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה רבים אשר הוחבאו במתחם.
31/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בשבת האחרונה (30.3) ציין המיעוט הערבי בישראל 48 שנים ליום האדמה. האירועים השנה היו צנועים ומאופקים והתבטאו בעלייה לקברים של 6 ערבים ישראלים שנהרגו אז, בשנת 1976, במסגרת ניסיון של האוכלוסייה הערבית למנוע הפקעת קרקעות באזור הכפרים סח'נין, עראבה ודיר חנא בגליל התחתון.
31/03/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
נער הייתי בשכונת ילדותי וביקשנו גם אנחנו לקיים טקס ביום הזיכרון לכבוד חללי השכונה. בדרכנו שלנו רצינו להיות חלק מהיחד הישראלי, להרגיש שגם אצלנו תרמו לתקומת ישראל. בסניף בני עקיבא קיבצנו את משפחות החללים - שמונה במספר אז - ותושבים שהגיעו לכבד. הכנו קטעי קישור, דגל ופחי זיתים עם אבוקות לאש עבור כל חלל. עד היום לא אשכח את הדמעות בעיני ההורים, כשניגשו כל אחד בתורו להשיא משואה לזכר יקירם שנפל חלל על מזבח עצמאותנו.
31/03/2024  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
איש לא ישרוף את המדינה שלי. נמאס לנו מהאיומים של קיצוניים. כן, גם אם לקיצוניים האלה יש קרובי משפחה בעזה. אתם לא תשרפו את המדינה. זה לא בא בחשבון. ואם צריך להיאבק בכם, אני איאבק. מיליוני אנשים מסתכלים בכם בחוסר אמון, בחוסר הסכמה, בזעזוע, ורק מפני כבודכם, הם שותקים
31/03/2024  |  חגי לובר  |   יומני בלוגרים
קרן הפיצויים - מס רכוש ברשות המיסים ומשרד החקלאות גיבשו מתווה פיצויים ייחודי למגדלי ירקות החממה ובתי רשת במרחק 7-0 ק"מ מהרצועה. לפי המתווה שסוכם, המגדלים יקבלו פיצוי במסגרת המסלול האדום על אובדן יבול בשנת 2023, ועל יבול עתידי שנבצרה שתילתו או הטיפול בגידול עקב הלחימה.
31/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il