עד כמה אומללה ירושלים מעידה התופעה שהחילוניים שלה, אחרי שראו מיהו המועמד החילוני, מקווים שאריה דרעי ירוץ להתמודד על ראשות העיר, לפני שמאיר פרוש ישלוט בה.
כדי שיוכל להתמודד על ראשות ירושלים דרעי יצטרך לבקש מנשיא המדינה את קיצור תקופת הקלון שלו. לא מסובך: כנימוק הוא יוכל לכתוב לנשיא שהוא עומד להתמודד על הכיסא שבמשך שתי קדנציות ישב עליו אהוד אולמרט, ככה שלכיסא הזה סיפורי קלון כבר לא משנים.
ח"כ מאיר פרוש ואביו פוליטיקאי הוותיק והקשיש מנחם פרוש עלו לביתו של עובדיה יוסף לבקש ברכתו ותמיכתו בבחירות. לא דווח אם עובדיה ליטף אותם או סטר להם (לא שיש אצלו הבדל), אבל חבל שהוא לא שאל אותם אם בתמורה לתמיכתו הם יסכימו לקבל איזה 10 ילדות ספרדיות לאחד מבתי הספר האשכנזיים שלהם.
דורות שמשפחת פרוש מעורבת בעסקי דת, משרות בכירות, כסף ציבורי ופוליטיקה של תככים, כשכל אב במשפחה חונך ומלווה את בנו בדרכו לצבירת כוח נוסף. אם נזכרתם במשפחת בורג'ה של ימי הביניים באיטליה, לא לחינם. לכן חבל שעובדיה, שמשפחת פרוש מבקשת תמיכתו, לא הציע לה לעשות ביניהם ברית חזקה יותר: ברית נישואין.
שמשפחת פרוש תסכים שאחד מבניה יתחתן עם בת כלשהי ממשפחת עובדיה יוסף. ברית פוליטית ומשפחתית שתכניס (לראשונה) ספרדיה לבית משפחת פרוש.
אנשים עושים רבות כדי להגיע לשלטון. כשאנרי הרביעי מנאוורה (שהיה פרוטסטנט-הוגנוט) עבר בשנת 1593 לדת הקתולית כדי שיוכל להתמנות למלך צרפת הוא הסביר ש"פריז בהחלט שווה מיסה". תנוח דעתכם. כאן זה לא יקרה. ירושלים לא שווה לפרוש ספרדיה במשפחה.
מי שיוצא מדעתו על מועמדתו של פרוש הוא ח"כ הרב רביץ מדגל התורה. "דגל התורה" היא המפלגה של הליטאים ("המתנגדים") שעה שפרוש שייך לחצרות החסידים, וזה לכשעצמו מקור לשנאה ויצרים. מדובר בסיכסוך היסטורי עתיק שניתן להשוותו רק לסיכסוך הקבוע בין הכלב לחתול מסירטוני וולט דיסני.
מכיוון שאיש לא זוכר את ראשית וסיבת המחלוקת, נרענן את המידע:
הריב הקשה בין "החסידים" לבין "המתנגדים" (שרובם ישבו בליטא ולכן הם נקראים גם "ליטאים") פרץ בגולה לפני כ-200 שנה סביב השולחן הערוך. לא הספר. אלא השולחן. השאלה שעלתה היא מה אוכלים קודם בארוחת הצהרים: את המרק או את הבשר?
כחילוניים גמורים בטח אינכם מבינים את עומק הבעיה, אבל יהודי אמיתי יודע ומאמין תמיד שבכל רגע ורגע, ואפילו בשניה הזו, צפוי המשיח להופיע ולהודיע "עולים לירושלים" ואז כולם, כולל שוכני עפר, קמים בו ברגע ומתחילים ללכת לירושלים.
מכיוון שיכול להיות שהמשיח יגיע בדיוק ברגע שאנו יושבים לאכול צהרים, אמרו החסידים: נאכל קודם את הבשר ורק אח"כ את המרק, שאם יופיע המשיח באמצע הארוחה, נקום מייד משולחן ונעזוב אומנם את המרק, אבל לפחות הספקנו לאכול את הבשר וביטננו שבעה ומלאה לדרך. כך החליטו וכך עשו.
לא, אמרו הליטאים (ומכאן "המתנגדים"). אנו נאכל קודם את המרק ורק אח"כ את הבשר. שאם יופיע המשיח להקימנו באמצע הארוחה, אכלנו כבר את המרק ואילו את הבשר נוכל לעטוף במפית ולקחת איתנו ונאכל אותו בדרך לירושלים". וכך הם נוהגים.
ומאז 200 שנה שהם חובטים אלה באלה, נפרדים בבתי הכנסת ובמוסדות הכשרות שלהם, לא מכירים אלה ברבניהם של אלה, מצביעים למפלגות שונות, לומדים במוסדות חינוך נפרדים, שלא לדבר על שידוכים או נישואים ביניהם.
וכי איך אפשר לחתן זוג שהאישה רגילה ויודעת שמגישים קודם את המרק, בגלל שתיכף מגיע המשיח, ואילו הבעל רגיל ויודע שאוכלים קודם את הבשר כי תיכף המשיח בא? הוא שאמרתי: בעיה של שולחן ערוך.
ולתוך הבעיה הזו אתם רוצים להכניס עכשו גם ספרדיה?