|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

באיזה עולם חי נתניהו?

רה"מ חזר לתמונה השקרית של אוסלו על תהליך שלום ואחווה ורעות עם 'שכנינו' הפלשתינים. כל זה נעשה על-מנת שלא להרגיז את אובמה על ראש הממשלה היה לתאר את המצב באמת
16/06/2009  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
ראש הממשלה באשליה [צילום: AP]

מה היינו אומרים לו נחת בשדה התעופה בלוד ראש ממשלה של מדינה אירופית והכריז: "היהודים אינם אויבי האנושות ואינם משתמשים בדם ילדים נוצרים לאפיית מצות בפסח, הם אנשים טובים". היינו שואלים באיזה עולם של שונאי ישראל חשוכים מתהלך אותו ראש ממשלה עד שהוא חש נאלץ להודיע הודעה כזאת. ראש ממשלה זר לא השמיע הצהרה כזאת, אך ראש ממשלת ישראל ראה לנכון להצהיר כי המתיישבים ביהודה ושומרון אינם אויבי המדינה ואינם אויבי השלום.

ההודעה הזאת בנאום נתניהו משמשת אשנב לעולם של הפקידים והיועצים המקיפים את ראש הממשלה. זה עולם האשליה והמונחים המסולפים של אותו מיעוט קטן בעם שהובס בבחירות לכנסת, אך שולט במדינה ובמרכזי הכוח - באמצעי התקשורת, בבג"צ ובפקידות הבכירה של המנגנון הממשלתי.

מונחים מסולפים

ראש הממשלה מקיים את הדיון מול אובמה תוך שהוא מקבל את המונחים המסולפים של הדיונים מאז ימי אוסלו וקלינטון וברק, ובזה חוסם מראש את הסיכוי להגיע לאבחנה ולהחלטה נכונה.

הערבים מפיצים שקרים בעולם על יוזמת שלום סעודית, והשמאל הישראלי מפיץ מתכון שקרי לשלום הנקרא 'יוזמת ז'נבה'. יוזמות אלה הן מתכונת להתאבדות ישראל. ראש הממשלה חזר לתמונה השקרית של אוסלו על תהליך שלום ואחווה ורעות עם 'שכנינו' הפלשתינים. כל זה נעשה שלא להרגיז את אובמה. על ראש הממשלה היה לתאר את המצב באמת - הערבים לא החליטו לבחור בדרך השלום וחיילינו מסכנים חייהם יום יום בסיכול כוונות הרצח של המחבלים, בעמידה בחירוף נפש במחסומים, במארבים ובפשיטות. ערי ישראל מופגזות מחבל עזה. פעולות הרצח והטבח בהמונים אינן יוצאות עוד מיהודה ושומרון בזכות השליטה של צה"ל באזורים אלה אחרי שיצא מהם בזמן תהליך אוסלו וחזר אליהם, ונאלץ להילחם ולכבשם מחדש במלחמת האינתיפאדה.

תמונת מצב מעוותת

ההצטרפות של ראש ממשלת ישראל ליצירת התמונה האידילית של שלום והתפיסות בזמן שאויבינו רק מגבירים את מאמציהם להשמידנו פוגעת פגיעה קשה ביכולתנו להגן על עצמנו. התמונה האידילית הזאת מחזקת את השקר של התעמולה הערבית על רצונם בשלום ועל ישראל המתעקשת. התמונה הזאת תעורר את כל העולם לראות בנו את התוקפן אם נפעל נגד החמאס בעזה. התמונה הזאת תתאר את ישראל כמפירת השלום אם ייאלץ צה"ל לפעול נגד חיזבאללה בלבנון.

אם האויב אינו מסכן אותנו, יש בידינו הבחירה לחדול עוד מן הצורך להילחם על קיומנו כפי שסיפר לנו יצחק רבין שהכריז 'עייפנו ממלחמה' בימי אוסלו, וכפי שחזר ואמר אהוד אולמרט לפני שהוביל אותנו לעוד שתי מלחמות. מר נתניהו הזיק למעמדנו כאשר הצטרף לתמונה השקרית של אובמה על שני צדדים מסוכסכים אשר בסופו של דבר שואפים לחיות בשלום ורק צריכים להסכים על התנאים ביניהם. תמונה כזאת לא הייתה מתאימה להיטלר ערב מלחמת העולם השנייה כפי ששגה צ'מברלין ושאר מפיסי הנאצים. מדינות האו"ם שהחליטו על החלוקה בשנת 1947 שוב חשבו על פשרה לפתרון סכסוך בין שני צדדים אשר מבקשים לחיות בשלום, אבל הערבים אינם מוכנים להסכים לנוכחות יהודית בארץ ישראל בכל גבול שהוא.

'עם פלשתיני'

מדוע משתמש ראש הממשלה במונח השקרי של סכסוך עם 'העם הפלשתיני' במקום לדבר עם הערבים ועל מדינותיהם. הערבים עצמם אינם מאמינים בקיום עם פלשתיני - לא אש"ף המגדיר עצמו חלק בלתי נפרד מן העם הערבי, לא חמאס המכיר רק באומה מוסלמית אחת, ולא סוריה הרואה בארץ ישראל את סוריה הדרומית. אילו הכירה מדינה כמו סעודיה שאין לה גבול עם ישראל בקיום עם פלשתיני נפרד, איזה סכסוך יש לה עם ישראל? עירק אשר גם תחת שלטון האמריקנים בה לא הכירה בישראל ונמצאת עמה במצב מלחמה - על מה יצאה למלחמה נגד ישראל ב-1948?

הערבים אינם יכולים להצדיק תביעת שטח מישראל. ולכן באו מצדיקי הערבים במערב ובישראל והמציאו נוסחה על עם פלשתיני אשר זקוק לשטח להקים עליו יישות מדינית משלו. הערבים עצמם מעולם לא אמרו כי אך תקום יישות מדינית זאת, יבואו על סיפוקם ויסכימו לקיום מדינה יהודית באיזשהו חלק של ארץ ישראל. תולדות מלחמותיהם בנו מוכיחות זאת וגם אין מחסור בהצהרות שלהן על כונותיהם.

מר נתניהו הודיע כי לא יוקמו עוד ישובים חדשים ביהודה ושומרון. האם יוכלו יהודים לקנות בתים ולהתיישב בערים קיימות - בשכם או בחברון, או הכונה היא להסכים לעקרון הגזעני של הערבים כי אין זכות ליהודים לחיות שם. מה תהיה דעתו של הנשיא אובמה על מי שיאסור על ערבים לקנות בתים ולגור בהם בשיקגו או בדטרויט?

איו"ש - לב הארץ

השטח של אזור יהודה ושומרון של כחמשת אלפים קילומטרים מרובעים והוא אלפית - אחד מאלף - מן השטח אשר בידי מדינות ערב. האם הן מתמידות כיום במצב המלחמה נגד ישראל להגדיל את שטחן בעשירית האחוז? הן רותמות את כל משאביהן ומזניחות את פחות מאת האחוזים של שטחן בעבור השטח של יהודה ושומרון מכיוון שהן רואות בישראל ראש גשר בשירות האימפריאלזם האמריקני ומכיוון שהן מתנגדות מסיבות דתיות לשליטת יהודים על שטח שהיה תחת שלטון המוסלמים. בנסיבות כאלה מה הטעם להצטרף לדיון המעמיד פנים של סכסוך על חלוקת מגרש בין שני שכנים ולעסקות על אלו ישובים מותר לנו להקים ואלו אסור? עבור ישראל, יהודה ושומרון הן לא רק ערש האומה, זה הגם האזור הפורה בלב הארץ, אשר יכפיל את השטח של אזור תל אביב ומרכז הארץ אשר כיום מאוכלס בצפיפות מחניקה של גורדי שחקים. אזור זה הוא גם העתודה היחידה לפיזור האוכלוסיה מסיבות ביטחון, ועדיין בקירבה למקומות העבודה.

מי הם פליטים?

מר נתניהו הודיע כי פתרון 'שאלת הפליטים' יהיה מחוץ לגבולות ישראל. גם כאן נלכד שוב ראש הממשלה במלכודת המונחים השקריים של התעמולה הערבית והחשיבה המעוותת של השמאל הישראלי ו'יוזמת ג'נבה' של יוסי ביילין ואל חוסיני. מה היא אותה שאלה? הרוב המכריע של הערבים שהיו בארץ ישראל לפני הקמת המדינה לא עזבו כלל את תחומי הארץ. חלקם עברו מחלק אחד של הארץ לחלק אחר - מעכו למשל לעזה, מחיפה לג'נין, אחרים עברו למזרח ארץ ישראל - בתחומי ההמלכה ההאשמית. האם צאאצי אותו חלק קטן שעברו ללבנון ולסוריה עדיין נחשבים לפליטים אחר ששים שנה? אזרחים פליטים במלחמה חוזרים למקומותיהם עם סיום המלחמה. אבל הערבים המשיכו במלחמה הזאת כבר ששים שנה - הבנים והנכדים צריכים להיות מיושבים בארצות מגוריהם כיום. עשרים וחמישה מיליון ערבים אשר לפי הערכה עברו לאירופה זוכים לאזרחות לאחר ארבע שנות מגורים בארצות שהיגרו אליהן.

השאלה היותר קשה היא גורל תושבי 'מחנות הפליטים' בעזה ובשומרון. הגדרתם כפליטים - בזמן שנשארו באותה הארץ ורק עברו מעיר אחת לשנייה - חושפת את השקר בטענה על 'עם פלשתיני' ועל 'לאומיות פלשתינית'. הם פליטים כי עזבו את בתיהם ואת עריהם וכפריהם והתושבים של המקומות שעברו אליהם אינם רואים בהם בני עמם ה'פלשתיני' כמוהם אלא זרים, והקצו להם 'מחנות' מחוץ לערים ועד היום מפרידים ביניהם ובין שאר התושבים.

ישראל מייצגת מגורשים ממדינות ערב

ראש הממשלה הזכיר את ההישג של ישראל שקלטה מאות אלפי פליטים ממדינות ערב. אין אנו זקוקים למחמאות ממדינות ערב על הישגינו. ראש הממשלה שוב המעיט בהכרה בזכויותינו וניסה לשוות לדבריו גוון מפויס. ישראל היא מדינתם של היהודים שגורשו ממדינות ערב בתהליך רדיפה גזעית בזמן שהיו אזרחים שלווים ומועילים, ולא היו צד במלחמה בניגוד לערבים בארץ ישראל.

מדינת ישראל היא הזכאית לתבוע ממדינות ערב לא רק את השבת הגזלה של הרכוש היהודי, אלא גם פיצוי על הרדיפה והגירוש. כאשר מבקשות מדינות ערב החזרת ערבים לבתיהם ביפו ובעכו והקמת מדינה ערבית שבירתה ירושלים - האם זכותנו נופלת לתבוע אזור יהודי בעירק ושליטה בבגדד, העיר אשר הקהילה היהודית הייתה הקהילה הגדולה ביותר בה?

תושבי המחנות ליישובי קבע בסוריה

ישראל, אשר אוכלוסייתה היא של פליטים שברחו מארצות ערב, אינה יכולה להתבקש לקלוט את תושבי מחנות הפליטים שהוקמו עקב פלישת הצבאות הערבים לארץ ישראל. הפתרון לקשיים של שוכני מחנות הפליטים חייב להיות מחוץ לתחומי ארץ ישראל המערבית. הן במזרח ארץ ישראל והן במרחבים העצומים של סוריה. האיחוד האירופי וארצות הברית, ושאר המדינות התורמות אשר התחייבו לשלם מיליארדי דולרים לשיקום חייהם של תושבי עזה, רק יחזקו את חמאס וינציחו את השנאה למערב אם יבנו בתים בעזה. במקום זאת, יוכלו לתרום תרומת אמת לשלום ולהטבת חיי תושבי המחנות אם יפנו אותם מחוץ לעזה הצפופה, ויפעלו לבנות להם בתים בסוריה על שטחיה העצומים הריקים מתושבים ואשר ערביי ארץ ישראל משתייכים אליה מכל בחינה תרבותית והיסטורית ולשונית.

עשרות מיליוני ערבים היגרו לארופה ולאמריקה לבנות להם חיים חדשים. מיליוני עירקים היגרו מעירק לסוריה ולירדן. הרבה מן הנוצרים של ארץ ישראל ברחו מאימת השלטון של ערפאת לאוסטרליה ולאמריקה. תושבי עזה אינם רואים עצמם קשורים למקומם, ואם תינתן להם ההזדמנות להיטיב את חייהם ולחיות בקרב עמם, ישמחו בה. זאת תוכנית השלום שעל ישראל להציג לדעת הקהל בעולם ולממשל האמריקני.

תאריך:  16/06/2009   |   עודכן:  16/06/2009
ד"ר אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
באיזה עולם חי נתניהו?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבנר צפוני
16/06/09 17:53
2
אברהם שלום
16/06/09 17:54
3
אלטע קאקער
16/06/09 18:08
4
דניאל סבלדי
16/06/09 21:51
5
גל גולדברג
16/06/09 23:55
6
ד"ר רון בריימן
17/06/09 01:04
7
שרון הראל
31/08/09 20:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סעיף 8 לחוק יחסי ממון מפרט את הסייגים לחלוקה מאוזנת של הרכוש במקרה של פירוק המשפחה. מוקד הסעיף הוא מתן סמכות, הנראית על פניה כבלתי מוגבלת, לבית המשפט או לבית הדין הדן במקרה, להחליט על-פי מגוון השיקולים המונחים לפניו – להפר את האיזון בחלוקת הרכוש.
16/06/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
"מחסומים" רבים לשלום באזורנו, ההסברים שונים ותלויים לא אחת בהשקפתו האידיאולוגית של המתבונן. רבות מדובר ב"מחסום המנטאלי" לשלום בין שני הצדדים, בפער התרבותי בין ישראל כחברה מערבית-חילונית לבין החברה הערבית-הדתית השקועה "הרחק מאחור", באיבה המוסלמית הבסיסית לקיומה של מדינת כופרים יהודית ב"לב העולם הערבי", בהעדר דמוקרטיה וחופש אצל שכנינו, וכמובן - בהתנגדות הישראלית לפתרון שמתבסס על "חזרה לקווי 1967". "מחסומים" אלה ואחרים גוררים דרישות "בלתי אפשריות" של כל צד מהאחר - החל מ"זכות השיבה", בעיית ירושלים, פירוז, שליטה במרחב האווירי ועוד.
16/06/2009  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
בתקופה קשה זו, שהמיתון הופך מיום ליום לנחלת הרוב, סבורים אני ורעייתי, כי רכישה אידיאלית היא רכישה של מוצר שהוא גם איכותי וגם זול. אבל מאחר שקשה לנו לדעת בדיוק מהו איכותי וזול, סברנו כי עלינו להיוועץ, אפילו טלפונית, עם ג. יפית, הלא היא יפית גרינברג-ארד-מימון.
16/06/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
שלום משה,
16/06/2009  |  יורם דורי  |   מאמרים
מעבר לדירה חדשה עלול להיות סיוט אם לא מבצעים זאת בצורה יעילה, חכמה ונכונה. מעבר דירה הוא פרויקט סבוך לצעירים, למשפחות, למשפרי דיור ועוד. מלבד מציאת מוביל אמין בעלות סבירה, דורש המעבר גם אריזת הרכוש, העברתו ללא תקלות, פריקת הארגזים וסידור הבית. לאלו, מצטרפות משימות מעיקות נוספות כגון צביעת הדירה הקודמת וניקיונה, תיקונים הכרחיים בדירה החדשה ושינוי כתובת המגורים בשלל גורמים ומוסדות.
16/06/2009  |  יובל אטד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
זוכה המג"בניק שהרג ערבי  /  רותי אברהם
מיטשל נפגש עם אסד: "תנאים חדשים למגעים"  /  מחלקה ראשונה
ארה"ב תמנה שגריר בדמשק  /  מאיה שני
כנגד שני מכחישי שואה  /  נרי אבנרי
אני שמאלני  /  גיא חזן
הנאום שאיש לא ינאם  /  אורי נטע
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il