|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
העצרת האחרונה בכיכר רבין במלאת 15 שנה לרצח [צילום: AP]

כיכר המסיתים

מדי שנה מבטיחים לנו שהעצרת השנתית לזכרו של יצחק רבין ז"ל תהיה א-פוליטית ובלתי מסיתה, ומדי שנה חוזרות הפוליטיקה וההסתה לכיכר אז מה הפלא שלמעלה ממחצית מבני העם הזה מדירים עצמם ממנה?
03/11/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות
הבמה הזו, שנכבשה בידי השמאל הקיצוני, ההזוי והמשיחיסטי, משמשת לסילוף מורשתו האמיתית של רבין, ולהשתלחות חסרת-תקדים כלפי יותר ממחצית מן העם היושב בציון

   עידן יוסף
פרס למשתתפי עצרת השמאל: גורל האומה גם בידכם

הקומיסר יאיר גרבוז ועצרת הבריגדות האדומות
דוד מרחב
העצרת שנערכה בכיכר רבין מוכיחה שוב עד כמה השמאל איננו כשיר לשוב לשלטון. השמאל הישראלי של נובמבר 2010 הוא אוטופי יותר, קיצוני יותר, אלים יותר. התמנון השמאלני, עם זרועות כמו 'הקרן החדשה לישראל', מופיע היום כגורם החותר תחת השלטון והלגיטימיות שלו
לרשימה המלאה

השבוע, ביום שישי הקרוב, ה-5 בנובמבר, יצוין ה'איסרו חג' שלאחר ימי 'חול המועד' החדש – רצף של ימים, שראשיתם ביום השנה העברי לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, י"ב במרחשוון, ואחריתם ביום הזיכרון האזרחי לרצח, ה-4 בנובמבר, המוקדשים כל כולם, יותר מאשר לזכרו של ראש הממשלה שנרצח בידי בן עוולה, למתקפה שנתית פוליטית כנגד הציבור הדתי-לאומי בפרט ועל מחנה הימין בכלל.

כבר אפשר, אם כך, להתרומם מתוך הבונקרים. זה לא אומר שמדי פעם לא ישגר במרוצת השנה עוד איזשהו איש שמאל הזוי את האשמותיו המקושקשות כלפי ציבור גדול וחשוב בישראל, על אודות "ההסתה המאורגנת", ו"הרבנים שהתירו את הדם" (מפליא שעד היום, לאחר שאפילו את העוזרת הפיליפינית של אהוד ברק הצליחו לאתר, טרם נמצאו לא הרבנים הללו ולא מארגני ההסתה, פרט לאבישי רביב, המסית והמדיח, אשר משוחרר מאז הרצח הנורא, מכל אחריות אישית לפרובוקציות שחולל בשליחות המחלקה האנטי יהודית בשב"כ). מכל מקום, כבר אפשר לנשום בארץ הזו, מבלי שיאשימו אותך באחריות ו/או בשותפות ברצח רבין.

ואחר-כך עוד מעז השמאל הקיצוני לבוא בטענות כלפי הקהילות הדתיות והחרדיות, ולשאול בציניות מושחזת, מדוע בעצם לא רואים יותר כיפות שחורות וסרוגות בעצרת המרכזית בכיכר העיר. כאילו שלא ברור להם, למארגני העצרת, שהבמה הזו, שנכבשה בידי השמאל הקיצוני, ההזוי והמשיחיסטי, משמשת לסילוף מורשתו האמיתית של רבין, ולהשתלחות חסרת-תקדים כלפי יותר ממחצית מן העם היושב בציון, שבחושיו הבריאים דוחה את הסילוף ובז להשתלחות.

הסילוף וההשתלחות
רבין הבין כי ערפאת מוליכו שולל [צילום: AP]

נתחיל בסילוף. רבין לא היה בעד שלום בכל מחיר, ובוודאי לא במחיר קירוב בסיסי הסקאדים והגראדים ללב המדינה. רבין התנגד בכל נימי נפשו להקמת מדינה פלשתינית, ובוודאי לחלוקת ירושלים. רבין הבין בחודשי חייו האחרונים, שרב-המרצחים יאסר ערפאת מוליך אותו שולל, ולכן שָקל להתנער מהסכם אוסלו ולהשליכו בתיעוב לפח האשפה של ההיסטוריה.

וההשתלחות, גם היא חוגגת מדי שנה. בדייקנות של שעון שווייצרי קמים בכל שנה מסיתים מטעם עצמם, שוחרי מדנים, המטילים על הימין כולו, את האחריות לרצח המשולש: רצח רבין; "רצח השלום" - כאילו שאילו חי רבין עימנו, כבר היינו חיים היום בגן-עדן של שלום, ונהנים לשבת תחת הגפן והתאנה בחברת סרבני השלום הפלשתינים; ו"רצח הדמוקרטיה" - כאילו שרבין, שהעביר את אוסלו בכנסת בקולות הערבים ולאחר קניית קולות באמצעות מיצובישי, בניגוד להתחייבות בבחירות לא לנהל משא-ומתן עם אש"ף, ושהמציא את הביטוי 'ללא בג"צ וללא בצלם', היה באמת סמל הדמוקרטיה.

כדי להוציא מלבם של ספקנים, חשוב לחזור ולהדגיש בכל התוקף, כי אין הדברים הללו אמורים לגבי עצם החובה הלאומית ואפילו הדתית, להעלות את זכרו של יצחק בן רוזה ונחמיה ז"ל ביום הירצחו בידי רוצח נקלה וחסר-דעת, שראוי לו שיירקב בכלאו עד יום מותו - לא רק בגלל עצם הרצח הנתעב, שקשה למצוא מילים להגדרת חומרתו; אלא גם מפני שהכדורים ששיגר מאקדחו (לא ניכנס כאן לתיאוריית הקונספירציה, שיגאל עמיר עצמו דוחה אותה בעצם הודאתו) סירסו את מחנה הימין למשך עשרות שנים (למשל ההשלמה השקטה עם פשע הגירוש מגוש קטיף, שלא היה עובר בשקט ועם כמעט הסכמה של קרבנות הגירוש להגלייתם, אילמלא הרצח).

השמאל כבש את הכיכר
יאיר גרבוז. פוליטיקאי מוסווה [צילום: ערוץ 2]

לֵךְ לךָ לבחירות, מר גרבוז, השמע בחוצות את דעותיך הקיצוניות שמאלניות (שרבין, על-פי כל הפרמטרים, היה דוחה בבוז ומתוך גועל נפש), וכמאמר הסלוגן המסחרי: "ושהרוב ינצח"

אתם, המארגנים, שהינכם באמת ובתמים שוחרי זכרו של רבין, מפספסים בכל שנה. אתם מבטיחים בנקיטת חפץ שהפעם העצרת לא תישא אופי פוליטי, אבל בפועל – וזה מה שקרה במוצ"ש – ההתכנסות הפכה לכיתתית, על-פי עדותו של שופר השמאל הקיצוני 'הארץ' (31.10.10): "הכיכר נשטפה בדגלי 'השמאל הלאומי', 'יוזמת ז'נווה', 'הקרן החדשה לישראל' ו'ישראל חופשית'... המחנה הזה מייחל לא רק למנהיג, אלא גם למפלגה חדשה שתפציע סוף סוף". (כן, כן, אנחנו משערים שתשיבו ברוב התחסדות: שיבואו גם ארגונים אחרים, כולל מן הימין, ויניפו דגליהם; אבל הרי אתם יודעים היטב שבריוני השמאל שבכיכר יגרשו אותם החוצה, וכבר היו דברים מעולם).

וגם על המיקרופון השתלט לפחות פוליטיקאי-מוסווה אחד. היה זה שמאלן ידוע, יאיר גרבוז, שהקדיש חלק ניכר מתוך 13 הדקות של נאומו, להסתה ולתקיפת הימין. "גרבוז דיבר", התפייט והתמוגג מנחת, "על מקום אובדני שאיבד את שפיותו, על עריצות שלטונית של חבורת נפוליאונים, על הורסי ציבור, על ההשחתה והניוון, על מדינה גזענית ועל ראש ממשלתה שאיבד קשר עם העולם". כך הבין אפילו 'הארץ' את העצרת, שדוּוחה לכל רוחב אחד מעמודיו הקדמיים, תחת הכותרת: "להתגייס כדי שהרוע לא ינצח". זה לא פוליטי, רבותיי המארגנים? זוהי, רבותיי, מורשת רבין?

בקיצור, שמענו שם בכיכר נאום בחירות פוליטי אופוזיציוני פאר-אקסלנס, שמקומו בעצרות הבחירות, ולא מעל בימת העצרת הממלכתית, שמן הסתם ממומנת גם בכספי המדינה, לזכרו של מי שכל עם ישראל מתאבל על גדיעת חייו בלא עת, ביד זדונית. לֵךְ לךָ לבחירות, מר גרבוז, השמע בחוצות את דעותיך הקיצוניות שמאלניות (שרבין, על-פי כל הפרמטרים, היה דוחה בבוז ומתוך גועל נפש), וכמאמר הסלוגן המסחרי: "ושהרוב ינצח".

אבל גרבוז לא יעשה זאת, מפני שהוא יודע בדיוק כמה הוא שווה – לא יותר משלושה מנדטים. סיעה שמחמת גודלה העצום, מסוגלת להתכנס בתוך תא טלפון ציבורי, ועוד להותיר בו מקום למזכירה ולדובר. העם דוחה שוב ושוב את התנשאותו האשכנזית-שמאלנית ואת דעותיו הנפסדות והבלתי קבילות עליו בעליל, ומסרב ללכת לאובדנו אחר החלילנים החדשים מהמלין. אבל גרבוז וקומץ חבריו ממשיכים בחתרנות הבלתי נלאית (עוד המצאה לשונית של רבין ז"ל). ולמה שלא יעשו זאת כשמספקים להם במה, חינם אין כסף?

תסכוליהם של גרבוז וחבריו מובנים. אבל האם זה מצדיק את רמיסת זכר רבין והפיכת ההתכנסות בכיכר לעצרת הסתה פוליטית? מה גם שאילו זכה רבין ז"ל לחיות עימנו כיום, היה הגרבוז הזה יוצא גם נגדו, מן הסתם, בחימה שפוכה, ומאשימו בפספוס השלום ושאר האשמות הזויות שכאלה.

כשזכרו של רבין מנוכס על-ידי השמאל הרדיקלי, והופך לסחורה פוליטית קיצונית, אין פלא שמספר משתתפי העצרת הולך ומצטמק משנה לשנה, ושהמארגנים שוקלים להימנע מעריכת העצרת בשנה הבאה. אולי, בעצם, הם צודקים: למה להם לספק בימת חינם למסיתים למיניהם ולהופכי עצרת הזיכרון, לבמה פוליטית אופוזיציונית???

תאריך:  03/11/2010   |   עודכן:  03/11/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיכר המסיתים
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נגד מחנה הימין
3/11/10 11:21
 
ירון זכאי
3/11/10 14:27
 
ובגועל נגד הימין
3/11/10 15:11
 
מומו
4/11/10 10:10
2
בגוף העם היהודי
3/11/10 12:26
3
לבוא עם גרזנים
3/11/10 14:32
 
סער
3/11/10 19:28
4
יוסלביץ
3/11/10 14:46
 
לא יום אחרי הרצח
3/11/10 19:35
 
יוסלביץ
10/11/10 09:57
5
סער
3/11/10 19:24
6
פלג ספקטור
3/11/10 19:41
 
מנחם רהט
10/11/10 10:04
7
מהפך 77
3/11/10 21:27
8
אין להירתע מפני צ
4/11/10 02:29
9
קורןנאוה טבריה
4/11/10 05:43
10
רועיghghghghghg
4/11/10 08:20
11
פולי
4/11/10 09:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתחילת אוקטובר פורסם סרטון וידאו המתעד חייל הרוקד ליד עצורה פלשתינית אזוקה ואשר עיניה מכוסות. דובר צה"ל מסר, כי "בעקבות הפנייה והצפייה בסרטונים הורתה הפרקליטות הצבאית לפתוח בחקירת מצ"ח וכך יעשה בכל מקרה בו יהיה חשד להתנהגות דומה גם בעתיד. בצה"ל מגנים פעילות מסוג זו שמוצגת בסרטונים, פעלו ופועלים למגרה באמצעות תדרוכים הניתנים לחיילים, הנחיות מפקדים, פקודות הצבא וענישה במקרה הצורך. הסרטונים אינם מעידים על הכלל, אלא אך ורק על היוצא מן הכלל".
02/11/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
"הישג לעובדים", "הישג למשק" – כך ההסתדרות, כך האוצר (בהתאמה) ביום ג' (2.11.10), היום בו הגיעו שני הצדדים להסכם שכר חדש בשירות הציבורי לשנת 2009 עד מחצית שנת 2012. שני ההישגים הללו הביאו להישג שלישי: השביתה הכללית בשירות הציבורי שהייתה אמורה לפרוץ באותו יום ג', ללא הגבלת זמן, בוטלה דקות לפני המועד המתוכנן לתחילתה.
02/11/2010  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
בעוד הבורסה המקומית רושמת שיאים חדשים, הבורסות בוול סטריט נמצאות הרחק מאחור. קצת נתונים:
02/11/2010  |  גיא חזן  |   מאמרים
מזה מספר חודשים, לאחר מאמצים בלתי-נלאים של שנתיים-שלוש, נמצא המפיק והבמאי הישראלי מנחם גולן בפראג, בעבודות הכנה לסרטו הבינלאומי החדש "הקיץ האחרון בבאדנהיים" – לפי נובלה של הסופר זוכה פרס ישראל אהרן אפלפלד.
02/11/2010  |  שאול דישי  |   מאמרים
עונת החמסינים עדיין לא הסתיימה, אבל החורף כבר עומד בפתח. להורים עם תינוקות וילדים קטנים החורף הוא מקור לדאגה וחרדה. עדיין זכר התמונות של המרפאות הצפופות, מחלקות הילדים העמוסות בתינוקות חרוט בזיכרונם. האם יש דרכים למנוע? האם יש דברים שכהורים עלינו לדעת ולהיות מוכנים? האם קיימים סימנים מוקדמים שעלינו לשים את הדעת?
02/11/2010  |  פרופ' שמעון רייף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il