|
אורי מילשטיין
במציאות האנושית יש רק מערכות המורכבות מחלקים; איומים פנימיים משפיעים על אנשים יותר מאיומים חיצוניים; תפקיד האידיאולוגיה הוא לשכנע את האנשים לסכן את שרידותם למען שרידות העם והמדינה;...
|
|
|
עידן יוסף |
|
|
|
ד"ר אופיר וינטר, צבי לב
הנתונים הרשמיים מדברים על שיעור הידבקות נמוך במצרים, אך רק מעטים מאמינים להם ההשלכות העיקריות של הקורונה הן כלכליות ועלולות להיות קשות וארוכות טווח ישראל יכולה לסייע לנוכח האינ...
|
|
|
עודד ערן |
מדינות ערב נפגעו קשות בחמישה מקורות הכנסה; התאוששותן תלויה בגורמי חוץ ולכן אינה מובטחת המשבר הכלכלי עלול להיות מתורגם לחוסר יציבות פוליטי ישראל עלולה להיחשף לסכנות חדשות-ישנות,...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
עורך דין רועי בלכר, (נולד: 1970) עורך דין ישראלי. שותף מייסד במשרד עורכי הדין KRB.
|
|
|
|
|
קומיקאי, שחקן גורי אלפי (נולד: 18 בספטמבר 1976), ישראל. קומיקאי, שחקן, זמר, במאי ויוצר טלוויזיה ישראלי.
|
|
|
|
|
שחקנית מגי אזרזר (נולדה: 10 בספטמבר 1986), שחקנית ישראלית. שמה המלא: מרגלית אזרזר סבג.
|
|
|
|
|
וייוותר יעקב לבדו תחת מתקפה עולמית
|
|
גם הפעם, המאבק יימשך עד שיעלה אור היום [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
עם פתיחת המו"מ עם הפלשתינים, מתנהל מסע תקשורתי חסר-תקדים, ואנו במצב של "וייוותר יעקב לבדו". הלגיטימיות שלנו, זכות ההגנה העצמית שלנו וגם זכותנו להגדרה עצמית כמדינה יהודית מוטלות בספק
▪ ▪ ▪
יהודים לאורך הדורות ניסו למצוא הד בפרשת השבוע למצבנו הלאומי. פרשת השבוע שלפנינו היא פרשת "וישלח", ובשִיבה של יעקב לכנען מתרחש מאבק קשה שבו נותר יעקב לבדו.
אנו קוראים פסוקים מסתוריים על מאבק במעבר היבוק בין יעקב לבין דמות מסתורית. חכמינו ראו בסיפורי התורה מעשה אבות סימן לבנים, ואנו חווים בימים אלה שוב את בדידותו של יעקב, של עם ישראל.
הפסוק אומר: "וייוותר יעקב לבדו וייאבק איש עימו עד עלות השחר" [בראשית ל"ב, 24]. מתברר שהאפלה מקיפה אותנו גם עכשיו, שהמאבק מתרחש שוב. אנו עומדים במאבק קשה על הלגיטימיות של מדינת ישראל בתוך מדינות העולם ובתוך משפחת העמים, ויש ערעור על זהותנו כעם.
העולם המערבי, שחש רגשות אשם עקב השוֹאה, נגמל מרגשותיו לאחר שהעם הבזוי שסבל גלות ורדיפות שיקם את עצמו וביסס את ריבונותו במולדתו. בריטניה, האמונה כמו המערב כולו על תרבות התנ"ך, היא זו שנתנה לנו את "הצהרת בלפור" (2 בנובמבר 1917) והיא זו שהובילה את חבר הלאומים להעניק לה מנדט, כדי להכשיר את הארץ להקמת מדינה יהודית, מתוך הכרה ב"קשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל". מתברר שהאמת אינה פחדנית, והדיפלומטים של אז לא חששו לנסח דברים אלה, בדייקנות כזו. חבר הלאומים הגדיר את המטרה בצורה ברורה: העם היהודי "מקים מחדש את ביתו הלאומי בארץ".
לא היה תקדים לכך עד אז, שעם גולה חוזר למולדתו. היהודים יצרו תקדים זה פעם שנייה: פעם ראשונה בימי שיבת ציון (בית שני), בעקבות הצהרת כורש. ופעם שנייה התחולל הנס, בעקבות הצהרת בלפור והמאבק של התנועה הציונית להקים מחדש את הבית הלאומי בארץ ישראל, נחלת אבות.
חבר הלאומים הכיר בזכויות הלאומיות של העם היהודי וכך גם האו"ם, בהחלטת החלוקה (כ"ט בנובמבר 1947). הימים עתה ימי נובמבר המזכירים לנו גם את ההצהרה וגם את החלטת האו"ם.
ועתה, עם פתיחת המו"מ עם הפלשתינים, מתנהל מסע תקשורתי חסר-תקדים, ואנו במצב של "וייוותר יעקב לבדו". הלגיטימיות שלנו מוטלת בספק בשנים האחרונות, זכות ההגנה העצמית שלנו מוטלת בספק, וגם זכותנו להגדרה עצמית כמדינה יהודית.
המאבק יימשך עד עלות השחר, ויעקב ימשיך להיאבק להכיר בו כ"ישראל", כמדינת לאום. בסופו של המאבק התנ"כי, נותר יעקב צולע על ירכו, אך מנצח במאבק. והוא כופה על יריבו לברכו. הברכה היא: ההכרה בו כ"ישראל". מאז שיבתנו, איננו חזקים בחומר ובכוח, כמו המדינות המקיפות אותנו המתחמשות ללא הרף וגם מתגרענות. אך עודנו מאמינים שניצחנו בכל המאבקים גם בכוחה של הרוח, ואל נשכח את נבואתו של זכריה (מומלץ לעיין בפרק ד', 6, למי שאינו מכיר).
כמו בימי קדם, גם הפעם המאבק יימשך עד שיעלה אור היום, ואנו לא נרפה עד שייקבע בבירור: "לא יעקב ייאמר עוד שמך, כי אם ישראל" [בראשית ל"ב, 28], ממש כמו בתנ"ך. ניאבק על הגדרת זהותנו, על מעמדנו כעם יהודי, כעם ייחודי במשפחת העמים.
תאריך:
|
14/11/2010
|
|
|
עודכן:
|
15/11/2010
|
|
בלפור חקק
|
וייוותר יעקב לבדו תחת מתקפה עולמית
|
|
|
כותרת ההודעה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
|
פורום: ישראלי-ערבי
|
כתוב הודעה
|
|
+
|
|
אא
|
4/02/20 03:18
|
|
|
|
יהודה דרורי
|
5/04/20 18:25
|
|
|
|
במבה
|
19/04/20 01:22
|
|
פורום: ישראלי-פלשתיני
|
כתוב הודעה
|
|
+
|
|
אא
|
15/02/20 05:33
|
|
|
|
ויחזור לארהב
|
7/03/20 16:49
|
|
|
|
הפולש הירדני
|
5/04/20 20:46
|
|
+
|
|
ישעיהו א
|
13/02/20 07:36
|
|
+
|
|
וישר לקציעות
|
28/01/20 23:51
|
|
|
|
מוטי1
|
29/01/20 10:01
|
|
|
|
חפטליהו פסטולקין
|
6/02/20 14:30
|
|
+
|
|
כוכי
|
27/01/20 14:40
|
|
+
|
|
יס-מן
|
27/01/20 13:17
|
|
הדיווח האובססיבי בכל הרשתות, בכל השעות, על הרצח המזוויע של האם החונקת את שתי בנותיה, בליווי תמונות, מראות והסברים, יצר אווירה קשה לעיכול. וכדי להעצים את הרוע טרחו כל הרשתות, בליווי תוכניות לוויין למיניהן, לערוך סקירה היסטורית של כל מעשי רצח הילדים בשנים האחרונות, בליווי תמונות והסברים. ברור לכולם, שהמראות הקשים יוצרים אווירה חברתית וביתית קשה לצפייה. ברור גם, שילדים מכל הגילאים נחשפים למראות ולמעשים, והאפקט שזה משאיר עליהם קשה להבנה ולתוצאות עתידיות פסיכולוגיות אפשריות.
|
|
|
אין שום דבר חדש בחוצפה הישראלית; רק שלאחרונה, קורים דברים שממקמים את רמת החוצפה בגבהים שכמעט שלא ראינו כמותם. אנחנו כבר מורגלים שהכל מותר: בפוליטיקה, בטלוויזיה, בחשיפה, בהבעת דעה, בשכר מנהלים, בחוצפה של בעלי ממון וכולי וכולי. אבל החוצפן התורן הוא יצחק תשובה, שהופיע בפריים טיים והודיע לעם ישראל: "אני קורא לאזרחי ישראל, אל תתנו לדבר הזה לקרות. אני מאמין שהשכל הישר ינצח בסוף".
|
|
|
|
|
|
בהמשך למאמר, "לא הרכילות הרגה את העיתונות, היא מתה משעמום", אפשר להוסיף: "ופייסבוק יושיע אותה". אוצר בלום של "סיפורים" שלמים, כאלו שיש בהם התחלה-אמצע-וסוף, זמין לכל עיתונאי המוכן להציץ מדי יום בפייסבוק.
|
|
|
מלחמת סיני ב-1956 הייתה פרשת דרכים מדינית-צבאית בחיי המדינה הצעירה, לא רק עקב העובדה שהמלחמה הזו הייתה סימן למלחמות הבאות, אלא בעיקר עקב הכנסת "אלוהי ההבטחה" לשיח המדיניות הישראלית. בעקבות מלחמת סיני, "אלוהי ההבטחה" הרקיע לשחקי ההכרזה על הקמת "מלכות ישראל השלישית" בנאום נרגש וחגיגי של דוד בן-גוריון מעל דוכן הנואמים במשכן הכנסת.
|
|
|
|
|
|