|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ה"פיוס" בזירה הפלשתינית - מבט אחר

המסר המרכזי העולה מ"הסכם הפיוס" הוא מתן גושפנקא למהלך השתלטות של החמאס על הרשות הפלשתינית, גם אם אין המדובר ביישום העניין הלכה למעשה בטווח המיידי. במשתמע, עיצוב מחודש של צביונה של ההנהגה הפלשתינית באופן האמור להוביל ל-SENIORITY של תנועת החמאס, על כל המשתמע מכך
01/05/2011  |   רפאל בוכניק   |   מאמרים   |   מלחמת אחים ברשות   |   תגובות
החמאס והפת"ח. גושפנקא להשתלטות על הרשות הפלשתינית [צילום: AP]

הקמפיין המתוזמר של גורמי שמאל ישראלים, פרטיים וממוסדים, הקורא לראש הממשלה לנקוט יוזמה מדינית "של הרגע האחרון" , שאלמלא כך, אנו עלולים להיקלע לאיום קיומי, כדבר הנובע מהסיכון להפוך ל"מוקצים מחמת מיאוס" בעולם, הולך ומתעצם בימים האחרונים. ממש כאילו היו אלה ימים של שיגרה במזה"ת, סוברים גם מי שנשאו בתפקידי מפתח בזרועות הביטחון שלנו, כי "אם לא עכשי , אימתי", ולא רק למהלך מדיני בזירה הפלשתינית הם מכוונים דבריהם.

לשמוע ולמאן להאמין ממש דווקא עכשיו. זהו העיתוי האידיאלי לאוץ אל זרועותיו של הרודן בשאר אל-אסד או להתרפס בפני אבו מאזן, כך הם סוברים! ומה ברקע? איום "הכרזת העצמאות" הפלשתינית במעמד העצרת הכללית של האו"ם בחודש ספט' 2011. באחת מתקבל הרושם כי ישראל מאבדת את ביטחונה העצמי על-אף עליונותה הצבאית המובהקת , נתפסת לסוג של פאניקה וחרדה לגבי "היום שלמחרת".

כל זאת כאשר העולם הערבי כמרקחה, מאות אזרחים ערביים נרצחים מידי שבוע בידי אחיהם והעולם שותק; משטרים ששימשו "ספינת דגל" של האינטרסים המערביים קורסים או מצויים בסכנת קריסה, ומקורות הנפט של העולם החופשי במפרץ הפרסי, נתונים לסכנות של ממש. גם מי שאינו נמנה עם גורמי ההערכה בישראל לא יתקשה להסיק כי טרם נאמרה המילה האחרונה ב"צונאמי" הפוקד את העולם הערבי, וכי גם הזירה הפלשתינית אינה חסינה מפני גלי ההדף של סופה זו.

הגם שאיש בצידנו אינו מבטל מעיקרם את הסיכונים הטמונים ב"מבחן ספט' 2011", הרי שמכאן ועד למסע מתוכנן ומהלך אימים , עד כדי טיפוח דימוי של של תסביך "מצדה", מתקיים מרחק רב.

אין ספק כי מחדליה של מדינת ישראל בכל הקשור להזנחה הפושעת של מימד ההסברה, והפקרת הזירה הבינ"ל לתפלול המושכל והאינטנסיבי של המערכת המדינית הפלשתינית, לצד ניהול חובבני של פעולות צבאיות דוגמת מבצע "עופרת יצוקה" ופעולת ההשתלטות המסורבלת על משט ה"מרמרה", הזריקו תשומות שליליות לדימויה של ישראל, על כל המשתמע מכך. הצמרת המדינית בצידנו לא הפנימה את המשקל הסגולי של מסע הדה-לגיטימציה שהובילה הרשות הפלשתינית בגיבוי של גורמי שמאל ישראלים, גם הפעם מתוך גישה נאיבית של "צדק היסטורי" ...

הסכם הפיוס בין הפת"ח לבין החמאס אשר כמו "נפל כרעם ביום בהיר", ראוי לבחינה יסודית, לא רק מעצם ה"הפתעה המודיעינית" שחולל מהלך זה, אלא בעיקר בהיבט השלכותיו ומשמעויותיו לטווח המיידי והארוך. שטף דברי הפרשנות שנזרקו לחלל האוויר, לצד הבעת ספק באשר ליכולת המעשית של שני הצדדים לממש הסכם לאחדות השורה הפלשתינית, היו בצידנו כאלה שייחסו משקל מהותי למהלך זה, שכן, לכאורה, נשמט עתה טיעון מרכזי ישראלי בארגומנטציה המטילה ספק בתוחלתו של הסכם עם מחצית העם הפלשתיני.

מבט אחר על הארועים הדרמטיים בזירה הפלשתינית עשוי להציף "שורה תחתונה" מדאיגה לא פחות מבחינתה של ישראל ; על-פי תיזה זו , הסכם הפיוס בין פתח לבין החמאס משקף היערכות למימוש בפועל של "הפיכה מלמעלה" בזירה הפלשתינית, כתולדה של המהפך הפוליטי במצרים. המעורבות הנמרצת של הממשל הזמני בקהיר ב"הכתבת" תוצאה זו, עשויה להיות גם בבחינת הליכה לקראת תנועת "האחים המוסלמים" , אשר מצידם מבצרים את אחיזתם בציבור המצרי לקראת הבחירות לפרלמנט המצרי , בספט' הקרוב .

במילים אחרות, המסר המרכזי העולה מ"הסכם הפיוס" הוא מתן גושפנקא למהלך השתלטות של החמאס על הרשות הפלשתינית, גם אם אין המדובר ביישום העניין, הלכה למעשה בטווח המיידי. במשתמע, עיצוב מחודש של צביונה של ההנהגה הפלשתינית באופן האמור להוביל ל-SENIORITY של תנועת החמאס, על כל המשתמע מכך.

נראה כי המצרים, ה"מושכים בחוטים" מאחורי הקלעים של התהליך , מעדיפים בשלב זה לשלם סוג של "אתנן" ל-אחים המוסלמים , גם כדי לחזק את מעמדה של תנועה זו במצרים, בהינתן העובדה שגורמי איסלאם קיצוני הנמנים על הזרם ה-"סאלפי" החלו להופיע בגלוי ברחובות ערי מצרים, באופן שהוערך כמציב אתגר בעייתי למשטר הצבאי הנוכחי. אף אם המדובר במעין "ברירת מחדל" הרי שיש להפנים כבר עתה את התובנה לפיה המצע האידיאולוגי של ה-אחים המוסלמיים הרה-אסון מבחינתה של ישראל .

בהקשר זה התייחס לאחרונה החוקר הגרמני מתיאס קונצזל , מחבר הספר Jihad and Jew-Hatred: Islamism, Nazism and the Roots of 9/11 (ג'האד ושנאת יהודים : איסלאמיזם , נאציזם והמוליכים לפיגועי ספט' 2001), וקבע כי ..." בהתייחס למימד מדיניות החוץ, ה-אחים המוסלמים חפצים בהחלט בהשמדת ישראל . אין כל הבדל בין ה-חמאס לבין ה-אחים המוסלמים. זוהי תוכניתם. ניתן להיווכח במגמת המימוש של תוכנית זו גם עתה ברצועת עזה".

בהקשר זה צוטטו בכירים מקרב ה-אחים המוסלמים, דוגמת ראשד אל-ביומי, אשר גמרו אומר לפעול לניתוק היחסים עם ישראל. אליבא ד-אל-ביומי, "לאחר סילוקו של מובארכ וכינון הממשלה הזמנית, נדרש מהלך לביטולו של הסכם השלום עם ישראל". בסוגיה זו מעריכים מומחים לענייני אסלם, כי מתקיים מכנה משותף צרוף בין ה-אחים המוסלמים לבין התנועות ה-סאלפיות הג'האדיסטיות, לפיו - ישראל מהווה יישות בלתי לגיטימית ובשל כך היא בבחינת אוייב העולם הערבי.

על-רקע זה, אפשר שהעמדה המצרית העדכנית בהקשר הפלשתיני אינה עולה בקנה אחד עם עצם הרעיון להסדר מדיני בין אבו-מאזן לבין ישראל, ומעדיפה נסיבות שבהן ה-חמאס יהיה נותן הטון בזירה הפלשתינית, בהנחה סבירה כי בכל מערכת בחירות "חופשית" בשטחי הגדה המערבית ועזה תהיה ידם של הגורמים האיסלאמיים על העליונה. לפי גישה זו, המשטר המצרי אינו מייחס חשיבות מהותית לכוונת ה-פתח להכריז חד-צדדית על כינונה של מדינה פלשתינית בגבולות 1967, ורואה בכך מימד של הישג תעמולתי גרידא.

ישראל מצידה שרוייה עדיין בהלם ה"הפתעה המודיעינית" מחד-גיסא, ומנסה להתמודד עם מסע ה"הפחדה" הנמרץ של השמאל, מאידך-גיסא. אולם שומה על ראש הממשלה שיתייחס למהלך ה"פיוס" בזירה הפלשתינית כאל "הרמה להנחתה" מהבחינה ההסברתית ועל אחת כמה וכמה, מהזווית הדיפלומטית. ראייה נכוחה של הארועים עשויה לקבל צביון של "צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים", דהיינו, כפי שידענו בעבר, הצד הערבי "אינו מחמיץ הזדמנות להחמיץ הזדמנות"!

גם כך, אין לסמוך על "אלת המזל", אלא מוטלת על ראש הממשלה החובה להנחות קמפיין מושכל שתכליתו חשיפת המזימה הפלשתינית להוביל להשתלטות איסלאמית קיצונית על שטחי הרשות הפלשתינית, ע"י הכנסת ה-חמאס ב"דלת הקדמית" לממשלה הפלשתינית החדשה. בהקשר זה, המידע לפיו אין בכוונת אבו מאזן להתמודד על כהונת יו"ר הרש"פ וכי מועמדותו של סלם פייאד לתפקיד ראש הממשלה אינה מקובלת על הצד החמאסי, טומן בחובו מסרים בעלי משמעות בלתי מבוטלת מבחינת ארה"ב והמערב, וחזקה על בנימין נתניהו שיידע למנף מסר זה כפי שמתבקש.

כך או אחרת, ראוי שהגורמים הישראלים, הממהרים להשתלח בראש הממשלה בטענה כי ה"שיתוק המדיני" שהוא מכתיב ממיט אסון על ישראל, ישכילו להתפכח, ויפה שעה אחת קודם.

הכותב הוא אל"מ בדימוס, שירת בעבר ב-אמ"ן.
תאריך:  01/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
רפאל בוכניק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ה"פיוס" בזירה הפלשתינית - מבט אחר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
1/05/11 19:32
2
חשדנית
1/05/11 19:55
פורום: מלחמת אחים ברשות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הברית הטקטית המפתיעה של הסכם הפיוס בין החמאס לפת"ח היא תרגיל פוליטי מבריק של הונאה. תרגיל שמממש מחדש את "תורת השלבים" של ערפאת, בגירסה חדשה שמשמעותה היא שאבו מאזן "המתון" יוכל להמשיך לנהל מערכה מדינית, כביכול לגיטימית למען השלום, ובמקביל איסמעיל הנייה והחמאס ימשיכו בטרור, ובהתנגדות לכל פשרה והסכם עם ישראל. אשליית "האחדות הפלשתינית" תזכה להמשך תמיכה והכרה מצד "העולם הנאור", ומצד "אנשי הרוח" של השמאל הנאיבי בישראל. "האחדות" יוצרת את האשליה וההונאה שכביכול יש הבדל יסודי בין הרשות של אש"פ לבין הרשות של החמאס, שיוצר רשות חדשה ומתונה. ואולם במבחן המטרה לחיסולה של "הישות הציונית" אין שום הבדל בין שני הארגונים. החמאס לא משנה אסטרטגיה, אלא רק טקטיקה, שתוביל אותו בשלבים, להשתלט גם על אש"פ וגם על הגדה המערבית, לאחר הבחירות. החמאס לא השתנה. הרשות מראמללה נכנעה.
01/05/2011  |  מתי דוד  |   מאמרים
המומחים לעשיית שלום שעל הצלחותיהם יעידו הקברים של "קורבנות השלום", טוענים כעת שעלינו להגיש תוכנית ויתורים, כי אחרת יכפו עלינו תוכנית גרועה יותר. למה הדבר דומה? תארו לעצמכם שאתם סובלים מדלקות זיהומיות בגפיים וחבורה של רופאים שרלטנים ונוכלים טוענת שיש לכרות את כל הגפיים שלכם. אין ברירה, ייעצו לכם המומחים הללו, אתכם מוכרחים להגיש לרופאים הללו תוכנית ריפוי פחות גרועה לפיה יכרתו רק את הגפיים העליונות שלכם, כדי שלפחות תוכלו ללכת. אחרת הם יכפו עליכם את תוכנית הריפוי שלהם.
01/05/2011  |  קובי לירז  |   מאמרים
אין ספק שהמהפך במצרים הביא למפנה היסטורי באזורנו, ששקט 32 שנה, וכיום בעל משמעויות מרחיקות-לכת במיוחד כלפי ישראל - ולא לטובה.
01/05/2011  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
סגן שר האוצר, הרב איציק כהן, אמר לפני ימים ספורים כי כל ניסיון של הרופאים להניף את חרב השביתה יהיה לא אחראי, לא מוסרי ומיותר. "הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו להשלות את הציבור, יתחילו לדבר אמת ולדווח אמת ויכנסו לתהליך מו"מ על הנושאים בהם צריך לטפל".
01/05/2011  |  ד"ר סלאח עודטללה  |   מאמרים
אחד הדברים שהנשיא אובמה עסוק בהם כרגע הוא כתיבת צו שמתעסק בתחום שאצלינו היה נכנס תחת הכותרת 'מימון מפלגות'. השימוש בצווים מותר לנשיאי ארצות הברית בנסיבות מסוימות, ומכיוון שלנשיא רקע משפטי יש להניח שהשימוש בכלי הזה בא לו מאוד בטבעיות. הצו המוצע מקים לחיים חלקים מהצעת חוק שלא עברה בקונגרס ב-2010 ונקראה 'חוק הגילוי' ((Disclosure Act.
01/05/2011  |  טליה פישמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il