|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

יוסל'ה רוזנבלט וירון דקל – מה הקשר?

מינויו של ירון דקל, מקצוען עם אינטגריטי בלתי מעורער, למפקד גל"צ, עשוי להציל את גל"צ מידי עצמה ולעשותה באמת ל'בית של החיילים' סיפורי דקל שטרם סופרו
08/02/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
ירון דקל, מפקד גל"צ הנכנס. הגון ובעל יושר רב [צילום: פלאש 90]

איציק וולף
ירון דקל מונה למפקד גל"צ

גל"צניק ישן-חדש
רפי מן
החלטת שר הביטחון למנות את ירון דקל למפקד גלי-צה"ל מוכיחה שגם משקשוקת הפיטורים והמועמדים של אהוד ברק יכולים לצאת מינויים ראויים. גם היכרותו העמוקה של דקל עם הזירה הפוליטית תועיל לתחנה
לרשימה המלאה

התנהלותו סרת הטעם עד כדי מרושעת, של סר הביטחון אהוד ברק, המתפקד כנציגם בממשלה של שלום עכשיו ו'בצלם', והצטיינותו העיקרית היא בהרס אכזרי של ישובים יהודים, החרבת בתי מתיישבים באישון לילה וגירוש פעוטים בוכיים אל תוך הקור הסיבירי, היא מן המפורסמות, על-פי 'מבחן התוצאה' (ביטוי החביב עליו במיוחד). והנה עתה הגיעה העת, סוף-סוף, להעניק צל"ש אזרחי ראשון למי שהיה החייל המצול"ש ביותר בצה"ל (מי אמר אוקסימורון?!). זאת, בזכות החלטתו המוצדקת למנות את העיתונאי ירון דקל לתפקיד החשוב, מפקד גלי צה"ל.

מפני שירון דקל, הוא דג מוזר, יחיד במינו, במי האפסיים התקשורתיים. שונה מהותית מעמיתיו למילייה העיתונאית. הוא ניגש לכל משימה עיתונאית, בידיים נקיות, ללא מורא אבל גם ללא משוא פנים. ביושר ובהגינות. לא ישא פני בכירים ושועים, גנרלים וגבירים, וגם לא יהדר פני דל בריבו. אינטגריטי במיטבו.

בטוח ששר הביטחון אהוד ברק לא בדיוק התכוון לכך, אבל לאחר מינויו של דקל ניתן לומר, שאם יש מישהו במילייה העיתונאי שמסוגל להחזיר את גל"צ, מעוז השמאל הרדיקלי, האנטי-ציוני והאנטי-יהודי, למסלול של ציונות שפויה, הרי הוא האיש. שהרי הוא מביא עימו לתפקיד יושרה בלתי מעורערת, מאה אחוז מקצוענות, וגם רגשות יהודיים חמים. האיש הנכון במקום הנכון.

ליישר סרגלים

ישר כסרגל
יצא לי להכירו מקרוב. אפשר היה לסמוך עליו ועל דיווחיו בעיניים עצומות. שום קשרי הון-שלטון-עיתון לא כופפו אותו. אפשר היה ליישר סרגלים על-פי מידת הגינותו

הערכה זו נכתבת על בסיס ידע אישי. אומנם בשנים האחרונות לא הזדמן לנו להחליף מילה, מאז סיימתי תפקידי כראש הדסק הפוליטי בעיתון מעריב והוא סיים תפקידו כראש הדסק הפוליטי בגל"צ ואחר-כך בקול ישראל. אבל בשנים שקדמו לכך שימשנו שנינו במקביל באותו תפקיד, וכך יצא לי להכירו מקרוב. אפשר היה לסמוך עליו ועל דיווחיו בעיניים עצומות. שום קשרי הון-שלטון-עיתון לא כופפו אותו. אפשר היה ליישר סרגלים על-פי מידת הגינותו.

אך בנוסף להגינות וליושרה המקצועית של האיש, הערכְתי והוקרְתי את יחסו החם לנושאים ציוניים ויהודיים. בציבור שרוב אנשיו צינים להחריד, אוטו-אנטישמים קטנים המלגלגים על כל סממן יהודי (אך יודעים לכוף ראש בפני דתות ואמונות אחרות), הוא התבלט כמי שהיהדות אינה זרה לו ואינה נתפשת בעיניו כנטל. יהודי ציוני גאה. משום כך אולי טוב שטור זה נכתב לאחר מינויו ולא בשעה שההכרעה הייתה מונחת על שולחנם של שר הביטחון והרמטכ"ל (כל-כך התרגלנו לתופעה הזו, של ניהול תחנת רדיו על-ידי הצבא, עד כי גס ליבנו באבסורד המקומם הזה, שאין לו מקום באף מדינה דמוקרטית אחרת בעולם הנאור).

הסיפורים שלא סופרו

הנה שניים-שלושה סיפורים קצרים שמעולם לא סופרו. השנה היא שנת 1989, ואנוכי משמש, בנוסף לתפקיד העיתונאי הישיר, יו"ר תא הכתבים הפוליטיים באגודת העיתונאים התל אביבית. אחת החברות העלתה בישיבת ועד התא רעיון נחמד: למה שלא נפנה לעמיתינו ברוסיה, ונציע חילופי משלחות: הם יארחו אותנו ברוסיה ואנחנו נארח משלחת עיתונאים רוסיים בישראל.

בימים ההם היה זה רעיון מופרך. ביקור עיתונאים ישראלים מעבר למסך הברזל, היה שווה-ערך לביקור ישראלים היום באירן. רוסיה הייתה רחוקה מישראל כמו הירח מכדור הארץ. אומנם החלו לפרוח שם ניצני הפרסטרויקה והגלסנוסט, שהנהיג מיכאיל גורבצ'וב, אבל מסך הברזל עדיין עמד על תילו, והקג"ב האימתני שלט באזרחים ביד רמה.

להפתעתנו נענתה פנייתנו בחיוב: אין כל בעיה, וברוכים הבאים. רק תגידו איפה במיוחד תרצו לבקר. כמעט "נפלנו מהכיסא". התכנסנו בדחיפות לגבש את רשימת האתרים המבוקשים: מפגשים עם ראשי השלטון, ביקורים בקרמלין ובמוזוליאום של לנין, במוזיאון ההרמיטאז' בלנינגרד, בגיא ההריגה בבאבי יאר שליד קייב באוקראינה ועוד. כאדם דתי יחיד בפורום הצעתי שנבקש לבקר גם בבתי הכנסת ונפגוש מקצת מהקהילות. מיד קפץ אחד הנוכחים (שלבסוף לא השתתף במשלחת): "מי צריך בתי-כנסת? יש לנו מספיק בארץ!". מרוב תדהמה השתתקתי. אבל היה זה ירון דקל שלא ויתר: "מוכרחים לבקר בבתי הכנסת ולפגוש יהודים. זה חלק מהשליחות שלנו אל מעבר למסך הברזל. איך אפשר לבקר שם מבלי לפגוש יהודים?"

בזכותו נכללו ברשימת האתרים שאליהם הגענו גם בית הכנסת הגדול ברח' ארחיפובה במוסקבה, בית הכנסת הגדול והמרשים בלנינגרד, בית הכנסת המרכזי של קייב (שהפך בימי הקומוניסטים לתיאטרון) ועוד.

יהדות בטעם של פעם

בראש יהודי
ירון דקל עלה על כולם והצטייד במתנות הכי מקוריות: מאות קלטות אודיו, שיוצרו בארץ, של ענקי החזנות הקלאסית: יוסל'ה רוזנבלט וזבולון קוורטין, האחים קוסוביצקי ולייבלה ולדמן, מרדכי הרשמן וגרשון סירוטה, פנחס פינצ'יק ורבים אחרים. כולם בעטיפת צלופן חדשה, מרשרשת. זה מה שעלה לו בראש כשהתכונן למפגשים עם יהודי מסך הברזל: להזכיר להם יהדות בטעם של פעם

בתמונה - מימין לשמאל: רזי ברקאי, ירון דקל ומנחם רהט בביקור בקייב ב-1989 [צילום: מנחם רהט]
▪ ▪ ▪

בעצת משרד החוץ, החלטנו ליטול עימנו מזכרות סמליות לחלוקה בקרב היהודים שנפגוש. היו שרכשו מחזיקי מפתחות עם סמל המדינה, אחרים הצטיידו במתנות קטנות אופייניות אחרות מן הארץ. אבל ירון דקל עלה על כולם והצטייד במתנות הכי מקוריות: מאות קלטות אודיו, שיוצרו בארץ, של ענקי החזנות הקלאסית: יוסל'ה רוזנבלט וזבולון קוורטין, האחים קוסוביצקי ולייבלה ולדמן, מרדכי הרשמן וגרשון סירוטה, פנחס פינצ'יק ורבים אחרים. כולם בעטיפת צלופן חדשה, מרשרשת. זה מה שעלה לו בראש כשהתכונן למפגשים עם יהודי מסך הברזל: להזכיר להם יהדות בטעם של פעם.

כשהגענו לבתי הכנסת, בימי חול ובשבתות, נטמע דקל, חבוש קסקט, בקרב המתפללים, חילק בטירוף קלטות על ימין ועל שמאל. מקצתם חששו ליטול מידיו, שמא ייתפסו בידי סוכני הקג"ב; אחרים הזדרזו להטמין את קופסאות הפלסטיק הקטנות עמוק בכיס. משסיים את החלוקה, התיישב להשתתף בתפילות עצמן. בניגוד לחלק משאר חברי המשלחת, שחיפשו להם עיסוקים אחרים בחוץ.

כך למדתי שירון דקל הוא לא רק עיתונאי מוכשר והגון אלא גם יהודי נאמן לעמו ומורשתו. אינני יודע מה הן דעותיו הפוליטיות, ומה הפתק שהוא משלשל לקלפי, אבל אין זה משנה. אמינותו ונאמנותו נותנות מקום לתקווה שהוא יחזיר את גלי צה"ל לחיילי צה"ל, וייַשם את המנדט שלה להיות 'הבית של החיילים', ולא – כפי שהתבטא אחד העיתונאים החשובים - 'הבית של חיילי החמאס'.

צריך להודות שבעשורים האחרונים רכשה גל"צ ביושר כינוי זה. גל"צ הייתה לתחנה הציבורית היחידה בישראל המראיינת מחבלים-רוצחים בנימה סחבקית, אבל משפדת קציני צה"ל; מציגה את גירסת צה"ל לאירועים ביטחוניים כשוות-ערך לגירסה הפלשתינית השקרית; מדווחת בשבת בבוקר על 'מתנחלים חמושים' שתקפו פלשתינים תוך הסתמכות על דיווחי הפלשתינים וללא תגובת נציגי ההתיישבות (שרובם אינם זמינים בשבת); מראיינת בגסות ובהתנשאות מרואיינים שאינם ממילייה השמאל הקיצוני, אך מתבטלת מתוך שפלות רוח מול דוברים רשמיים של ארגוני רצח פלשתינים; ולועגת לכל עניין יהודי ולאומי.

מינויו של ירון דקל מטיל עליו משימה חשובה: להפקיע את גל"צ מידי שלושת האחוזים מן הציבור שהשליטו עליה את עריצות המיעוט, ולהחזירה לכלל הציבור; ולהזכיר ללא הרף לחיילים הג'ובניקים (רובם בנים ובנות של פרוטקציונרים) ולשדרים האזרחים, הטאלנטים-בעיני-עצמם, שלופתים את המיקרופון ברוב נפיחות עצמית, שהתחנה הזו ממומנת בידי כולם ושייכת לכ-ו-ל-ם; והעיקר – להטמיע בהם את הרעיון שאינו קביל כיום בגל"צ, שהתחנה הצבאית נועדה לשרת את האינטרס הלאומי של מדינת ישראל, ולא לחתור תחתיה באמצעות שידורים ושדרים פוסט-ציוניים ופרו-פלשתינים.

תאריך:  08/02/2012   |   עודכן:  09/02/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוסל'ה רוזנבלט וירון דקל – מה הקשר?
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רחב מהמסעדה
9/02/12 11:07
 
מנחם רהט
9/02/12 13:23
2
מה רוצה ישראל שלי
9/02/12 11:45
3
יונה סוקולובסקי
9/02/12 12:30
4
אבישי בן חיים
9/02/12 12:41
5
יוסי78
9/02/12 14:51
6
ישראלי 1
9/02/12 15:00
7
דנידין-1
9/02/12 21:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני שונא שביתות. המרכיב הראשי בשביתה כללית הוא בלתי מוסרי, בעיקר משום הסבל שנגרם לרבים שלא חטאו. בצד אחד של השביתה יש את המנהיגות של השובתים, בצד השני את הממשלה (האוצר), ובתווך האזרחים. מנהיגי השובתים דורשים משהו מהממשלה, ואם זו לא נעתרת/נכנעת - הם גורמים לציבור סבל.
08/02/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות, שבעטיו עלולה לפרוץ שביתה כללית במשק ביום ד', עוסק בנושא של עובדי קבלן. בניגוד למה שמנסים לצייר בתקשורת, המאבק של ההסתדרות אינו רק על עובדי הניקיון, השומרים או השליחים. שלושת המגזרים הללו באמת מהווים את המקרים החמורים ביותר של ניצול מחפיר של עובדים, שאינם נהנים מהזכויות הבסיסיות המוקנות בחוק. עם זאת, זוהי לא התמונה המלאה.
08/02/2012  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
עיט דו-ראשי היה סמלה של האימפריה הביזנטית. הראש הפונה שמאלה מסמל את רומא, והראש הפונה ימינה מסמל את קונסטנטינופול (איסטנבול).
07/02/2012  |  אבנר אביב  |   מאמרים
אין בכוונתי לדבר על יתרונותיו וחסרונותיו של הטיפול הנפשי. ברצוני להסב את תשומת ליבכם לדילמה הרווחת בחברתנו והיא הטיפול התרופתי במוסדות לאנשים בעלי בעיות נפשיות, אשר בחלק מהם השימוש בתרופות הוא השיטה הכמעט בלעדית לטיפול בבעייתם.
07/02/2012  |  מיטל כהן-ישר  |   מאמרים
מדי כמה חודשים מועלית הגנת עובדי קבלן על-ידי גורמים שונים במדינת ישראל, ותתפלאו אבל הנושא הזה חם גם בארצות רבות נוספות. אבל בעוד הדרישה להגנת עובדי קבלן מועלית, יש חדשות מדי יום על רכישת חברות בפרמיות של 200 אחוז ויותר ובכל התחומים, כשסופו של עניין הוא שהלקוח ישלם על מוצר שהוא משלם עליו מחיר מופקע, מחיר מופקע בריבוע. כמו-כן, מדי שבוע זוכות חברות ענק במכרזי בנייה של אזורי ענק כמו עיר הבה"דים, וזאת כאשר ברור כי כל המכרזים הללו, בדיוק כמו כל מיני מכרזי אבטחה ניקיון וביטחון, כולם או רובם מכורים מראש!
07/02/2012  |  איתי יהל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il