|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

די לקיטורים

ההתנהלות הבריונית של עובדי הרכבת והכשלים המתמשכים של ההנהלה מחייבים צעד דרסטי: הכנסת רכבת ישראל לפירוק, ניהולה באמצעות בית המשפט, הדחת ההנהלה ופיטורי כל העובדים. ותתפלאו: יש סיכוי הרבה יותר טוב שהרכבת תעבוד דווקא אחרי הצעדים הללו
14/02/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
רכבת ישראל. הצווים נרמסים בידי הוועד [צילום: פלאש 90]

להעביר את הניהול לאחרים
המקרה היחיד שאפשר איכשהו להשוות למצב הנוכחי של הרכבת, הוא זה של אל-על בשנות ה-80, אם כי אז לפחות היו חלופות בדמות חברות תעופה זרות. אבל את העיקרון בהחלט אפשר להעתיק מאל-על: להכניס את הרכבת לפירוק ולהעביר את ניהולה לידי בעלי תפקידים מטעם בית המשפט

באחד מפרקי הסדרה "הבית הלבן" נכנס הנשיא לחדר בו מתנהל מו"מ עקר בין בעלי חברות המשאיות לבין הנהגים, ומודיע: "בעוד 47 דקות אני מלאים את חברות המשאיות ומגייס את הנהגים למילואים; אתם תהנו מהאוכל שלנו". יוצרי סדרת המופת, שהקפידו על כך שתשקף את החוק והמציאות, ודאי הסתמכו בסצינה זו על הצעד המפורסם שנקט הנשיא רונלד רייגן בשנת 1981. כאשר פתחו פקחי התעופה בכל ארה"ב בשביתה, רייגן פיטר את כולם והכניס למגדלי הפיקוח פקחים צבאיים.

נמצאנו למדים, שגם בארה"ב יודעים שיש גבול לזכות השביתה ושאין לאפשר שביתות פראיות הפוגעות בציבור כולו. אבל אצלנו - אצלנו סכסוכי עבודה נתפשים כמשהו שבשמו מותר לעשות הכל - משריפת צמיגים ועד כליאת מנהלים, מהפרת הסכמים ועד בזיון בית המשפט. את התוצאה אנו רואים כמעט מדי יום, והיא מגיעה לשיאה בהתפרעות הבלתי-פוסקת של עובדי הרכבת.

העובדים הללו משבשים את העבודה מתי שמתחשק להם, עם עילה או בלי עילה. העובדים הללו שמים פס על צווים מפורשים של בית הדין. העובדים הללו מתעלמים מההסכמים עליהם חתמו ומההתחייבויות שקיבלו על עצמם. העובדים הללו תופסים מאות אלפי ישראלים כבני ערובה וסוחטים את המדינה כולה.

זה לא שההנהלה הרבה יותר טובה. לא משנה מי מנכ"ל הרכבת ומי היו"ר שלה - הרכבות מאחרות, הקרונות צפופים, השיבושים יומיומיים. הדבר הטוב היחיד שאפשר להגיד לזכותה של הנהלת הרכבת, זה שהיא לפחות לא עוברת על החוק. היא "סתם" כושלת. היא "רק" לא מתפקדת. ומעליה עומדת המדינה, חסרת אונים, עם הצהרות לוחמניות אך חסרות כיסוי של שר התחבורה, ישראל כ"ץ.

הציבור הוא גם הבעלים

את כל זה אי-אפשר לשאת יותר. התירוצים ממש לא מעניינים אותנו. לא מזיז לנו האם ההנהלה כבולה בידי העובדים, ולא אכפת לנו האם העובדים מנוצלים בידי ההנהלה. לא מעניין אותנו כהוא זה מי צודק, כי יש לנו הרגשה שכולם אשמים - וממש לא משנה לנו כיצד יש לחלק את אחוזי האשמה. למי שאולי שכח, הציבור הוא לא רק הלקוח של הרכבת - הוא גם הבעלים שלה. אנחנו משלמים תמורת הפיתוח, אנחנו מכסים את החובות, אנחנו מסבסדים את החיילים.

המחלה של רכבת ישראל כל כך אנושה, עד שרק טיפול נמרץ בשילוב ניתוח לב פתוח יצילו אותה. המקרה היחיד שאפשר איכשהו להשוות למצב הנוכחי של הרכבת, הוא זה של אל-על בשנות ה-80, אם כי אז לפחות היו חלופות בדמות חברות תעופה זרות. אבל את העיקרון בהחלט אפשר להעתיק מאל-על: להכניס את הרכבת לפירוק ולהעביר את ניהולה לידי בעלי תפקידים מטעם בית המשפט.

פירוק ישלח הביתה את ההנהלה הכושלת ויאפשר לפטר את כל העובדים. תגידו: אבל אז הרכבת לא תעבוד. ואני עונה: ועכשיו היא כן עובדת? עדיף מצב בו כולם יודעים בוודאות שאין רכבת, על פני מצב בו אנחנו מגיעים לתחנה ולא יודעים האם ומתי ניסע. משרד התחבורה טוען שיש לו תוכניות מגירה לחלופות - הבה ונראה אותן. במקרה הכי גרוע, כדאי למדינה לממן כמה אלפי מוניות למשך כמה חודשים. זה יעלה לה הרבה פחות מאשר להמשיך ולשפוך כסף לחברה הזו, ויעלה למשק הרבה פחות מאשר הנזקים שנגרמים כיום.

חוץ מזה, הרכבת כן תעבוד. ראשית, נראה אם העובדים יהיו כאלו גיבורים כאשר יקבלו מכתבי פיטורים ויישלחו ללשכת התעסוקה. שנית, אין ברכבת יותר מדי עובדים חיוניים שאין להם תחליף: נהגי קטרים, מנהלי מסילות, האחראים על האיתות - וזהו. ניהול נבון של הפירוק יאפשר לשכור מחדש רק את העובדים החיוניים, ולא צריך ליפול מהכסא לנוכח האפשרות להביא עובדים מחו"ל. את כל השאר - קופאים, כרטיסנים, מאבטחים, פקידים - אפשר להחליף בקלות.

נראה אותם אחרי כמה לילות במעצר

בינתיים, ובלי קשר, חובה לנקוט ביד הקשה ביותר כלפי ראשי הוועדים המבזים בריש גלי את בית המשפט. צריך לעצור אותם ולכלוא אותם עד שיקיימו את הצווים. הם ייעלמו? אני בטוח שבלשי המשטרה ימצאו אותם בלי יותר מדי קשיים. העובדים ישבתו? שישבתו; נראה את גילה אדרעי וחבריה אחרי כמה לילות באבו-כביר ובנווה תרצה. דווקא משום שהרכבת היא שירות כה חשוב, הסכסוך בה הוא הזדמנות פז להוכיח שאי-אפשר לבזות את החוק, לצפצף על בית המשפט ולצאת נקיים.

ההפתעות של העובדים חייבות להיפסק, כאן ועכשיו. ולא יזיק אם המדינה תזמן להם כמה הפתעות משלה. רכבת ההפתעות חייבת להגיע לתחנה הסופית.

תאריך:  14/02/2012   |   עודכן:  14/02/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
די לקיטורים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מויש'לה
14/02/12 10:44
2
אחד מ רבים
14/02/12 14:28
3
משחקי הרעב 4
14/02/12 23:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
היסטוריה אינה חוזרת על עצמה כפי שאין מימי הנהר הזורמים חוזרים על עצמם, אך טבעם של רוחותיה שהם אינם גוועים, וחיותם נמשכת, עתים באופן רדום, עתים באופן מנומנם, ובעתות משבר הם פוקחים עיניים ומרימים ראש.
14/02/2012  |  ד"ר שלמה פרלה  |   מאמרים
בכל הקשור לנושא הזנות שוב פעם הוכח כי יש פעילות עניפה אצל המחוקקים בכל, פרט לדבר החשוב והוא - לפעול למען האזרח, שלמענו הם אמורים לעבוד ולגרום שחוקים, שכבר קיימים יזכו להיות מקויימים.
14/02/2012  |  איתי יהל  |   מאמרים
תמונה אחת שווה אלף מילים, ואין דומה לטלוויזיה ביכולת ליצור אצל צופיה אמונה מוחלטת בתמונת מציאות שקרית. הדוגמה הידועה ביותר היא זו של אבישי רביב, שהציג את תמונתו של רבין לבוש במדי קצין נאצי בפני כתב הטלוויזיה ניצן חן. העובדה שהיה זה רק צילום על נייר צילום רגיל לא מנעה משבח וייס לספר למחרת בבוקר על בובה של קצין נאצי שהונפה בהפגנה, והעובדה שברור כשמש שאיש מאלה שנאמו מהמרפסת שבכיכר ציון לא יכול היה לראות את הנייר הזה, לא מנעה מדן מרגלית לדבר שוב ושוב במשך שנים על "המרפסת הארורה הזו". יש לשער שחלק ניכר מעם ישראל משוכנע עד היום שנתניהו נאם כשנגד עיניו מתנוססת תמונתו של רבין במדי קצין נאצי, ולא אמר על כך דבר.
14/02/2012  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
ידיעה קטנה, ynet יהדות, לא משהו גדול. חידוש קוראים לזה. הבשורה החדשה והמרעישה בעולם התנ"ך, עולם בו לא הרבה השתנה כבר כמעט אלפיים שנה, מאז נחתם. אחרי שבשנה שעברה יצרו את 'תנ"ך רם', שתרגם את התנ"ך לשפה העברית המדוברת בימינו אנו, ממשיכים הנסיונות להחריב את ספר הספרים.
14/02/2012  |  עקיבה לם  |   מאמרים
יש לי אחיין מתוק שהיה חובב שניצלים מושבע. יום אחד נפל לפעוט האסימון שהנתח העסיסי שמונח לו בצלחת היה פעם תרנגולת. כזאת שמקרקרת ומנופפת בכנפיים. מהרגע הזה הילד סירב להכניס לפה אפילו פולקע קטן אחד. הצמחונות הפתאומית של המתוק זרקה אותי להרהורים פילוסופיים.
13/02/2012  |  אבישי איתמר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il