|   15:07:40
  זאב בן-יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

המייסדים - הכוח החזק בליכוד

מייסדי הליכוד מהווים היום אחת הקבוצות החזקות ביותר בליכוד, שכן כל חבריה מאוחדים ומגובשים כולם יחד סביב אידיאולוגיה שורשית צרופה, ללא שום מניעים זרים, כשהאינטרס המשותף הוא - להשאיר את התנועה נטועה בשורשיה
27/04/2012  |   זאב בן-יוסף   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
הליכוד. המייסדים - קבוצה חזקה [צילום הדמיה]

קבוצת מייסדי הליכוד מסתמנת היום כאחת הקבוצות החזקות ביותר בוועידה ובמרכז הליכוד, אם לא החזקה ביותר, למרות שהיא כוללת עשרה אחוז בלבד מכלל חברי המרכז. קבוצה זו, מונהגת על-ידי משה דולגין - יו"ר סניף צפון תל אביב, דוד צבי - יו"ר הנהלת הסניף, יוסי פלח - יו"ר סניף הרצליה, ד"ר אפרים אבן - יו"ר ברית חיילי האצ"ל היוצא, אילן בדני - יו"ר סניף הוד השרון, ראובן אברמוב, ועוד ותיקים ידועים.

כוחה של הקבוצה מתבטא בכך שכל 251 חבריה חדורים כולם באידיאולוגיה השורשית של בית"ר והאצ"ל, רובם גִמלאים החפים מכל אינטרס אישי, שכל זמנם מוקדש לקידום עקרונות הליכוד. קבוצת המייסדים, יחד עם שאר הקבוצות האידיאולוגיות בליכוד, כמו המטה הלאומי, מנהיגות יהודית וקבוצות לאומיות נוספות, מהווה לפיכך כוח ניכר שעוצמת השפעתו עשויה להכריע כל החלטה; שכן כל חבריה חדורי אידיאולוגיה צרופה, ללא שום מניעים זרים, מאוחדים כולם רק סביב האינטרס המשותף - להשאיר את התנועה נטועה בשורשיה.

הדבר בלט במיוחד בכינוס מרשים, שנועד לגבש את המייסדים לקראת הוועידה, שהתקיים לא מכבר בפתח תקוה, בו השתתפו מייסדי הליכוד מכל רחבי הארץ. הגיעו ממטולה וממעלות, מטבריה ומקריית ביאליק, מירושלים ומגוש דן, מאשדוד ומאשקלון. אורחי הכבוד היו ח"כ חיים כץ, ח"כ דני דנון וראש מטה שר החינוך קטי שטרית. כן נשאו דברים מועמדים לכנסת כמו סנדרה רג'ואן, עו"ד יוסי פוקס וטובה מעוז.

בכינוס אמר ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, שהליכוד יכול להתגאות בכך שלאחר קיץ של מחאה - החקיקה הרבה בנושאי רווחה שיזמה והעבירה הוועדה בראשותו לא רק דרשה ודיברה על צדק חברתי אלא הגשימה אותו בפועל.

ח"כ דני דנון זכה למחיאות כפיים סוערות במיוחד כשהזכיר כי במקום לפנות את גבעת האולפנה בבית אל, הוא תובע לפנות את אהוד ברק מתפקידו.

ההתמודדות בין המייסדים

משתתפי הכינוס החליפו דעות על הניסיון לגרום לפירוד בין המייסדים, אותו יזמה קבוצה ותיקה של מייסדי הליכוד, בראשות אלי שטרית ויוסקה נחמיאס, שהתמודדה מול קבוצת ותיקים אחרת בראשות משה דולגין, דוד צבי, יוסי פלח ואפרים אבן. הסתבר כי מי שנחשבה לקבוצה החזקה ביותר בין המייסדים - קבוצת שטרית - כשלה ולא הצליחה להכניס אף אחד מחבריה לוועידה ולמרכז, בעוד שקבוצת דולגין הכניסה את כל חבריה. מחמת תִסכולם כי רב פנו אנשי שטרית לעיתונות השמאלנית ששמחה מאוד לשמוע על מחלוקות בליכוד. הם סיפרו לעיתונאים שנגרם להם עוול רב, טענו שהודחו "במִרמה" ממרכז הליכוד. עוד סיפרו לתקשורת כי חברי ליכוד וותיקים אך צעירים מהם נכנסו לרשימת המייסדים למרות שלא היו בין מייסדי הליכוד, בעוד שהם - שטרית ואנשיו - הם המייסדים האמיתיים שהודחו לכאורה מרשימת המייסדים.

אבל העובדות מלמדות אחרת: ותיקי הליכוד לא הודחו. היו בחירות דמוקרטיות של קבוצת המייסדים שהתנהלו למופת, אותן ניהלו כהלכה השרים ישראל כץ ומיקי איתן, שאף שכנעו את ועדת הבחירות להגדיל את מספר צירי הוועידה שהוקצו למייסדים, כדי שייכנסו למרכז כמה שיותר ותיקים. ואכן עובדה היא שלא הייתה שום תלונה לפני הבחירות והמחאות החלו רק לאחר שהגיעו התוצאות. על כך יש להוסיף כי אנשי שטרית - שלא נכנסו למרכז ומלינים עכשיו לאחר שהתבררו התוצאות - לא הסכימו לפשרה שהוצעה להם לפני הבחירות. הם בטחו בכוחם והתעקשו להתמודד במטרה להכניס למרכז רק את חסידיהם. עכשיו, לאחר שהתקבלו התוצאות - הם יכולים להלין רק על עצמם.

אדריכלי הקומבינות כשלו

צחוק הגורל הוא שבראשם של המלינים שלא נכנסו לרשימת המייסדים וטוענים היום שקופחו - עומדים אנשים שהקומבינות הן לחם חוקם. כך, למשל, באמצעים כוחניים ולא דמוקרטיים הם הדיחו מראשות ברית חיילי אצ"ל את אלה שתרמו לברית יותר מכל קודמיהם - ד"ר אפרים אבן ומשה דולגין, באמצעות הצבעה גלויה המנוגדת לכל כללי הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר, מבלי שנבדק אם המצביעים הם בעלי זכות הצבעה.

יש גם להבהיר כי על כל אלה שנכנסו למרכז ברשימת המייסדים, חלים כל הכללים שנקבעו בחוקה כבר לפני למעלה מעשר שנים כהגדרה ל"מייסדים" - כולם הם למעלה מגיל 60 וכולם חברים בליכוד לפחות 30 שנה. כך קובעת החוקה ומעולם לא ערער איש על הגדרה זו.

מכאן שכל מי שמלאו לו 60 שנה בשנת 2003 והיה חבר הליכוד לפחות 30 שנה ברציפות - נמנה על מייסדי הליכוד (שהוקם בשנת 1973).

לשם המחשה מובאים להלן קישורים למאמרים החושפים את נכלוליהם הפוליטיים של אלה שהכוחניות הייתה תמיד לחם חוקם, הזועקים היום חמס כאותו קוזאק נגזל, או כמו אותו נאשם שרצח את הוריו ומבקש מבית המשפט להתחשב בו עקב היותו יתום:

גילוי נאות: הכותב, זאב בן-יוסף, מנכ"ל חטיבת בוגרי בית"ר, נִמנה על המייסדים הוותיקים בליכוד שנבחרו לוועידה ולמרכז, חבר תנועת החרות והליכוד מזה מאז 1963. אביו, נתן בן-יוסף, חבר האצ"ל וכיום שופט בית"ר, הוא חבר קבוצת המייסדים, היה ממייסדי תנועת החרות והליכוד.
תאריך:  27/04/2012   |   עודכן:  27/04/2012
זאב בן-יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד ברק   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זכות הצבעה   חיים אמסלם   חיים כץ / Haim Katz   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסי פוקס ושות', משרד עורכי דין / YOSSI FUCHS & CO, Law office   יוסי פוקס, משרד עורכי דין / Yossi Fuchs, Law Firm   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנהיגות יהודית   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המייסדים - הכוח החזק בליכוד
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
27/04/12 13:21
2
ש.ש.
27/04/12 21:14
3
ויחליפו את ביבי
27/04/12 21:44
4
חשדנית
27/04/12 22:22
 
חשדן
29/04/12 09:55
5
בוץ'
28/04/12 08:43
 
ש.ש.
28/04/12 11:24
6
לפיד
29/04/12 10:52
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערב יום העצמאות המר הגורל פעמיים לאתר ההנצחה המיתולוגי שבמזרח-ירושלים - אחד מאתרי מורשת הקרב הסימבוליים ביותר של ישראל במלחמת ששת הימים. אם לא די היה בהשחתת האתר בכתובות-נאצה בידי אלמונים בערבו של יום הזיכרון - הרי שמרחפת עכשיו גם סכנה מוחשית לסגירתו הקרובה מחמת...גירעון בתקציב.
27/04/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אחרי שעברנו שבוע באווירה של שכול, שבוע שהתחיל ביום הזיכרון ל(קדושי) השואה והסתיים ביום הזיכרון ל(קדושים שהם) חללי צה"ל, עברנו במעבר חד לחגיגות יום העצמאות. לא אחת דובר על הסמיכות הזאת שבין זכרון השכול ובין שמחת העצמאות וגם הח"מ התייחס בעבר לעצם ההתייחסות הטקסית המקובלת אצלנו, לשכול ולעצמאות. כעת ננסה בע"ה למצוא בפרשיות שקוראים בשבת הזאת, שבת שלאחר ימי הזיכרון לשכול ולעצמאות כיצד אנחנו אמורים להתייחס לשכול. ואולי, אפילו אם רק בדרך אגב, נזכה גם להבין מהי עצמאות על-פי התורה. כלומר, מהו היעד התודעתי וממילא גם ההתנהגותי שאנחנו אמורים לחתור אליו, ובפרט בהקשר של אַחֲרֵי מוֹת קְדֹשִׁים. נקדים ונאמר את מה שלכאורה הוא מובן מאליו, התורה אינה מנחה אותנו להתרפק על זכרון ההולכים; ואדרבה - נגזרה גזרה על המת שישתכח מן הלב (רש"י לבראשית ל"ז, ל"ה).
27/04/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ה'זובור' האווילי שערכו הרמטכ"ל וההנהגה המדינית-פוליטית לסא"ל שלום אייזנר, מזכיר מאוד אנקדוטה דמיונית המעידה על מציאות כואבת, באשר למעמדו של הציבור הסרוג במדינה. דברים אלה, שהם בגדר חשבון נפש של מוצאי יום העצמאות, עם גוויעת תרועת הפסטיבלים, לא ינעמו מן הסתם לחלק מן הסרוגים, חובבי ה'ממ-לכ-תיות' (במלעיל), אך יש בהם כדי לבטא מציאות עגומה: הציבור הסרוג הפך לשק החבטות של המדינה. על דרך האבסורד: דווקא נאמנותו המוחלטת למדינה, מקלה על גורמים העוינים אותו להתעלל בו ללא רחם, עד זוב דם, פשוטו כמשמעו, בידיעה שלעולם לא ישבור את הכלים. הציבור הזה התמכר למדינה, לסמליה, להתנשאותה כלפיו – וגם אם תירק בפניו הוא ישכנע עצמו שזה רק גשם.
26/04/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
הבעיה מספר אחת של החברה בישראל עם כניסתה לשנה ה-65 לקיומה של המדינה, היא ששמירת החוק הפכה לאופציה בלבד ו/או לעניין לפראיירים. בכל תחומי החיים, הפרת החוק היא דרך המלך - החל מנהגים החונים באדום-לבן וכלה בשופטים שאינם נותנים פסקי דין בזמן. הנה כמה דוגמאות בולטות ואקטואליות
26/04/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אפקט הפרפר: מה נלמד מהפֶּרד שטייל בתוך...הדלעת? ומה הן ההשלכות על פרשתנו? ארץ בריאה בגוף בריא - המתכוֹן לחיים מאושרים על כל אלה ועוד במאמר שלפנינו
26/04/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il