|   15:07:40
  דוד בדין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הריבונות מחייבת

מכתב גלוי לשר הביטחון משה יעלון מדוגמאות אלו ורבות אחרות עולה בבירור כי הקטעים העוסקים ב"זכות השיבה" אינם נלמדים בבתי הספר רק כספרות נוסטלגיה, אלא הם משתלבים היטב בחזון פוליטי של לחימה בישראל עד להשמדתה
14/07/2013  |   דוד בדין   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
חינוך מילדות [צילום: AP]

חומר לימודי עוין החותר תחת קיומה של מדינת ישראל נלמד בבתי הספר הנתמכים על-ידי אונר"א במזרח ירושלים וממומנים גם על-ידי ממשלת ישראל.

"המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון" העוסק במחקר של נושאי הליבה של הסכסוך הישראלי-ערבי, ערך תחקירים מעמיקים על תוכנם של ספרי הלימוד הנלמדים במזרח ירושלים בבתי הספר שהוקמו, ממומנים ונתמכים עד היום גם על-ידי "ארגון סוכנות הסעד לפליטים פלשתינים של האו"ם" - "אונר"א".

התחקירים מעלים כי ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר הוכנו למעשה על-ידי הרשות הפלשתינית. התכנים עוינים את מדינת ישראל, חותרים תחת קיומה, מעודדים את "זכות השיבה" של העם הפלשתיני ומעודדים נקיטת אלימות כלפיה וכלפי אזרחיה.

נביא כאן דוגמאות על קצה המזלג:

"החברה הפלשתינית נפגעה מאסון (נכבה) 1948 מצד הארגונים הציונים, כשמרבית הפלשתינים אולצו להגר מאדמתם ומדינת ישראל הוקמה בחלק מפלשתין" ("חינוך לאומי", כיתה ה' (2009).

"הארגונים הטרוריסטים הציוניים אילצו אלפי פלשתינים לעזוב את ארצם באיום בנשק, דבר שהביא להיווצרות בעית הפליטים" ("חינוך לאומי", כיתה ז' (2011)).

"מספר הפלשתינים בעולם הוא קרוב לתשעה מיליון... ארבעה מיליון ומחצה חיים בגלות מחוץ לפלשתין...מרביתם הם פליטים המחכים לשוב למולדת לאחר שגורשו ממנה" ("חינוך לאומי", כיתה ד', חלק א' (2011)).

"המחנה אינו נחשב למקום המגורים המקורי של הפליט הפלשתיני, אלא הוא מקום (מגורים) זמני שבו הוא אולץ לחיות. כל הפלשתינים מחכים לשיבתו של כל פלשתיני לעירו או לכפרו שמשם אולץ להגר" ("חינוך איסלאמי", כיתה ו', חלק א' (2011)).

"המחנה: מקום שהוקם עבור הפליטים הפלשתינים שאולצו לעזוב את עריהם וכפריהם בפלשתין ושמנוי וגמור עימם לחזור אליהם" ("חינוך לאומי", כיתה ב' (2001)).

"פעילות מס' 2: נמלא את המקום הריק בשם העצם המתאים...(הפליט)...חולם לשוב למולדתו" ("שפתנו היפה", כיתה ה', חלק א' (2011)).

"הבעה:... ביקרתי בעיר יפו ובעודי (משוטט) ברחובותיה ושכונותיה, ראיתי בית בסגנון ערבי שהיה ריק מיושביו. דימיתי אותו מסַפֵּר לי את סיפורו והוא אמר: ... (להשלמה על-ידי התלמיד)" ("קריאה וטקסטים", כיתה ט', חלק א' (2011)).

"אפשר לקשר בין הבית שבמחנה הפליטים ובין הבתים שעזבו הוריהם וסביהם (של התלמידים) בערים ובכפרים הפלשתינים ב-1948". ("ביתנו" - שיעור בציור, "אמנות ומלאכה", כיתה ב' - מדריך למורה (2001)).

"אנו נשוב
...מחר נשוב והדורות יאזינו
להלמות הצעדים בעת השיבה
נשוב עם הסופות הרועמות
עם הברק המקודש והכוכב
עם התקווה המכונפת והשירים
עם הנשר הדואה והעקב
אכן, ישובו אלפי קורבנות
קורבנות העושק יפתחו כל דלת"

("שפתנו היפה", כיתה ז', חלק א' (2002)).

למימוש זכות השיבה, תומך החומר הנלמד מפורשות בנקיטת אמצעים אלימים, במטרה, כך נטען בספרים הללו, לשחרר את אדמות העם הפלשתיני מידיה של מדינת ישראל. כך למשל:

"אנו שבים
שבים, שבים, אנו שבים
גבולות לא יהיו, גם לא מצודות ומבצרים
קראו בקול, הוי עקורים:
אנו שבים
שבים לבתים, לעמקים ולהרים
תחת דגלי התהילה, הג'יהאד והמאבק
בדם, הקרבה, אחווה ונאמנות

אנו שבים
שבים, הוי גבעות, שבים, הוי רמות
שבים לילדות, שבים לנעורים
לג'יהאד בגבעות ולקציר בארץ
אנו שבים"
("שפתנו היפה", כיתה ה', חלק א' (2011)).

"בוקר טוב, מולדתי - בוקר של תהילה וחירות אדומה רווית דם החללים.

מטלה: להתאים את שורות השיר לרגשות המובעים בקטעים שלהלן: "...בוקר של תהילה וחירות אדומה רוויית דם החללים... - התקווה לשחרור פלשתין" ("קריאה וטקסטים", כיתה ט', חלק א' (2011))".

(ההדגשות הוספו)

מדוגמאות אלו ורבות אחרות עולה בבירור כי הקטעים העוסקים ב"זכות השיבה" אינם נלמדים בבתי הספר רק כספרות נוסטלגיה, אלא הם משתלבים היטב בחזון פוליטי של לחימה בישראל עד להשמדתה.

בתי הספר האלה נמצאים בשטחי מדינת ישראל ובריבונותה, כלומר בירושלים, וככאלה הם נמצאים על-פי דין בפיקוחה של ממשלת ישראל, מוסדותיה ומשרדיה השונים. למיטב ידיעתי, בתי ספר אלה נהנים גם ממימון כספי של מדינת ישראל. ההשתתפות במימון מטילה גם על משרדך חובה חוקית לפקח על תוכן ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר הללו ולפסול כל חומר לימודי החותר תחת יסודותיה של מדינת ישראל. הדבר נכון ביתר שאת, כשמדובר במסגרת של תוכנית לימודים מקיפה, המעודדת את התלמידים להכשיר את עצמם למאבק מזויין שנועד להביא לחיסולה של המדינה.

לפיכך, אני פונה אליך בבקשה לנקוט את הצעדים הבאים:

  • לערוך בדיקה דחופה ומעמיקה של תוכן ספרי-הלימוד ושל כל חומר לימודי הנלמד בבתי הספר ולדרוש את מחיקתו לאלתר של כל תוכן לימודי עויין, המתכחש לקיומה של מדינת ישראל, חותר תחתיה, מעודד את "זכות השיבה", או מעודד, במישרין או בעקיפין, שימוש באלימות נגדה או נגד תושביה.

  • להתנות את המשך הסיוע הכספי שנותנת מדינת ישראל לבתי הספר במחיקה של כל תוכן לימודי עוין מספרי הלימוד ובכך שלא יילמד בבתי הספר תוכן לימודי עוין כלשהו בכל אמצעי אחר לרבות בעל פה או באמצעי אלקטרוני.

  • לנקוט אמצעים משפטיים נגד אותם בתי ספר שלא יעמדו בדרישות הללו וכן נגד הגורמים המעורבים בהכנת התוכן הלימודי העויין ובהפצתו.

  • לדרוש מדי שנה, כתנאי להמשך מימון פעילות בית הספר ולהמשך הפעלתו, להציג בפני נציגי משרדך את ספרי הלימוד שיילמדו בשנה העוקבת.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא מנהל סוכנות ידיעות "מקור ישראלי", יו"ר המרכז לחקר מדיניות במזרח התיכון.
תאריך:  14/07/2013   |   עודכן:  14/07/2013
דוד בדין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קשה סילוקם של בחורים כחורבן בית המקדש [איכה רבתי]. והנה קשה: מה הקשר והדימוי של סילוקם של בחורי ישראל לבין חורבן בית המקדש? ואפשר לבאר ולומר: כל אדם אשר בא לעולם הזה בא להשלים ולתקן את תיקונו, זהו לתקן עולם במלכות שדי, לכל אחד מאתנו יש תכלית בחייו. ולכן אלו שחיים בלי עשייה רוחנית תמיד מרגישים ריקנות ומחפשים שקט ומזור לנפשם. אך ביותר צריך האדם לחפש מה ייעודו ותפקידו בחיים. וכאשר האדם משיג ומתקן ומשלים את ייעודו, מחזיר את נשמתו לבורא עולם שלמה ונשמתו מגיעה למקום הנוח והטוב אשר בה שוכנים האור והרוגע. ומי שאינו משלים את תיקונו חי חיים כאדם נרדף, חיים כאדם שאיבד משהו ומחפש אותו, חיים אשר תכליתם עצבות ויגון, ומשקיט את המצפון או בשמחות והוללות או בכעסים ומריבות, המרמור מתמשך כל ימי חייו.
בבוקר יום שלישי, ה-9 ביולי בשעה 10:15 התפוצצה מכונית תופת בלב הדאחיה, השכונה הדרומית של ביירות, המאוכלסת בשיעים ובה נמצאים מפקדות חיזבאללה ומשרדי ההנהלה של מאות הארגונים הפועלים תחת המטרייה של ארגון הטרור השיעי. השיעים חשים בטוחים לחלוטין בדאחיה, שכן היא מאוכלסת רק בשיעים, והיא מובלעת שיעית גדולה בשולי ביירות, שחלקה המערבי הוא סוני וחלקה הצפון מזרחי הוא נוצרי. הביטחון העצמי של השיעים בדאחיה הוא גם נקודת התורפה שלהם: חיזבאללה אינו יכול להטיל על אנשיו מגבלות תנועה רבות מדי למשך זמן ארוך מדי, מה שסייע למפגעים להחדיר לדאחיה את מכונית התופת למרות שראשי חיזבאללה יודעים שיש רבים הרוצים לפזר מוות בין תושביה והרס ברחובותיה.
14/07/2013  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
משרד הביטחון השיק לאחרונה את תוכנית "תעוזה" שהדבר היחיד שאין בה זה תעוזה, חוץ מאשר כותרות מסעירות על קיצוץ בטייסות וביטול רכש ספינות מלחמה, אבל מה שיש בה והרבה, זה הפחדה וזריעת פאניקה, כמו שרק הצבא יודע, תוך שהיא מתובלת ברמזים עבים שמריחים כמו כסת"ח על פאשלות עתידיות.
14/07/2013  |  יואב לוי  |   מאמרים
נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי ותומכיו טוענים ללא הרף כי הוא נבחר בבחירות דמוקרטיות, וכי כל ניסיון לטעון נגד מעשיו הוא פגיעה בלגיטימיות (שרעיה). בנאומו האחרון, חזר מורסי על המושג "לגיטימיות" 56 פעמים. לכאורה, טענות אלו נשמעות הגיוניות וצודקות. אך מי שמסתכל מקרוב על מה שקורה במצרים זה שנה, אינו יכול שלא להרהר בצדקתה של טענה זו ולא לעמוד על הזיוף וההונאה שבה.
14/07/2013  |  מנשה שאול  |   מאמרים
אחרי אלפי שנות אור על כדור הארץ, שרובן המוחלט עברו עליי בפלשתינה הישראלית, אני חותם את קביעתי: חברי הכנסת בישראל הם המיץ של הזבל האנושי הישראלי – ותועלתם בהתאם.
14/07/2013  |  נסים גבאי  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
הבטחות הסייבר  /  נחמן פביאן
רק"ם חשמלי  /  יובל ברנדשטטר
מי מפחד מגבריאל נדף  /  יובל ברנדשטטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il