לפני פחות מחודש הרצה מנכ"ל
רכבת ישראל, בעז צפריר, בפני קבוצת כתבי נדל"ן, על הישגיה של הרכבת, בין השאר בנושא דיוק ושירות. אבל מה קורה בפועל, בדברים ה"קטנים" כביכול?
עשרות רבות של נוסעים שהגיעו אמש (שבת, 4.1.14) לתחנת תל אביב מרכז-סבידור, גילו לתדהמתם חידוש עולמי של הרכבת: כל הקופות היו סגורות, עם מסכים מורדים, כדי שלא יהיה ספק שאין שירות ואין קופאים. כן-כן. הנוסעים נאלצו לעמוד בתורים ארוכים לפני הקופות האוטומטיות. הזמן עבר, ומי יודע כמה מהם איחרו את הרכבת.
"מובן מאליו" שבאולם לא היה אף נציג של הרכבת, כדי להתנצל, להסביר, לעזור. כמו שאומרים: הכישלון הוא יתום.
איך מגיעים לטיסה עם הרכבת?
זו רק תחילת הסיפור. מי שעלה אמש על הרכבת של 19:09 לרחובות, וביקש להגיע לנתב"ג, אולי כדי לטוס לחו"ל, "שמח" לשמוע הודעה ברמקול, שלפיה הנוסעים לנתב"ג מתבקשים לרדת בתחנת "ההגנה", ולעבור לרציף אחר. יש רק בעיה קטנה: הקו לנתב"ג הוצף בסערה האחרונה, ואינו פועל עד להודעה החדשה. לא קשה לתאר מה קרה לנוסע תמים שהאמין לרכבת ישראל, ורצה להגיע איתה לנמל התעופה.
מי שהגיע לרחובות, ורצה לעבור לקו אחר, גילה שעל הרציף יש שלט גדול, ובו כל תנועת הרכבות לכיוון דרום - מידע שאינו מעודכן זה 12 יום. ב-24 בדצמבר נכנס לתוקפו לוח זמנים חדש, אך בתחנת רחובות כנראה לא שמעו עליו, והשלט מדווח לפי לוח הזמנים הישן. הלוח החדש מוחבא, כנראה, אי שם. מה קרה למי שסמך בטעות על הלוח שאינו בתוקף, וניסה להגיע לפיו ליעד?
אגב: תחנת שדרות, שנחנכה ברוב המולה לפני כשבועיים, אינה מופיעה כלל על לוח זה.
אז אולי אפשר לפנות לקנות בקופה חוברת עם לוחות הזמנים החדשים? לא! לקופאי אין לוח, ואין לו מושג אם ומתי יודפס לוח חדש.