|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

אפשר גם אחרת

עוד שתי הערות בעקבות פסק הדין במשפט הולילנד, וגם על טיפולו של בית המשפט במעריב ובהדסה ההתנהלות שלנו במו"מ עם הפלשתינים עונה להגדרתו של אינשטיין ל"טירוף" מדוע מסדרים את המדפים ברשת מגה כאשר הלקוחות בחנות? אירופה יכולה להיות כאן אפילו בכדורגל
04/04/2014  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משפט הולילנד   |   תגובות
לוותר על המחמאות [צילום: פלאש 90]


עבריינים בצמרת
לא מדובשך ולא מעוקצך [צילום: פלאש 90]

"משל אומרים לדבורה: לא מדובשך ולא מעוקצך" – מילים מפורסמות של רש"י בפירושו לתחילת פרשת "בלק". משמעות הדברים ידועה, והפעם אני מתכוון למחמאות שאנחנו נותנים לעצמנו בכל פעם בה איש ציבור בכיר מורשע בפלילים. ישראל היא מדינת חוק, בה הכל שווים והכל נותנים את הדין על פשעיהם – החל מהקטן שבגנבים וכלה בנשיא. איזה כבוד למדינה, בה אפילו ראש הממשלה לשעבר אינו יכול לחמוק מהרשעה על קבלת שוחד. אלו הדברים, שהשבוע נשמעו שוב.

ואני אומר: עדיף בלי המחמאות. עדיף להיות מדינה בה בכלל לא צריך להרשיע ראש ממשלה בשוחד ונשיא באונס ושר אוצר בגניבה ושר משפטים במעשים מגונים. העבריינות בצמרת – בין אם מדובר בצמרת השלטון, בין אם מדובר בצמרת הכלכלה, בין אם מדובר בצמרת הבידור – איננה גזירת גורל. איך אני יודע? כי יש מדינות בהן אין עבריינות כזו, כי היו בישראל שנים שלא הייתה עבריינות כזו (טוב, לפחות לא בממדים הללו).

אז נכון, זה שמדינת ישראל יודעת לתפוס ולהרשיע ולהעניש אפילו את הבכירים ביותר שבה, בהחלט מלמד על חוסנה הדמוקרטי והחוקי. אבל זה שיש עוד ועוד בכירים כאלו שצריך לתפוס, בהחלט מלמד על חולשתה המוסרית והחברתית – וזה צריך להדיר שינה מעיני כולנו.

דוד רוזן
"בצורה שאין ממנה" [צילום: פלאש 90]

נחזור שוב על כמה נתונים שפורסמו כאן השבוע, ערב ההכרעה במשפט הולילנד. 141 ישיבות, 9,263 עמודי פרוטוקול, 1,425 עמודי סיכומים. הדיון האחרון בתיק התקיים ב-25.2.2014. פסק הדין כולל 677 עמודים. והוא ניתן ב-31.3.2014 – חודש ומשהו אחרי סיום הסיכומים, חמישה חודשים לאחר תום ההוכחות.

אז נכון: דוד רוזן יעיל "בצורה שאין ממנה", אם להשתמש בביטוי החביב עליו. אז נכון: לרוזן אין תיקים אחרים וכל זמנו הוקדש למשפט הולילנד ולהכרעה בו. אז נכון: משני הצדדים הופיעו בתיק עורכי דין מעולים, שסיכומיהם ודאי סייעו לו רבות. ועדיין, אחרי הכל, ובוודאי בהינתן היקפו האדיר של התיק, רוזן מלמד את כל שופטי ישראל שלא חייבים למשוך פסקי דין חודשים על חודשים. וד"ש לאשר גרוניס; מתי יהיה פסק הדין בערעור בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, שנשמע לפני תשעה חודשים?

דוד מינץ
משהו מוזר [צילום: בוצ'צ'ו]

קראתי את הפרוטוקולים וההחלטות של השופט דוד מינץ בנוגע להקפאות ההליכים של בית החולים הדסה ושל קבוצת מקור ראשון. משהו היה חסר לי: התלהמות, לשון סרקסטית, הטפות מוסר. מצד שני, היה שם משהו מוזר שאינני רגיל אליו: ציטוטים של סעיפי חוק והסתמכות על פסקי דין קודמים.

משהו בלתי מובן קורה אצל השופט הזה. מלכת הפירוקים, ורדה אלשיך, הרי הראתה לנו שבית המשפט חייב למלא את התפקיד העיקרי בתיקים גדולים ומתוקשרים שכאלו. היא הרי הוכיחה שלא צריך חוק ולא צריך פסקי דין, אלא הכל נחתך לפי רצונו ודעתו של המותב הנוכחי. היא הרי התוותה דרך לפיה בית המשפט לא רק פוסק בעניין שלפניו, אלא גם מחלק ציונים ונותן עצות למי שבכלל אינם מופיעים בפניו. אז איך בא מינץ וסוטה מהדרך הזאת? ממש לא בסדר.

הפלשתינים
הדרך מוליכה עמוק לתוך היער [צילום: קק"ל]

אולי הגיע הזמן לחשוב אחרת על כל נושא המו"מ עם הפלשתינים? הרי זה לא מוביל לשום מקום, בטח לשום מקום חיובי. הרי בכל פעם בה הפלשתינים אינם מקבלים את כל מבוקשם בתוספת הפרשי ריבית והצמדה, הם מאיימים. הרי כל מה שישראל תעשה, לא יעזור לשנות את הדימוי השקרי שלה כ"סרבנית שלום". אז למה להמשיך באותו מסלול?

אפשר להיזכר באמרתו המפורסמת של אלברט אינשטיין: טירוף הוא לחזור שוב ושוב על אותם מעשים ולצפות לתוצאות אחרות. ואם ללכת למחוז אחר לגמרי, נצטט משל חסידי המספר על אדם שתעה ימים רבים ביער, עד שפגש באדם אחר. שאל הראשון: האם אתה יודע את הדרך אל מחוץ ליער? השיב השני: לא, אבל שנינו יודעים אלו דרכים אינן מובילות החוצה.

מה צריכה להיות הדרך החלופית – אני לא יודע. אבל אני יודע שהדרך הנוכחית איננה מובילה אל מחוץ ליער, אלא רק מקרבת אותנו אל החיות הטורפות השוכנות בו. להמשיך ללכת בה זה הטירוף בהתגלמותו, זה חוסר אחריות פושע שכולנו נשלם עליו בדם – בדיוק כמו בעשרות השנים שחלפו.

רשת מגה
הלקוח לא במקום הראשון

רעייתי ואני עשינו השבוע קניות בסניף של רשת מגה בדיזנגוף סנטר בתל אביב. זה היה יום ראשון, השעה הייתה 09:30. בכל רחבי הסניף, אחד הגדולים של הרשת, היו העובדים עסוקים בהתארגנות: סידרו פינה של יין במבצע, הביאו ירקות ופירות, ארגנו מחדש את מחלקת היינות, הציבו סחורה על מדפי הגבינות. להסתובב עם עגלת קניות בסניף, היה מסובך כמו להסתובב עם עגלת תינוק ברחוב תל אביבי.

אימצתי את זכרוני ולא הצלחתי להיזכר במצב דומה במרכול בחו"ל. אני לא זוכר מתי קרה לי, שבזמן עריכת קניות – ולא משנה המקום, היום והשעה – עדיין עסקו בסידור הסחורה. את זה עושים לפני שהמרכול נפתח או אחרי שהוא נסגר. אז למה אצלנו זה אחרת? כי לנו יש ראש יהודי, כי אנחנו יותר חכמים מהגויים הללו. אה, כן, ואצלנו הלקוח לא ממש במקום הראשון.

מכבי תל אביב
מנג'ר הולנדי, מאמן פורטוגזי [צילום: פלאש 90]

מכבי תל אביב דוהרת לאליפות שנייה ברציפות בכדורגל, והיא עושה זאת עם ניהול אירופי פשוטו כמשמעו: מנג'ר הולנדי, מאמן פורטוגזי ונהלים שהגיעו הישר מהליגות הבכירות של היבשת. עד עכשיו ידענו, שישראלים מסוגלים לאמץ נורמות ניהול והתנהגות מתוצרת אירופה וארה"ב בתחומים כמו היי-טק או ראיית חשבון, בהן הגלובליזציה היא שם המשחק, וכאשר עליהם להתמודד בשווקים בינלאומיים למשל בביטחון ובמזון. כעת מתברר, שאפשר להביא את זה אפילו לכדורגל – לכאורה המוצר הכי מקומי ועממי שיש. המסקנה המתבקשת היא, שאם רק רוצים לחשוב אחרת ולהתנהג אחרת – זה אפשרי.

תאריך:  04/04/2014   |   עודכן:  04/04/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד מינץ / David Mintz   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   ורדה אלשיך / Varda alshech   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מכבי תל אביב   מקור ראשון   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אפשר גם אחרת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זקן
4/04/14 16:37
2
יקיר
4/04/14 23:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שהורשע בתחילת השבוע בקבלת שוחד, צפוי להיחקר בשבוע הבא בחשד לשיבוש הליכי משפט וקבלת כספים שלא כדין מגורמים שונים ובהם אנשי עסקים. זאת, בעקבות המידע שהעבירה ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, לידי המשטרה.
03/04/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
"הגענו למצב שבו התחלנו לייחס שחיתות במקום שלא בטוח שמבחינה פלילית יש בו באמת שחיתות". כך אומר (יום ד', 2.4.14) עו"ד אלי זהר, ראש צוות סניגוריו של אהוד אולמרט במשפטי ראשונטורס-טלנסקי והולילנד. הוא דיבר במפגש עם סטודנטים במסלול האקדמי, המכללה למינהל.
02/04/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רק מי שקרא פסקי דין של שופטים דגולים ומעוררי הערצה כמרים בן-פורת, מנחם אלון וחיים כהן, יכול להבין להיכן התדרדרה מערכת המשפט בישראל, ומדוע ירד אמון הציבור במערכת זו לשפל חסר תקדים. רק מי שקרא פסקי דין של אהרן ברק, בהם הוא מפרש את החוקים בדיוק ההפך ממה שנכתב בהם, וקובע שהאדם הסביר אמור להתנהג בדרך שאין אדם בעולם שיתנהג לפיה, יכול להבין את הסיבה להתדרדרות זו.
02/04/2014  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
השבוע היה השבוע של אהוד אולמרט ושל שולה זקן. כך ייכתב בדברי ימי המדינה. אלא שדמותה של זקן תתפוגג לה לאט-לאט אל תוך דמדומי ההיסטוריה. לא כן דמותו של אולמרט. זו תשאר ניצבת כמין ציון דרך. סוג של אשת לוט... לעד. מעולם לא עמד מי שכיהן כראש ממשלה בפני משפט כזה. התקווה היא שלעולם לא יקרה שוב כדבר הזה.
02/04/2014  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
לכו אחורה וקיראו על מי שתמך בו, שזילזל בעדויות, שהאשים את המאשימים - ולימדו. ולחשוב שאולמרט יכול היה להמשיך לשבת בכיסאו לוּ ביצע את זממו לממש את תוכנית ה"התכנסות", שעיקרה נסיגה ללא תנאי מארץ חיינו וחורבן ההתיישבות היהודית, לשמחתו של חלק הארי בתקשורת הישראלית שהפך את אריאל שרון מאויב לאוהב והטיף לשמור עליו כעל אתרוג.
01/04/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
"לחקור הלחצים על פרקליטי שולה זקן"  /  איציק וולף
העליון קובע שוב: להחמיר בצווארון לבן  /  איתמר לוין
לדור: היה קמפיין של אנשי אולמרט נגדי  /  איתמר לוין
זעקי ארץ מושחתת  /  ד"ר גד פניני, רו"ח
ככה לא בונים חומה  /  משה גולדבלט
צביעות, אטימות, שרלטנות   /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il