ייתכן שראש עיריית תל אביב,
רון חולדאי, הפעיל שיקולים פוליטיים בלתי ענייניים כאשר נסוג בצורה תמוהה מן המתווה לפינוי התחנה המרכזית החדשה בעיר. כך נטען בעתירה, המבקשת (28.4.22) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לחולדאי ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר לממש את המתווה לפיו תיסגר התחנה עד סוף 2023.
העתירה הוגשה בידי שולה קשת, מוריה שלומות ואמיר בדראן - חברי מועצת עיריית תל אביב; גדי טונס והעיתונאית פזית רבינא - דיירי שכונת נווה שאנן בה שוכנת התחנה; עמותת מגמה ירוקה; והאגודה לזכויות האזרח. המשיבים הנוספים הם שרת התחבורה, מרב מיכאלי; השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; שר האוצר,
אביגדור ליברמן; המועצה הלאומית לכלכלה; רשות מקרקעי ישראל; והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב.
העותרים אומרים, כי התחנה היא מפגע הזיהום הגדול ביותר בישראל, ומזכירים שתוכנית המתאר של תל אביב משנת 2016 קבעה שיש להפוך אותה לאזור מגורים. מאחר שהקמת מסופי אוטובוסים חלופיים אמורה להסתיים רק בשנת 2040, גיבשו העירייה וגורמי המדינה מתווה לסגירתה כבר בסוף 2023, ולפיו התנועה ממנה תפוזר למספר מסופים, חלקם זמניים. מיכאלי יכולה הייתה להודיע עד 31.12.21 לחברת התחנה המרכזית החדשה על אי-חידוש החוזה עימה ועל חובתה לפנות את התחנה שנתיים לאחר מכן.
אולם, נאמר בעתירה, חולדאי נסוג מן המתווה ברגע האחרון ובאופן תמוה וחד-צדדי. תחילה טען, כי לא ניתן להקים מסוף באזור בית פנרמה משום שיש שם אתר טבע עירוני - אך אז התברר, שזהו אתר מעשה ידי אדם ושזנדברג תומכת בפינויו. בעקבות זאת טענה העירייה, כי היא חוששת מהתנגדויות של תושבים באותו אזור וציינה שקיים קושי במתן אישור לשימוש חורג בקרקע. חולדאי ומיכאלי אומנם הודיעו על מתווה חילופי, אך העותרים אומרים שבפועל אין כזה ושהעירייה פועלת לשיפור התחזוקה של התחנה הקיימת כתחליף לפינויה.
לדעת העותרים, נימוקיו הקלושים של חולדאי מלמדים שהוא החליט להותיר את התחנה על מקומה לפחות עד 2040 ולהמשיך לסכן בכך את בריאותם של שכניה. בכך הוא מקריב את התושבים באזור המאופין באוכלוסייה מוחלשת של ישראלים ותיקים, מהגרי עבודה ומבקשי מקלט. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד גיל גן-מור וטרם הוגשו תגובות המשיבים.