|   15:07:40
דלג
  יוסי עבדי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות

תחקיר

בלעדי: פרשת 'השופטת הנוקמת'

תקדים: עשרות גברים התאגדו נגד השופטת רבקה מקייס הטענה: "היא מפלה גברים לרעה" על הכוונת: תביעת ענק נגד מדינת ישראל בגין אחריות שילוחית
20/12/2007  |   יוסי עבדי   |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
השופטת רבקה מקייס. תביעה תקדימית

מיומנו של אב שכול (ל-3 ילדים חיים)
אבא יוסי
- בעקבות חשיפת Nfc בפרשת השופטת מקייס, הגיע לידי המערכת מכתב אישי ומרגש שכתב אחד ממובילי המאבק * "אני בוחר לשתף אתכם במכתב שלי, אולי תבינו אותי כך טוב יותר", הוא טוען
לרשימה המלאה

מחלקה ראשונה
השופטת הנוקמת - מונולוג של אב שבור

יוסי עבדי
"הנשים צריכות להיות הראשונות להוקיע"

בית המשפט לענייני משפחה מעולם לא היה מקום נינוח לבני זוג. לרבים הוא בבחינת סוף דרך לקשר ארוך שנים, שדה קרב לחלוקת מזונות, ולא פעם גם הסיכוי האחרון לראות את הילד. בית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא - הוא כבר סיפור בפני עצמו: הם קוראים לעצמם "נפגעי מֶקָייס", הם הכירו לאחרונה רק במקרה, וכיום הם יוצאים במסע התארגנות תקדימי נגד שופטת בישראל. המטרה המוצהרת: "לעורר את מערכת המשפט לפעולה".

הדברים, שיוצגו להלן, אינם חדשים לבכירי משרד המשפטים. הם גם אינם חדשים לנציבת תלונות השופטים, גם לא להנהלת בתי המשפט ולשופטי בית המשפט המחוזי. גם על שולחנה של הנשיאה דורית ביניש הונחה לא אחת תלונה חמורה בעניין. שמה הוא רבקה מקייס, שופטת בית המשפט לענייני משפחה בכפר-סבא. היא מונתה לכס השיפוט בשנת 2001, ומאז צברה צרור של תלונות חסרות תקדים על אופן התנהלותה.

במהלך איסוף החומרים, הצטברו בידי מערכת Nfc מאות עמודים של מסמכי פרוטוקול, עשרות שעות הקלטת דיונים, תלונות רשמיות לבית המשפט העליון ולמשרד המשפטים, בקשות רבות לפסילת שופטת, עתירות לבתי משפט מחוזיים ועשרות עדויות של נפגעי השיפוט. אם להתבסס על העדויות, מסתמן שיחסה של מקייס לגברים הנידונים לפניה, בעייתי, לכאורה. מטבעם של דיונים בבתי משפט לענייני משפחה, מרבית החומרים שבידינו חסויים. המוצג להלן, יבוא אפוא במסגרת המותר בלבד.

העדויות שנציג להלן הן רק חלק קטן ממאות הנתונים שהצטברו במערכת; אלא שהמוצג כאן יתבסס על עדויות הנפגעים עצמם. הטענות הקשות נותרות, בשלב זה, כטענות לכאורה בלבד, ואין לנו לקבוע את משקלן ואת מידת אמיתותן, אלא אך להביאן כלשונן.

נפגשו במקרה

"קבוצת נפגעי מֶקָייס" כבר מונה כמה עשרות חברים. יוסי צייג, מהנדס אלקטרוניקה בן 46, לשעבר קצין ביחידת מודיעין, טוען כי "מדובר בשופטת אשר מפרה כל סדרי חוק אפשריים". צָייג אינו לבד. העדויות שיוצגו להלן, יציגו לכאורה תמונה שיפוטית עגומה.

ע', אב לשתי בנות קטנות, מסכם את עיקר הביקורת: "השופטת רבקה מקייס", הוא אומר, "מפלה גברים לרעה באופן קיצוני, עוברת על סדרי דין ברורים, מונעת זכות טיעון, חוטאת בייעוץ שופטת לבא-כוח האישה בעת משפט, באי מסירת פרטים מדויקים בקורות חייה, בשימוש בלתי סביר בשמירה על תנועות הגברים בעת דיונים. היא הציגה, לכאורה, פרוטוקולים בעייתיים, צווי הגנה מגמתיים, הרחקת אבות מילדיהם באופן חסר תקדים בישראל, וכן עשתה שימוש מופרז ובלתי אחראי בתשתית "מרכז קשר" כתנאי לפגישה בין אב לילדיו".

לידי מערכת Nfc הגיע לאחרונה מידע בלעדי, לפיו מתגבשת בימים אלה תביעה תקדימית, שבמסגרתה טוענים מספר עורכי דין, המייצגים את "נפגעי מקייס", כי הנהלת בתי המשפט וכן מדינת ישראל אחראים על נזקי הצדדים, מכוח רשלנות ואחריות שילוחית לנזקים, שגרמה השופטת רבקה מקייס. נדגיש, כי בישראל החוק אינו מאפשר לתבוע שופט באופן אישי בגין התנהלותו האדמיניסטרטיבית במהלך המשפט.

"מרכז קשר"? - מה הקשר?

"צו ההרחקה שלי לא מסתכם ב-300 מטר או מגן הילדים. אני מעולם לא פעלתי באלימות, אבל טוענים שאני לא יכול להיכנס לירושלים כולה. ככה קבעה מקייס. יהודי שלא יכול להיכנס לירושלים, לכל העיר כולה?! מה אני, רוצח? מה כבר עשיתי?"

האבות הזועמים מתלוננים נגד מזונות גבוהים באופן בלתי סביר, נגד אפליה בוטה בהסדרי הראייה, ולדבריהם "נגד הקלות הבלתי נסבלת שמקייס שולחת הורים לפסיכיאטרים ולפסיכולוגים". נפגעי מקייס אינם רגועים. רובם מותשים נפשית, איבדו את כספם. הם אחרי שנים של דיונים ולא ראו את ילדיהם חודשים ארוכים. אחד האבות מספר ל-Nfc כי למרות הגשת תלונת שווא, הרחיקה אותו מקייס מכל העיר ירושלים. "צו ההרחקה שלי לא מסתכם ב-300 מטר או מגן הילדים. אני מעולם לא פעלתי באלימות, אבל טוענים שאני לא יכול להיכנס לירושלים כולה. ככה קבעה מקייס. יהודי שלא יכול להיכנס לירושלים, לכל העיר כולה?! מה אני, רוצח? מה כבר עשיתי?".

במקרה אחר, מספר ד"ר כהן-אדד כי למרות שאשתו "חטפה" את בתו לעיר ירושלים, לא רק שהוא אינו יכול לראותה, אלא שנאסר עליו לשוחח עימה בטלפון. לטענת האבות, גורמת מקייס לניתוק בפועל של הילדים מרבים מהם, ללא כל צידוק אובייקטיבי. לצד זאת, טוענים האבות כי השופטת מקייס מתנה הסדרי ראייה רבים עם הילדים, רק בפגישה תחת קורת הגג של "מרכז קשר".

בעיריית ירושלים, האחראית על המרכז, לא מסרו נתונים על-אודותיו. נציגי נפגעי מקייס טוענים כי מדובר במרכז המיועד לפקח על קשר הורי מנוכר עם ילדים. "מדובר במרכז שמיועד להורים שנקטו בעבר באלימות נגד ילדיהם, הורים שהתעללו בהם, כאלה שיש צורך וחובה לפקח עליהם". מכל מקום, הם מסבירים, "שופטים אחרים לא נוהגים לשלוח לשם בכזו קלות את ההורים וילדיהם".

יוסי צייג רואה את ילדיו ב"מרכז הקשר" למשך שעה בשבוע בלבד, וזה כבר במהלך כשנה וחצי. במונולוג ספוג דמעות, אומר לנו צייג כי "לילדים זה מפריע. העובדה כי הפגישות הן רק במרכז הזה פוגעת בנפשם. הם מציגים את האבא באופן לא טוב, זה שימוש בלתי מידתי. לא יכול להיות שיש אצל מקייס כל כך הרבה אבות במרכז קשר, ולאורך תקופות ארוכות מאוד. מעולם לא צעקתי. מעולם הרמתי קול, או הרבצתי".

"מעולם לא קרה שהחזרתי את הילדים לאימא שלהם והיו צעקות", הוא מוסיף בהתרגשות. "זו פשוט רשעות טהורה של השופטת. שנה וחצי, סבא שלהם לא ראה את הילדים. המשפחה מנותקת. אני מודע לכך שזה נשמע לא יאומן, חיפשנו סיבה. המזונות משולמים כמו שעון שוויצרי. אני מגיע למרכז קשר, אני מביא להם בגדים, אבל שעה בשבוע לשלושה ילדים זה כלום. מה כבר עשיתי רע? אני רק רוצה לראות את הילדים. לחבק אותם. למה צריכים לפקח עלי במשך שנה וחצי כשאני מדבר איתם ושוהה איתם?, גם ככה נותנים לי רק שעה", הוא קובל.

התגובות: לא נמצא ממש בתלונות

  • דוברות בתי המשפט: "תלונות שהוגשו, נבדקו לרבות על-ידי נציבות תלונות הציבור על שופטים, ולא נמצא בהן ממש. במספר מקרים של הפרות סדר שאירעו באולמה של השופטת מקייס, משמר בתי המשפט פעל למניעת הפרות סדר, על-מנת לאפשר את ניהול ההליכים המשפטיים כסדרם". לצד זאת, מסרבים בדוברות בתי המשפט להגדיר את השופטת מקייס כ"שופטת מוערכת" ומעדיפים שלא להתייחס לנושא.
  • בתגובה לדברים, אומר מר יוסי צייג, ממובילי המאבק: "בידינו הקלטות המעידות שהוצמדו לנו שומרים בלא שהייתה כל התפרעות. ניתן לשמוע הכל. מעבר לכך, הצענו לבית המשפט להתקין מצלמות בתוך האולם, וזאת כדי להוכיח כי איננו מתפרעים, וכך להבהיר עמדתנו. בית המשפט סירב בתוקף".

  • תגובת משרד המשפטים העדיפה שלא להתייחס לטענות המועלות, וציינה אך זאת: "מחמת חובת הסודיות המעוגנת בסעיף 13(א) לחוק נציב תלונות הציבור על שופטים, התשס"ב-2002 ובסעיף 14(א)(12) לחוק חופש המידע, תשנ"ח-1998 (המחריג את הנציבות מהכלל בכל הנוגע לחוק חופש המידע), לא יימסרו פרטים בנושא זה".

  • גורמים משפטיים רבים סירבו להתייחס לפרשה. חלקם חוששים למעמדם, חלקם לתפקידם כבאי-כוח בפני השופטת, אבל לכולם היה מכנה משותף: ביקורת נוקבת על שיטת התנהלות של השופטת רבקה מקייס. במשרד המשפטים אמרו שלא לייחוס, כי "מדובר במקרה ידוע ומוכר".



  • ראשי המאבק מדגישים בפנינו כי "ישנם עוד גברים רבים שאינם יודעים כי הם חלק מנפגעים רבים". הם מבקשים להבהיר כי ניתן לפנות אליהם באמצעות הדואל האלקטרוני: mekaycase@gmail.com; וכן באמצעות הטלפון: 052/9966004.

מערכת Nfc שבה ומדגישה כי העדויות שהצגנו להלן, הן רק חלק קטן ממאות הנתונים שהצטברו במערכת; אלא שהמוצג כאן מתבסס על עדויות הנפגעים עצמם. הטענות הקשות בשלב זה, נותרות כטענות לכאורה בלבד, ואין לנו לקבוע את משקלן או את אמיתותן, אלא אך ורק להביאן כלשונן. אף על-פי כן, לכאוריות חמורה זו מחייבת בדיקה, לאור הטענות. מכאן, ראוי אפוא, כי הגורמים המשפטיים מוסמכים ייפתחו לאלתר בבדיקה מקיפה ביחס לטיעוני "קבוצת נפגעי מקייס".

ה"שומרים" של מקייס

"אני בכלל יושב מאחור. עורכי הדין שלי הם שיושבים קדימה, ומקייס שולחת לכל דיון שומר מיוחד שיעמוד מאחורי. היא רוצה להפחיד אותנו, אבל אנחנו חזקים. לא נישבר"

במכתב שנשלח ליועצת המשפטית של בתי המשפט וכן לשר המשפטים, הפרופ' דניאל פרידמן (01.09.07), נטען כי השופטת מקייס עושה שימוש חריג ובלתי סביר במאבטחי בתי המשפט. "לטענתנו", נכתב, "השימוש במאבטחים נועד להשפיל את הגברים המתדיינים".

במערכת Nfc הצטברו עדויות רבות, לפיהן מרבה השופטת מקייס, לכאורה, להצמיד לגברים רבים, ללא עבר אלים או התפרצות מוקדמת בבתי המשפט - שומר צמוד לגבם. "הם לא נותנים לנו לזוז או לדבר ללא הצבעה. מיותר לציין שהאישה מעולם לא זכתה לשומר כזה". אחד מהמתלוננים הוא אורי עין-צור. "מעולם לא הרמתי קולי", הוא טוען. "אבל מקייס לא צריכה מאף אחד צידוק כדי להפעיל את משמר בתי המשפט".

יוסי צייד, תושב המרכז גם הוא, טוען בפנינו: "אני בכלל יושב מאחור. עורכי הדין שלי הם שיושבים קדימה, ומקייס שולחת לכל דיון שומר מיוחד שיעמוד מאחורי. היא רוצה להפחיד אותנו, אבל אנחנו חזקים. לא נישבר". עין-צור וצייד אינם היחידים בסיפור. בימים אלה מתנהלת תביעה נזיקית חסרת תקדים, ובגובה של 7,000,000 שקלים, בגין פגיעה גופנית של אחד השומרים בבית המשפט בד"ר אריק כהן-אדד. ד"ר כהן-אדד מסביר: "אני הפכתי לנכה בגלל הכאה של שומר אשר הוציא אותי מחוץ לאולם הדיונים בלא כל סיבה. ביליתי זמן רב בבתי חולים. אך בלי קשר למקרה שלי, לגברים רבים שאני מכיר, איש מהם ללא עבר אלים או התפרצות, מוצמדים לשומרים שלא נותנים להם לפצות הגה מפיהם. הם ממש רוכנים עלינו ממעלה... זו שערורייה, ויש להורות על בדיקה מיידית של הדבר. בהשוואה לשופטים אחרים, יש כאן מגמה בלתי סבירה לשימוש באבטחה נגד גברים בעת דיונים. אין שופט אחד בישראל, אשר מתחרה עם מקייס בעניין הזה. אפילו לא אחד".

האשמה: התנהגות מגמתית והסתרה

"הכל חשבו שהם מקרה פרטי של מקייס. איש לא ידע כי מדובר ב'שיטה' של שופטת. חשבו שיש להם עורכי דין גרועים, שזו מערכת המשפט כולה"

יום ראשון, 16.12.2007, שעה 20:00. צוות Nfc מצטרף לכינוס מיוחד שיזמה "קבוצת נפגעי מקייס" בדירה במרכז הארץ. איש מהבאים והנכנסים לא הכיר את מי שעתידים היו להיות שותפי מאבקו האישי. הם הכירו דרך האינטרנט, וכלשון אחד המשתתפים: "הכול היה במקרה".

ד"ר אריק כהן-אדד, מנתח צרפתי בכיר בתחום הפלסטיקה, עלה לארץ לפני כעשר שנים, וטוען כיום כי הוא אחד הנפגעים הבולטים בפרשת מקייס. בשיחה עם Nfc הוא מספר כיצד הצטברו עדויות באתרי אינטרנט, בפורומים ובטוקבקים לכתבות. "הכל חשבו שהם מקרה פרטי של מקייס. איש לא ידע כי מדובר ב'שיטה' של שופטת. חשבו שיש להם עורכי דין גרועים, שזו מערכת המשפט כולה. הרי מדובר בדיונים סגורים, ואנחנו לא מכירים את מי שמגיע לשם - לא בשמו ולא בפרטיו. אלא שתודות לאינטרנט גילינו כי אנחנו לא הנפגעים היחידים. שמעתי עדויות מצמררות על מעשים פסולים של מקייס, על אותה השיטה ממש מעשרות גברים", הוא מספר באוזנינו.

חצי שעה לאחר תחילת הכינוס, והבית כבר מלא. כעשרים גברים, היו גם נשים שייצגו את בניהן, מצאו להם "קבוצת תמיכה", כשהם התומכים של עצמם. בזה אחר זה, הם מציגים בפנינו עדויות לכאורה, הדורשות בעיניהם בדיקה מערכתית מיידית. "אנו רוצים לחשוף את הסיפור האישי שלנו בתקשורת, כדי שנוכל לאסוף מקרים נוספים", הם אומרים לנו. "אנחנו הרי הכרנו במקרה, כשכל אחד מאיתנו מכיר עוד גברים רבים במצבנו", הם טוענים.

הטענה: מסייעת לנשים במהלך דיון

""השופטת מקייס מכניסה דברים בפיהם של מומחים. בעוד המומחה הציע כי הוא יראה את ילדיו פעמיים בשבוע ב'מרכז קשר', השופטת מקייס התערבה ו'הציעה' אחרת, תוך שהיא מובילה את המומחה לתשובה"

אחת העדויות החמורות ביותר בדבר התנהלותה של השופטת מקייס, טמונה בטענה כי היא ממליצה, לכאורה, על דרכי פעולה משפטיים לבא-כוחה של האישה במהלך הדיון. "הגעתי להסדר עם אשתי", מספר לנו א', אחד המתלוננים, הפוחד לחשוף את שמו המלא. "הכל היה כבר מוכן לחתימה. המזונות עמדו על 4,000 שקלים. הגענו עם עורך דין. הילד הקטן נשאר עם האישה, הגדול - איתי. כשהגענו לבית המשפט, מקייס צריכה הייתה לחתום על ההסכם. לפתע, היא שואלת את אשתי לשעבר: "תגידי, את מרוצה מההסכם?". אשתי השיבה לה בחיוב. מקייס הגיבה מייד ושאלה את אשתי: "את לא חושבת שראוי להוסיף עוד 1,000 ש"ח עבור הילד הגדול שנשאר אצל האב, ואשר יבוא לבקר אצלך מדי פעם?". האישה, כך לטענת המתלונן, השיבה כי היא סבורה שההסכם "בסדר". לדבריו, "לא עברו כמה דקות ואשתי לשעבר השתכנעה מדברי השופטת, והתעקשה לשנות את הסכם החלוקה. בגלל זה, נגררנו עוד שנים ארוכות לדיונים. היא התערבה באופן בוטה וייעצה לאישה כיצד לפעול".

המקרה של א' אינו היחיד. בידינו עדויות רבות הטוענות לייעוץ פסול לכאורה בעת משפט. מאחד המקרים, המתועד גם בפרוטוקולים שבידינו, עולה כי השופטת מקייס המליצה לאישה להגיש תלונה פלילית נגד בעלה, תוך שהיא מורה לה כי עליה לעיין בחוק הגנת הפרטיות, אשר עתיד לסייע לה בתלונתה. האישה, יש להבהיר, לא העלתה קודם לכן טענה זו.

מתוך עמוד 410, שורה 12, לפרוטוקול שבידינו, מצוטטת השופטת מקייס באומרה: "גבירתי תפעל בנושא ותגיש את התלונה המתאימה". לאחר מכן, היא אומרת: "סליחה... אני מבקשת שגבירתי תשקול את הנושא של הפרה בוטה של חוק הגנת הפרטיות".

א' מוסיף וטוען כי "השופטת מקייס מכניסה דברים בפיהם של מומחים". לדבריו, בעוד המומחה הציע כי הוא יראה את ילדיו פעמיים בשבוע ב"מרכז קשר", השופטת מקייס התערבה ו"הציעה" אחרת, תוך שהיא מובילה את המומחה לתשובה. בפרוטוקול שבידינו, ביחס לאותו דיון, עמוד 363, מצוטטים הדברים הבאים:

כב' השופטת: "פעמיים בשבוע במרכז קשר?"
המומחה: "פעמיים בשבוע, זה הכי הרבה, כן."
כבוד השופטת: "פעם בשבוע?"
כב' השופטת: "פעם בשבוע, כן, פעם בשבוע".

פ', יליד מרכז הארץ, מספר באוזנינו כיצד באחד המקרים הגיע לדיון כשאינו מוכן, והופתע למשמע דברי מקייס. "אשתי הודיעה לי ביום חמישי בלילה, כי ביום ראשון בבוקר יש לנו דיון הוכחות. משרד עורכי הדין כבר היה סגור, והגעתי ביום ראשון כשלמעשה, איני מוכן. בדיון, פתחתי ואמרתי לשופטת מקייס כי לא ידעתי כלל על הדיון. מקייס פנתה לאשתי ושאלה אותה: "נכון שצלצלת אליו לפני שבועיים והודעת לו על הדיון?". אשתי כמובן ענתה שכן, וכך הדיון נמשך בלעדיי. הלכתי. לא היה לי מה לעשות שם. לא הייתי מוכן להמשיך עם ההתעללות הזו".

ראוי לציין: למתלונן לא נמסר זימון רשמי לבית המשפט. לשופטת מקייס הייתה אף הוכחה, לכאורה, כי המתלונן לא הוזמן כדין. בית המשפט ידע כי כתובתו של המתלונן אינה הכתובת הרשומה לזימון, ואכן, בידי מערכת Nfc נמצא המסמך הרשמי מטעם בית המשפט, בו מסומן כי הזימון לא הגיע לבעליו. למרות אלה, השופטת מקייס, כך על-פי הנתונים שבידינו, הסתפקה בעדותה של האישה, עדות שבעל-פה, "ויצרה תקדים מסוכן", כך לדעת גורמים משפטיים, לפיו "מסתמכים על עדות בעל דין לעניין מסירה של מכתב זימון מטעם בית המשפט".

ב', גם הוא מתלונן, שנפגע מהתנהלות השופטת, טוען כי באחד המקרים איחר במועד הגשת מסמכים, בעוד שהשופטת מקייס פנתה לאשתו לשעבר ואמרה בפניה: "אינך חושבת שאת צריכה לבקש פיצוי כספי על העיכוב הרב?". לטענתו, מקייס הנחתה את אשתו לשעבר כיצד לפעול.

הפרטים שהושמטו מקורות החיים

"מקייס מפלה גברים לרעה באופן שיטתי. היא באה מרקע שבו גברים הם אויב"

חברי הפורום דורשים מהשופטת מקייס לגלות את הפרטים, שלדבריהם הושמטו מקורות חייה בטרם מונתה לשופטת. לטענתם, המידע שהושמט לכאורה על אודות עיסוקה המקצועי בשדולת הנשים ובארגונים נשים נוספים, מעיד על היחס המפלה, לטענתם, בבית המשפט.

ממסמכים שהגיעו לידי מערכת Nfc עולה, כי כאשר הגישה השופטת מקייס מועמדות לתפקיד בבית המשפט לענייני משפחה, היא נמנעה מלציין את עברה המקצועי המלא. בקורות החיים, כפי שמופיעים באתר הרשמי של בית המשפט, חסרות למעשה 19 שנים מעברה המקצועי. באתר בתי המשפט נכתב, כי: "במרץ 1982 היא הוסמכה כעורכת דין, ומאז עסקה במסגרת אקדמית וציבורית הנושקת לתחום התמחותה בדיני המשפחה". מה עשתה אפוא מאז ועד לשנת 2001, עת מינויה? - תוהים האבות - הרי דבר לא נכתב.

לידינו הגיע הטופס המקורי, בכתב-ידה של השופטת, אותו הטופס שהגישה לבית המשפט, עת הציגה את מועמדותה לתפקיד (10.03.2000). גם שם, לא נכתב דבר על-אודות 19 השנים החסרות. למעשה, אתר בית המשפט, ציטט מילה במילה את קורות חייה, כפי שהיא עצמה כתבה בטופס מועמדותה.

במכתב ששלח לאחרונה לשר המשפטים, כתב ניב עמית, ממובילי המאבק: "מסיבה תמוהה, השופטת מסתירה את פעולותיה השונות (טרם מינויה), לרבות עבודתה בשדולת הנשים בישראל, עבודתה במקלט לנשים מוכות בירושלים, השתייכותה לנעמ"ת, עמותת ל.א. ועוד".

הנתונים הללו, מסבירים מובילי המאבק, אין משמעותם כי יש לפסול אותה משפיטה. עם זאת, הם טוענים: "יש בדברים כדי להוכיח את ההיסטוריה שלה כפעילת נשים מובהקת. במשך למעלה מעשור היא ייצגה נשים מוכות... היא עבדה במכון נשים מוכות בירושלים עוד משנת 1994. אתם לא חושבים שראוי לפרסם זאת במסגרת קורות חייה? אתם לא חושבים שבית המשפט צריך היה לדעת על כך, בזמן שהחליט לקבל אותה לתפקיד? ומדוע כל השופטים מפרטים על אודות קורותיהם ורק היא נמנעת מכך?", הם שואלים. והתוצאה, לדבריהם, "מקייס מפלה גברים לרעה באופן שיטתי", וזו - הם טוענים – רק סיבה נוספת. "היא באה מרקע שבו גברים הם אויב", אומר לנו ד"ר כהן-אדד. "רוב חייה המקצועיים, הגברים היו הצד הנתבע. אויב האישה המוכה... לא יכול להיות שאדם בלתי אובייקטיבי בעליל ישב על כס השיפוט וידון את גורלם של ילדים, וגברים כאחד, בלא שהוא חושף את עברו. גם אם זה לא פוסל אותה משפיטה, עצם ההסתרה – תמוה בעיניי".

טענה: "סדרי הדין – ממנה והלאה"

"באחד הדיונים היא החלה צועקת עלי, הוציאה אותי מבית המשפט, וכל ההתנהלות הזו כלל לא הופיעה בפרוטוקול. זה נמחק. וזה לא המקרה היחיד"

השופטת מקייס, טוענים חברי הפורום הטרי, אינה מאפשרת לצעיר בן 19, בגיר כחוק, להעיד במשפט הדן בעתיד אחותו, וזאת בניגוד לזכותו. "לא ראיתי אותה כבר שנתיים", מספר לנו הצעיר בדמעות. "שלחתי מכתבים, ביקשתי לדבר עם השופטת, היא דחתה הכל ולא אפשרה לי להעיד למרות שזו זכות יסוד". ואכן, בפרוטוקול שהגיע לידינו, מיום 01.09.2005, עמוד 62, שורה 24, מצוטטת השופטת באומרה כי: "הילדים לא מעידים".

במקרים אחרים, הציגו בפנינו טיעונים כיצד קיבלה השופטת מקייס את עמדת האישה, בלא שהאישה גיבתה את טיעוניה במסמכים, למרות שהחוק חייב זאת. במקרים אחרים, נטען בפנינו כי מקייס סירבה לקבל עדות מומחה מטעם בית המשפט, בלא כל סיבה מוצדקת. מאחד המסמכים שקיבלנו לידינו, אף עולה שמקייס העדיפה לקבל פנייה בכתב-ידה של האישה, בעוד שפנייה דומה מבעלה לשעבר של זו, נדחה לאלתר, ו"נדרש להימסר אך ורק באופן מודפס".

יוסי צייג, גם הוא מוסיף ומספר: "עורכת הדין שלי רצתה לעיין בתיק שלי, ומקייס לא אפשרה לה. הם טענו שזה אצלה במשרד... אבל ככה זה נמשך שבועות. הגענו פעם אחת, פעם שנייה, הגענו פעם שלישית, לא רצו לתת לנו לעיין במסמכים, בניגוד לחוק. רק התערבותה של הגברת לאה רקובר, הביאה לכך שנקבל מסמכים לידינו".

במקרה אחר, העיד בפנינו אחד המתלוננים כי "השופטת רבקה מקייס אינה מדייקת בדברי הפרוטוקול". לדבריו, "באחד הדיונים היא החלה צועקת עלי, הוציאה אותי מבית המשפט, וכל ההתנהלות הזו כלל לא הופיעה בפרוטוקול. זה נמחק. וזה לא המקרה היחיד". נדגיש, כי למערכת Nfc הגיעו טענות דומות אחרות, אך עם זאת, אין בידינו היכולת לוודא את אמיתותן. אם יש בדברים אמת ואם לאו, הרי שעל הרשויות המוסמכות לבודקן לעומק.

הטענות על עיכוב דיונים למשך חודשים ושנים, נשמעו יותר מכל טענה אחרת. גורם משפטי בכיר חשף בפנינו כי נשיאת בית המשפט העליון בדקה בעצמה את טענת העיכובים, וכי גורמים משפטיים אחרים הורו לשופטת, בכמה מקרים שונים, להגיב מיידית לבקשות רבות שטרם נענו, בהם הם זיהו עינוי דין חמור.

ד"ר אריק כהן הוא דוגמה קיצונית לטענה. הוא הגיש לא פחות מ-41 בקשות, אשר לטענתו, "השופטת מקייס לא דחתה, לא קיבלה, ולמעשה לא נתנה בהם כל החלטה". גורם משפטי שעיין בפרטי המקרה טען: "אין צורך להכביר במילים בדבר הזכות המהותית והדיונית כצד להליך משפטי, לפנות אל ביהמ"ש באמצעות בקשות ביניים כאלה ואחרות. לא בכדי מצא המחוקק לנכון לקבוע בפרק כ' לתקנות סדר הדין האזרחי, מנגנון של 'בקשה בכתב'; מנגנון זה לא רק מקנה לבעל דין את זכות הגישה לביהמ"ש באמצעות בקשה בכתב אלא מתווה וקוצב את המועדים בהם על הצד שכנגד להשיב לבקשה וכיצד ייערך הדיון בה".

תאריך:  20/12/2007   |   עודכן:  21/12/2007
יוסי עבדי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: פרשת 'השופטת הנוקמת'
תגובות  [ 319 ] מוצגות   [ 312 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אמיר וליאת
20/12/07 11:29
 
NBA24353
20/12/07 11:59
 
גבר גבר
20/12/07 12:39
 
אוריאור
20/12/07 13:46
 
מו מו מו
20/12/07 12:52
 
הוד דקל
20/12/07 15:45
 
הרשלה
20/12/07 21:15
 
איימי
20/12/07 12:58
 
שר הרווחה הבא
20/12/07 16:37
 
רון 56
21/12/07 00:39
 
רבקה מקייס בעצמה
20/12/07 16:54
 
ג'ק
20/12/07 20:52
 
עירוני
20/12/07 22:40
 
JUSTICE4MEN
23/12/07 14:24
 
כבודה
24/12/07 13:12
 
אבנר בן-צבי
6/11/08 21:54
 
מקייס מעוותת דין
2/08/11 01:41
 
ירון אשכנזי
14/07/16 17:46
 
השופט דין דין
13/08/16 08:43
 
גיל 12
28/10/17 04:40
 
ליולקו אלי
8/12/18 04:02
2
משיח קשיח
20/12/07 11:43
3
יעלי דן
20/12/07 11:58
4
ע. סובול
20/12/07 12:03
 
לא מופתעת
20/12/07 19:13
5
איימי
20/12/07 12:08
6
אאאאאאאאאאא
20/12/07 12:08
 
NBA24353
20/12/07 13:43
7
אב גרוש
20/12/07 12:08
8
אלקזאי
20/12/07 12:20
 
NBA24353
20/12/07 13:35
 
אלק
20/12/07 18:47
 
יורם יהודה
13/04/09 02:58
9
ל
20/12/07 12:24
 
פופה
20/12/07 13:44
10
עו"ד
20/12/07 12:30
 
NBA24353
20/12/07 13:20
11
גיא רוה
20/12/07 12:37
12
אריאלה 2
20/12/07 12:42
 
NBA24353
20/12/07 13:27
13
ברווז במטבח
20/12/07 12:45
14
פמניסטית גאה
20/12/07 12:45
15
שריתוש
20/12/07 12:51
16
דרור צעירי
20/12/07 13:04
17
NBA24353
20/12/07 13:12
18
אבל זה לא יעזור
20/12/07 13:12
19
אוריאור
20/12/07 13:13
20
אבל'ה
20/12/07 13:15
21
ליה
20/12/07 13:25
22
אזרח ישר
20/12/07 13:36
23
א.זרח
20/12/07 13:38
24
אייל.ב
20/12/07 13:40
25
דרור צעירי
20/12/07 13:41
26
יאיר תיבון
20/12/07 13:44
27
חובה
20/12/07 13:45
28
עינת רביד
20/12/07 13:48
29
עורך דין שמכיר
20/12/07 13:49
 
יאיר תיבון
20/12/07 13:58
 
עורך דין שמכיר
20/12/07 14:37
 
מפוכח
22/12/07 21:42
 
NBA24353
20/12/07 14:04
 
עו"ד
20/12/07 14:04
 
עו"ד דמיקולו
20/12/07 15:09
 
יאיר תיבון
20/12/07 15:17
 
בינגו
20/12/07 16:50
 
בינגו
20/12/07 14:26
 
עורך דין שמכיר
20/12/07 14:42
 
בינגו
20/12/07 16:41
 
או משהו כזה?
20/12/07 19:04
 
עו"ד
20/12/07 15:05
 
גורנישט זלינסקי
20/12/07 17:49
 
לניר שמכיר
22/12/07 22:00
 
נוסף שמכיר
25/12/07 19:59
30
שפוטי חנה קיציס
20/12/07 13:56
 
דוד חצבני
27/03/09 23:52
31
אזרח מודאג
20/12/07 13:57
32
אלכס פז
20/12/07 14:02
 
לאלכס פז
20/12/07 14:43
 
גבר מירושלים
20/12/07 16:20
33
אחד שמכיר
20/12/07 14:07
 
טובה'לה
20/12/07 14:42
34
עו"ד נתניתני
20/12/07 14:07
 
עורכת דין
20/12/07 14:12
 
טובה לעורכי דין
20/12/07 14:23
 
NBA24353
20/12/07 14:33
 
NBA24353
20/12/07 14:20
 
לא עו"ד
20/12/07 15:26
35
בדיקות
20/12/07 14:21
36
עורכת דין
20/12/07 14:31
 
למה דווקא אלמקייס
20/12/07 16:38
 
אוריאור
20/12/07 16:42
 
מכיר את מקייס
21/12/07 08:43
37
א.ש
20/12/07 14:59
38
עו"ד רונית שמכירה
20/12/07 15:35
39
עפרר
20/12/07 15:42
 
רבקה אלמקיס בעצמה
20/12/07 16:27
 
יאיר תיבון
20/12/07 17:30
40
שופטת כמו אלמקייס
20/12/07 15:43
 
גבר מירושלים
20/12/07 18:36
 
לומד מכל אדם
21/12/07 02:35
41
גבר מירושלים
20/12/07 16:04
 
רק ברית הזוגיות
20/12/07 18:10
42
מנכ"ל התנועה למען
20/12/07 16:18
43
יעקב בן יששכר
20/12/07 16:30
44
גיא רוה
20/12/07 16:53
 
יאיר תיבון
20/12/07 17:36
 
גיא רוה
21/12/07 13:31
45
הניה
20/12/07 16:59
 
בדיון משפטי שלה?
20/12/07 17:54
46
קורא הרבה קו"ח
20/12/07 17:21
47
הרווק הניצחי
20/12/07 17:36
48
אורית0125
20/12/07 17:50
 
אין למקייס שם טוב
20/12/07 17:57
 
מייקעקעס
20/12/07 18:21
49
עו"ד נתנייתי
20/12/07 17:56
 
מאחורי ניק ניים
20/12/07 20:40
 
NBA24353
21/12/07 03:09
 
לא עורך דין
23/12/07 20:13
50
שהיא פסקה לטובתן
20/12/07 18:00
51
דני רופ12
20/12/07 18:13
52
אב שכול
20/12/07 18:19
53
למען הילד
20/12/07 18:26
 
א מ רול
20/12/07 21:13
54
גץ פונדמינסקי
20/12/07 18:42
55
מסורב גט..
20/12/07 18:49
56
יעל בת סיסרא
20/12/07 18:59
 
מסביר את הכל
20/12/07 19:38
57
מב"י
20/12/07 19:06
58
מסורב גט
20/12/07 19:14
59
אורלי נפגעת מקייס
20/12/07 19:33
 
דרור צעירי
20/12/07 20:24
60
אורלי נפגעת מקייס
20/12/07 19:38
61
אברום
20/12/07 19:52
62
DS
20/12/07 19:55
63
אזרח שומר חוק
20/12/07 19:58
64
יאיר רחובות
20/12/07 20:07
 
מחול השדים
3/01/08 22:00
 
גידי מקלאוד
1/12/08 19:03
 
ארז נתן
4/01/11 18:29
 
נפגע חני שירה
12/01/19 03:49
65
איזאק
20/12/07 20:28
66
חשוב לפרסם
20/12/07 20:34
67
עו"ד
20/12/07 20:41
 
א מ רול
20/12/07 21:07
 
לא ראויה לתאר אדם
20/12/07 22:26
68
אבנר1
20/12/07 20:48
 
עו"ד
20/12/07 23:18
 
ענק
21/12/07 23:13
69
נפתלי פרי
20/12/07 20:49
70
אבי חי
20/12/07 20:51
71
חבר של עו"ד
20/12/07 20:53
 
אפלית גברים חוקית
20/12/07 22:20
72
משה עו"ד
20/12/07 21:19
 
ועדת וינוגרד?
21/12/07 09:01
73
מעדיף עילום שם
20/12/07 21:37
74
מומחה בתחום
20/12/07 21:42
75
מיכאל מראשל"צ
20/12/07 21:54
 
מיכאל מרחובות
21/12/07 01:45
76
אייל מנפגעי מקייס
20/12/07 22:03
77
יערה
20/12/07 22:13
78
חיים הדלפון
20/12/07 22:14
79
yeshurun
20/12/07 22:23
80
עמרם מנפגעי מקייס
20/12/07 22:34
81
yshurun
20/12/07 22:43
82
יודע...
20/12/07 22:44
 
א מ רול
20/12/07 22:54
83
אחד שמפחד
20/12/07 22:46
 
השתלטה על כולנו
20/12/07 23:12
 
עדיף לשלם לעו"ד ר
21/12/07 11:13
84
קורא מודאג
20/12/07 23:18
85
יקותאל (שם בדוי)
20/12/07 23:30
86
יותם
20/12/07 23:37
87
עמותת נפגעי מקייס
20/12/07 23:38
88
ישראל שבי
20/12/07 23:48
89
חיים יאיר
21/12/07 00:09
90
יואב צור
21/12/07 00:17
 
NBA24353
21/12/07 02:54
91
הורוביץ חיים
21/12/07 00:28
92
עו"ד ידוע
21/12/07 00:37
 
ל"עו"ד הידוע"
21/12/07 06:44
 
מכיר את אריק
21/12/07 08:24
 
חי אבי
21/12/07 12:17
 
אחד שמפחד
21/12/07 14:19
 
כפרי
21/12/07 14:48
 
משה אברג'יל
22/12/07 01:12
 
כבוד האדם וחירותו
22/12/07 08:56
 
אוריאור
22/12/07 23:55
 
אם אתה עו"ד ידוע
23/12/07 20:19
93
גיל רונן
21/12/07 03:49
94
קיבלתם.....
21/12/07 09:53
95
קוראת נאמנה
21/12/07 10:17
96
מי שהיה שם
21/12/07 10:43
97
אורלי נפגעת מקייס
21/12/07 13:17
 
כפרי
21/12/07 14:36
 
אורלי
22/12/07 10:47
98
מיטל
21/12/07 15:04
99
איילאו
21/12/07 15:27
 
tאתא טועה חבר
21/12/07 15:50
 
מחמיאה למקייס
22/12/07 01:12
100
אוי אוי אוי
21/12/07 15:36
 
תפוטר מקייס
22/12/07 12:07
 
ועוד אוי אוי
22/12/07 13:43
 
נדב 38
26/12/07 03:24
101
בוכה ולא מאמין
21/12/07 17:18
102
פוטר
21/12/07 18:51
103
אלכס פז
21/12/07 19:50
104
את החלאה מהמערכת
21/12/07 20:22
105
תמה
21/12/07 20:40
 
ד"ר קונורז
21/12/07 21:58
 
כנ"ל
22/12/07 02:35
 
יורם יהודה
22/12/07 12:31
 
עודד גורודצקי
22/12/07 12:37
 
בטח מקייס עצמה
22/12/07 01:24
 
כנ"ל
22/12/07 14:57
106
יורם יהודה
21/12/07 22:52
107
ללא שם
22/12/07 00:00
108
נופר
22/12/07 00:54
109
עופר ועמרם
22/12/07 01:13
110
הנינג לוינסקי
22/12/07 01:16
111
מאתר
22/12/07 01:37
112
נברשת של אור
22/12/07 06:49
 
תפוטר מקייס לאלתר
22/12/07 09:46
 
התאורה
22/12/07 09:46
 
אסף 44
26/12/07 03:12
113
פופצה
22/12/07 07:04
 
פרגמטיסט עייף
22/12/07 11:40
114
מודאג ומזועזע
22/12/07 07:04
115
paganus
22/12/07 08:35
 
הש' רבקה מקייס
22/12/07 21:14
 
כבודה
24/12/07 12:50
116
האישיים של מקייס
22/12/07 09:00
117
מעריץ של עבאדי
22/12/07 09:10
118
מקייס הביתה
22/12/07 09:23
119
נפגעת מקייס
22/12/07 09:40
 
מושבניק
23/12/07 23:48
120
איציק י.
22/12/07 12:57
121
יורם יהודה
22/12/07 13:42
 
יודע דבר...
22/12/07 21:08
122
ד"ר גבריאל קונורז
22/12/07 19:33
 
כנ"ל
22/12/07 20:49
 
ד"ר גבריאל קרונוז
23/12/07 00:01
123
אין דין ואין דיין
22/12/07 21:33
124
לא עורך דין
22/12/07 22:10
125
אב שסובל מניתוק
22/12/07 22:55
 
יהוד גלותי-לא-עוד
23/12/07 00:06
126
שוטר
22/12/07 23:40
 
רק לרדת מהארץ
23/12/07 01:32
127
אוריאור
22/12/07 23:49
128
הפרעת אכילה
23/12/07 00:22
129
אינסומניה
23/12/07 01:17
130
איבן רושד
23/12/07 13:55
 
קרונוס לכל דבר
23/12/07 16:05
131
מנפגעי מקייס
23/12/07 17:50
 
אוריאור
25/12/07 00:55
132
מנפגעי מקייס
23/12/07 21:04
133
אבא
24/12/07 00:16
134
רק מבדקי אישיות
24/12/07 07:18
 
אבא
24/12/07 19:18
 
מנפגעי מקייס
24/12/07 21:46
135
המחקרים אומרים
24/12/07 11:38
136
בכבודה ובעצמה
24/12/07 12:55
 
אמילי
11/09/08 15:22
137
מלכה
24/12/07 20:15
138
DanDanDan
24/12/07 20:24
139
הפסקת ההתעללות
24/12/07 21:25
140
גבריאל
24/12/07 23:11
 
יוסי הראשון
28/02/09 03:08
 
נעה המקסימה
30/05/09 09:13
 
עמיתוש
30/05/09 09:45
 
ע
15/08/09 12:29
141
רינה גורביץ'
24/12/07 23:13
142
ש. דויטש
25/12/07 03:26
143
ארצי
25/12/07 03:59
144
לא לחטיפת ילדים
25/12/07 06:07
145
tm11375
25/12/07 20:23
146
בורוכוב
26/12/07 01:48
147
מנפגעי מקייס
26/12/07 11:53
148
צביקההילר
26/12/07 15:27
149
עזרא קהא
27/12/07 21:03
150
ןןןןןןןןןןןןן
29/12/07 16:53
151
אב שכול
7/03/08 04:16
152
יואב בן צור
10/03/08 23:31
153
צדק חברתי
13/09/08 14:00
154
רנה
7/11/08 08:14
155
ברקית1
8/05/09 17:01
 
אב גרוש
24/06/09 07:20
156
יוסף -----------
2/07/09 12:05
157
אישה
26/07/09 18:21
158
מירב - גרושה
9/08/09 01:30
159
בן [הילד בכתבה]
4/10/09 13:53
160
ע'
9/10/09 22:21
 
ציונה
11/10/09 19:04
 
ז'וז'ו
28/10/09 23:43
 
ציונה
7/11/09 15:21
161
מנפגעי קיציס
19/10/10 05:42
162
רונן עורך הדין
8/08/11 05:00
163
יורמי
14/08/11 19:51
164
shimluk
2/02/12 10:18
 
יעקב ברוך
22/02/16 15:05
165
נפגעת בתי המשפט
23/09/13 17:34
166
אבא מוכה
4/11/13 22:47
167
מורבד
18/12/13 22:43
168
אנונימית
27/03/14 17:52
169
אנונימית
27/03/14 18:03
170
אישה
16/10/14 20:05
171
דייב
18/01/15 16:37
172
חיים אלדג'ם
18/01/15 18:20
173
סהר שוקר
25/01/15 12:10
174
י החמוד
13/08/16 19:19
175
לוי
30/11/17 09:11
176
תולדותן מעידות
31/01/19 13:09
177
עבדאללה מרמאללה
17/12/21 18:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הכלכלה של הכנסת אומנם דחתה את הצעת שר התחבורה, שאול מופז, להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום על-פי החוק ל-15 שעות, אך בחברת אגד כלל לא ממתינים ובניגוד לחוק, דורשים מן הנהגים לעבוד מעל ל-12 שעות.
18/12/2007  |  איציק וולף  |   תחקירים
מרכז רבין, שהוקם להנצחת רבין ומורשתו, נמנה עם המבנים היותר מפוארים והיותר יקרים בארץ. מדוח שהוגש לאחרונה לרשם העמותות מתברר כי עלות הקמתו הגיעה לממדים כה גדולים עד שהעמותה "למען הקמת מרכז רבין" נאלצה להודיע כי לא תוכל להשלים את הפרויקט אלא אם כן תצליח לגייס עוד כ-8 מיליון דולר.
13/12/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
שוק ההון עבר בשנים האחרונות שינויים עצומים. הבנקים נאלצו להיפרד מניהול קרנות נאמנות, קרנות פנסיה וקופות גמל. חברות הביטוח ובתי השקעות תפסו את מקומם של הבנקים. גם גורמים מוסדיים אחרים נאלצו למכור אחזקות בחברות הניהול הנ"ל. מיליארדי שקלים החליפו ידיים. על-רקע זאת ובנורמת השחיתות שהחמירה בישראל, אין כמעט פלא שגורם בכיר ניצל את הנסיבות המיוחדות כדי לסדר לעצמו מיליוני דולרים, במרמה ובתחבולה. כך אירע בעסקת מכירת קרן הפנסיה גילעד ב' לקבוצת הראל.
04/12/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
טלי צרפתי, אחותו של ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, ובעלה יוסף, בנו בשלומי וילה בניגוד לחוק. כל הצווים שהוצאו להפסקת הבנייה - לא כובדו. סמוך לסיום הבנייה נעשה ניסיון להלבין את עבירות הבנייה על-ידי הגשת תוכנית נקודתית לווילה. הדבר נעשה על-דעת ראש המועצה, נעמן, ואלי שמחון, ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה יוסף, האחראי על הבנייה בשלומי. משרד הפנים שלח חוקר לבדוק את פרטי המקרה.
01/12/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בית המשפט המחוזי בירושלים מינה ביום חמישי (25.10.07) כונס נכסים לפרויקט כרמיה, לאחר שהיזם נקלע לקשיים. החלטת בית המשפט ניתנה לבקשת אחד הרוכשים בפרויקט זה. אחת הסיבות לקשיים: החלטת אחד הבנקים הגדולים בראשית 2006 להימנע ממתן ליווי פיננסי לפרויקט זה, מחמת חשיפת פרשת השוחד לאולמרט.
27/10/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
עברתי בימים אלה ברחוב רש"י בתל אביב והבחנתי במבנה בית הכנסת שלא היה ידוע ומוכר לי לפני כן    מבנה בית הכנסת ועברו ההיסטורי סיקרנו אותי
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופ...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il